News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

montaniardul

Cred că ar trebui să milităm şi pentru continuarea autostrazii A3 de la Târgu Mureş până la Braşov (Făgăraş), chiar dacă nu este inclusă in Masterplanul General de Trasporturi. Toată zona pe unde ar trece autostrada are un potențial turistic enorm.

Iceman

Nu inteleg de ce este asa  rau sa continuam A3 in continuare...Avem segmente de lipit care ar duce spre o conectare europeana...Toata lumea ar avea de castigat...DN1 este sufocat...Chiar daca Cluj-Oradea sunt 165 km.. :)

ciprebbe

Si cel mai important avem singurele SF-uri valabile.
Odata cu prelungirea pana la TgMures o sa vedem cum Moldova va vrea toata A3 :) pana la Bors.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

esendy

eu sunt pentru a se face toata cat mai repede,vorbeam de proritati si daca ar fi de ales intre un tronson sau altul eu as alege tunelul meses

vancouver

Si eu militez pentru continuarea A3 intre Tg. Mures si Brasov. Dar hai sa le luam in ordinea prioritatilor. Hai intai sa vedem Clujul legat de Oradea pe autostrada, si mai departe spre vest. Ar fi mult mai important. De asemenea hai sa vedem Brasovul legat de Sibiu. Numai pentru aceste doua autostrazi inca nu sunt bani sa se inceapa inainte de 2022, deci hai sa militam pentru continuarea A3 intre Tg. Mures si Brasov incepand din 2025, cand prioritatile vor fi rezolvate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

north

În lumina discuțiilor de mai sus, reproduc un pasaj cheie, privind dezvoltarea rețelei de autostrăzi, din SDTR (Strategia de Dezvoltare Teritorială a României până în 2035) aprobată de guvern parcă în această săptămână (cf. postării lui Skynick din Planuri și proiecte) (caractere aldine din varianta originală SDTR, caractere cursive adăugate de mine):

#31.   Astfel, una din intervenţiile majore în ceea ce priveşte infrastructura conectivă o reprezintă finalizarea autostrăzii A1 (coridorul IV) și a autostrăzii A3 (Autostrada Transilvania și Autostrada Comarnic-Brașov). Conectarea celor mai dinamice centre urbane din România - București, Ploiești, Brașov, Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Oradea (adică trei din cei 7 poli de creștere și 2 dintre cei 13 poli de dezvoltare urbană din România) prin Autostrada A3 poate fi relaţionată cu o dezvoltare economică eficientă. Conform modelului gravitaţional elaborat în cadrul Raportului Băncii Mondiale Oraşe Competitive - Remodelarea geografiei economice a României, s-a constatat de asemenea necesitatea unei conexiuni între Braşov şi Sibiu, pentru întărirea sinergiilor puternice dintre cele două oraşe.

Sursa: primul download link de aici.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

montaniardul

#11031
@ciprebbe: Avem încă SF-uri valabile pentru tronsonul A3 Târgu Mureş - Braşov? Oare ce valabilitate are un astfel de SF? Te întreb pentru că a trecut mult timp de când ar fi trebuit finalizată Autostrada Transilvania.

dumbravaandrei

daca SF-ul contine si estimari de cost, cu siguranta nu mai este valabil :)

cmd

Quote from: esendy on October 07, 2016, 05:11:48 PM
decat un tronson mihaiesti-zimbor mai bine descarcare la mihaiesti (ca la holdea...speram) si tunelul meses
MIHAIESTI ZIMBOR trece peste dealul Topei, un fel de Meses in miniatura - eu cred ca e un tronson extrem de util. Cat despre tunel - probabil vorbim de o perioada de executie de 5-7 ani de acum incolo. Prefer atunci sa fie facuta autostrada pana la Poarta Salajului cu descarcare si de la Zalău la Suplacu

Sent from my Coolpad 7320 using Tapatalk


infraAdi_ro

Am fost aseară pe la 6:30 intr-o mica inspectie pe autostrada jumătate construita de la Dolea la Chiribis.Am intrat pe drumul tehnologic la Dolea si m-am plimbat frumos pe autostrada din balast😊....nici o miscare la ora aia,nu mam întâlnit cu nimeni,doar ceva căprioare si vulpi.Am rămas cu un gust amar,nu se lucrează deloc,nu am văzut nici o lucrare proaspata,erau ceva utilaje parcate dupa viaductul Dolea spre Suplac.La structuri 0 activitate,ceva predale mai vedeam stocate (poate erau ramase de la Bechtel).In Organizarea de santier de la Abram erau 1statie de asfalt si una de betoane si munti de materiale,iar in cea din Chiribis 2-3containere de birouri,multe utilaje ruginite(s-au imputinat de la vizita ministrului) si am vorbit cu nasii mei care stau in Chiribis si au zis ca in fiecare zi pleaca utilaje (le-au închiriat doar pt poze) si îs cele mai vechi posibile.De lucrat nu lucrează aproape nimic.....cred ca Corsam ne i-au de prosti.....pe toti.
O sa pun poze numai sa ajung la un laptop.multumesc
Romania are un viitor doar daca are prezent!

delacroix

Tirgu-Mures - Brasov e ultimul tronson de autostrada din Ardeal de care avem nevoie. De fapt e Ungheni- Fagaras. Traficul nu o cere, fonduri nu sunt, traseu dificil, avantajele (timp, consum conbustibil) infime. Singura zona nevralgica e Sighisoara (cu Albesti, Vanatori, Saschiz). 35 km de centura, e drept nu chiar ieftini, ar rezolva cazul pe inca 20 de ani.

stangabriel

Perfect de acord. Doar A3 Comarnic Brasov ar aduce ceva clienti pe Brasov Tg-Mures in directia Cluj. Dar pana atunci vor fi multe viituri pe Prahova.

montaniardul

#11037
După părerea mea, A3 trebuie finalizată de la un capăt la celălalt, (sectorul transilvănean şi sectorul muntean) fară întreruperi. Traseul autostrăzii nu a fost gândit rău, însă contractul fost gestionat catastrofal. Este adevărat că nu are trafic la nivel de A1, dar din moment ce va fi construită autostrada, va impulsiona dezvoltarea părții centrale a țării şi nu numai.
Evident că există autostrazi care au prioritate față de A3, sunt perfect de acord cu asta, dar la rândul ei, ar trebui finalizată.

pasadia

E de-a dreptul amuzant. Unul din Mures si unul din Brasov (acuzat de multe ori ca isi argumenteaza parerile functie de interese locale) va spune ca nu e nevoie de acel tronson, dar voi tot insistati. Si asa cum am mai spus, insistatul vostru distruge sansele de a avea mici interventii pe traseul DN13 acolo unde chiar ar conta (centurile Feldioara, Saschiz, Vanatori + Albesti + Sighisoara, cateva dublari pe portiunile din padurea Bogatii si Hetiur, bucata de A3/AB intre Ungheni si Acatari, etc...).

Sa va povestesc ca am parcurs acest tronson saptamana aceasta. Sa va spun ca e inca excelent in ciuda faptului ca a fost reabilitat cu mult timp in urma sau ca am scos peste 80 km/h viteza medie (ok, recunosc, nu prea respect limitele legale si ma bazez pe waze). Vad ca nu are rost, in continuare numai autostrazi visati!

goeul

vad ca si din partea cealalta se insista, asa ca votez si eu pt finalizarea A3 :) cred ca tocmai faptul ca traseul e dificil face o autostrada utila pt tranzitare. iar 60km/h in conditiile actuale de trafic cred ca e o medie buna daca se respecta regulile.