Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 51 Guests are viewing this topic.

Io

Imi marturisesc vina de a fi asteptat o ora pentru a da inca un like. Cu multumiri, Horatiu!  :cheers:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#22186
^^ acolo unde se face mult praf cu o freza de beton, nu se numeste elicopterizare. Elicopterizarea se face pe umed, adica betonul la ca. 2-3 ore dupa turnare este suficient de tare ca sa se poata intra pe el, dar la suprafata e inca o pelicula de lapte de ciment umed. Acea pelicula se "rupe" cu elicopterul (gletiera automata, adica o placa rotunda, care se invarte) si se freaca, gletuieste, pana se intareste. In felul acesta se astupa toti porii, si astfel apa nu mai poate sa patrunda asa usor in beton, scazand mult riscul de coroziune in timp (peste multi ani, hidroizolatia se va degrada, usca si o sa infiltreze apa pana la beton).

Ce se vede in imagine este o frezare, slefuire a betonului uscat. Nu stiu ce scop are, de regula se face asa ceva numai daca s-a gresit / uitat ceva.

Aici un exemplu de elicopterizare:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

whitedove

multe mii de multumiri lui Horatiu Cosma!!! bravo. esti genial!!!!

paulmare

Multumim Horatiu
"elicopterizat" - se vad urmele de la finisor in locurile unde au pregatit membranele si hidroizoleaza "clasic" - a explicat mai sus Vancouver la ce foloseste
In locurile unde e slefuit uscat cu disc diamantat, slefuirea uscata deschide porii, acolo probabil vor aplica manual ceva produs de impermeabilizat chimic betonul cum sunt cele folosite la rezervoarele de apa, astea ii cresc si rezistenta la cloruri sau alte "agresiuni chimice"

marinul

Cateva poze de la Biharia, imi place ce am vazut. Se lucreaza la toate pasajele, toate bretelele au asfalt. Tot timpul cand am trecut pe acolo anul asta pe mine m-a surprins mobilizarea lor


























Powered by API/PUM imgur uploader

marinul





Si cateva din sens opus dinspre Satu Nou




















Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

2 filmulețe de la ridicarea de grinzi de la Straco.




mastereve

Celalalt sens nici macar nu are pile terminate. Exista vreo logica in actiunea lor sau pur si simplu mesteresc orice?

Quest

Horatiu, frumos reportaj cu prim-planuri relevante si legende ale pozelor bine-venite. Multumim !  :cheers:
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Nu se deschide niciun fir mai devreme. Pur și simplu au dat comandă de grinzi, Freyrom a terminat 40, nu a mai avut unde să le depoziteze și i le-a trimis la Straco în șantier. Straco a ridicat unde a putut. După cum observați, restul riglelor nu sunt finalizate, de aia 8 grinzi au rămas depozitate jos.

Tavi

Nu stiu cum mai este cu magnetii prin zona dar moatele la grinzile depozitate sunt tentante rau ... Fereasca Dumnezeu!

horatiu.cosma

La vizita de săptămâna asta de la Astaldi am întrebat o persoană din echipa de asfalt de la Max Boegl de ce nu pun balastul stabilizat pe ultimele 2 secțiuni fără asfalt de pe autostradă. Răspuns: "Doamne ferește, nu ne putem bate joc, vine iarna și rămâne neprotejat stabilizatul, nu se face așa ceva, dacă am fi avut timp și să protejăm cu primul strat de asfalt poate că am fi pus, dar nu mai e timp". De când e stabilizatul fără asfalt la Aktor? Vă zic eu, din toamna lui 2017. Nici cu Pizzarotti nu mă plâng. Cam asta e diferența dintre un constructor care nu își bate joc de propria meserie și un diletant.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Mai adaug si eu unul:
Mai multi diletanti.

florin74

#22199
https://www.economica.net/constructii-sibiu-ramane-fara-contractul-pentru-26-kilometri-din-autostrada-transilvania-ce-rol-au-avut-partenerul-croat-si-telekom_176940.html

Printre argumentele CNSC se numără faptul că partenerul croat al sibienilor a intrat pe 17 septembrie 2019 în insolvenţă, iar asocierea câştigătoare nu a dovedit îndeplinirea anumitor condiţii pentru a nu fi eliminată din procedură.
De asemenea, CNSC a constatat că pentru subcontractantul Telekom Romania Communication SA "nu se poate stabili dacă acest subcontractor are sau nu capacitatea de a realiza activităţile subcontractate". Asocierea română – croată a înlocuit subcontractorul Verta Tel, declarat iniţial, cu alţi trei subcontractori, printre care şi Telekom România. Aceasta trebuia să efectuze lucrări de apă şi canal, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a îndoit de capacităţile sale de a efectua respectivele lucrări.

Deocamdata la CAB nu este inregistrat nimic.