Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 55 Guests are viewing this topic.


horatiu.cosma

Cu siguranță că și Beni Rus a dat-o într-un stil alambicat din care să nu se înțeleagă clar nimic. Zi mă omule clar: "am zis că sunt voinic și termin anul asta, dar nu am reusit". Oricum nimeni normal la cap nu se poate lega de el, a muncit Selina grozav anul asta.

cristi767

Oricum ar fi dat-o, oricine cunostea zona stia ca nu are cum sa fie deschisa nici ca dn nici ca autostrada. Pt ca nu are unde sa duca pe nimeni, momentan.

pasadia

#22233
E o discutie deja lunga pe topicul general de autostrazi care se refera insa strict la CoBra asa ca imi permit sa o mut aici:

1. legat de finantare:

eu am folosit expresia "UE ar plăti și CoBra" exact cu sensul primar. Adica ca exista conditionalitati in care s-ar putea sa se intample (sau sa nu se intample) acest fapt. Practic acceptam inca din acel mesaj ca sunt 0 sanse sa plateasca UE ceva pe traseul CoBra (nu includ prostia Rasnov - Cristian, aia practic nu e CoBra) in exercitiu asta. Nu e o contrazicere aici, e tristul adevar, si nu are legatura cu Core sau Comprehensive, are legatura strict cu (in)capacitatea de a pregati proiecte pentru finantare.

apropo de Tibi care tot sare pe discutia Core vs Comprehensive: astept sa ma lamuresti daca planul Junckers (de exemplu) se aplica strict pentru Core sau pentru Comprehensive. Sau poate pentru whatever project there is, numai sa fie?

2. legat de SF:

din punctul meu de vedere situatia e simpla. Da, vad lucrurile foarte simplist probabil strict pentru ca sunt indragostiti de singurul SF facut public pe aici, ala al lui Vinci de prin 2010, cel cu tunel pe sub Comarnic, pe la Sinaia, Busteni si Predeal. Mi-e clar ca orice investitie viitoare ar trebui sa fie o parte din acel traseu.

Bun, poate mai pot exista analize. Adica mno, in acel proiectul tunelul Comarnic merge pe malul stang (estic) pe sub oras si iese mai sus de DN1 - poate exista posibilitatea unui traseu prin versantul drept (vestic) care ar iesi apoi mai jos de DN1 (in altitudine). Sau poate nu e nevoie ca traseul sa mearga pana la Predeal si se poate analiza o varianta de traseu mai scurta intre Busteni nord si Rasnov sud (poate tunel pe sub UM-ul de vanatori de munte si pe sub Forban)? Dar toate acestea ar trebui analizate, pe bune, intr-un SF nou, cu mai multe variante de traseu, cu evaluari de mediu si tot restul. Cat timp nu il avem e degeaba.

3. legat de variante incrementale:

unele sunt discutiile strict pe tema imbunatatirii traficului pe DN1 si altele sunt cele privind noul traseu. Si din cauza asta le-as privi distinct. Dar, pentru ca au fost multe idei, mai adaug:

- da, si eu cred ca ar trebui blocat virajul la stanga in Busteni. Trebuie asigurate 2 puncte de intoarcere corect construite in capete si, totodata, semaforizat cel putin 3-4 treceri de pietoni pentru a limita tendinta vitezomanilor de a calca acceleratia. Sper ca semafoarele respective sa fie suficiente pentru a limita obiectia lui nenea_hartia (plus observatia ca separarea trebuie sa fie facuta frumos estetic - mai degraba ceva precum bordurile din Ghimbav, nu precum parapetii din Sangeorgiu de Mures sau gardurile din Tureni).

- mici imbunatatiri locale pe DN1 ar mai putea exista. S-a pomenit mai sus de largirea cu o banda directa pe sensul B->BV la iesirea din centura Sinaia Nord, dar tind sa cred ca, totodata, acolo ar trebui semafor cu timpi bine gestionati pe fiecare directie (altfel acea banda in plus nu ajuta cu nimic traficul BV->B. Dar cel putin e bine ca nu mai viseaza giratorii acolo, cred ca i-ar fi injurat toti tiristii. La fel as milita pentru o a treia banda intre Busteni si Azuga, poate chiar si in unele portiuni dintre Azuga si Predeal.

- insa nu as milita DELOC pentru investiti majore pe traseul actual. Propunerea lui cristi, cu traficul pe 2 nivele distincte prin Busteni o consider la fel de nociva ca si SF-ul 2002 al CNAIR, cel cu autostrada pe piloni peste VP. La fel, nu as vrea treceri subterane pentru pietoni. Investitiile majore ar trebui sa se duca pe traseul stabilit in SF-ul de la punctul 1, chit ca asta ar insemna doar un HP si nici ala continuu. Prin SF a trebui propus inclusiv un scenariu pesimist de implementare. Ceva de genul:

1. mai intai facem tunel Zamora, 1+1 cu zone de retragere in lateral daca se intampla ceva. Odata cu el facem nodurile Poiana Tapului si Busteni Nord (astea eventual le facem complete).
2. apoi facem tunel Comarnic (functie de solutia aleasa). La fel, 1+1 dar cu nodurile complete (sa zicem Comarnic Sud si Sinaia Sud) iar traseul care nu e prin nod il amenajam 2+1 (2 benzi pe urcare, 1 pe coborare).
3. tunel Sinaia (la fel, 1+1), plus zonele dintre amenajate ca 2+1 alternativ (half-profile). Nodurile de la capete sunt deja facute.

In acest moment deja singurele probleme pe traseu ar trebui sa fie intersectia din Azuga si cea de la Predeal cu DN73A. Ele in sine nu ar trebui sa genereze foarte multe probleme, avand o capacitate destul de mare. Dar asta doar in situatia in care, in continuare, traficul greu este limitat - daca vrem sa deschidem accesul pentru traficul greu va trebui in mod clar sa extindem half-profile-ul mai departe (si eventual sa analizam serios daca pe zona Rasnov <-> Predeal nu ar trebui construit direct autostrada pentur a asigura 2 benzi pe sens atat la urcare - unde ar trebui poate chiar 3, cat si la coborare). Dar asta, dupa cum am sugerat mai sus, tine si de solutia finala pe ruta Busteni - Rasnov (eu as renunta fara probleme la nodul Predeal si probabil as obtine un traseu mai scrut cu vreo 2 km mergand direct intre Busteni si Rasnov - dar depinde si de solutiile tehnice si de costuri).

naivu

#22234
Pe capatul de sud al Bustenilor nu stiu unde vei gasi spatiu pt "punct de intoarcere corect construit", iar semaforizare antivitezomani chiar nu e nevoie (e suficient de ambuteiat si asa; in plus ai ceva pasarele pt pietoni). Pt restul postarii ai un like de la mine  :)

pasadia

Sa fim seriosi: e "ambuteiat" Busteni-ul cateodata, dar nu totdeauna. Am avut destule ocazii in care l-am traversat in 60-70km/h, poate chiar mai multe decat cele in care am ocolit prin zamora. E adevarat, brasovean fiind sunt mai des contra-fluxului, dar oricum...

naivu

#22236
Si eu la fel la cand plec luni la 5am spre Bucuresti, dar la ora aia chiar nu vad de ce nu! In perioadele fara turisti pietoni Busteni ramane (scuze localnicilor) doar o alta "comuna de 70" de pe DN1 si nu vad de ce ar trebui calmat traficul.
In weekend, pe Maps drumul prin Busteni e mereu rosu: fie de la Poiana Tapului pana la primarie, fie de la Azuga pana la primarie!

nctind

Au inceput decopertarile pe drumul de legatura de la Rasnov Cristian.

marinul

Cei de la Bihon spun ca e asfaltat tot lotul Biharia-Bors dar din filmarea facuta de ei se vede ca nu e chiar asa. Filmarea este slaba, nu inteleg unde s-au grabit, I-ar ajuta cateva zile de training  la un ziar local din Alba-Iulia  :lol:

https://www.facebook.com/Bihon/videos/502157920647606/?v=502157920647606

articolul complet aici

danutzu_1069

^ Pune si copy-paste articol....
Ca se poate sa dispara la un moment dat...

"Se poate! A3 Biharia - Borș este deja asfaltată

De Călin Corpaş la 18 decembrie 2019 11:46 Reactualizat la: 18 decembrie 2019 12:08

Selina - Trameco informează că a asfaltat tot tronsonul de autostradă cuprins între granița cu Ungaria și intersecția cu DN 19 Oradea - Satu Mare, lângă Biharia.
,,Am făcut ce am promis", ne transmite patronul constructorului orădean, Beniamin Rus.

Ungurii au amânat
În ciuda faptului că s-a asfaltat și legătura cu drumul național, autostrada nu poate fi dată în circulație deoarece constructorul autostrăzii ce vine dinspre Debrețin a amânat asfaltarea, pentru anul 2020. ,,Din câte înțeleg, în Ungaria au dat termen pentru finalizarea asfaltării abia pentru august 2020, însă noi ne-am ținut de graficul de lucrări convenit cu CNAIR", declară Rus.
În situația în care autostrada ungurească ar fi fost deja asfaltată, la rândul ei, pe tronsonul dintre graniță și Biharia s-ar fi putut circula în regim de drum național, deoarece stratul de uzură nu a fost încă așternut pe toată lungimea tronsonului realizat de Selina – Trameco. Oricum, este de așteptat ca acolo unde s-a așternut doar stratul asfaltic de anrobat, acesta să fie ,,de sacrificiu", urmând să fie scos la ieșirea din iarnă.
O chestiune de orgoliu
,,Pentru noi, asfaltarea integrală a tronsonului Biharia – Borș a fost și o chestiune de orgoliu, ca să nu ne trezim că partenerii din Ungaria asfaltează dincolo de graniță, iar noi nu", subliniază Rus, mândru că, măcar o dată românii au reușit să ia fața maghiarilor în materie de autostrăzi...
Ce facem cu celelalte tronsoane?
Rămâne de văzut când va reuși noul Guvern PNL să găsească o rezolvare fezabilă, pentru ca celelalte două tronsoane de autostradă din județul Bihor să poată fi puse urgent în execuție, cu un ritm de lucru accelerat, similar tronsonului Biharia – Borș. La fel, sunt imperios necesare măsuri de accelerare a procedurilor pentru tronsoanele din Sălaj, pentru ca Oradea, Zalău și Cluj – Napoca să poată fi legate, finalmente, pe autostradă. După cum se știe, România acumulează întârzieri grave în materie de infrastructură rutieră, cu consecințe severe asupra dezvoltării economice a țării noastre."

carutasul

Excesul de pălincă în prezența  antreprenorilor sau împărțită cu ei cauzează grav jurnalismului :) Opriți aratul, opriți semănatul :)

voicul

Mai acum 2 articole se plangea ca i-a crescut costul cu forta de munca cu 80%.

Acum e:
"Este de așteptat ca acolo unde s-a așternut doar stratul asfaltic de anrobat acesta să fie ,,de sacrificiu", urmând să fie scos la ieșirea din iarnă." ?

Sa treaca si pe la actori.

adrian sibiu

Felicitări celor de la Selina pentru aceasta realizare,mi as dori tare mult sa i vedem pe unul din tronsoanele mai lungi,atunci ne am edifica intr-adevar de forta pe care o au de a duce un tronson mai lung.

cristi5

5km ca-n palma in pusta, ce sa alergi pe ea? Gilau-Nadasel urca 100m in 4km... am aflat la fata locului :)

Pe LD3 nu merge nimeni la alergat, cat se mai poate? Ii fix un semimaraton... daca adaugam o bucla prin punctul de intoarcere Grind :lol:

pentium10

Buna dimineata! Bine ati venit in Romania prin Bors II.



sursa: FB Selina.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures