Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 69 Guests are viewing this topic.

djidji1975

#43680
In aceasta imagine, nu sunt totusi cam putine utilaje fata de rapiditatea cu care avem nevoie sa se redeschida acea conexiune? Eu vad 3 excavatoare si 5 compactoare, dar, cel mai ciudat, dupa mine, este ca sunt doar 3 basculante cu material de fundatie.

voicul

^Cred ca am ratat informatia in care se confirma ca la alunecare erau deja puse toate ancorele.

rocklee

 :D

basculantele uitele cu o imagine mai sus....sunt vreo 12 -13 la incarcat   :)

GrmmrNzi

^^^^
nu trebuie zid de sprijin pe toată lungimea dealului. Sunt multe porțiuni cu stâncă tare, și acolo, vorba lui vancouver, jackpot. Regiunea cu alunecarea era deja cunoscută ca fiind instabilă, poate vor torcreta acum porțiunea cu pricina. Sau poate vor face gabion pe coronamentul zidului cu piloți forați.

AlinC

A1, tronsonul Lugoj-Deva, lotul 4, o filmare de la sol, pe sensul de mers Ilia-Deva (de unde incepe lotul 4 pana in apropiere de viaductul dinspre Bejan):


timisoreanul

Ma amuza cum unii de pe aici se comporta de parca ar fi avocatii lui Comsa si isi freaca mainile de bucurie daca UMB intampina vreo problema. Pe mine personal chiar nu ma intereseaza aceste lucruri, cine merita criticat, trebuie criticat, iar cine merita laudat, trebuie laudat. Nimeni nu-i perfect, dar oricat le-am cauta nod in papura, cu greu poti sa critici justificat UMB-ul pentru autostrazile pe care le-a facut pana cum, inclusiv acest lot foarte dificil. Sa nu mai spun ca foarte multi erau convinsi ca lotul nu se va putea face la pretul licitat si ii cantau prohodul acestui constructor. Haideti sa fim corecti, ca noi nu suntem angajatii vreunui constructori, ci beneficiarii autostrazilor care se realizeaza si tot ce ne dorim este sa se construiasca repede si bine, intr-o tara in care multe sunt cu susul in jos.

vancouver

Din cate stiu eu, ancorele de la dealul Soimus NU AU ROLUL SA IMPIEDICE O ALUNECARE, ci exclusiv rolul de a tine plasa. Plasa la randul ei are rolul de a retine pietrele si bolovanii, sa nu se desprinda accidental si sa cada pe autostrada.

Deci plasa aia e vax albina in caz de alunecare de teren. Cel mult ajuta ca pamantul / roca sa nu se imprastie complet dezordonat, le mentine impreuna.

Acolo solutia consta in foraje suplimentare, proiectarea unei noi solutii tehnice temeinice si punerea ei in opera. Probabil trebuie piloti, o reducere a pantei local si inlocuirea stratului superficial cu ceva pietris mai stabil, mai ales la baza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#43687
Parerea mea este si a fost intotdeauna ca trebuie sa ne pregatim din timp
1) MT trebuie sa pregateasca cadru legal pentru deschideri partiale= punere in valoare a autostrazilor pentru siguranta cetatenilor. Constructorul fiind roman, nu vor putea da vina pe straini
2) UMB trebuie se proiecteze o bretea de descarcare in DJ sau giratia Bejan. Din cate am auzit exista asemenea intentii.

Nici una nu costa mare lucru, dar daca nu le ai cand e nevoie, mai pierzi sase luni. S-a tinut A10 inchisa pentru planeitatea din capul unui functionar, daramite pt o alunecare.

Spicuiesc din istoricul meu cu indemnul "sa ne pregatim din timp"
- descarcarea Holdea (mi s-a spus: nu se va face nimic!)
- situatia contractuala la Holdea care bloca inclusiv Ilia (mi s-a spus: constructorul e lenes! Acuma lucreaza si noaptea)

Autostrazile nu sunt un cadou facut cetatenilor sa merga mai repede ci o masura de siguranta. Daca nu le punem in valoare (cum facem la Holdea si, in curand probabil la Soimus/Bejan si in alte locuri) nu se pierd minute, se pierd vieti.

flashu74

Acolo, pe primii 200 m ai dealului este nisipos, nu e rocă precum în rest. Faptul că au făcut 2 ziduri din piloți forați, unul în partea de jos și unul în partea de sus, cred că arată că sunt conștienți de problemele ce pot apărea la un moment dat. Eu sunt convins că vor face în așa fel încât să fie bine.
A fost festival de fotografii și video ieri. Mulțumuiri.
Eu am reținut ca lucruri pozitive:
1. La conexiune terasentul e cam gata și sunt speranțe ca săptămâna viitoare să vedem negru acolo.
2. Se lucrează într-un ritm bun la Holdea-Ilia.
3. Avem echipă tare de transmisie live.

rocklee

#43689
flashu 74 ....ai argumentat bine situatia de pe ultimi 200m ai dealului...intrun fel este bine ca sa intamplat acum.... nu cand ar fi fost sub trafic ....soluti de remediere sunt .... :)

iar cine nu munceste nu greseste .... :)

la nodul ilia se munceste bine ....sa lucreaza la ultima parte a lucrari de remediere a a terasamentului ....anume in zona culeii...viaductului CF  ...unde avem informati ca sa sapat si sa pus piatra mare si piatra sparta ...iar acum s lucreaza la compactarea ei ...

la holdea ...de asmenea se lucra bine la sapatura ....erau citeva utilaje ...basculante si excavatoare care lucrau cu un ritm bun ....

de asemenea se lucra la remedierea terasamentului ...din fata ecoductului 2 ohaba


pe mine ma ingrijoreaza nodul GRIND ....NU  sa indepartat ace apa de linga terasamentul din vecinatatea culeii viaductului CF ....

despre aceasta zona vorbesc....




cutter

Problema e că lui UMB li s-a atras atenția încă din studiul geologic comandat chiar de ei că acolo pe prima parte a dealului sunt probleme și totuși au ales să continue cu soluția și stilul pe care par să-l aplice și pe alte lucrări: "dăm înainte și vedem dacă ține, dacă nu ține, facem altceva".

Întrebarea e ce se întâmplă când/dacă acest "nu ține" apare după mai mult timp (să zicem, după 5 ani).

Altă întrebare este cea privind responsabilitățile:
- proiectantului
- verificatorului de proiect
- verificatorului de studiu geotehnic

În mod evident acest sistem de "checks" nu funcționează optim și pare că poate fi influențat de presiunea celui cu banii (antreprenorul în acest caz).

Soluția acolo unde a fost alunecarea (dar și vreo 100m înainte și după) este probabil:
- excavarea suplimentară și aducerea versantului la o pantă ceva mai mică. Asta presupune probabil exproprieri suplimentare.
- depărtarea versantului de autostradă, practic trebuie lăsată o zonă liberă unde să se acumuleze materialul care va tot curge (acolo este o falie identificată în studiul geologic, unde a fost alunecarea - falia continuă pe kilometri spre nord)
- un sistem de oprire a materialului să vină peste autostradă - zid de sprijin, gabioane, sau altceva

După un timp și după mai multe scurgeri și eroziuni, se va forma o nouă pantă stabilă.

Mai departe, pe restul dealului soluția cu plasă și ancore e ok pentru a obține recepția... dar ce se întâmplă cu rezistența în timp și întreținerea?

Problema principală a acestor formațiuni este ca ele sunt extrem de fracturate, cu cel putin 3 sisteme de fracturi, care împreună conduc la o totală lipsă de coeziune la nivel de masiv. Practic, rocile stau gravitational, însă fără a avea o coeziune internă. Fragmentele expuse se vor mobiliza în timp în continuu, fix ca pe Valea Oltului. Când plasele se vor umple la bază de roci se vor rupe. Ele vor trebui intretinute constant.

---

Din câte știu ca urmare a studiului geotehnic, lui UMB i s-au propus și alte soluții care erau mai sigure și cu întreținere mai mică. Nu le știu exact, dar vag bănuiesc că implicau excavări mult mai mari deasupra autostrăzii (și exproprieri suplimentare) pentru aducerea versantului la o pantă mai mică + consolidări pentru reținerea scurgerilor de materiale.

Evident, soluția curentă e mai ieftină.

cristi5

Eu sunt sceptic ca cineva va face receptia cu alunecarea desupra capului, pe un sistem de fracturi bine documentat. N-au facut receptie pentru chestiuni mai putin serioase... Rezulta intarziere. Sau sperietura la Bucuresti si inchidere cativa ani la prima alunecare.

Schimbarede proiect, largire sapatura, exproprieri, rezulta intarziere.

In ambele cazuri rezulta descarcarea Bejan. Nu zic ca trebuie hotarit asta azi, dar trebuie pregatit.


dr4qul4

Daca ma uit mai bine observ ca alunecarea  a cuprins doar primele 2 terase si s-a oprit la cea pe care se face zidul de sprijin! Au forat deja piloti acolo? Nu prea pare, dar cu siguranta o vor face acum.
Iar dupa explicatia lui vancouver, zidul de sprijin este cel care va opri alunecarile, plasa doar o va incetinii si va face pietrele sa se adune in spatele zidului, de unde trebuie sa fie stranse din cand in cand.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

flashu74

#43693
Eu parcă așa-mi aduc aminte că din acea zonă a început foreza. Cred că sunt deja forați în acea zonă. Dar nu sunt sigur. Problema este că acum trebuie scoasă plasa, ancorele și tot nisipul care s-a scurs. Culmea este că e chiar o falie destul de îngustă. E clar că fără consolidare acolo nu merge. Consolidarea cu gabioane deasupra acelui zid  cred merge destul de repede și nici nu costă așa mult să nu poată fi luat în calcul. Sincer nu înțeleg de ce nu a fost luată în calcul varianta consolidării de la început. Părea logică în situația din teren.

danutzu_1069

Pai... daca nu avem proiectul tehnic sa vedem ce au de gand sa faca acolo... o sa tot speculam....
Eu spuneam ceva mai in urma ca daca au făcut foraje si  sus si jos, e clar ca este o zona sensibila...
Vor mai urma ceva consolidari... Pilotii forati vor fi legati cu grinda de coronament iar deasupra poy sa pună gabioane sau pot continua cu un perete de retentie. Atentie, nu am zis zid de sprijin. In spatelele peretelui va fi gol tocmai pentru acumularea bolovanilor...