Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 47 Guests are viewing this topic.

Dagda

QuoteSe pare ca se disctuta peste tot daca se pot obtine fonduri UE pentru CoBra.

As zice ca s-au obtinut, s-a contractat finantarea pe POIM pt petecul intre Rasnov si Cristian.

Ionut

Din păcate (sau din fericire), chiar și deciziile CSAT trebuie sa respecte legea. Poti sa declari CoBra de importanta cosmică intergalactica... tot trebuie sa faci licitație. Doar fumigene și timp pierdut. Atât pot idioții ăștia sa produca.

mmv1

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/658360244680934/

Constructorul de pe Biharia Bors spune ca termina pana la sfarsitul anului...Interesant e ca toata lumea va condamna politicienii si nu constructorii daca nu se va realiza angajamentul constructorului...

voicul

Daca mai sta mult CUC pe santiere o sa il bata soarele atat de tare in cap incat o sa zica, ca pana la final de an, termina si vreo 10 autostrazi prin Rusia, Moldova si orice tara ti-ar trece prin cap.
E un vizinonar, dar nu vedem noi asta.
Hateri mai suntem!

Dar are dreptate: Trameco se misca bine.

carutasul

Problema e că beneficiarul ar trebui să fie mai circumspect decât constructorul, nu invers ( voi dacă vă faceți o casă anunțați că e gata înainte de data asumată de Dorel? :) )

perfidus

@Ionut, legat de importanta strategica sau nu a autostrăzii de pe lângă piramidele din Bucegi, s-ar putea sa ne trezim cu contracte secretizate mai ceva ca la Bechtel. Tot cu incredintare directa. Trăim vemuri istorice de un adevarat suprarealism.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Bubulii..
Dar spiritul nostru dacic ii va infrange!!!!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Poate explică domn ministru  ,cum deschide Biharia-Bors inainte ca ungurii să termine M4 ?🤔

paulmare

^^ Aktor lucreaza anemic la ciotul de A3, doua bazine de retentie inainte de pasajul peste Popasului, mai are de terminat si prelungirea cumpenei :) sunt "in grafic" :)   

^ Pai acolo in tunelele dacice, nu e ascuns si laserul lui coanda ala care a topit tancurile sovietice de pe celalalt mal al prutului ? normal ca trebuie implicat si csat, si normal ca trebuie foarte mare secretomanie acolo

Europiu

Avioane a topit, nu tancuri!  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Va rog nu deviati. E suficient cate prostii debiteaza cuc.

TibiV

Imagini de ieri de pe lotul Trameco (Selina Grup)....

https://vid2.stirileprotv.ro/2019/07/27/62065643-2.mp4

Quote
Cuc susţine că n-avem autostrăzi din cauza străinilor. "Mă trezesc cu ambasadori la uşă"

Un tronson de autostrada de aproximativ 5 kilometri si jumatate ar putea fi terminat inainte de termen. Cel putin asa se lauda constructorul. Este vorba de capatul autostrazii Transilvania de langa granita cu Ungaria, care va face legatura cu soseaua similara a vecinilor. Ministrul Transporturilor si seful Companiei de Drumuri au fost ieri in judetul Bihor sa vada cum merg lucrarile.

Secţiunea 3C3 a Autostrăzii Transilvania are o lungime de 5,35 km. Lucrările, estimate la 30 de milioane de euro, au început la mijlocul lunii aprilie, însă constructorii s-au apucat de drumul principal abia în luna iunie, din cauza vremii nefavorabile.

Constructorul încearcă să devanseze termenul iniţial, care impunea terminarea lucrării cel târziu pe 17 august 2020.

Marian Dusescu, reprezentantul antreprenorului: "Tragem tare sa dam in trafic la sfarsitul acestui an. Cu vreme buna vom reusi. Pana acum ne-a cam incurcat vremea, am avut vreo 30 de zile de ploaie din 60."

Pe de altă parte ministrul a dat vina pe antreprenorii străini pentru tergiversarea şi amânarea lucrărilor pe alte porţiuni de autostradă.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "N-am nicio problemă cu firmele din alte ţări, dar, în momentul de faţă, nu fac decât să blocheze obiectivele de infrastructură din România. Dacă chem o firmă sau reziliez vreun contract, mă trezesc cu 3 ambasadori că vin pe la uşă, că domnule, că ce-aţi făcut, că mai lăsaţi-i. Nu, nu-i mai las, n-am de ce să-i mai las."

În vizită pe şantier a fost şi Viorica Dancila, dar în Bacău. Viitoarea centură a capitalei de judeţ, care va fi folosită în regim de autostradă, ar trebui să fie dată în folosinţă anul viitor, în luna iulie.

Viorica Dancila, premierul României: "Acolo unde lucrările nu merg trebuie să luăm măsurile corespunzătoare".

Recent, Ministrul Transporturilor, a anunţat că până la sfârşitul anului am putea avea 100 de kilometri noi de autostradă, mai puţini decât a promis iniţial.

PRO TV
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@vancouver si daca muti A3/CoBra de pe VP, cum o mai legi de Rasnov-Cristian? E o idee interesanta dar pare cam taziu.

S-a tot vorbit aici ca vor fi mega-cozi la iesirile in statiuni. Avem date despre asta? Cate din masini sunt in tranzit si cate sunt turistice intr-un weekend de vara? Parca @frunzaverde a gasit niste date mai detaliate.

E clar ca masinile turistice "pun capac" drumului dar odata ce DN1 e eliberat de tranzit, va mai fi chiar asa tragic la iesirea spre statiune? Asta e consensul pe forum dar ma gandesc ca merge studiat un pic.


dr4qul4

Nu se vor face cozi la iesire pt ca nu ies toti la Sinaia. Iar traficul ala suplimentar de  are vb vancover s-ar putea sa nu se opreasca mai devreme de Cristian. Mai degraba vor fi destui cei care acum merg pe VP (din lipsa de alternative) si care vor alege destinații mai indepartate: cv, hg sau chiar versantul nordic al fagarasului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

La intrebarea asta sa-ti raspunda imbecilii care au decis sa dea drumul la acest lot fara sa aibe nici macar AM pe intregul A3 Ploiesti-Brasov. Stii, la Sibiu-Pitesti, desi licitatia era pornita deja pe Vestem-Boita, au suspendat-o timp de vreun an, ca nu era AM pe toata autostrada, desi Vestem-Boita era oricum necesara si fara restul de A1, de ex. ca parte a Sibiu-Brasov... In schimb pe A3, nu se stie cum, lotul de capat din nord-vest a putut fi licitat separat, desi nici acum restul traseului nu este batut in cuie, nu este proiectat, nu este aviz de mediu, nimic...

Deci nu-mi pune mie intrebarea asta, cum sa se lege A3 facuta prin Valea Doftanei sau prin Vama Buzaului cu ciotul Rasnov-Cristian, ca nu eu am pornit acel ciot. Sa raspunda cei care au facut-o.

Discutia despre varianta prin Pasul Boncuta este pe forumul ascoro, aici: https://dezbate.construim-romania.ro/t/drum-rapid-ploiesti-brasov-prin-pasul-boncuta/206
In esenta avantajele sunt:
- doar 5 sau 6 tunele necesare (2 variante in partea de nord), totalizand doar 1,8 km in prima varianta (cel mai lung de 600m), iar in a doua varianta se mai adauga un tunel de 1,35 km, dar se reduce lungimea totala a drumului cu ca. 6km si se evita trecerea prelungita pe coasta unui deal posibil problematic. In varianta prin Valea Prahovei e nevoie de minim 5 km de tunele sau de viaducte peste statiuni, ceea ce ar distruge aspectul acestora.
- cota maxima a drumului este undeva la 1050 (varianta prin Valea Prahovei ca. 1100 in zona Paraul Rece)
- considerand ca A13 oricum se face si trece prin nordul BV, A3 prin Pasul Boncuta este cu 10 km mai scurta fata de varianta actuala, prin Valea Prahovei.

Dezavantaj major:
- nu se rezolva problema ambuteiajelor turistice de pe Valea Prahovie. DAR: cu A3 prin VP oare se rezolva, sau ele vor continua in ciuda autostrazii? Eu zic ca vor continua. 20 km de ambuteiaj pe o banda intre Comarnic si Busteni se vor transforma in cate 3-4 km de ambuteiaj pe autostrada inaintea iesirilor Sinaia si Busteni, plus ambuteiaj pe breteau de iesire, plus blocaj in statiuni. Totusi, oricum am lua-o, cu A3 facuta prin alta parte decat prin VP, trebuie totusi bagati bani si in VP in gasirea unor solutii locale, intre care cea mai buna zic eu este incurajarea trenului, cu trenuri in regim de metrou intre Bucuresti si Predeal in week-end (adica la 10-15 minute) si parcari gigant in apropierea garilor Buc, Ploiesti si Campina. Plus interdictie masini in statiuni, plus transport in comun de la garile din statiuni, tot la 10-15 minute, catre obiectivele principale. Dar fara interdictie masini personale in statiuni, nici transportul in comun nu poate fi luat in seama si nu poate fi regulat, cu exceptia cazului ca se face sub forma de telegondola - ori daca in final ajungem oricum la interdictia masinilor personale, pentru ce mai facem A3 prin Valea Prahovei? Ca sa se auda noaptea camioanele trecand si sa polueze aerul pe urcare... E un cerc de probleme. Solutia trebuie sa fie completa, altfel e de pomana. Cine crede ca A3 = rezolva tot, se inseala amarnic.

Deci cum o dam, cum ne invartim, rezulta ca A3 fix prin Valea Prahovei ar fi nu o solutie, ci o greseala. Si poluare, si problema blocajelor turistice nerezolvata. Da, la prima vedere trantim o autostrada si rezolvam toate problemele din lumea asta, dar nu e mereu asa. De aceea trebuie o dezbatere serioasa si MULTIMODALA. Rutier, feroviar si mediu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.