News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Dan027

Quote from: pasadia on December 16, 2017, 10:30:40 PM
A13 nu va traversa delurile Moldovei pe acel traseu halucinant (le cunosc cat de cat). Daca ai impresia ca ducand ipoteticul A13 mai aproape de Vaslui ai castiga ceva, te inseli amarnic.

Eu am mai spus-o si in trecut - daca va exista A13, eu sper sa ocoleasca Onesti-ul pe la sud si sa ajunga in A7 in apropierea Adjud-ului.

Ideea nu era sa "duc" autostrada mai aproape de Vaslui ci sa scurtez traseul.

Ar fi o idee interesanta ca A13 sa ajunga in apropierea Adjud-ului, dar asta doar daca va fi continuata catre Chisinau, altfel nu vad pe cine ar deservi mai ales pt ca zona Galati + Braila ar avea o alternativa desul de buna spre vest via A7 + A3 + A13

dr4qul4

Nu ai cum sa mergi pe traseul tau. Si oricum e ilogic un asemenea traseu. Ca doar nu ne apucam sa facem autostrazi care sa ocoleasca oamenii.
Doar tamplarul mai tragea linii drepte pe harta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Hercule

^ Asta e de spus si la cei ce sustin autostrazile cat mai departe de orase, ca (vezi doamne) se vor gatui din cauza traficului local.
Deșteaptă-te române!


voicul

"Lucrările la acest pod stagnau încă de la rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, pe Autostrada Transilvania. Prin noua strategie de abordare a proiectelor, adoptată în 2017, CNAIR SA a reuşit să deblocheze documentaţia şi să semneze în luna octombrie anul acesta contractul, cu un antreprenor care a reluat lucrările. "

Ce ne faceam daca nu exista CNAIR?
Probabil am fi ramas la stadiu de dat vina pe CNADNR care nu s-a ocupat de treaba.
Mare - mare de tot - noroc c'au venit astia de la CNAIR!

Dan027

Quote from: dr4qul4 on December 17, 2017, 11:09:14 AM
Nu ai cum sa mergi pe traseul tau. Si oricum e ilogic un asemenea traseu. Ca doar nu ne apucam sa facem autostrazi care sa ocoleasca oamenii.
Doar tamplarul mai tragea linii drepte pe harta.

Eu vreau autostrazi ca sa ajung cat mai repede dintr-un punct in altul... cat despre localitatile care ar fi ocolite nu pot sa zic decat ca strict pe acest traseu reprezinta doar niste localitati de tranzit ci nu genereaza cine stie ce trafic. In plus si Roman si Tg Frumos ar avea un DN2 mai liber.

Autostrazile trebuie sa deserveasca cat mai bine marii generatori de trafic, iar daca e nevoie pot sa mearga si prin oras (autostrazi urbane) sau sa ocoleasca alte orasele pt o scurtare a distantei (cu 30 km in cazul nostru).

Oricum discutia asta e despre cai verzi pe pereti, nu o sa schimbe nimeni traseul vreunei autostrazi planificate (nu pentru ca nu ar putea ci pentru ca dureaza foarte mult). Deci daca vrem ceva ar trebui sa avem in vedere masterplanul existent. Masterplan care a fost si este mult prea optimist, din ce exista acolo ar trebui sa ne gandim care sunt prioritatile, pe unde traficul inca nu justifica o autostrada full-profile si se poate construi un half-profile, etc.

dr4qul4

Hai ca ai zis-o.
TU vrei autostrazi doar pentru TINE!
Asta nu e posibil.
Roman si Tg Frumos sunt noduri rutiere importante pentru Moldova. Si genereaza destul trafic.


Trebuie sa incetam cu extremele. Autostrazile nu trebuie sa mearga nici in linie drepata ocolind orasele mai mici, nici nu trebuie sa treaca prin orasele mari. Este perfect ok daca trec la 10-20 km de centrul oraselor mari, dar autorizatile locale ar trebui sa construiasca drumuri de legatura (A sau DX nu prin sate)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Quote from: dr4qul4 on December 17, 2017, 04:59:05 PM
TU vrei autostrazi doar pentru TINE!
Asta nu e posibil.

Toata lumea vrea autostrazi...
Oricum pana atunci sunt cateva lucrari care ar fi o necesitate ci nu un moft, un tunel half-profile pe sub Pasul Oituz, Cobra la nivel de half-profile, o centura pentru Fagaras...  sunt sute de proiecte (relativ mici) in toata tara ce ar putea imbunatati semnificativ calitatea retelei rutiere a Romaniei.

Quote from: dr4qul4 on December 17, 2017, 04:59:05 PM
Este perfect ok daca trec la 10-20 km de centrul oraselor mari, dar autorizatile locale ar trebui sa construiasca drumuri de legatura (A sau DX nu prin sate)

Perfect de acord

horatiu.cosma

#4883
^^^
Încă un comunicat kilometric de la CNAIR, venit într-o zi de duminică, semn că e groasă treaba acolo, aruncă cu tot ce au, poate poate se salvează. Dacă nu aș ști cât sunt de nocivi, aproape că mi-ar fi milă de ei, la cum justifică acest an cu realizări de anii trecuți și metri pătrați de plombe...
Dar să le luăm metodic, pas cu pas, urmărind comunicatul lor:

1. Recepția Dumbrava-Margina: expertizele de care se vorbește au fost făcute în 2016, partea cu extinderea garanției s-a făcut tot în 2016. În 2017 s-au realizat doar vestitele șanțuri lipsă și auditul pentru siguranța circulației la faza 3, dar autostrada era deja gata din decembrie 2016. (0p CNAIR)

2. S-a recepționat Gilău - Nădășel. Halal lăudăroșenie, având în vedere că nu se poate circula. (0p CNAIR)

3. CNAIR a reuși să deblocheze documentația și să semneze contractul pentru podul peste Someș de la Gilău? WTF? Licitația era lansată, totul mergea normal, s-a finalizat fără contestații, încă CNAIR și MT au întârziat semnarea contractului cu vreo 3 luni, fiindcă trebuiau să modifice ordonanța CNIR care nu îi mai lăsa să semneze contracte noi de execuție și au lălăit-o cu această modificare care să le permită să semneze contractul. (0p CNAIR).

4. "Deși este mai puțin vizibilă pentru opinia publică, evoluția lucrărilor se transpune practic tot în km de autostradă construiți. O mare parte din lucrările începute cu ani în urmă au avut în 2017 cel mai mare progres."  :lol: :lol: :lol:

5. ST 3 a pornit de la vreo 70% mai exact la începutul anului (conform constructorului, că graficele CNAIR sunt dejaba), era complet deblocat, 0 chestiuni birocratice rămase. Graficul constructorului prevedea finalizarea prin septembrie, dar fiindcă CNAIR a întârziat cu plățile (chiar și acum TS e abia la 90% plăți și 100% procent fizic, mai trebuie să ia vreo 50 de milioane de lei), finalizarea lucrărilor a fost ușor întârziată. Dar totuși, să înțeleg bine, CNAIR se laudă cu un lot finalizat pe care nu sunt în stare să îl recepționeze? Au amânat recepția pentru ianuarie ca să ce? Este evident că TS nu va schimba becurile și nu va freza un strat de uzură. Deci la fel de bine puteau amâna recepția la infinit, că același va fi rezultatul. Previziunea mea e că se va deschide la anul, la presiune publică, fără nici cea mai mică modificare în teren față de ce e azi acolo (0p CNAIR).

6. ST 4 a ajuns de la 60% la 95% în 2017. Aceeași poveste ca la ST 3, totul era deblocat din 2016, alunecarea de teren i-a întârziat puțin, altfel erau ca și TS azi. Spre comparație, tot pe un lot complet deblocat, UMB a avansat de la 0% la 100% Timișoara-Lugoj lot 1 în 12 luni. Deci avansul de 35% e chiar slăbuț și se datorează strict plăților cu țârâita (0p CNAIR).

7. Avans de 32% pe ST 2. API a spus de nenumărate ori anul acesta că Aktor se mișcă foarte lent, putem să ne uităm comparativ la poze/filmări de la finalul 2016 vs final 2017, în special la structuri, modificările sunt minore. Pe un lot care are AC complet din 2016, așteptările cel puțin pe partea de structuri erau semnificativ mai mari. Aia cu deschiderea circulației în 2018 e... Să zicem că cei de la CNAIR ar fi putut să se rezume doar la bilanțul din 2017 (0p CNAIR).

8. Șmecherii de la CNAIR fac o medie anuală a proiectelor astea de la semnarea contractelor. Este evident că după deblocarea completă din 2016 ritmul lucrărilor a crescut, e penibil să compari avansul acesta cu cel din perioada de proiectare când nu se lucra, sau cu o parte din 2016 în care s-au întrerupt lucrările fiindcă s-a lucrat fără AC și a trebuit legalizată problema (0p CNAIR).

9. Pe LD 4, CNAIR se laudă din nou cu singura chestiune semnificativă pe care au rezolvat-o anul acesta: relocarea liliecilor. Însă LD 4 nu ar fi fost mai avansat dacă erau relocați mai rapid. E vorba de 250 de metri din 22 de km de autostradă, la cum arată dealul pe restul de 700 de metri neafectați de lilieci, nu cred că relocarea mai rapidă ar fi însemnat vreun avans semnificativ. Și aici cei din CNAIR fac o medie anuală a procentelor, complet prostesc. UMB a primit AC pe jumătate din lot abia la începutul acestui an, deci acei 12% pe an se raportează doar la zona autorizată, adică cealaltă jumătate din lot. (1p CNAIR)

10. Ogra-Iernut, un lot perfect plat, super ușor, a avansat anul acesta de la 0 la 36% (termen de execuție 12 luni). Contractul nu e semnat în 2016, ci în 2015 (0p CNAIR).

11. Iernut-Chețani a avansat de la 0 la 20% și Chețani-Câmpia Turzii de la 0 la 5%. Mamăăăă, ce au mai avansat, la fel de bine ar fi putut spune că au avansat punct (0p CNAIR).

12. Lotul Ungheni-Ogra a avansat de la 17% la 60%. Având în vedere că termenul de execuție era de 12 luni, pare că avansul nu e unul satisfăcător. Probabil din cauza evoluției financiare, care e mult sub cea fizică (0p CNAIR).

13. Au mai dat-o încă odată cu Gilău-Nădășel. Chiar nu le e rușine să se laude cu așa ceva? Mie mi-ar crăpa obrazul de rușine să recepționez o lucrare și să nu o pot pune în trafic (0p CNAIR).

14. Intrarea A3 în București. Marea deblocare e defapt exproprierea celor 2 "cotețe". Și aici termenul contractual pentru execuție a cam expirat. În orice caz, un avans de 44% într-un an pentru un ciot de 3 km la câmpie nu e chiar un motiv de laudă pentru o companie care vrea să facă Sibiu-Pitești, hobanate de 1 km+ la Brăila etc. Și aici avansul financiar de care e responsabil CNAIR nu e la înălțimea avansului fizic al constructorului(0p CNAIR).

15. "Ca urmare a acestor investiții, pe 212 km de drum național se circulă începând din acest an în condiții sporite de siguranță și de confort."  :lol: :lol:

16. DN 66. A avansat anul acesta de la vreo 98% la 99%, practic la final de 2016 era la fel de gata ca și azi. Halal "condiții sporite de siguranță și confort." (0p CNAIR).

17. DN 76 a fost deblocat în mare parte și a avut un avans bun anul trecut. Cei de pe pagina de FB care urmăresc constant lucrările pot confirma. Anul acesta a scăzut ritmul de lucru și chiar s-a reziliat un lot, al lui Construct Mod (0p CNAIR).

18. DN 56 a avansat de la 90% la 92%, iar DN 18 (Aktor) a avansat de la 90% la 93%, erau la fel de gata și anul trecut. Restul loturilor de pe DN 18 au avut un avans bunicel în 2017, dar departe de a fi terminate și a oferi condiții superioare de siguranță și confort (semafoare, blocaje în trafic) (1p CNAIR).

19. Centura Brașov e gata de anul trecut, mult tupeu le trebuie să se laude cu ea anul acesta.

20. Centura București între A1 și DN 7 e un proiect al rușinii, durează deja de 7 ani și încă nu e gata, s-a avansat constant în ritm de melc, nu cred că e în măsură vreun guvern sau conducere de companie de drumuri să se "laude" cu acest proiect (0p CNAIR).

21. Centurile rutiere le-au băgat pe toate la grămadă într-o frază. Știu și ei că e dezastru acolo cu avansul, au precizat procentele de avans doar la cele mai semnificative (Brașov - gata de anul trecut, Mihăilești - 19%, la restul toate procentele de avans sunt mai mici de 19%, DEZASTRUOS) (0p CNAIR).

22. La Satu Mare totuși, le-a luat un an de zile să predea amplasamentul spre constructor, ce să zic, realizare importantă...

23. Au realizat marcaje, indicatoare, parapeți, plombe, sare blablabla, că de parcă sunt un bonus, nu erau oricum obligați să le realizeze. Singura chestie notabilă și pentru care merită un plus e parapetul pe cablu de pe DN 2 din Afumați (1p CNAIR).

24. Lansare de licitații de 4 miliarde. Toate o să meargă în cap sau în cel mai bun caz o să avanseze în ritm de melc, cu o grămadă de probleme venite de la calitatea SF-urilor (0p CNAIR).

Deci după mine au vreo 3 plusuri, în rest varză totală în 2017.

dumbravaandrei

#4884
Quote from: horatiu.cosma on December 18, 2017, 12:47:41 AM
19. Centura Brașov e gata de anul trecut, mult tupeu le trebuie să se laude cu ea anul acesta.

NU ESTE FACUTA RECEPTIA LA POD SANPETRU SI PARCARI, DECI NU E GATA. Pe pod Sanpetru inca se circula in conditii de santier. Eu aici as pune -1 pct pentru ca nu sunt in stare sa faca o amarata de receptie ca sa dea drumul la doua spatii de servicii si un amarat de pod pe care se circula deja de 7 luni.

horatiu.cosma

Serios, nu au reusit intr-un an sa faca receptia la podul ala pe care se circula din 2016? Si nici la parcari care sunt finalizate de mai bine de un an? Si ei se lauda cu ceva in 2017 pe acest proiect? Incredibil, de acord cu tine, -1p.

dumbravaandrei

Intrarile / iesirile in parcari sunt blocate cu NJ iar pe pod e inca semnalizare de santier ;)

De asta rugasem acum ceva vreme ca atunci cand mai puneti intrebari la CNAIR sa mentionati si DN VO 1K....

Quote from: dumbravaandrei on November 05, 2017, 04:22:35 PM
Cand mai trimiteti intrebari la CNAIR, puteti, va rog, sa adaugati pe lista si intrebari despre statusul proiectului DN VO 1K (Centura Brasov).

Vice33

De ce nu vor/se face recepția la Podul Sânpetru și la parcări...? Ce probleme au acolo, de ordin tehnic sau birocratic?

Eu nu am văzut sincer nici un indicator de lucrări la intrarea pe pod. Podul s-a dat drumul integral ulterior, o scurtă perioadă de timp a fost cu restrictie de 30 de km/h, cu indicator temporar, dar apoi l-au dat jos si acum se circulă normal pe pod.

În regim de șantier referindu-te probabil că nu este recepția făcută, dar fizic nu există nici un indicator de lucrări în zonă și nici indicator cu limitare de viteză la 30 de km/h.

marisRO

Trei autostrăzi vor face legătura rutieră cu Moldova - Ministerul Transporturilor

Conform datelor ministerului de resort, lista celor trei coridoare de transport cuprinde: Coridorul Moldova - Transilvania - Europa Centrală din care face parte Autostrada Montană cu secţiunile Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni şi secţiunea Târgu Mureş - Târgu Neamţ (valoare totală estimată fără TVA a coridorului de 4,13 miliarde de euro şi o lungime totală de 318 km), Coridorul Braşov - Oituz - Bacău (lungime de 160 km şi o valoare estimată de 1,84 miliarde de euro, fără TVA) şi Coridorul Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Roman - Paşcani (lungime de 327 km şi o valoare estimată de 1,35 miliarde de euro, fără TVA).

Sursa: http://www.economica.net/trei-autostrazi-vor-face-legatura-rutiera-cu-moldova-ministerul-transporturilor_147693.html#ixzz51beUbjGt

rizzuh

QuoteLegătura rutieră cu Moldova reprezintă o prioritate absolută ce cuprinde trei coridoare principale ... se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

:lol: :lol: :lol:

Ce a uitat MT sa zica este cand vor face cele 3 autostrazi legatura cu Moldova. Adica exact ce era mai important >:(

Vorbe aruncate sa dea bine la populatia care nu e la curent cu starea proiectelor (adica nimic concret, in afara de un SF din birou pe A8), pentru ca nu au facut nimic nou.