News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 59 Guests are viewing this topic.

dorum

#43695
Quote from: timisoreanul on October 21, 2018, 11:37:56 AM
Ma amuza cum unii de pe aici se comporta de parca ar fi avocatii lui Comsa si isi freaca mainile de bucurie daca UMB intampina vreo problema. Pe mine personal chiar nu ma intereseaza aceste lucruri, cine merita criticat, trebuie criticat, iar cine merita laudat, trebuie laudat. Nimeni nu-i perfect, dar oricat le-am cauta nod in papura, cu greu poti sa critici justificat UMB-ul pentru autostrazile pe care le-a facut pana cum, inclusiv acest lot foarte dificil. Sa nu mai spun ca foarte multi erau convinsi ca lotul nu se va putea face la pretul licitat si ii cantau prohodul acestui constructor. Haideti sa fim corecti, ca noi nu suntem angajatii vreunui constructori, ci beneficiarii autostrazilor care se realizeaza si tot ce ne dorim este sa se construiasca repede si bine, intr-o tara in care multe sunt cu susul in jos.

Prohodul a fost cantat justificat, la vremea aia... Vezi platile suplimentare...
Pe de alta parte, ma vad nevoit sa fiu de cealalta parte a baricadei... Apreciez enorm munca colegilor care aduc filmari si poze, insa era "datoria" lor sa filmeze in detaliu cu zoom PROBLEMA, nu marea de oameni care lucrau la zidul de sprijin cu alunecarea oblic deasupra capului... Asta ar fi dovada de impartialitate, nu ascunderea/ignorarea unor probleme aparute... De asemenea am vazut, citit si auzit doar cuvinte de lauda adresate acestui constructor... ASTA E IMPARTIALITATE???
Nu zic ca e, de departe, cel mai mobilizat constructor de pe santierele romanesti... insa de la o mobilizare exemplara la ignorarea studiilor geo, e distanta de la cer la pamant...

flashu74

Te rog să mă crezi că eu mi-am dat seama că a plecat dealul doar când am vizionat filmarea din dronă. Și trec zilnic pe acolo. Pur și simplu nu am văzut. Nici nu am ochiul format pentru asta. S-a mai întâmplat să fac poze și să vadă alții niște detalii în ele. Astăzi am trecut pe acolo și m-am uitat special, știind. Se vede, recunosc, dar de jos nu sare în ochi dacă nu te uiți atent. Probabil nici ieri, pe ecranul mic al telefonului (cred că așa controlează drona) nu s-a văzut.

AlinC

#43697
Evident ca nu s-a vazut pe un ecran de 4,7, chiar daca ne-am uitat 2 oameni la el, iar de jos nu am observat alunecarea, numai ca... na! Am vazut abia cand m-am uitat pe calculator cu monitor de 27. Chiar acum am verificat pe ecranul unui S9. Acum o vad si pe telefon, dar deja stiam de ea + ca imaginea urcata pe youtube e cu mult mai buna decat ce transmite drona in timp real.

Edit: pai daca voia cineva sa o ascunda nu o mai urcam pe yotube.

dorum

#43698
... in cazul asta imi cer scuze ca am dat cu paru' inainte sa ma gandesc la aspectul asta... :(

thinker

#43699
Avem o alunecare, o alunecare de teren, daca nu vrea sa stea, nu vrea...nu e ca in SF, nu e ca in documente, e ca in teren, e altfel.
Constructorul a licitat mai ieftin, pentru a castiga contractul. Acum o sa aiba cel putin mai mult de lucru, daca nu si alte greutati, deci plateste optimismul din plin.
Insasi solutia tehnica necesara ce implica cam in orice varianta exproprieri suplimentare, care nu sunt la indemana constructorului ne duce simplu catre vinovatul principal - statul prin institutiile sale si angajatii acestora indiferent de numele pe care il poarta.  Ce sa faca constructorul sa supradimensioneze toate structurile, sa faca solutii tehnice superobuste in ideea ca toata documentatia e varza? Pe tot lotul solutii robuste, ca nu numai aici e greu, ar fi fost ceva imposibil.
Si atunci cu ce preturi competitive mai vine la licitatie? O firma vine la licitatie sa castige.

Acum daca se merge sus pe 200-300m lungime in zona cu probleme, cu rand de piloti forati, si apoi se coboara pe fiecare terasa cu alte randuri de piloti forati nu ar fi o solutie ? Intreb?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Tavi

Eu zic sa nu inflamam prea tare. E o alunecare. Au mai fost si altele.

Zid de sprijin pe toata lungimea? Nici pomeneala. E ditai stanca mai incolo.
Plase da, ca sa nu cada pietre desprinse din stanca asta.

Va rog sa observati ca toata curgerea s-a oprit in axul pilotilor.
E un castig ca functioneaza linia de piloti si nu s-au prabusit ca la dealul carierei.
Va fi mai mult de lucru acolo decat s-a estimat. Cat? Vom vedea. Si e clar ca nu depinde doar de constructor. Ca nu poate el sa faca exproprieri.

Sa luam partea pozitiva din aceasta chestiune: sa ridice mana cine mai crede (cu adevarat, nu ca el Gica-contra) ca se poate termina lucrarea in iunie 2019!  :lol:

horatiu.cosma

Ce e sigur e că avem o nouă dovadă a SF-ului făcut din birou de DIWI. E clar că acolo e o falie, că a alunecat și anul trecut (se vede în filmarea ASCORO din decembrie 2017), a rezolvat UMB din săpătură, dar a alunecat acum din nou. Dacă acolo s-ar fi prelungit viaductul cu 150-200 de metri și terenul natural (aflat în echilibru) era lăsat în pace, azi nu discutam despre alunecare.

Miza în momentul acesta e să vedem pe ce lungime e falia asta. Dacă e ceva de adâncime redusă, atunci zidurile de sprijin ar fi suficiente împreună cu o consolidare cu piatră spartă/gabioane unde a alunecat terenul. Dacă e de adâncime, atunci e șah-mat, va trebui schimbare totală de soluție. Ori mutat traseul, ori viaduct cu refacerea terenului natural pentru a reechilibra dealul, ori o săpătură imensă înspre deal pentru a crea o zonă tampon între autostradă și dealul care va tot aluneca până se va stabiliza.

În varianta pesimistă cu falie de adâncime, 2019 iese din discuție și trebuie începută o discuție serioasă cât de rapid între CNAIR și UMB pentru descărcare temporară după viaductul Bejan.

danutzu_1069

#43702
Descarcare temporara inante de pasajul Bejan, adica unde se termina acum bucata finalizata.... Dupa pasajul Bejan, ar insemna o rampa/panta fie foarte accentuata fie foarte lunga... Si mai inseamna timp mare de refacut racordul dupa reparatie...

rocklee

Acum vin de acolo. Culmea este ca doar pe acea porțiune  este  rocă  nisipoasa. Pe porțiunile de lângă este rocă stabila .....problema este  ca sa mai lăsat. Imagini  mai târziu.

horatiu.cosma

#43704
După pasaj înspre deal e exclusă o descărcare temporară, e prea mare diferența de nivel, e DN-ul acolo sub autostradă, ar fi ceva SF să se facă descărcare acolo. Dar după viaductul Bejan spre Timișoara nu ar trebui să fie greu. Cu siguranță s-ar încadra în culoarul expropriat (că acolo e organizarea de șantier) și ar face-o rapid UMB, dacă i se promite o extensie de timp suficientă pentru deal.

Ionut

Schimbam putin registrul. Dati un share, e un subiect foarte important. :cheers: Probleme la Soimus? Sa vedeti pe PiSi...




API pe Facebook

La cererea noastră, într-un răspuns oficial trimis joi, 18.10.2018, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere confirmă că dorește să scoată la licitație studii geotehnice suplimentare pentru Secțiunile 2 și 3 ale Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, de departe cele mai dificile tronsoane (aproape 70 de km prin munți între Boița și Tigveni) ale Coridorului Pan-European IV de pe teritoriul României.

Am atras atenția, în nenumărate rânduri, public dar și în contexte private, că este nevoie de studii geotehnice suplimentare pe aceste sectoare ale Autostrăzii A1.

Așa cum spuneam într-un comunicat din 04.10.2017 (link: http://bit.ly/2J8M6I7), în raportul lor din 2013, consultanții internaționali JASPERS/Halcrow au criticat aspru studiul de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu-Pitești realizat în 2008 care conține soluții tehnice bazate pe informații aproximative, deduse din birou, fără investigații de teren suficiente, cu studii geotehnice lacunare și de slabă calitate.

Sperăm că, în sfârșit, CNAIR a început să asculte de vocile independente ale experților care doresc bunul mers al proiectului. Costurile asociate cercetărilor geotehnice sunt semnificative: foreze și alte utilaje care trebuie "cocoțate" în vârf de munte, execuție foraje la adâncimi mari (zeci, poate chiar câteva sute de metri), acces dificil cu alpiniști, dar și specialiști cu experiență care trebuie să interpreteze datele culese din teren.

Termenul asumat pentru inițierea licitațiilor este decembrie 2018. Solicităm responsabililor CNAIR să realizeze cât mai bine documentația de achiziție publică și să asigure un buget de timp și bani suficient astfel încât să atragă companii serioase care să întocmească un studiu geotehnic de calitate ridicată care să stea la baza construirii cu succes a celei mai importante autostrăzi din țara noastră.

rocklee

#43706
alunecarea si zidul de sprijin ... :o  8)





















Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

#43707
alunecarea ....si zidul de sprijin... :o

















Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

#43708
terasamentul dintre viaductul nodului ...si breteaua de coborare .... :)














Powered by API/PUM imgur uploader