News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 20 Guests are viewing this topic.

ludus

T. Luduș


alexa_adrian2001

nu inteleg, cum adica poate fi folosita ca si drum national?? Pai unde sa ajungi?
Interesanta abordare la Selina: dau in circulatie pe barba lor? Cei de pe A1 cum de nu au putut? :))

pasadia

WTF? Cum adica deschid o autostrada care nu are decat un nod, intr-o singura parte? Si ce treaba are Bors-ul cu circulatia pe autostrada, sunt 10 km de camp deschis intre una si alta, fara vreun drum de legatura?

razvan96

Nu am inteles-o pe asta cu drumul national cu un singur capat.

Dar mai sunt chestii interesante in articol:

QuoteÎn ce priveşte subsecţiunea 3C2 dintre Biharea şi Chiribiş, în lungime de 28,55 kilometri, pentru care tot asocierea formată din Trameco, Vahostav şi East Water Drillings a câştigat licitaţia organizată de CNAIR încă din 2017, fără însă a primi ordinul de începere a lucrărilor, proprietarul grupului Selina a explicat BIHOREANULUI că nu va înnoi scrisoarea de garanţie, ceea ce poate însemna că nu va executa lucrarea nici măcar în cazul în care CNAIR ar decide începerea lucrărilor.

"În decembrie expiră scrisoarea de garanţie, nu mai vrem s-o înnoim. Licitaţia s-a organizat pe nişte preţuri care acum sunt mult depăşite, între timp manopera s-a scumpit cu 80% (n.r. – din cauza celebrei Ordonanţe 114/2018), iar materialele cu 35%. Nu am putea face lucrarea la preţurile de acum doi ani", a spus Rus.

Deci urmeaza o victorie a Strabag pe Chiribis-Biharia probabil.

voicul

Ati auzit de marketing pe moka?
Iete cum Selina este balaurul firmelor romanesti si deschid tot, desi nimeni nu va folosi lotul, indiferent de ce regim are.

Poate doar fotografii API  :lol:

carutasul

Păi ei zic că se poate circula către Satu Mare, deci cineva o va folosi.
Sigur că e chestie de marketing, dar dacă se poate circula îl accept :). Doar că parcă din poze părea că mai au de lucru, au terminat chiar tot în afară de stratul de uzură ( și eventual construcții sau alte anexe?)

ciprebbe

Intri pe un sens, mergi pana la granita, intorci pe celalalt sens si continui spre SM ( asa o vrea nea Beni sa se taseze mai bine :)))  ). 

Realistic nu o sa vedem nimic deschis, sa nu uitam de circul de pe LD3. 
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Morosanu

#22223
Nea Benny a vrut sa spuna ca se va folosi in regim de dn in felul urmator: urci pe autostrada din dn-ul Oradea - Satu Mare, si o iei spre granita cu Ungaria, ajungi langa granita treci pe celalalt sens si te intorci inapoi, iar cand ajungi la nod te dai jos de pe autostrada si intri din nou pe dn spre Oradea sau Satu Mare, depinde unde vrei sa mergi... :D Si asa ai facut in regim de dn pe autostrada circa 11 km, daca ai chef sa arunci o privire peste granita la vecinii unguri.  Doar atat...
Politica distruge tot ce atinge.

Morosanu

 :lol: Cip am gandit la fel si am scris deodata amandoi....  :lol:
Politica distruge tot ce atinge.

danutzu_1069

#22225
Ar fi bine ca sa ramana tot articolul... pentru posteritate... sa se amuze si ei..

"De miercuri se circulă pe mini-autostrada dintre Borş şi Biharia, dar în regim de drum naţional
16 Decembrie 2019, 15:11; Adrian Criş
Începând din această săptămână, se va putea circula pe ciotul de autostradă dintre Borş şi Biharia, în lungime de 5,35 kilometri.
Vestea deschiderii circulaţiei pe mica porţiune de autostradă a fost dată, luni, de administratorul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, de pe scena Teatrului Regina Maria din Oradea, în cadrul unui eveniment dedicat inaugurării acesteia ca scenă rotativă.

Ca drum naţional

"Dacă tot sunt aici, pot să vă informez că în aceste zile finalizăm autostrada între Borş şi Biharia şi o punem în circulaţie de drum naţional poimâine (n.r. miercuri)", a anunţat proprietarul grupului de firme Selina, din care face parte şi Trameco, asociată cu alte două societăţi, Vahostav din Slovacia şi East Water Drillings din Bucureşti, care au lucrat la şoseaua de mare viteză.

Ca urmare, chiar dacă a fost proiectată şi construită pe câte două benzi pe sens, între care au fost montate separatoare, plus câte o bandă de urgenţă pe fiecare sens, pe care ar urma să se circule, ca pe orice autostradă, cu viteză de până la 130 km/h, pe cei 5,35 kilometri se va putea merge doar cu cel mult 90 km/h.

"Noi vom fi gata să o punem în funcţiune miercuri, dar va putea fi folosită cu regim de drum naţional până anul viitor, când vom aşterne şi stratul final de uzură, atunci când vor fi gata şi vecinii maghiari cu partea lor până la Borş", a explicat Rus BIHOREANULUI.

Acesta a mai specificat că, fie şi în aceste condiţii, deschiderea şoselei va putea contribui la fluidizarea circulaţiei în Oradea, deoarece vehiculele care se vor deplasa din Borş spre Satu Mare nu vor mai fi nevoite să o ia prin oraş sau pe şoseaua de centură din Calea Borşului prin Episcopia Bihor.

De precizat că porţiunea dintre Borş şi Biharia a viitoarei Autostrăzi Transilvania va fi plătită din fonduri europene (193,968 milioane lei), chiar dacă între constructori şi CNAIR a fost semnat un contract pe finanţarea din bugetul de stat, după ce la începutul acestei luni lucrarea a fost trecută în Programul Operaţional Infrastructură Mare, finanţat de UE.

Restul, în blocaj

În ce priveşte subsecţiunea 3C2 dintre Biharia şi Chiribiş, în lungime de 28,55 kilometri, pentru care tot asocierea formată din Trameco, Vahostav şi East Water Drillings a câştigat licitaţia organizată de CNAIR încă din 2017, fără însă a primi ordinul de începere a lucrărilor, proprietarul grupului Selina a explicat BIHOREANULUI că nu va înnoi scrisoarea de garanţie, ceea ce poate însemna că nu va executa lucrarea nici măcar în cazul în care CNAIR ar decide începerea lucrărilor.

"În decembrie expiră scrisoarea de garanţie, nu mai vrem s-o înnoim. Licitaţia s-a organizat pe nişte preţuri care acum sunt mult depăşite, între timp manopera s-a scumpit cu 80% (n.r. – din cauza celebrei Ordonanţe 114/2018), iar materialele cu 35%. Nu am putea face lucrarea la preţurile de acum doi ani", a spus Rus.

Pe acest lot, valoarea lucrării ar fi fost de 326,515 milioane lei, echivalentul a 68,3 milioane euro fără TVA.

Pentru cealaltă subsecţiune din Bihor a Autostrăzii Transilvania, 3C1, dintre Chiribiş şi Suplacu de Barcău, în lungime de 26,35 km, contractul ar fi urmat să fie atribuit de CNAIR asocierii Construcţii SA din România cu Hidroelektra Mehanizacija D.D. din Croaţia, contra sumei de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro fără TVA, dar contractul nici măcar nu a fost semnat.

Şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bihor, Silviu Petriţa, a declarat BIHOREANULUI că nu deţine informaţii la zi despre cele trei subsecţiuni ale autostrăzii, iar purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de la Cluj nu poate fi contactat pentru mai multe detalii."

Cred ca si autorul articolului a fumat ceva ierburi....
Sa fi din zona si sa nu ai habar de localitatile din zona si de drumurile care le leaga....
:lol:

carutasul

eu am scuza că nu sunt din zonă așa că am luat de bun ce scrie acolo :)

pentium10

Poze lotul Selina.

Nodul Biharia din drona.
Acum se pun parapetii.
Concluzie: se poate circula doar cu drona!






sursa poze: conversatie FB cu Selina
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

carutasul

au mers foarte bine, nu înțeleg de ce simt nevoia să umfle gogoașa :)

yetiman

#22229
QuoteArticolul nu mai este disponibil!
:lol:

In schimb:
Quote
ERATĂ: Pe bucata de autostradă dintre Borş şi Biharia s-ar putea circula ca pe un drum naţional, dar NU va fi deschisă traficului

    16 Decembrie 2019, 19:28

Mini-autostrada dintre Borş şi Biharia nu va fi deschisă, miercuri, circulaţiei publice, aşa cum eronat a titrat BIHOREANUL luni, interpretând greşit o informaţie transmisă nici ea foarte precis de către administratorul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, în condiţiile în care, la rându-le, reprezentanţii CNAIR nu au putut fi contactaţi pentru a oferi informaţii exacte.

"O putem pune în circulaţie"

Aflat la un eveniment festiv ocazionat de inaugurarea noii scene rotative a Teatrului orădean, administratorul Selina, Beniamin Rus, a afirmat că "Dacă tot sunt aici, pot să vă informez că în aceste zile finalizăm autostrada între Borş şi Biharia şi o putem pune în circulaţie în regim de drum naţional poimâine (n.r. miercuri)".

Ulterior, la solicitarea reporterului BIHOREANULUI, care a cerut detalii, reprezentantul Selina a spus, referindu-se la executanţii subsecţiunii 3C3 a Autostrăzii Transilvania – asocierea Trameco Bihor, Vahostav SK şi Water Drillings din Bucureşti – că "noi vom fi gata să o punem în funcţiune miercuri, dar va putea fi folosită cu regim de drum naţional DE anul viitor (n.r. – şi nu până anul viitor), când vom aşterne şi stratul final de uzură, atunci când vor fi gata şi vecinii maghiari cu partea lor până la Borş".

De asemenea, Rus a specificat că în aceste condiţii, după deschiderea traficului în regim de drum naţional, chiar dacă nu sunt realizate şi celelalte subsecţiuni ale autostrăzii, adică cele dinspre spre Cluj (prin Sălaj), darea în funcţiune a şoselei va putea contribui la fluidizarea circulaţiei în Oradea, deoarece vehiculele care se vor deplasa dinspre Borş spre Satu Mare nu vor mai fi nevoite să o ia prin oraş.

"S-ar putea, dar nu va fi"

Faptul că antreprenorul lucrărilor este "gata să pună în funcţiune" în cursul zilei de miercuri, aşa cum afirma administratorul Selina, nu înseamnă, însă, că porţiunea de autostradă va fi deschisă efectiv, aşa cum greşit a fost redactată ştirea iniţială, iar explicaţia acestui fapt a dat-o, luni seară, la solicitarea BIHOREANULUI, reprezentantul antreprenorului, inginerul Marian Duşescu, deoarece la capătul dinspre Ungaria şoseaua nu este conectată la partea de autostradă a vecinilor maghiari.

Acesta a explicat că pe partea maghiară autostrada coboară de la Berettyóújfalu paralel cu DN 1 din România şi nu intră în Vama Borş, ci va intra pe teritoriul României între Borş şi Biharia, prin Satu Nou.

"La intersecţia cu DN 19 (n.r. – Oradea – Satu Mare) există posibilitatea să te sui pe autostradă şi s-o iei spre Ungaria, spre Nagykereki, doar că sectorul maghiar din graniţă nu este gata, în consecinţă nu se va putea circula pe acest drum. Noi am spus că s-ar putea deschide circulaţiei pentru că am avut o promisiune către CNAIR că vom termina (n.r. – cei 5,35 kilometri dintre Borş şi Biharia) înaintea lor (n.r. – a vecinilor maghiari), şi că anul acesta ar putea fi dată în circulaţie dacă ar veni maşini dinspre Ungaria. Lucrul acesta nu se întâmplă, la capătul dinspre Ungaria există parapeţi din beton, astfel că nu ai pe unde să ieşi, pentru că nu există punctul de vamă", a spus Marian Duşescu. "Asta e promisiunea pe care am făcut-o noi, că de miercuri am putea prelua traficul care vine din Ungaria, dar nu se va deschide să se circule pe ea", a adăugat reprezentantul Selina.

BIHOREANUL face cuvenita rectificare, cu scuze pentru eroare.

Sursa
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu