Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 39 Guests are viewing this topic.

vancouver

#21165
@dr4qul4: Te-ai gandit ca 130-140 de masini mici sunt suficiente pentru a bloca 1 km de drum? Breteau de iesirea de pe autostrada de la Sinaia sa presupunem ca va avea 1km. Cate vehicule merg acum in perioadele turistice pe VP? Ca. 30.000 - 40.000. Presupun ca nu are rost sa continui dizertatia. De la 140 la 30.000 e cale prea mare... E 100% SIGUR ca in perioadele turistice bretelele de iesire se vor bloca. O data blocata cea de la Sinaia, mai trebuie inca vreo 150-200 de vehicule care ajung sa stea pe autostrada ocupand toate benzile in bunul stil romanesc, si autostrada e semi-blocata. Din cand in cand vor mai trece calupuri de 100-200 de vehicule mai departe spre Busteni, dar groso-modo ambuteiajul de la iesirea Sinaia o sa inlocuiasca ambuteiajul actual de la Comarnic-Posada.

PS. Asa ca daca vrei sa mergi linistit la Viscri sau in Covasna-Harghita sau in zona Fagaras, eu sincer iti recomand sa devii sustinatorul unei variante care NU trece fix prin Valea Prahovei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#21166
^ Mie-mi place mult ideea si din ce-am citit pe Ascoro (multam, Vancouver) rezulta ca solutia prin Pasul Boncuta aduce citeva beneficii majore: e mai ieftina, aproape sigur mai usor de construit, foarte putine exproprieri, putine relocari de utilitati (stim cit timp consuma astea), mult mai putin invaziva asupra mediului. Cred ca e nevoie de schimbarea asta de paradigma din urmatoarele motive:
1- A3 pe V Prahovei nu va rezolva blocajele de weekend prin statiuni. Nu are cum si nici nu cred ca e treaba ei s-o faca, treaba ei e sa scoata traficul general de marfa afara din DN1. Adica din statiuni, si asta de luni pina duminica!
2- Prin statiuni (DN1) sint potrivite solutiile punctuale pe care le discutam aici de ani de zile.
3- decidentilor trebuie sa li se scoata din cap ca V Prahovei e cea mai usoara cale de legatura intre Ploiesti si Brasov. Nu e. Poate pistonat pe ideea separarii cvasicomplete a tranzitului general de marfa de cel turistic/de interes local (pensiuni, ski, aprovizionare locala).
Cred ca ideea e foarte buna.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Vlad94

Pana se implementeaza CoBra, nu ar fi o solutia introducerea transportului RO-LA intre Brasov si Ploiesti? Calea de rulare este in mare parte reabilitata si linia nu este inca suprasaturata. Astfel, traficul greu dar si cel usor de tranzit vor evita zona statiunilor si se va reduce poluarea.
Avantaje:
Reducerea timpului de parcurgere a Vaii Prahovei
Reducerea poluarii
Diminuarea ambuteiajelor
Cresterea sigurantei circulatiei rutiere
Un astfel de proiect a fost implementat si in Slovenia si se bucura de un real succes
https://www.thetraveltrunk.net/car-train-in-slovenia/

dr4qul4

@vancouver, eu vreau sa ajung vara in Piatra Craiului si iarna in Sinaia-Busteni-Predeal. Asa ca solutia ta nu ma ajut deloc. Si la fel ca mine, cei mai multi bucuresteni s-au reorientat vara spre zona Rucar-Bran. Sinaia a ramas doar destinatie "de evitat blocajul".
CoBra nu va fi pentru trafic de lung parcurs. CoBra va fi pt a lega Brasovul si secuimea de Bucuresti. Dar mai trebuie sa lege si VP +RB de Brasov si Bucuresti. Zona VP + RB are o contributie importanta la PIB si pe langa aceul turistilor, mai are nevoie si sa fie aprovizionata.
Blocaje vor fi, dar doar la noduri, nu ca acum cand avem blocaj continuu.
Asa ca pentru propunerea ta, eu zic pas. Vreau autostrada pe VP.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Si eu zic ca intre Ploiesti si Brasov trebuie aleasa varianta cea mai utila, nu cea mai ieftina.
Daca varianta cea mai utila e legatura cat mai rapida Ploiesti-Brasov, atunci varianta pe valea Doftanei (care, practic, e fara intrari/iesiri utile pe traseu) e cea mai buna.
Daca varianta cea mai utila e deservirea unui numar cat mai mare de oameni/masini, atunci varianta pe (langa) valea Prahovei castiga.
Dupa parerea mea, pe valea Prahovei, pe langa un traseu cu cap, trebuie facute intrari/iesiri cu cap. O intrare/iesire in DN1 la nord de Comarnic deserveste foarte bine si sudul Sinaii (de exemplu), nu-i nevoie sa iasa toata lumea la iesirea directa pentru Sinaia.
De la Sinaia la Predeal (intersectia cu DN73A) sunt pe traseul actual (DN1) 22 de km. Poate se face sensul "de urcare" direct pe 3 benzi?

Europiu

Eu recunosc că nu sunt în temă cu valorile de trafic din zonă, doar ce văd uneori prin media românești.
Dar vă pot spune ce am văzut în Colorado: există o singură legătură serioasă, Interstate 70, între Denver și stațiunile de schi din zona Breckenridge/Vail/Aspen. Se circulă bară la bară în sezonul de iarnă, în fiecare weekend. Alternative gen tren nu există.

Părerea mea, bazată doar pe constatarea expusă mai sus, soluția  pentru VP nu are cum să fie simplă.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

Nu faci o A pe VP care sa tina la valorile de sarbatori, cand in general ai trafic la jumatate. Nu este rentabil economic.

Ionut

^ plus creșterea de trafic prognozata pe X ani.

marinul

Pun cateva poze facute de catre cei de la Bihoreanul

















Powered by API/PUM imgur uploader

marinul


ghrt

A3 pentru VP nu cred că va rezolva problema aglomeraţiei turistice, aşa cum nici A2 nu face faţă în perioadele de maxim estival.
Ţinând cont că sursa majoră de turişti este Bucureştiul, iar în B. transportul public este praf şi pulbere aşa că toată lumea care îşi permite merge cu maşina personală, poate ar fi optim ca să existe A până la o gară de pe traseu (Ploieşti Vest, Câmpina) şi acolo un park n ride decent, cu trenuri şi transport public în localităţi. Inconvenientul de a sta câteva ore în coloană (plus taxă de acces) ar trebui să împingă către transportul public.
Totuşi mă îndoiesc că autorităţile locale pot organiza un transport public decent fără să existe centuri şi taxe de acces în oraşe.
Este totuşi o problemă, în sensul că pentru Rucăr-Bran nu există opţiunea trenului şi mă îndoiesc că se va face o legătură din Predeal, iar prin BV ar fi prea lung.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Iernut, in urma cu putin timp.














dr4qul4

@ghrt, cand mai exact se blocheaza A2? Am fost 3 weekenduri la mare anul asta si de fiecare data am facut 2h15-2h45 din Mamaia pana in Vitan. Cel mai mult am facut cand inca erau santiere. Pe 14 iulie am facut 2h44 de la  vila regala cu tot cu oprit si alimentat plin la benzinarie (in ct cape a2 stai 1 ora). A fost f aglomerat si asta mi-a adus o intarziere de 15 min. Dar tin minte ca, atunci cand aveam A2 pana la cernavoda am facut si 5 ore pe acelasi drum.
Asa ca nu vad de ce ar fi mai rau pe CoBra. Doar ca tb avut grija cum facem nodurile. Si mai ales unde. Ca daca le descarcam intr-o trecere de pietoni sau in centru statiunilor....nu e de bine. La Sinaia eu vad descarcarea in DN71. Dar probabil pot fi si solutii mai bune.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Burzum

Cu iluminatul in nodul Gilau ce se intampla?

TibiV

Varianta prin pasul Boncuta ar fi utila daca scopul autostrazii ar fi sa realizeze cea mai rapida legatura Ploiesti-Brasov.

Ceea ce NU este cazul.
Miza CoBra este realizarea celei mai rapide legaturi cu statiunile de pe Valea Prahovei, in special in week-end.

Politicienii nu vor sa faca CoBra de dragul traficului de tranzit... (TIR-istii pot sa stranga din dinti si sa mearga pe DN1A decenii de aici inainite...)
Politicienii vor sa se poata lauda ca au "scapat romanii" de coloanele interminabile de masini de pe DN1 pe VP, care sunt aratate de aproape toate televiziunile in fiecare week-end. (Inmultiti numarul de autoturisme cu minim 2 persoanei, apoi aplicati un coeficient de 15% pentru includerea microbuzelor/autocarelor). Iese un numar de votanti care poate inclina balanta alegerilor...)

Dar politicienii au o mare problema: cel care va porni lucrarea nu va fi cel care va taia pamblica... (Nu discut aspectul "noua ce ne iese?...")

Revenind la CoBra.
@vancouver,
140 de masini nu vor bloca breteaua de iesire la Breaza/Comarnic/Sinaia/Poiana Tapului/Busteni/Azuga/Predeal pentru ca pur si simplu nu vor intra pe un DN1 ambuteiat.... Iar bretelele de iesire se pot face, preventiv, de 2-3 km - desi parerea mea sincera este ca nu va fi nevoie... Nu vin in grup 140 de masini care vor la Sinaia, 140 care vor la Busteni etc....

DN1 nu se ambuteiaza pe VP din cauza unui MZA astronomic, ci din cauza zecilor (sutelor?) de  intersectii si treceri de pietoni.

DN1 nu se ambuteiaza niciodata intre Banesti si Ploiesti, acolo unde este drept, fara localitati, cu doar cateva intersectii T (rezolvate decent) si are profil (aproape) de DX. Si este sectiunea care aduna tot fluxul din/spre toate statiunile de pe VP...

In concluzie:
Eu NU sunt politician, dar daca as fi nu as avea tupeul sa fac o a doua autostrada peste munti, foarte aproape de Valea Prahovei, dar care sa fie perfect inutila pentru turistii care vor pe Valea Prahovei, si care sa lase "neatinse" cozile de week-end de pe DN1... Adica o autostrada pentru TIR-isti si pentru cei care vin de departe ca sa ajunga si mai departe.
Cel care ar aproba asa ceva nu va trebui sa mai treaca pe la macelarie, va avea frigiderul plin in permanenta...

Ultimele observatii:
1. Week-end (vineri-duminica, deci 3 zile) inseamna 1/7*3=42,8% din durata unei saptamani.
Daca luam in considerare si faptul ca multi fie "fura startul" si pleaca spre munte de joi, fie amana plecarea pentru luni, atunci cam 50% din timp vom avea o autostrada folosita la capacitatea normala.
Si asta practic tot timpul anului, nu doar 4-5 luni pe an cum este in cazul A2... (Amintiti-va si de "macelul" de pe DN1/DN7 pe Sibiu-Sebes "inainte de A1" si despre comentariile unor colegi despre "ce goala este acum OS3..." O sosea sufocanta se poate transorma intr-o autostrada aparent "pustie". Sunt curios cum va arata DN1 Sebes-Turda cand va fi gata A10, si cum va arata A10 terminata cap-coada... Probabil se vor gasi unii sa spuna "ce goala este autostrada, poate existau solutii mai ieftine pe DN1...")
2. Poluarea...
CoBra va exista sute de ani. Deocamdata este doar o carioca frumoasa.
Insa discutiile de la topicele Auto imi arata ca probabil in 20-30 de ani, cand CoBra va deveni functionala, vom mai vedea vehicule cu motoare cu ardere interna doar la muzeu....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)