News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 38 Guests are viewing this topic.

voicul

@alexandruduma - daor cu structura de pe DN sunt sanse pentru deschidere.

Nu stiu ce sa zic cu pauza de masa, poate era, dar eu cred ca muncitorii mananca foarte mult pe santierele din RO. Cateodata si cate 8h pe zi!

TibiV

Quote from: alexandruduma on July 24, 2019, 01:17:15 PM
Daca ar fi fost și tablierul metalic pe partea vestica in același stadiu că și cel de pe partea estica era alta treabă.

Alex, nu este cumva viceversa?...
Adica estul cu vestul....

PS
Bine ai revenit!!! Ne-au lipsit pozele/filmarile tale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandruduma



Vlad94

Mai am o întrebare. Deschiderea bretelelor nodului Iernut este condiționată de pasajul peste CF? Se va putea da drumul la circulație prin nod înainte de acesta?

zuma80

Pentru A6!

voicul

Se pare ca se disctuta peste tot daca se pot obtine fonduri UE pentru CoBra.

Interesant, ca desi unii zic ca nu, pe tronsonul Ransov - Brasov, parte din CoBra s-au obtinut fonduri UE:

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/autostrada-bucure%C8%99ti-bra%C8%99ov-tronson-comarnic-bra%C8%99ov-0?fbclid=IwAR1eqPJdYfwLmiIqxPjfnb-KkJXDwnE4hi10ms9R-68LxAJlQapsU2DgwGc

De ce nu ar merge si pe restul?

vancouver

#21142
La CoBra, indiferent de modul de finantare a executiei, pentru inceput trebuie facut un SF ca lumea. Pentru ca exista deja unul, dar f. vechi, si pentru ca nu se poate reface fara o justificare serioasa (se supara Curtea de Conturi daca statul cheltuie bani pe acelasi lucru de 2 ori), parerea mea este ca ar trebui mers pe FIDIC ROSU, gen pe A7. Adica facuta acum imediat o licitatie pentru SF+proiectare+Detalii+Asistenta in elaborarea documentatiei de licitatie pt. constructie, incl. obtinerea AM.

La asa un proiect, sa ne aruncam inainte sa facem contract de executie, fara stim EXACT cantitatile de lucrari necesare, fara sa avem AM, fara sa stim exact traseul - mie mi se pare o nebunie. Atat pentru stat, care va trebui sa plateasca un pret mare (firmele vor cere f. mult, ca sa fie acoperite daca dau de ceva neasteptat), cat si pentru firme - chiar daca vor include sporuri grase pentru neprevazute, tot s-ar putea ca neprevazutul sa fie mai al naibii decat au crezut, si firma sa se impotmoleasca. Vrem sa dam bani multi cu riscul sa ne impotmolim?

Un avantaj suplimentar daca avem SF+proiect, nu doar un SF: imediat dupa aprobarea proiectului se poate trece la exproprieri. Dupa SF, chiar daca traseul este stabilit prin acel SF, nu se pot face exproprieri, SI NU SE POT BLOCA TERENURILE RESPECTIVE, SA NU SE MAI CONSTRUIASCA. In schimb daca avem proiect in detaliu, suprafetele pot fi blocate, chiar si fara sa fie expropiate - dar se blocheaza orice autorizatie de constructie noua pe acel coridor. Si chiar daca autostrada se face abia peste 20 de ani, spatiul ramane disponibil. Pe cand la SF-ul din 2002 ... cate terenuri atunci libere acum sunt construite?


Deci parerea mea: impins spre FIDIC ROSU, imediat licitatie SF+PRJ+DT. In timp ce se face asta, cautat sa facem proiectul pe finantare europeana, eventual retrasat coridoarele cum vrem noi, ca doar suntem parte a UE si avem un cuvant de spus. Si peste 4-5 ani, cand proiectul e gata, AM gata, finantarea pregatita, intram si cu executia.

De asemenea sustin ca ar fi util ca la nivel de SF sa fie studiate si variante alternative, cum ar fi trecerea muntilor prin pasul Boncuta (Valenii de Munte - Maneciu - Vama Buzaului) sau pe Valea Doftanei (Campina - Valea Doftanei - Sacele), pentru a afecta cat mai putin peisajul superb de pe Valea Prahovei si pentru a polua cat mai putin zona turistica. Sigur, asta ajuta transportul de marfa si de tranzit, dar mai putin la reducerea ambuteiajelor turistice, deci trebuie cantarit cum e mai bine. (poate ca A3 facut pe langa statiuni va aduce asa de multe masini acolo, ca mai tare se vor bloca statiunile?)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Merge si pe restul. Doar că deh. Greu cu prostii. Nici nu mai conteaza ca un anonim Ciurea a insistat pentru trecerea segmentului Rasnov-Cristian pe fonduri europene... a fost lansat pe fonduri bugetare... Deci multe se pot... Doar sa se vrea.

pentium10

a ajuns la mine un video de la un pasionat local din Bogata
stiu ca urmeaza si videoul facut de Alex, dar na, cat mai multe sa fie

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

esendy


esendy


pentium10

Ridicarea grinzilor metalice la Bogata e programata de luni 29.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Subsectiunea 3A2: Nadaselu - Mihaiesti (km 8+700-km 25+500) si Subsectiunea 3B1: Mihaiesti - Zimbor (km 0+000 - km 13+260)

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500)"

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B5: Nusfalau - Suplacu de Barcau (km 66+500 - km 80+054.044)"

Licitatiile sunt suspendate si vom primi termene noi. Asteptam clarificarile.

osandu

https://www.economica.net/autostrada-comarnic-brasov-conditia-obligatorie-pentru-constructorii-care-vor-face-soseaua-strategica-din-valea-prahovei_171806.html

Citez ce mi s-a parut interesant din articol:

Dacă va trece de CSAT, noua autostradă peste Carpaţi ar urma să fie construită prin încredinţare directă şi nu prin licitaţie publică.
Sursele noastre apreciază că, cel mai probabil, şoseaua de mare viteză va fi construită de un consorţiu format în principal din firme româneşti, "verificate şi avizate". 
Mai exact, aceste firme trebuie să aibă personal cu autorizaţie de la Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat (ORNISS). Adică certificat de securitate sau autorizaţie de acces la informaţii clasificate.

Motivul? Pe Valea Prahovei s-ar putea afla zone delicate, de importanţă strategică, explică sursele noastre.