News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 64 Guests are viewing this topic.

Europiu

Pentru o chestie din asta, in evul mediu, pe parpalacii aia care au semnat docomentul i-ar fi fiert in smoala la foc mic...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rocklee

#39481
de la surpare nod ilia ....degajeaza terasamentul si pe partea dinspre cf ....pentru a rezolva problema cu drenarea apei ...















un nou izvor de apa  se pare






Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

#39482
pe parte unde au rezolvat cu drenarea apei sau apucat de terasament armat






imagine cu depozitul de materiale

aici depoziteaza pamantul din terasamet ...






















Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

#39483
nodul holdea nici o miscare  :(


























ceva miscare foarta slaba ...la spatile de servici ....cand am coborat din masina sa fac poze sa pornit vijelia ...pozele de calitate foarte slaba  :(









Powered by API/PUM imgur uploader


rocklee

#39485
cand am facutaceste imagini ...ploua cu vijelie afara ..si mia stropit obiectivul .... :(










breteaua din giratoriul grind ce duce spre bariera




















Powered by API/PUM imgur uploader

GDPR

Quote from: adrian rosca on April 11, 2018, 11:31:21 PM
Cat sa fi costat un viaduct nou + prelungirea celuilalt? Cred ca s-ar fi incadrat in cei 10%.

Mda, conform noilor standarde de cost MT, 680m de viaduct inseamna aproape 20 de milioane de euro. Contractul vad ca e 562.73 milioane lei, fara TVA.

pasadia

@draqula - la CIC-ul de la Margina se lucreaza, dar foarte lent. Imi e greu sa fac legatura intre lucrarile din teren si datele din document, dar iti spun sigur ca erau ceva lucrari incepute din primavara lui 2017, ca s-a lucrat ceva in toamna si ca s-a lucrat si in primavara asta. Salini o sa termine lucrarile lor (n-am nici o idee cand sau care ar mai fi termenul contractual), dar CNAIR-ul nu-l vad sa progreseze deloc cu sectiunea E.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Ionut

Quote from: Ionut on April 06, 2018, 06:58:24 AM
Quote from: Ionut on March 23, 2018, 01:09:47 PM
Solicitare grafice de executie lucrari loturile 3 si 4 Autostrada A1 Lugoj-Deva. A se vedea ca nu este o simpla solicitare pe 544, ci o intreaga argumentatie, bazata pe faptul ca graficele de executie lucrari sunt parte integranta din contractul de achizitie publica (deci sunt expres, potrivit legii, asimilate documentelor de interes public) si, mai mult, CNAIR a dat unei doamne deputat, in 2016, un grafic de lucrari pentru o lucrare de drum (DN73).







In ciuda evidentei si a bunului simt (nu mai vorbesc de respectul pentru lege), au ales sa raspunda printr-o incercare de a elabora pe baza unei ineptii. Evident ca voi face RA si ii vom da in judecata.



Reclamatia administrativa. Urmeaza chemarea in judecata.


horatiu.cosma

Referitor la LD2 secțiunea E, discuțiile din 2016 convergeau spre următorul deznodământ:
- Salini să facă E1 (6 km din E)
- Salini să facă proiectul tehnic pentru tot E-ul (E1 și E2)
- Să fie scos din contract E2 (3 km din E, cei dinspre lotul 3 construit de Comsa)

Probabil că scoaterea E2 din contract ar fi fost o modificare substanțială. So what? Se organiza o nouă licitație pentru tunele, cu proiectul tehnic al celor de la Salini. Așa CNAIR a decis scoaterea întregii secțiuni E din contract (asta nu e substanțială  :o???) și nici nu avem PT pentru tunele.

Trebuie multă incompetență să iasă așa o combinație: în loc ca azi E1 să fie într-un stadiu avansat și licitația pentru E2 poate chiar finalizată, E1 e în plop, E2 e în plop și la orizont nu se întrevede vreun pas semnificativ înainte.

E extrem de frustrant pentru cei care vor drumuri în România ca niște cretini să se ocupe de managementul acestor proiecte. La ei, în lumea lor, totul e bine: italienii cei răi au fost puși la respect ("hihi, țâca țâca, le-am făcut-o"), ședințele alea complicate în care trebuia negociat, discutat, convenit aspectele legate de adiționale s-au încheiat, munca cu analizarea ordinelor de variație, cu semnarea adiționalelor nu mai trebuie făcută, managementul pe proiect (pentru construcția E1) nu mai trebuie asigurat, analiza documentelor tehnice furnizate de Salini pe E2 nu mai e necesară, bătăile de cap cu prelungirea consultanței au dispărut. Totul e frumos la ei, win win win, se pot plimba liniștiți cu mașina de servici pe șantiere, să întrebe constructorii de ce nu sunt mobilizați suficient, de ce nu lucrează de Paște. Apoi se pot duce liniștiți în "schimburi de experiență" sau "training-uri" prin Tenerife (cred că și insula asta are densitate mai bună de autostrăzi decât România) fără grija că la birou îi așteaptă teancuri de documente de rezolvat. Iar pentru comentariile poporului, soluția miraculoasă testată cu succes pe Sibiu-Pitești va fi așa: tras niște linii pe hartă, făcut niște investigații la mișto cu Institutul Geologic Român și scos repede pe SEAP (SICAP mai nou). Dacă e pe SEAP e bine, nu e la CNAIR problema, e altundeva, poate cu contestații în justiție, poate la analiză la ANAP, dar important e că problema nu mai e la ei.

E o combinație de incompetență, lene, fugă de răspundere de nedescris în CNAIR. Cei din domeniu compară discuțiile profesionale care au loc în CNAIR în ultimul an cu o dupămasă în grup la un spital de persoane cu probleme psihice, absolut halucinant nivelul. Eu am fost părtaș la discuții de genul Sibiu-Pitești relocat pe CF Rm.Vâlcea-Vâlcele și apoi pe Valea Oltului un sens DN 7 și un sens viaduct continuu deasupra Oltului și am zis că pur și simplu nu îmi vine să cred că aud așa ceva, că visez. Și discuțiile veneau de la directorii pe zona tehnică, ăia plătiți cu mii de euro pe lună. Ei bine, aud acum că e și mai grav ce se întâmplă acolo. Și în tot tabloul acesta apocaliptic descalecă Neaga la CNIR. Ne așteaptă ani grei în infrastructura rutieră...

rizzuh

Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2018, 05:49:23 PM
Probabil că scoaterea E2 din contract ar fi fost o modificare substanțială. So what? Se organiza o nouă licitație pentru tunele, cu proiectul tehnic al celor de la Salini. Așa CNAIR a decis scoaterea întregii secțiuni E din contract (asta nu e substanțială  :o???) și nici nu avem PT pentru tunele.

Din ce am inteles eu argumentatia lor pentru a scoate tot E-ul este ca E1/E2 nu exista in oferta initiala, ci a fost impartit dupa de catre antreprenor. Ce valoare are asta (si daca este adevarat) habar n-am, dar suna a nod in papura.

Iar sa refuze la faza schimb-pe-schimb CIC cu PT tuneluri este o cretinitate maxima. Oare am avea sanse sa aflam motivele?

horatiu.cosma

Se putea face un adițional cu lucrările de pe E1 (fără să se pomenească undeva de E1, E2), pur și simplu se adiționau niște lucrări la contractul LD2, modificare nesubstanțială și așa se putea da drumul la E1. Se plătea PT-ul pentru E2, după care se făcea un adițional pentru scoaterea E2. Da, probabil ar fi fost o modificare substanțială această scoatere. Dar din nou, ce a făcut CNAIR cu scoaterea întregii secțiuni E (reprezintă 40% din întregul contract) este și mai substanțială. Toate aspectele de mai sus erau posibile între 2 parteneri serioși.

La refuzul CNAIR în ceea ce privește schimbul CIC-proiect tunele e simplu, răspunsul e în mesajul meu de mai sus. Ar fi fost de muncă cu acest schimb, adiționale, scrisori. Nu a fost mai simplu să facă CNAIR o scrisoare de 8 pagini, să o trimită și cu asta basta? Nu vă gândiți la o analiză complexă la CNAIR. Totul e extrem de simplist la ei: e de muncă, nu e bun.

voicul

Si mie imi pare normal sa fi facut si E1.
Orice licitatie la proiecte dureaza in cazul fericit 1 an.

rizzuh

#39493
Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2018, 06:14:17 PM
Se putea face un adițional cu lucrările de pe E1 (fără să se pomenească undeva de E1, E2), pur și simplu se adiționau niște lucrări la contractul LD2, modificare nesubstanțială și așa se putea da drumul la E1.

La asta m-am gandit si eu dupa ce am citit toata notificarea. La fel si schimbul PT pentru CIC, este o modificare nesubstantiala (chiar marunta).

Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2018, 06:14:17 PM
Se plătea PT-ul pentru E2, după care se făcea un adițional pentru scoaterea E2. Da, probabil ar fi fost o modificare substanțială această scoatere. Dar din nou, ce a făcut CNAIR cu scoaterea întregii secțiuni E (reprezintă 40% din întregul contract) este și mai substanțială. Toate aspectele de mai sus erau posibile între 2 parteneri serioși.

Exact, daca sunt asa de speriati de modificari substantiale, cum chiar ei au zis in document (ca doar au citat jumatate din legislatie ca sa-si argumenteze pozitia), atunci cum de au ajuns la concluzia ca o modificare de 40% din valoarea contractului este in regula? ??? Does not compute!

Quote from: horatiu.cosma on April 12, 2018, 06:14:17 PM
La refuzul CNAIR în ceea ce privește schimbul CIC-proiect tunele e simplu, răspunsul e în mesajul meu de mai sus. Ar fi fost de muncă cu acest schimb, adiționale, scrisori. Nu a fost mai simplu să facă CNAIR o scrisoare de 8 pagini, să o trimită și cu asta basta? Nu vă gândiți la o analiză complexă la CNAIR. Totul e extrem de simplist la ei: e de muncă, nu e bun.

Pai stai putin, pentru lansarea unei licitatii nu este de munca? OK, ar fi fost nevoie de o licitatie oricum, dar macar aveau PT, FIDIC Rosu, simplu. Acum lanseaza licitatie in baza a ce mai exact? SF + AM? :lol:
O sa fie mult mai mult de munca la caietul de sarcini, raspuns la clarificari, re-evaluand dupa contenstatii (cu mari sanse de a avea contestatii intemeiate datorita unei documentatii execrabile), decat ar fi fost sa semneze niste hartii?

Si partea mai tare, pentru ambele E1 si E2 a fost livrat proiect tehnic, nu doar pentru E2, dar nu le vor plati, pentru ca au incetat unilateral partial contractul!

TibiV

Quote from: rizzuh on April 12, 2018, 10:23:59 PM
cum de au ajuns la concluzia ca o modificare de 40% din valoarea contractului este in regula? ??? Does not compute!
Probabil celebrul efect Gi-Go...
Dar pot fi si motive "tehnice". Personal cred ca "procesorul" alora din CNAIR este "prajit" de muuuuulta vreme.

Quote from: rizzuh on April 12, 2018, 10:23:59 PM
Si partea mai tare, pentru ambele E1 si E2 a fost livrat proiect tehnic, nu doar pentru E2, dar nu le vor plati, pentru ca au incetat unilateral partial contractul!
Quote from: TibiV on April 11, 2018, 10:35:56 PM
Cand (desi doar Dumnezeu stie cand anume...) vor scoate la licitatie sectiunea E...

Oferta imbatabila de pret, ghici Salini cine o va avea ?...
Probabil Salini va oferta si cel mai scurt termen de livrare a lucrarii... Nu mai au nevoie de N-shpe luni de proiectare... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)