Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 21 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: NGC20 on July 08, 2016, 02:14:28 PM
Sa vedem asadar situatia cu pestera Tunel si liliecii de acolo.

[...]

??.10.2015: Se termina contractul pentru evaluarea chiropterologica a pesterii

31.05.2016: Studiul de evaluare adecvata pentru actualizarea acordului de mediu confirma prezenta liliecilor si prezinta 3 posibile solutii, o solutie fiind mutarea traseului, iar celelalte 2 fiind construirea de adaposturi artificiale (grupate mai jos intr-un singur punct)

31.07.2016: Studiul de evaluare adecvata final mentioneaza solutia finala.

QuoteAvând în vedere justificările asumate de CNADNR, s-a constatat că devierea traseului nu se poate realiza, compania aducând argumente de ordin economic, tehnic, social și de siguranță. În acest caz, cea mai bună soluție de reducere a impactului este reprezentată de Soluția nr 2, respectiv crearea unui adăpost subteran în lunca Mureşului la 96+300 km - 98+000 km, între traseul drumului european 79 şi râu. Suplimentar este necesară montarea şi a 50 de adăposturi artificiale în luncă.

Am adaugat si in mesajul citat.

vancouver

Quote from: gdaniel on August 03, 2016, 09:52:04 AM
Probabil ca este nevoie de exproprieri pentru a face drumul provizoriu in zona gropii, si oricum nu e o idee buna sa il faci pe deasupra ei cand tu vrei sa lucrezi in groapa si poate sa vina malul peste tine...

Nici vooooorba de asa ceva. Pentru drum provizoriu terenul trebuie doar inchiriat, asa cum se face cu terenurile pentru organizarile de santier.

Legat de mal, daca te uiti in filmare, vezi ca nu exista nici cea mai mica urma de alunecare de teren in zona. Asa cum am spus nu trebuie sapat in deal, ci urcat pe el. Iar drumul tehnologic se si vede acolo langa autostrada daramata, este intact si el. Chiar acela se putea folosi.

REPET, poate unii nu inteleg: ACEL DRUM SE PUTEA FACE. Am vazut in Germania la autostrada 66 cand se lucra in apropiere de Fulda, la fel, s-a deschis circulatia pe loturi sau chiar pe jumatati de lot si S-AU FACUT DRUMURI PROVIZORII pe care se circula cu 30-40 km/h (pe 200-500 m). Dar astfel se mai castigau 5-10 km pe autostrada, evitandu-se trecerea prin 1-2 localitati. Drumuri provizorii s-au mai facut si la noi la diverse alunecari de teren sau reparatii ale unor poduri. Nu este nimic nemaiauzit.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: NGC20 on August 03, 2016, 12:21:57 PM
31.07.2016: Studiul de evaluare adecvata final mentioneaza solutia finala.

Quote... Suplimentar este necesară montarea şi a 50 de adăposturi artificiale în luncă.

Am adaugat si in mesajul citat.

Doua adaposturi per cap de liliac...
O locuinta principala si o locuinta de vacanta ?....

Quote
In perioada formarii coloniilor de nastere (aprilie 2016), in pestera a fost identificata o colonie de 24 de exemplare de Rhinolophus ferrumequinum.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gdaniel

@vancouver: Drumul tehnologic din zona gropii a mai avut parte de alunecari si crapaturi maricele, cauta pozele din 2013-2014...

adiarc

evident se poate face si fara expropieri,pt ca se poate folosii drumul tehnologic
Sunt de acord cu vancouver,dar la Aciliu, pe p.cu ,cf.am vazut cu ochii mei cratere imense.
Ceea ce vreau sa spun este ca printr-o deviere pe drumul tehnologic,imediat inainte de groapa si iesire in DN( ceva de genul propus de ciprebbe,dar usor pe alt amplasament) ( ramanand inchis traficul pe o portiune de aprox 4-5 km de autostrada,dupa groapa,inclusiv la debleu ),putem avea circulatie pe 17-18 km de autostrada ,temporar,pana rezolvam cei 200 de M,plus consolidari temeninice la debleu.

asadar deviere inainte de groapa exact pe drumul tehnologic si iesire inainte de viaduct,apoi in DN prin giratoriu temporar

asta se poate face numai cu o echipa tehnica prezenta permanent,deoarece drumul va avea nevoie de intretinere zilnica ( chiar daca a fost tasat in timpul constructiei,alunecarile continuua,dupa cum se vede mai jos )





zona unde trebuie giratoriu temporar din bidoane





alunecarile continuua





aici se coboara spre drumul tehnologic care merge langa amplasamentul autostrazii si panta are o declivitate de 10%...nimic de speriat

coborarea e pe cale sa dispara,dar cu intretinere permanenta poate fii folosita luni sau chiar ani,deoarece asa s-a intamplat si in timpul constructiei





urcarea dinspre drumul tehnologic





coborarea e in valuri













cam atat.Asteptam si oameni orientati spre gasirea de solutii si implementarea lor si nu spre gasirea de scuze.









"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

apropo...cred ca locuitorii din Miercurea si Apoldu de Sus ar trebuii sa beneficieze de scutiri de impozit datorita periculozitatii de amplasare a unor case,mai ales aceasta ( cea verde ) ,de la intrarea in Miercurea dinspre Sebes



proprietarul casei verzi si-a refacut tot zidul casei de la strada,plus poarta si partial acoperisul ,ultima oara acum aprox 1 ani si jumatate,dupa ce alt tir a parcat similar cu acesta,dar a intrat mai voios in ea si a daramat-o partial



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

#29526
Pe autostrada demolată s-ar putea circula din toamnă, spune consilierul premierului

Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu Orăştie, cel care a fost demolat în toamna anului trecut din cauza problemelor de construcţie, ar putea fi redeschis circulaţiei în această toamnă, spune consilierul premierului pe probleme de infrastructură de transport. Cătălin Drulă explică, într-o postare pe Facebook, faptul că marea majoritate a lucrărilor de drenare a apei şi consolidare trebuie făcute în afara părţii carosabile şi vor dura până în 2018. Până atunci, pe şoseaua refăcută s-ar putea circula, spune consilierul premierului.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Pe+autostrada+demolata+se+va+circula+in+septembrie+spune+consili

adiarc

Exista....s-a plecat de la premisa ca nu e necesară o soluție provizorie pt ca se face repede reconstrucția ...lucru care nu s-a intamplat in cele 10 luni si 28 zile de la închiderea tronsonului ,iar reconstrucția Este oprită.....Nu se lucrează deloc

Asa ca eu as invoca o situație de urgentă extrema ( sunt convins ca Primul Ministru are asemena pârghii si solicit inca odată intervenția lui directa si imediata )si as trimite mâine armata....aceasi armata care a reconstruit toate drumurile principale din cel mai mare poligon din tara cu o suprafața de aprox 30 km pătrați.....adica o lungime a drumurilor infinit mai lunga decat ce e nevoie la Aciliu....fara sa contracteze nimic de la companii private cu excepția pietrei sparte folosite ( luată si aceasta de la o companie sibiana care are balastiere in Jud.Sibiu)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: adiarc on August 03, 2016, 07:23:47 PM




Daca atata ne-a dus capul, sa facem autostrada aici, chiar nu mai avem ce comenta.
Si mi-e teama ca nu mai avem nici ce spera pe termen lung, chiar daca rezolvam acum "groapa".
S-ar putea ca mentinerea functionarii acestei autostrazi sa ne coste in 15-20 de ani cat un traseu complet nou...
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar... Poate ar fi cazul sa ne gandim la alt traseu. Nu acum (reguli UE) dar poate peste 5 ani ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Dar ce treaba au regulile UE cu un nou traseu? Cat timp il platim din banii nostri nu o sa zica UE nimic...

Dar care sa fie traseul? Eu tot timpul m-am intrebat de ce de la nord de SB A1 nu s-a indreptat spre Ocna Sibiului si nu a iesit spre Miercurea Sibiului pe un aliniament paralel cu DJ106T. Si mi s-a sugerat ca ar fi problema si la Ocna SB, datorate vechilor exploatari, dar parca imi e greu sa accept un asemenea argument. 

adiarc

#29530
 Asta e rezultatul SF-ului facut din birou...si am avertizat de zeci de ori in timpul constructiei ca aici se va ajunge

In acelasi timp exista solutii...doar se fac autostrazi prin mlastini sau mari....dar ele costa si primul pas e o expertiza tehnica de calitate...momentan cea care teoretic e in desfasurare e o gluma...nu o expertiza....din cauza pretului minuscul de adjudecare  expertiza e facuta strict pe presupuneri si observatii in teren

Nu stiu cati constientizeaza dar o expertiza de calitate in zona presupune zeci sau sute de foraje lazeci de m  adancime pe cel putin 6 km, pt a descoperi clar si fara dubiu adancimea pl.de alunecare...si apoi vb de solutiile tehnice adecvate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

timisoreanul

La noi problema este tocmai aceasta lentoare a tuturor celor implicati: autoritati, constructori, etc. In general, proiectele sunt prioritizate in mod corect, dar lucrurile ar trebui sa se miste mult mai repede.
In curand se va implini un an de la inchiderea acestui tronson de autostrada, pentru o zona de 200 de metri. Nu e vreu eurotunel de cateva zeci de km. Pare absurd ceea ce se intampla.
Cat despre mortii de pe DN1, fara sa ma bat cu caramida in piept (era evident ca asta se va intampla), am atentionat si eu pe forum chiar de la luarea deciziei total neinspirate a inchiderii autostrazii. Se poate observa care este diferenta dintre numarul de accidente din zonele unde s-au construit autostrazi cu ceea ce se intampla inainte. Pe langa celelalte beneficii pe care autostrazile le aduc, cum ar fi dezvoltarea economiei in ansamblul ei si a industriei si turismului in special, cel mai important este faptul ca reduce drastic numarul accidentelor grave, cu morti sau oameni nenorociti pe viata. Orice astfel de pierdere omeneasca absurda si inutila, pe langa suferinta celor apropiati, este total contraproductiva si pentru statul roman. De aceea ne strofocam si noi sa mai scriem pe acest forum.
Si cu toate acestea, chiar si astazi, cand avem o infrastructura foarte deficitara, mai sunt unii care pun la indoiala necesitatea autostrazilor.
Si mai e mult pana departe, cand vom avea si noi o retea de autostrazi, care sa lege toate regiunile tarii. Chiar daca lucrurile s-au mai miscat in ultimii ani, asa incet-incet, ca doar ce atata graba?

TibiV

Quote from: pasadia on August 03, 2016, 11:32:33 PM
Dar ce treaba au regulile UE cu un nou traseu? Cat timp il platim din banii nostri nu o sa zica UE nimic...

Chestia aia ca 5 ani nu te atingi de lucrare... Sau nu o abandonezi...
Dar nu stress... Daca hotaram azi ca facem alt traseu, mai devreme de 10 nu se intampla nimic... :(

Quote from: pasadia on August 03, 2016, 11:32:33 PM
mi s-a sugerat ca ar fi problema si la Ocna SB, datorate vechilor exploatari, dar parca imi e greu sa accept un asemenea argument.

Daca ciobanii si-au facut stane la Ocna SB, face cat un studiu geotehnic. Este OK !

Quote from: adiarc on August 03, 2016, 11:40:38 PM
primul pas e o expertiza tehnica de calitate...momentan cea care teoretic e in desfasurare e o gluma...nu o expertiza....din cauza pretului minuscul de adjudecare  expertiza e facuta strict pe presupuneri si observatii in teren

Nu stiu cati constientizeaza dar o expertiza de calitate in zona presupune zeci sau sute de foraje la zeci de m  adancime pe cel putin 6 km, pt a descoperi clar si fara dubiu adancimea pl.de alunecare...si apoi vb de solutiile tehnice adecvate

Adi, tocmai de asta am spus ca un traseu total nou ar putea fi mai ieftin decat costurile combinate ale unei expertize ultra-riguroase (probabil va costa cat pretul normal al studiului geotehnic pentru tot PiSi) plus solutiile tehnice adecvate, care insumate nu cred ca vor fi mici...

Si am impresia ca si solutiile tehnice adecvate vor presupune o intretinere atenta - si costisitoare - in timp...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#29533
Da, traseul normal al A1 dupa parerea mea trebuia sa o ia pe langa Ocna Sibiu, apoi un tunel de ca. 1-2 km cu iesire spre Apoldu de Jos. Ar fi o economie de ca. 5 km de autostrada iar orice alunecari ar ramane sus, deasupra tunelului.

Numai asa ca idee, o harta desenata de mine pe 18.03.2012 si postata de mine atunci pe SSC, cu argumente - dar oricum nu intersa pe nimeni atunci:


Sau alte varinate de studiat:


M-am uitat acum la aspectul terenului. Traseul cel mai direct din prima poza intersecteaza vreo 4 dealuri care ating cota 550-650 (fata de acum 2 puncte de maxim, ca. 520 la Aciliu deal si 560-580 la tunel Saliste). Daca se pastreaza o linie aprox la cota 400-440 ar rezulta 4 tunele de ca. 400-600 m lungime si viaducte intre ele gen cele de la Gilau-Nadaselu. Adica un peisaj de tunele succesive cum mai vedem prin pozele din Ungaria de pe M8 daca nu ma insel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Ieri se reasfalta intre Cosevita si Cosava, in padurea ursilor iubeți, cu circulatie alternativa pe un singur fir, la paleta. Peticeala pe zone de cativa metri patrati (dreptunghiulari...)

Postez aici pt ca portiunea va fi "virtual" parte din A1 pt cativa ani si cred ca dupa deschiderea Dumbrava-Margina, LD3 si/sau 4 se va putea circula civilizat (in coloana) in zona. Spre deosebire de Saliste-Cunta, localitatile sunt putine si mici, iar traficul e mai redus.

Mi se pare ilustrativ faptul ca am mers in coloana (vreo 20 de masini) dupa un TIR greoi de la Grind la Faget, unde pe unii i-a apucat depasitul, desi mai aveau cativa km pana la A1... Cu cat se vor scurta aceste portiuni, cu atat isi vor pierde mai putini soferi rabdarea...

Drumul Brasov-Timisoara mi-a intarit convingerea ca acolo unde se poate (Holdea sau OS3 sau unde va mai fi nevoie), orice milimetru de autostrada trebuie folosit. In loc sa cautam solutii perfecte, niste drumuri de legatura in puncte critice, aflate sub supraveghere, inchise pt reparatii o saptamana la cateva luni daca e nevoie, ar ajuta enorm. Nu inteleg de ce in Germania se poate si noi vrem sa fim mai catolici...