News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 25 Guests are viewing this topic.

florin04

Salut, e prima oară când scriu pe aici, deși vă urmăresc de ceva timp și asta pentru că, de la începutul acestui an, fac zilnic naveta între Sibiu și Deva.
Așa că zilnic urmăresc să văd dacă se mișcă ceva la autostradă și vă pot spune că NU se mișcă nimic nici acum. Șantierul e, în cea mai mare parte, părăsit. Doar în partea dinspre Cunța se lucra pe margine, se vedeau ceva muncitori, însă nici o mișcare în zona cu probleme. Doar mai multe gherete de pază.

stangabriel

#17626
 :rip: A1 lot 3 anul acesta.

http://www.turnulsfatului.ro/27246/cnadnr-ul-prins-cu-a-doua-mare-minciuna-pe-autostrada:-are-de-platit-peste-100-de-milioane-constructorului.html

A devenit aproape sigur faptul că întârziatul lot III al autostrăzii Sibiu – Orăștie, cel cuprins între Săliște și Aciliu, nu va mai fi deschis în cursul acestui an: potrivit unei scrisori trimise de către constructorii de la Impregilo conducerii CNADNR, sumele pe care italienii așteaptă să le încaseze depășesc 132 de milioane de lei.

În plus, potrivit unor documente publicate de revista TIR Magazin, Inspectoratul de Stat în Construcții Sibiu a dispus oprirea lucrărilor, din cauza lipsei autorizației de construire și a avizului de mediu. Asupra acestor lucruri, Turnul Sfatului a atras atenția în urmă cu o săptămână, fapt ce a atras o reacție total opusă a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Reprezentanții acestei instituții, condusă de sibianul Narcis Neaga, au emis atunci un comunicat de presă în care susțineau că lucrările de la autostradă nu s-au oprit și că nici probleme cu plățile nu sunt: "menționăm că în acest moment, se află în verificări, urmând a fi plătit un certificat de lucrări în valoare de 17 milioane RON", se mai arăta în comunicatul CNADNR. O sumă infimă pe lângă ceea ce așteaptă Impregilo.
"După cum ştiţi (cu referire la scrisorile noastre nr. 4180 din 11.06.2014, 4354 din 23.04.2014, 4408 din 08.08.2014, 4418 din 11.08.2014 şi 4498 din 05.09.2014), Antreprenorul a stabilit că, după mai mult de cinci luni de la întâlnirea avută în 31.03.2014, CNADNR nu a respectat cerinţele Antreprenorului, înaintate pe durata respectivei întâlniri şi cuprinse în scrisoarea noastră nr.3865 din data 01.04.2014, adică aplicarea corectă, de către CNADNR, a condiţiilor de contract şi a legislaţiei în vigoare. În opinia Antreprenorului, astfel de nerespectări duc la următoarele încălcări substanţiale. Prin urmare, valoarea necertificată până la 15.08.2014 însumează aproximativ 132,2 mil. RON, inclusiv sumele atribuite de CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor – n.r.", se arată în scrisoarea trimisă de Impregilo conducerii CNADNR în ziua de 8 septembrie și publicată de TIR Magazin.

Tot "ai noștri" au oprit lucrările

Că nu se mai lucrează în zonele cu cele mai ample alunecări este o decizie care ține tot de autoritățile din România, sunt de părere cei de la Impregilo. Aceștia invocă un control al Inspectoratului de Stat în Construcții Sibiu, ai cărui reprezentanți au descoperit că lucrările se desfășoară în preajma viaductului de la Aciliu fără autorizației de construire.
"În final, după o inspecţie efectuată pe şantier, reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcţii a redactat un Proces-Verbal de Control, la data de 02.09.2014, a cărui copie este ataşată, în care a menţionat că lucrările executate în zonele afectate de alunecări de teren se desfăşoară fără Autorizaţie de Construcţie şi, astfel, acestea sunt în afara legii. Pe cale de consecinţă, în aşteptarea emiterii oficiale a Procesului-Verbal, Antreprenorul are obligaţia clară, conform legii, de a întrerupe lucrările de la km 57+160 la km 62+475 şi de la km 63+485 la km 64+850. Astfel, conform sub-clauzei 8.8 din Condiţiile de Contract, Inginerului i se cere să suspende imediat execuţia lucrărilor în secţiunile antemenţionate. Vom demobiliza imediat personalul în cauză şi echipamentele şi vom proteja acea parte a lucrărilor împotriva deteriorării", se mai arată în scrisoarea publicată de TIR Magazin.
CNADNR-ul nu a avut, deocamdată, nicio reacție.

infraAdi_ro

#17627
)
Quote from: cutter on September 19, 2014, 11:48:01 AM
Din cîte știu eu, s-a cerut deschiderea anticipată a celor 6km, dar sunt niște dificultăți mari pe traseu printre care expropieri nerealizate la nodul Topolovățu, situri arheologice nedescărcate și niște utilități de relocat pentru care procedura este greoaie.

am revenit cu informatii proaspete de la prietenii mei de pe Sanovita -Izvin
Au fost ceva probleme cu descarcarile arheologice dar s-a rezolvat,(au sapat gropile arheologice si apoi si-au dat arheologiii seama ca nu acolo trebuia sapat  ci in alta parte, au gasit ceva schelete si s-au retras multumiti),expropierile is rezolvate(nu stiu pe zona nod Topolovat).
O intelegere intre TS si CNADNR era sa se termine cei 6 km  pana la Topolovat anul acesta, dar aceasta intelegere o facut-o cand era vechiul sef de santier Adriano Scatena si acum au alt sef de santier pe care il doare in palarie.
Stadiul fizic este urmatorul:-80 % din cei 25 km is la strat de forma
                                          - 40% strat de balast
                                          - 2.5 km (zona Sanovita-Topolovat) stabilizat si strat de asfalat AB 2(Deci mai au aprox 3,5 km sa termine pana la nod Topolovat)
                                           - podete casetate terminate
                                           - s-au apucat de structuri pentru pasaje
Eu zic ca la cum lucreaza sunt sanse sa se termine cei 6 km dar poate nu vor sa-l dea in folosinta anul acesta pt ca ii ajuta enorm de mult pentru ca organizarea lor de santier e la Balint la 3 km de Sanovita.Parerea mea.......
Romania are un viitor doar daca are prezent!

disney

#17628
Quote from: stangabriel on September 24, 2014, 09:03:58 PM
http://www.turnulsfatului.ro/27246/cnadnr-ul-prins-cu-a-doua-mare-minciuna-pe-autostrada:-are-de-platit-peste-100-de-milioane-constructorului.html

În plus, potrivit unor documente publicate de revista TIR Magazin

Acesta este link-ul corect catre revista TIR Magazin. Din pacate link-ul din pagina Turnul Sfatului momentan nu functioneaza.

Link direct catre procesul verbal al IJC Sibiu.

Link direct catre adresa Impregilo catre DRDP Brasov.

stangabriel

Incredibil ce scrie in TIR MAGAZIN.....o tara intreaga la mana lor....

alecu26

hopaaa....se spala rufele in public. Articolul din RL a fost pe filiera CNADNR asta e pe filiera IMBECILO.

Sa le explice cine la Imbecilo cam cine are obligatii sa faca documentatia pentru Autorizatie....si cine oricum este responsabil daca se obtine sau nu...la timp sau nu...si sa nu aiba intarzieri din cauza asta.

Oricum mare greseala sa iasa in ziare cu corespondenta confidentiala...cu nr de inregistrare...etc. Indiferent de la cine o are ziarul...IMBECILO e culpabil.

Iar suma ai de 123 milioane e in visele umede a lui IMBECILO.

Nu mai stiu cat era exact contractul...dar inca de acu vreo 2 ani IMBECILO avea platit si certificat peste 80%. Chiar daca acesti 123 de milioane sunt restul de 20%...adica un contract de vreo 615 milioane contract total...Impregilo e departe de a termina.

Oricum...Impregilo si Damago mai pot face gargara cat vreo vrea. Cândva, cândva vor termina autostrada....dar dupa aia vine garantia. 4 (patru ani)...sau nici asta nu vor recunoaste Impregilo ca au semnat si vor zice ca ei sunt obisnuiti cu 2 ani?

Mai bine sa plece acum...fuga e rusionasa...dar e sanatoasa...mai ales ca inca sunt pe un plus enorm, chiar daca se vor executa acei 10% garantii.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Din păcate pt ei au garanție depusa pt alte 2 loturi. Iar daca fug statul ii va da in judecata si le va pune sechestru pe toate conturile din tara, inclusiv p garanțiile celorlalte loturi.
Încearca si ei un mic santaj , așa de alegeri. Sper sa nu cedeze cnadnr-ul pt ca altfel vor mai încerca si alții. Daca nu se apuca de treaba mai repede vor avea soarta Colas. Poate chiar mai rău, romstrade si tehnologica. Nu m-ar mira sa apara înregistrări si martori cu "practici necurate".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

pacat ca noi mai ramanem inca minim jumate de an cu o bucata lipsa din ceva ce ar fi putut fi a doua cea mai lunga bucata de autostrada din Romania dupa A2.

Eu ma gandesc ca poate ne strangem noi si pichetam sediul Impregilo din Bucuresti.

PS: exact la asta ma gandeam si eu...ca daca CNADNR cedeaza....e un semnal foarte, foarte prost. Incet incet firmele vor invata cam cum trebuie sa-si faca ofertele, vor creste usor preturile si atunci nu vom mai avea parte de proiecte subofertate pe care toti se chinuie sa le execute, sau CNADNR sa trebuiasa sa faca tot felul de artificii sa-i elimine pe primii 2-3 din licitatie.
Drumurile noastre POATE;

rocklee

nu stiu care e adevarul dar acest lot parca e ''     blestemat''  ...nu stiu ce sa mai cred ....atunci cind a fost acea comisie de arbitraj ....puteau sa le dea ...acel 10 % din valoarea contractului pentru aceste lucrari si pote nu erau aceste sicanari si probleme ....si iar si iar aceliasi probleme ....ca se face si nu se face ....

fac naveta calan simeria ....si in fiecare dimineata ...deumul e ''galben ''....de camioanele umb-ului....duc zgura la greu baieti ..... :)....ma bucur ca acestia tac  :zen:....si fac  :D

NGC

#17634

Situatia conform ROGOP a platilor efectuate pina in 04.06.2015 de catre CNADNR catre Impregilo pentru A1 Orastie - Sibiu Lot 3.

Contract pentru "Proiectare si executie Autostrada Orastie-Sibiu, Lot 3: km 43+855 - km 65+965" atribuit in 20.05.2011.
Valoare estimata:  762,202,841.00 RON fara TVA
Valoare atribuire: 604,791,600.00 RON fara TVA

Data Factura      Factura                    OP              Data OP       Valoare OP fara TVA
11/07/2011    112,491,237.60 RON    112,491,237.60 RON    27/07/2011         90,718,740.00 RON    (Avans)
28/03/2012     28,328,831.59 RON     28,328,831.59 RON    29/03/2012         22,845,831.93 RON
26/04/2012     39,972,236.10 RON     39,972,236.10 RON    21/05/2012         32,235,674.27 RON
05/07/2012     36,510,886.20 RON     36,510,886.20 RON    30/07/2012         29,444,263.06 RON
20/09/2012     41,406,680.50 RON     41,406,680.50 RON    09/10/2012         33,392,484.27 RON
12/11/2012     97,759,725.49 RON     97,759,725.49 RON    26/11/2012         78,838,488.30 RON
23/11/2012     42,904,845.54 RON     42,904,845.54 RON    03/01/2013         34,600,681.89 RON
06/02/2013     78,891,395.44 RON     78,891,395.44 RON    01/03/2013         63,622,093.10 RON
15/03/2013     15,062,797.39 RON     15,062,797.39 RON    25/04/2013         12,147,417.25 RON
26/06/2013     10,589,885.78 RON     10,589,885.78 RON    30/07/2013          8,540,230.47 RON
19/07/2013     39,487,320.10 RON     39,487,320.10 RON    31/07/2013         31,844,612.98 RON
05/09/2013      5,423,949.75 RON      5,423,949.75 RON    28/10/2013          4,374,153.02 RON
22/10/2013     16,267,984.73 RON     11,957,961.80 RON    22/11/2013          9,643,517.58 RON
                      ^^^    RON      4,310,022.93 RON    27/11/2013          3,475,824.94 RON
25/10/2013     18,090,942.82 RON     18,090,942.82 RON    22/11/2013         14,589,470.02 RON
14/11/2013      9,402,096.26 RON      9,402,096.26 RON    27/11/2013          7,582,335.69 RON
27/11/2013     10,976,966.77 RON     10,976,966.77 RON    04/12/2013          8,852,392.56 RON
22/07/2014     12,263,800.38 RON     12,263,800.38 RON    25/08/2014          9,890,161.60 RON
12/08/2014      2,575,029.32 RON      2,575,029.32 RON    15/09/2014          2,076,636.55 RON
02/09/2014      2,930,558.90 RON      2,930,558.90 RON    30/09/2014          2,363,353.95 RON
26/09/2014     21,778,219.25 RON     21,778,219.25 RON    16/10/2014         17,563,080.04 RON
10/11/2014     53,892,808.12 RON     53,892,808.12 RON    08/12/2014         43,461,942.03 RON
02/12/2014     17,745,938.18 RON     17,745,938.18 RON    08/12/2014         14,311,240.47 RON
17/02/2015     20,981,098.79 RON     20,981,098.79 RON    06/04/2015         16,920,240.96 RON
05/05/2015     11,931,462.22 RON     11,931,462.22 RON    04/06/2015          9,622,146.95 RON

Valoare atribuire:                  749,941,584.00 RON cu TVA               604,791,600.00 RON fara TVA
Total achitat pina in 31.12.2013:   603,567,782.06 RON cu TVA               486,748,211.34 RON fara TVA
Total achitat pina in 04.06.2015:   747,666,697.22 RON cu TVA               602,957,013.89 RON fara TVA
Restante de plata in 04.06.2015: -


Atentie! Se face actualizare de pret si suma totala achitata va depasi valoarea de atribuire!
Pentru mai multe informatii vedeti discutia care a urmat de aici in jos.

NGC

#17635
Nu tin deloc partea CNADNR, dar dupa cum vedeti, platile s-au efectuat tot timpul fara intirziere, cel tirziu in luna urmatoare emiterii facturilor, cu exceptia facturii din 12.07.2014.
Pina in 24.09.2014 NU apare restanta mai mare de 2,930,558.90 RON (aferenta facturii din 02.09.2014), deci nici urma de suma de 132 milioane pomenite de Impregilo, dar nici de suma de 17 milioane pomenita de CNADNR, sume care probabil nu sint inca inregistrate.

cutter

#17636
Deci dacă scoatem TVA-ul de 24% din plățile efectuate la zi obținem (în notația anglo-saxonă pe care ai folosit-o și tu):

621,337,170.66 / 1.24 =   501,078,363.44 lei plăți la zi fără TVA

adică din valoarea totală a contractului (la momentul atribuirii) ca procent:

501,078,363.44 / 604,791,600.00 = 82.85%

ps Poate cineva mai familiar cu sistemul ne poate lămuri (rin tin tin?), dar nu cred că în ROGOP sunt înregistrate toate cererile de plată ale furnizorilor, ci doar cele "acceptate". Adică dacă CNADNR are o dispută din primăvară cu Impregilo și nu se recunosc anumite lucrări (din ce scrie în presă nu sunt certificate de Inginer) sau nu s-au semnat încă acte adiționale conform arbitrajului (Șova parcă vorbea de 28 de milioane de lei în plus ca urmare a arbitrajului), facturile aferente nu apar în ROGOP. Deci nu ne putem da seama din ROGOP decît de ritmul plăților, nu și de facturile pe care Beneficiarul nu le recunoaște/le dispută/nu le introduce în sistem. Asta e impresia mea, poate ne lămurește cineva mai familiar.

NGC

Dar dupa cum se observa, Impregilo nu a emis alte facturi sau acestea nu sint inca inregistrate la registratura CNADNR sau in ROGOP.

cutter

Asta ziceam că nu cred că le poate emite - sau nu se înregistrează, în tot cazul - fără avizul Inginerului. Ori acolo înțeleg că e disputa lor.

pasadia

Cred ca nici nu le emit (s-ar inregistra cu TVA-ul aiurea). Banuiesc ca intocmesc devize si stiruatii si abia dupa ce acestea sunt acceptate de toata lumea se intocmeste factura. Oricum in 2014 s-a platit mult mai putin decat in 2013. Si din cate imi amintesc s-a stat mai mult in 2013, pe vremea cand adusesera acel utilaj pentru tunel....