Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.


Ionut

A13 Sibiu-Fagaras drum expres... vai de ei. Nici nu stiu pe ce lume se afla. Pentru A13 se actualizeaza SF si se face autostrada. Isi bat joc. Stroe habar nu are ce pastoreste acolo. Il fac varza baietii din CNAIR. Cred ca il mint cu o viteza de 2-3 prostii si ineptii pe minut. A nu se intelege ca-i iau apararea lui Stroe. Va dati seama ca omul a venit de la apa...

elphax

El trebuie sa promită cât mai mult pentru a primi bugetul.
Si normal că nu are de unde să știe realitatea. Nu cred ca citește forumul.  De fapt probabil nu citește nimic

HVMihnea

Interesant ca apare si Sibiu-Pitesti in intregime acolo. Nu stiu prin ce minune s-ar putea ca la finalul anului sa fie toate cele 5 (parca) loturi in executie.
Suplacu de barcau - Bors mi se pare o autostrada extrem de lunga daca vorbim de finantare de la buget.
Ramane de vazut... macar ST3 si ST4 ar trebui sa se deschida anul acesta.

ovideatza

,,Autostrada care să lege Moldova de Transilvania este o prioritate pentru guvern. În ceea ce priveşte legătura cu Transilvania a Moldovei, strategia noastră e următoarea. Pentru că este mai ieftin, este mai uşor de făcut şi trebuie făcută odată, oamenii ăia au aşteptări foarte mari. Și vom proceda aşa. Facem autostradă Iaşi - Bacău - Oneşti - Valea Oituzului - Braşov. Este un traseu mult mai uşor de realizat", a spus Felix Stroe.

So....domnul ministru e rezervat cu A8. Cel putin partea montana.

cove_adrian

Eu am obosit sa mai inteleg in ce "directie", sub ce forma de abordare si pe ce traseu se va realiza conexiunea Moldova - Vest.
Am foarte multe neclaritati ca urmare a vestii "recente" cu Iasi-Bacau-Brasov:
1. De ce Iasi-Bacau-Brasov?
2. De ce nu Iasi-Bacau-Brasov-Sibiu?
3. Cum se vor "combina" la finantare cele 2 coridoare: coridoarele principale Iasi-Tg. Frumos-Pascani (pe A8) si Pascani-Bacau, respectiv coridorul secundar Bacau-Brasov in contextul in care U.E. finanteaza prioritar coridoarele principale?
4. Ce facem de la Brasov? Mentionez ca de la Brasov la Sibiu nu exista nicio intentie (imediata spre termen mediu) de a construi vreo autostrada. Traficul de (iminenta/viitoare) autostrada via Iasi-Brasov va sfarsi/continua intr-un simplu drum national cu o banda pe sens.
5. Sub ce forma se va finanta? Un mix intre fonduri de coeziune/Banca Mondiala/BERD?
6. De ce s-au schimbat in doar 8 saptamani de mandat (ale actualului ministru Stroe) prioritatile din MPGT?
7. De ce nu au trecut amendamentele?
8. Care este calendarul de implementare a proiectului (struto-camilei) Iasi-Bacau-Brasov?
9. Din ce directie vor demara lucrarile? Dinspre est sau dinspre vest?
10. De ce se renunta la traversarea muntilor via Ditrau? Pentru ca DNA a solicitat "informatii" si in consecinta MT renunta la proiect?
10. De ce aceasta "stire" oficiala de abia acum?
11. De ce nu au fost prezenti la comisia de buget-finante si restul parlamentarilor care reprezinta Iasul? Nu mai avea niciun rost sustinerea/prezentarea amendamentelor?
Eu nu am niciun raspuns la intrebarile de mai sus insa pot intui urmatoarea concluzie:
In contextul discutiilor pentru Comarnic-Brasov cu organismele internationale respectiv Banca Mondiala si punand la cap la cap stirea recenta si zvonurile care confirmau neoficial schimbarea trecerii Carpatilor via pasul Oituz pot afirma doar atat: e nevoie de justificare si implicit trafic (sustinut) pentru construirea Comarnic-Brasov. Restul sunt discutii...
Singurul lucru pozitiv din toata aceasta epopee/telenovela in comisiile de Transporturi, Buget-Finante este ca inca se mai discuta de Iasi adica autostrada pleaca de la Iasi spre....undeva.

Asociatia Civica "Moldova Vrea Autostrada" va continua demersurile catre MT si CNAIR si cred ca se impune o noua abordare a problemei, inclusiv prin alte "mijloace" de convingere!

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

nicolaem

hai ca ne-am intors in urma cu 5 ani. Ministrul Felix Stoe ne spune ca A13 devine prioritara in dauna la A8. Nu zic, sa o faca, intradevar traseul e mai accesibil. Problema e ca ne mint si batem pasul pe loc. Asta pt cine ii mai crede ca vor sa faca ceva si nu vb doar de dragul de a arata ca au initiativa.
La ce alocare bugetara este....

dr4qul4

Ministrul spune ca pe Iasi-Bacau-brasov e mai accesibil traseul (ceea ce e adevarat).
Eu tot sper sa se inceapa cu Iasi-Bacau ca pana dau drumul la licitatiile de executie au destul timp sa aleaga in ce directie o vor lua:
- Tg Mures
- Brasov
- sau vor alege o solutie de mijloc alegand sa faca 2+1 (half profile) pe ambele trasee, eventual folosind si bucati din DN-urile actuale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

#4853
Legat de A13 vs A8.... Nu se vor canibaliza aceste proiecte.
Dar hai sa ne uitam putin si la realitate:
- Pana in 2030 A13 va ajunge pana la Fagaras
- Continuarea de la Brasov la Bacau nu o vad posibila in urmatorii 20-25 de ani din varii motive.
- A8 in schimb il vad gata Ungheni-Ungheni doar daca si local decizia politica va fi corespunzatoare.

Precum am mai artat si in trecut, importanta si nevoia A8 transcende granitele regionale si nationale, fiind de o importanta strategica mare pentru relatia cu partea estica non-ue a continentului. Cu siguranta va veni si momentul in care se va spune foarte clar: mai intai va apucati de A8, dupa care va mai dam bani si de altceva (cum s-au facut presiunile pentru Coridorul IV). Suntem cam la maxim 10 ani distanta de acel moment.

Pe de alta parte eu nu prea sunt de acord sa nu implementam alt proiect de infrastructura mare ca nu stiu care alt proiect e blocat. Daca e sa asteptam A8 (sau daca asteptam A3) trebuia sa ne luam gand de la orice proiect de infrastructura in urmatorii 50 de ani.

Pana acum situatia e cam asa:

A13 (pana la Fagaras):
+ Avem foraje
+ Avem contract activ, chiar daca e SF
+ Suntem in faza de AMC
? Daca imi aduc bine aminte avem si sursa de finantare pentru acest proiect.
* Incheiem faza de SF fara alte probleme
* Traseul este usor, proiect relativ usor de implementat.
* Boita - Fagaras nu este chiar asa de scumpa sau complicat de realizat in comparatie cu A10, A1 si A3 Tg. Mures - Bors.


In schimb, pe A8 avem
- 2 dosare de maculatura pe a caror coperta scrie Studiu de fezabilitae
- Nu exista nici cel mai mic contract activ la ora actuala pentru niciun fel de activitate
- oficial la ora actuala nu ne permitem (eu cred ca o sa ne permitem A8 cand trecem de 250 mld EUR PIB, mai bine spus cand ne apropiem de 300 mld EUR. Pur si simplu nu avem o economie suficient de mare sa sustina un astfel de proiect in special partea montana)
- Avem implicat DNA-ul
- Traseul greu si dificil atat pe partea montana cat si in afara acesteia.

Concluzie:
- A13 pana la Fagaras suntem in stare sa il implementam (si uite asa construim bazele conectarii Brasovului la o Autostrada prin A3+A13 fara a mai depinde de CoBra). La stadiul actual al proiectului stim doar 3 puncte din traseul acestuia: punctul de start- Boita si 2 puncte intermediare: Fagaras si Brasov. Restul punctelor intermediare cat si capatul acestui proiect este inca necunoscut deci exista si potential pe acest proiect.
- A8 e intr-un stadiu mult mai rau decat un proiect nou. Nici macar resetare nu se poate face la ora actuala. E un proiect complex, ne va lua 20 de ani sa il vedem cat de cat gata. Suntem in 2017. In schimb stim capetele si ne dorim cateva puncte intermediare.
- A13 si A8 desi au unul din obiective comun (legarea Moldovei), au scopuri diferite si din aceasta cauza nu se canibalizeaza (e ca si cum ai spune ca A1 si A3 sunt concurente si se canibalizeaza)

Stiu ca pe threadul de A8 cove_adrian punea problema de "directie" de abordare. Eu nici macar nu as incerca sa corelez cele doua proiecte. Mi se pare un subiect artificial de discutie. A8 isi are sensul si rolul sau, A13 alt rol, alt sens.

Daca vorbim strict de regiunea moldovei... viitorul suna bine dar din pacate fara finantare pentru ca nu stim cat si ce sa finantam.

dumbravaandrei

Imi pare rau sa o zic, dar A13 si A8 nu sunt proiecte concurente si nu se vor canibaliza. Astfel, problema de "directie" prezentata mi se pare nefondata.

Quote from: dumbravaandrei on December 15, 2017, 02:11:52 PM
- A13 pana la Fagaras suntem in stare sa il implementam (si uite asa construim bazele conectarii Brasovului la o Autostrada prin A3+A13 fara a mai depinde de CoBra). La stadiul actual al proiectului stim doar 3 puncte din traseul acestuia: punctul de start- Boita si 2 puncte intermediare: Fagaras si Brasov. Restul punctelor intermediare cat si capatul acestui proiect este inca necunoscut deci exista si potential pe acest proiect.
- A8 e intr-un stadiu mult mai rau decat un proiect nou. Nici macar resetare nu se poate face la ora actuala. E un proiect complex, ne va lua 20 de ani sa il vedem cat de cat gata. Suntem in 2017. In schimb stim capetele si ne dorim cateva puncte intermediare.
- A13 si A8 desi au unul din obiective comun (legarea Moldovei), au scopuri diferite si din aceasta cauza nu se canibalizeaza (e ca si cum ai spune ca A1 si A3 sunt concurente si se canibalizeaza)
...
Daca vorbim strict de regiunea moldovei... viitorul suna bine dar din pacate fara finantare pentru ca nu stim cat si ce sa finantam.

cove_adrian

Ideea este ca abordarea Moldova-Vest pe relatia Bacau-Brasov nu avantajeaza deloc Iasul si am sa explic de ce.
In contextul negocierilor si al lobby-ului politic din Moldova, Iasul prin inventia/autostrada Iasi-Bacau-Brasov a pierdut principalul (daca nu singurul) aliat din Moldova pentru Iasi-Tg. Mures. Si aci ma refer la judetul Neamt. Unii ar spune ca am castigat un aliat, respectiv Bacau. Fals. Bacau se va lupta pentru Bacau-Brasov. Ce interes ar avea Bacaul sa ajunga mai rapid in est, adica in Iasi? Se "multumesc" cu DN 2/DN 28 cu acostament largit. Consider ca Iasi-Bacau-Brasov este o greseala si o eroare pentru ieseni. Iasul, iesenii, autoritatile locale, agentii economici din Iasi au pierdut prin Iasi-Bacau-Brasov.

Toata clasa politica din Iasi/Botosani/Suceava ar trebui sa ia atitudine pentru aceasta inventie.
MVA va lua pozitie pentru asta. Iasul este periferizat (in continuare). Nu avem niciun calendar clar pentru Iasi-Brasov. Pe Bacau-Brasov nu avem trafic de autostrada. Etc etc. etc.
Si in contextul viitor al existentei autostrazii Iasi-Bacau-Brasov si a Comarnic - Brasov Moldova nu va mai avea niciun argument logic pentru autostrada pe TEN-T Suceava-Bacau-Bucuresti pentru ca li se va spune sec "Aveti Iasi-Bacau-Brasov-Comarnic-Ploiesti-Bucuresti".

O tampenie si o inventie noua in actualul mandat de 8 saptamani a ministrului Felix Stroe.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

dr4qul4

pe Brasov-Bacau nu avem trafic de autostrada. Dar pe Tg Neamt-Ditrau avem?
Manevrezi cuvintele exact ca un politician. Subliniezi doar ce iti convine.
In timp ce voi visati autostrazi de 10 ori mai dificile decat tot ce am construit pana acum, prin 100+km de munti adevarati, noi ne chinuim de cativa ani buni cu 2 delusoare pe LD.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

#4857
@cove_adrian
Pe cat pariu ca daca avem A7 Bucuresti-Bacau-Pascani, DX Galati/Braila -> Buzau, capatul A13 va fi in Focsani si nu in Bacau? Precum am spus, de la Brasov mai departe spre moldova A13 nu pleaca mai devreme de A7 finalizat. Si in cazul asta Bacaul e in afara discutiei.

Exista lobby pentru A13 Sibiu-Bacau, dar ca discutie si ca mod de abordare nu concureaza A8.
Iar Moldova e mai mult decat Iasi. Iasi va avea legatura via A8 care intr-o harta mai mare va ajunge la Odessa in 2050-2060
A13 rezolva o problema interna a tarii. In prezenta unui DX Buzau -> Galati/Braila ->Tulcea  si capat A13 la Focsani rezolva mult mai multe probleme ale noastre
Pentru valea Siretului apoi (cu cele 2 orase importante Bacau si Suceava la care se mai adauga Roman + Pascani) avem A7

Si ar fi o retea care rezolva multe probleme. Mult mai multe decat A13 parcat in Bacau.... Avem avantajul unui A13 care de la Brasov spre Est este inca deschis pentru dezbateri si discutii.

Propun sa trecem dincolo de gandirea "judeteana" si a "Eu sunt orasul mai mare, toate drumurile trebuie sa duca la mine". Autostrazile sunt gandite sa lege si regiuni intre ele, nu numai resedinte de judet.

P.S: Vad discutia asta in threadul Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte

Plus ca mi-as dori sa nu mai gandim in

nicolaem

Stai mai linisititi ca nu vor incepe nimic. Chiar nu e evident ca fac aceste jonglari doar sa ne tina ocupati cu dezbateri "versus" ?
Sunt 5 ani de cand Sova propunea acelasi lucru, si intre timp nu avem nici un studiu comparativ, nimic concret.
Vedem cu totii alocarea bugetara pentru 2018. Un nou an pierdut. 2019 va fi iar an electoral deci an pierdut. Vom mai vedea peste 2 ani ce va fi.
Pana atunci vom vorbi doar de sectoarele unde sunt lucrari deschise.

cove_adrian

Quote from: dr4qul4 on December 15, 2017, 03:09:12 PM
Manevrezi cuvintele exact ca un politician. Subliniezi doar ce iti convine.
In timp ce voi visati autostrazi de 10 ori mai dificile decat tot ce am construit pana acum, prin 100+km de munti adevarati, noi ne chinuim de cativa ani buni cu 2 delusoare pe LD.

Imi cer scuze in numele celor 772.348 de locuitori ai judetului Iasi pentru ca "manevrez cuvintele exact ca un politician". Stiu foarte bine animozitatile dintre ieseni si bacaoani care recent au fost reactivate prin aceasta miscare cu Bacau-Brasov. Nu vreau sa transform discutia intr-una caduca insa nu as dori sa fiti in pielea unui iesean care in momentul in care pleaca din Iasi spre Vest sa aiba un amarat de D.N. cu acostament largit. La iesire din Iasi avem un MZA de peste 30.000, apoi 19.000, 16.000 s.am.d.

Intrebarea1: vi se pare normal ca in Moldova, desi avem 2 coridoare principale sa nu avem 1 mm de autostrada, iar in alte regiuni ale tarii sa se construiasca autostrazi si pe coridoarele secundare?
Intrebarea2: Vi se pare normal ca autostrada Iasi-Bacau-Brasov sa aiba punct terminus/final la Brasov? De ce la Brasov si nu la Sibiu? Avem nod de autostrazi la Brasov?
Iasi-Tg. Mures are continuitate si logica, traficul "varsandu-se" in ceva oarecum concret. Pe cele 3/4 sectoare intre Tg. Mures si Turda/Cluj-Napoca se lucreaza (in linii mari) deci exista speranta ca in 2-3 ani sa avem si autostrada acolo. In cei 2-3 ani posibil sa se lucreze pe teren mai departe de Nadaselu si Suplacu de Barcau. Deci Iasi-Tg. Mures are logica, continuitate si trafic (insumand cele 3 treceri montane via Mestecanis, Petru Voda si Bicaz).
Intrebarea3: Care este calendarul pentru Iasi-Brasov-Tg. Mures? Ce se finanteaza si cum din 2018?
Intrebarea4: Cum comentam urmatoarea declaratie oficiala?

X Y: "...eu v-am intrebat Iasi - Tg. Mures. De ce spuneti despre alt proiect?"
Ministrul Transporturilor: "Iasi-Tg. Mures, Tg. Mures este Iasi-Bacau-Onesti-Brasov-Tg. Mures"

Intrebarea 5: Cumva autostrada Iasi-Bacau-Brasov se termina fix in Brasov tocmai pentru a argumenta cu traficul dinspre Moldova proiectul autostrazii Comarnic-Cristian(Brasov)?
Dumneavoastra stiti ca pe sectorul de drum national DN 28 (relatia Iasi-Tg. Frumos) sunt nu mai putin de 9 (noua) puncte negre? Pe o distanta de sub 50 km!!!!
Un punct negru reprezinta un sector de drum cu lungimea de un kilometru pe care intr-o perioada de cinci ani consecutivi s-au inregistrat minimum 10 accidente grave de circulatie, soldate cu 10 persoane decedate sau ranite grav.

Revenind la discutie in numele iesenilor imi cer scuze "ca visam".
P.S. Apreciez ca aveti discutii legate de cele 2 delusoare, cu alte cuvinte ca aveti (tronsoane de) autostrazi in Vest. Noi inca nu le avem.
Noi inca "visam" pentru ca nu avem nici macar 1 mm de autostrada. Desi suntem peste 3.8 - 4.0 milioane de locuitori.
Mesajul Moldovei pentru investitori este urmatorul : Welcome to Moldova, no highway land!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica