Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

cristi5

#4830
Quote from: StefanCelMare on December 05, 2017, 10:23:39 AM
E posibil să fie mai riscant pe bretele, dar la 60 km/h e un impact, iar la 100-130km/h alt impact.

De ce 60? Limitarea pe directia cea mai dorita (vest->nord) la Narbonne este de 90. Motivul pentru care vorbesc tocmai de acea trompeta este ca am fost acolo. Si mi-amintesc ca abia daca am simtit ca sunt intr-un nod...
https://goo.gl/maps/cc3Qd8ho3gT2

In schimb pe banda sud->vest (cea cu intoarcere) trebuie redus serios de la 130. Limitarea e 70. Dar pe aceea nu am vazut-o rosie pe harta de trafic.
https://goo.gl/maps/i4pVzviVgqs

Motivul pe care-l banuiesc e foarte interesant (si uitasem) : firul de 90 vest->nord are o banda pe sens (desi pare ca este spatiu de doua benzi), in timp ce firul "paralel" sud->vest de 70 are doua benzi pe sens.

Per total cred ca la cat e de simplu, nodul functioneaza bine si foarte bine.

flashu74

Daca nu se deschide, putem spune ca anul acesta sunt ZERO km de autostrada terminati si dati in circulatie?

TibiV

Nu, pentru ca s-a deschis LD2 - pe care nu au vrut sa il deschida in madatul lui Ciolos.
Mama nu se mira, oare de ce ?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

flashu74

De asta am pus 2 conditii: si terminati anul acesta si dati in circulatie anul acesta.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Păi dacă o luam asa... avem si muzeul... Este gata si chiar recepționat. Tara incredibilă avem cu 8,7 km gata, cu recepție semnată dar care nu sunt folosiți, și 12,45 km care pot fi folosiți (ma rog, vreo 9) dar care nu au recepție făcută. Noaptea minții.

dumbravaandrei

Din cate stiu, LD2 nu e gata si doar un sector e dat in trafic, indiferent ca ne referim sau nu la sectiunea cu tunelele pentru ursi. Asa daca e sa ne raportam la conditiile lui flashu74, da... e un mare 0 (but a big nothing)
Pai hai sa facem o contorizare pe anul asta:
Dati in trafic: 15.6 km (LD 2)
Terminati: 8.7 km (Gilau - Nadaselu)
Total: 24.3 km.                                           x4 benzi de circulatie, hai ca le ies mai bine de 90km :troll: :troll: :troll:

Daca e sa jucam dupa regulile lor, ST3 nu il consideram finalizat in 2017 ca inca nu s-a facut receptia acolo.

cristi5

Quote from: yetiman on December 08, 2017, 03:38:39 PM
De absurditatile lor m-am si saturat sa mai comentez... Ca sa nu vorbim si de restul de estimari din fisier.

Ei au o data oficiala conform derularii contractului, si cred ca aia e in tabel. Daca se aproba claim-uri, data ar trebui sa se schimbe. Deci data nu prea are nicio valoare, cu o zi inainte de termenul final se poate aproba un claim de 2 ani.

yetiman

Cristi, de cele mai multe ori sunt de acord cu tine si cu comentariile tale. Dar aici nu sunt si nu pot sa fiu de acord.
Tabelul facut de CNAIR este plin de greseli, dar, fiind singura informatie "oficiala", imi fac munca sa le postez pe forum, cu si fara grafic.

Capul de tabel spune clar:
QuoteData finalizarii lucrarilor(estimat)
Nu e data contractuala, nu e data asumata, nu e data negociata, asa ca o deviatie e acceptabila.
Dar aici avem minciuni grosolane, informatii neactualizate, estimari absurde, etc, etc, etc....

Exemple?

Chiar primul rand:

Autostrada Brasov – Bors, Tronson Campia Turzii – Gilau - pod peste raul Somesul mic si canal Hidroelectric
Constructor: -
Observatii: Procedura de atribuire a contractului de executie a fost reluata in luna august 2016. Termenul de depunere a ofertelor a fost 09.02.2017, estimandu-se
finalizarea procedurii si incheierea contractului in cursul lunii iulie 2017
.Termenul pentru executia lucrarilor este programat pentru 10 luni de la data
emiterii ordinului de incepere a acestora..

Nu avem constructor? Zau? In decembrie 2017 " estimam" incheierea contractului in luna iulie 2017??? Zau?
Celui care face tabelul nu i s-a spus ca exista contract semnat, ba chiar au inceput si lucrarile? Sa citeasca la noi pe forum, daca la ei in CNAIR cu se stie ce s-a facut in biroul vecin...

Randul 3: Autostrada Brasov – Bors, Tronson Nadaselu - Mihaiesti

ICM S.p.A. - Viaponte Rom S.R.L.
Contractul a fost semnat in data de 26.05.2016. Ordinul de incepere a fost emis in data de 07.10.2016.

Aprilie 2018

Contractul se afla in perioada de proiectare ce urmeaza a se finaliza in cursul lunii aprilie 2017. Au fost depuse documentele necesare revizuirii
Acordului de mediu necesar obtinerii Autorizatiei de Construire. Executia lucrarilor este prevazuta prin contract a se derula in 12 luni de la data
emiterii ordinului de incepere a acestora


Zau? In aprilie 2018 vom circula de la Nadasel la Mihaiesti? Pe o autostrada construita de ICM (Maltauro, pentru cei care ii cunosc asa)?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Eu zic că cel puțin pentru autostrăzi putem să aruncăm la gunoi acel grafic de la CNAIR și să căutăm info despre stadiul proiectelor aici. Încerc să țin Sinteza la zi (fac update cam la 1-2 săptămâni, dar se mai întâmplă să îmi scape chestiuni de detaliu, dacă observați, trageți-mă de mânecă) și cred că e mult mai corectă decât inepțiile și bătaia de joc de pe sinteza de la CNAIR.

vladb

^ Gilau - Mihaiesti - schimbat statusul in "receptionat fara acces"( zicea ciprebbe zilele trecute + stadiul lucrarii e 100% chiar in "hartia igienica electronica" CNAIR)

Ionut

Momentul ala cand puteti ajuta. Un share!

Pozitie API pe Facebook

Săptămâna trecută, guvernul Tudose, la propunerea MT și a companiilor din subordine, a adoptat bugetul de stat pe anul 2018, urmând ca acesta să fie aprobat în Parlament. Curioși fiind, ne-am aruncat și noi privirea pe sumele aferente celor mai importante contracte, autostrăzile București-Brașov, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva.

Înainte să vă surprindem cu alocarea bugetară, vrem să vă reamintim că proiectele sus-menționate au termen oficial de deschidere 2018, dat atât de către CNAIR, cât și de miniștrii Cuc și Stroe. Desigur, sunt doar promisiuni ieftine și minciuni pentru creduli.

1. A3 București-Brașov. Împreună cu solicitările de plată înregistrate la CNAIR și încă neplătite, Aktor (între Șos. Petricani și DNCB) ar ajunge la finalul acestui an la 50% plăți și 70% procent fizic în teren. Astfel, pentru finalizarea lucrărilor în 2018, CNAIR va trebui să plătească restul de 50%, adică aproximativ 80 de milioane de lei.

Din declarațiile publice ale MT și CNAIR, la anul vor începe în forță lucrările pentru contractul semnat recent din Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian, deci și acolo avem nevoie de minim 20 de milioane de lei, pentru a atinge un avans de minim 15%. Astfel, în total, vom avea nevoie de aproximativ 100 de milioane de lei în 2018. Cât credeți că a bugetat guvernul PSD? 20 (douăzeci) de milioane de lei.

2. A10 Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2, stadiul fizic și financiar se ridică la aproximativ 40%. Pentru un avans rezonabil de 30%, considerând că proiectele sunt deblocate și vor avansa rapid în anul 2018, ar fi nevoie de 200 de milioane de lei pentru fiecare lot, 400 de milioane în total. Pentru loturile 3 și 4, chiar dacă fizic sunt aproape finalizate, există restanțe financiare de aproximativ 200 de milioane de lei care vor fi plătite în anul 2018. Totalul necesar: 600 de milioane. Bugetat de guvern: 212 milioane de lei, adică aproximativ 35% din necesar.

3. A1 Lugoj-Deva. Pentru atingerea în anul 2018 a unui procent fizic și financiar de 100% pe loturile 3 și 4 ale acestei autostrăzi, CNAIR trebuie să facă plăți de aproximativ 180, respectiv 200 milioane lei pentru cele două tronsoane. În plus, mai sunt necesare plăți de 50 de milioane de lei și pentru ultimele lucrări executate de Salini pe lotul 2. Astfel, pentru o bună desfășurare a lucrărilor care să ducă la deschiderea traficului pe loturile 3 și 4, așa cum cei de la conducere au afirmat în nenumărate rânduri, ar fi necesari cam 430 de milioane de lei. Cât este prins în buget? 217 milioane de lei.

Exemple ca acestea se găsesc la tot pasul în legea bugetului, dar am dorit să publicăm doar o mostră din DEZASTRUL preconizat pentru anul 2018. Public, decidenții politici declară fălos că va curge lapte și miere în 2018, dar în realitate blochează cu bună știință aceste proiecte.

Solicităm Parlamentului, la discutarea legii bugetului să dea dovadă de înțelepciune și de dorință nedisimulată și să ofere un buget suficient acestor investiții majore, astfel încât derularea lor să nu fie încetinită sau oprită în anul 2018!

CC: Guvernul României, Parlamentul Romaniei Camera Deputatilor Pagina Oficiala, Senatul României

#FărăBuget #FărăResponsabilite #FărăInfrastructură


Ionut


marisRO

#4844
 ,,Vor fi minim 156,7 kilometri daţi în folosinţă. Ca exemple, avem Ogra - Târgu Mureş, apoi trei sectoare din Târgu Mureş - Câmpia Turzii, Sebeş-Turda, vom finaliza şi Bucureşti-Ploieşti, Lugoj-Deva şi o parte din tronsonul de la Gilău", a spus Felix Stroe, la audierea în Comisiile reunite de buget-finanţe pentru adoptarea bugetului Ministerului Transporturilor (MT) pe 2018.

Pentru programul de autostrăzi şi variante ocolitoare în regim de autostradă, MT are un buget principal de 1,6 miliarde de lei (cu 300 de milioane de lei mai mult decât în 2017), la care poate adăuga credite de angajament de 15,6 miliarde de lei. Adăugând şi fondurile pentru şosele şi drumuri naţionale, ,,bugetul total al MT destinat sectorului rutier este de 2,7 miliarde de lei, cu 24% mai mult decât bugetul din 2017", a mai spus Felix Stroe.

Întrebat despre stadiul Autostrăzii Sibiu-Piteşti, ministrul Transporturilor a menţionat că tronsoanele 2, 3 şi 4 sunt ,,în pregătire" pentru a fi scoase la licitaţie, iar tronsoanele 1 şi 5 (capetele) sunt deja în licitaţie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice".

Sursa: http://www.zf.ro/business-construct/promisiuni-extrem-de-ambitioase-de-la-transporturi-felix-stroe-in-2018-vom-finaliza-156-7-kilometri-de-autostrada-16856912

Cred ca trebuie din nou ca Ionut ca le trimita tabelul real.