News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Quote from: adrian rosca on July 20, 2016, 12:04:59 AM
Tabelul asta ne zice ceva: in ultimele 5 luni avansul lunar mediu a fost de 0.6% la LD4, 3.2% la LD3 si 1% la LD2. Lasand LD4 de-o parte intrucat au fost probleme cu AC-urile, in ritmul actual, la celelalte doua loturi lucrarile ar urma sa fie finalizate in 14 luni (LD3), respectiv 57 luni (LD2).  :o

Asta dacă se lucrează și iarna, în același ritm!   :hm:

mishu77

Sanse mari sa se deschida ar avea portiunea Traian Vuia - Margina parte a LD2, asta daca se vrea de ambele parti...
Sanse minime de deschidere ar mai avea si Grind - Ilia parte a LD3 dar aici cred ca nu tine de vointa ci mai mult de putinta...

rocklee

#29357
dupa realitatea din teren ....parerea mea este ca nici unul dintre loturi nu va fi gata anul acesta  ...atata timp cat lipsesc expropierile si AC ...nu se va termina nimic ... >:(

Quest

#29358
Rocklee, tot n-am apucat sa-ti multumesc public ptr ultimul tau reportaj. O fac acum. :cheers:
Asta-i poza pe care o tot asteptam:

(A1 la nod Ilia, pasaj peste CF Arad-Deva, vedere catre Arad)


Comsa merge bine mai departe, mai un pic si termina la nod Grind pasajul peste CF Lugoj-Ilia !
La Ohaba s-au apucat si de al doilea ecoduct ? (cel in amonte catre Cosevita)
Daca au ajuns cu asfaltul pina la parcarea de la Ohaba, inseamna ca pina la iarna vor sa dea in trafic nu doar Grind-Ilia, ci Cosevita-Ilia, adica tot lotul LD3 fara pasajul pe DN68A peste A1 de la Cosevita.
Common sense will get you far !

mishu77

Ei or vrea dar cum intri/iesi la Cosevita (Holdea)? Ca parca nu se stie nimic concret despre o eventuala descarcare la Holdea doar vorbe...

Dominik

You're in Steelers Country

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Quest

#29362
Quote from: Dominik on July 20, 2016, 01:53:51 PM
Lugoj-Deva lot 3
(...)

Multumim Dominik.
Deci Comsa pune al doilea strat de asfalt pe LD3 sensul Grind -> Cosevita, intre Lapugiu de Jos si Ohaba (km 62+800).

Quote from: mishu77 on July 20, 2016, 12:25:16 PM
Ei or vrea dar cum intri/iesi la Cosevita (Holdea)? Ca parca nu se stie nimic concret despre o eventuala descarcare la Holdea doar vorbe...

Mishu, eu stiu ca e in plan si descarcarea de la Holdea/Cosevita, dar trebuie AM + AC (ptr suprafetele expropriate suplimentar).
Common sense will get you far !

mishu77

Ei, planuri sunt multe, dar nu vezi cum se misca treaba...

GDPR

#29364
Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a făcut recepția finală a autostrăzii Arad Timișoara, acest fapt semnificând că asocierii italo-spaniole Astaldi-FCC i-a fost returnată integral garanția de bună execuție. Autostrada, plătită cu 100 de milioane de euro, este plină de petice, însă compania a închis ochii.

Lucrările efectuate au fost de slabă calitate, spune un oficial al CNADNR, Alin Goga, sub protecția anonimatului.  :lol:

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Autostrada+cu+gropi+si+petice+receptionata+si+cu+garantia+de+mil

"O altă ilegalitate a fost numirea directorului general al Direcției Regionale Timișoara la cârma comisiei de recepție. Ilegalitatea constă în faptul că în calitate de beneficiar al lucrării DRDP Timișoara nu putea participa în comisie. Mai mult direcția Timișoara a avut și calitatea de consultant al lucrării, după ce CNADNR a reziliat contractul semnat cu firma Consitrans pentru consultanță."

What, beneficiarul nu are voie sa faca parte din comisia de receptie? "Oficialilor", mai puneti mana si cititi varianta actualizata a HG 273/94:

Quote(1)Comisiile de recepţie pentru construcţii şi pentru instalaţiile aferente acestora se vor numi de către investitor şi vor fi alcătuite din cel puţin 5 membri. Dintre aceştia, obligatoriu vor face parte un reprezentant al investitorului, un reprezentant al administraţiei publice locale pe teritoriul căreia este situată construcţia, iar ceilalţi vor fi specialişti în domeniu, dintre care unul poate fi din partea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. (la data 03-Jun-2014 Art. 7 din capitolul 2 modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea 444/2014)

(2)Pentru construcţiile din categoria de importanţă excepţională, având în vedere gradul de risc sub aspectul siguranţei, destinaţia, modul de utilizare, complexitatea şi volumul lucrărilor care fac obiectul recepţiei, comisiile de recepţie vor fi alcătuite din cel puţin 7 membri, numărul de specialişti fiind de minimum 5, dintre care unul este reprezentantul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. (la data 03-Jun-2014 Art. 7 din capitolul 2 modificat de Art. 1, punctul 2. din Hotarirea 444/2014)

(21)Pentru obiectivele de investiţii prevăzute la alin. 2, finanţate parţial sau total din surse ale bugetului de stat, inclusiv din credite externe, şi pentru care aprobarea documentaţiilor tehnico-economice este de competenţa Guvernului, în comisiile de recepţie pentru construcţii si pentru instalaţiile aferente acestora se va numi în mod obligatoriu câte un reprezentant desemnat de ordonatorul principal de credite bugetare, care nu are sau nu se subrogă calităţii de investitor. (la data 31-Oct-2007 Art. 7 din capitolul 2 completat de Art. 1, punctul 1. din Hotarirea 1303/2007)

adiarc

Sincer dupa OS lotul 3 ,este cel mai prost lot de autostrada realizat in Romania ultimilor ani...poate cel mai prost realizat vreodată...se știe ca acest lot a fost intr-un etern șantier si cu toate astea nu am auzit,macar la nivel de intenție ,de vreo expertiza pt a arată starea reala.

Acestea fiind spuse e cel putin dubioasa returnarea integrala a garanției..
In continuare acest lot va fii un etern șantier,dar de data asta pe banii contribuabilului...poate asta se si dorește...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

#29366
Astazi a fost semnat Decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii de catre Presedintele Romaniei. Legea va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Reamintesc cateva din modificarile de interes:

"- Perioada de garanţie se prevede în contractele încheiate între părţi, în funcţie de categoriile de importanţă ale construcţiilor stabilite potrivit legii, şi va avea o durată minimă, după cum urmează: 5 ani pentru construcţiile încadrate în categoriile de importanţă A şi B, 3 ani pentru construcţiile încadrate în categoria de importanţă C, 1 an pentru construcţiile încadrate în categoria de importanţă D.

- Perioada de garanţie se prelungeşte cu perioada remedierii defectelor calitative constatate în această perioadă."


Iar ca si obligatii ale beneficiarilor: "darea în folosinţă a construcţiei după admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor, preluarea acesteia şi obţinerea autorizaţiilor potrivit legii."

Daca legea era deja in vigoare, nu ar mai fi fost posibila executia lucrarilor de remediere la Arad-Timisoara dupa semnarea procesului verbal de receptie finala. Iar pentru lucrarile in executie sau viitoare, uitati de deschideri fara a avea semnat PVRTL-ul.



vancouver

Dupa receptia finala (adica dupa ce a trecut si termenul de garantie) antreprenorul nu mai are ce cauta pe autostrada si nici nu are vreun interes sa o faca (dar nu mai are nici legal vreun drept sa o faca).

Pe Arad-TM daca se fac lucrari de remediere / asfaltare, acestea sunt efectuate de catre CNADNR si nu de catre antreprenor. Era aiurea sa se cramponeze cineva de niste deficiente minore. Ar fi urmat un razboi surd si inutil, pentru ca nici o constructie nu trebuie sa fie perfecta la receptie, existand TOLERANTE ADMISIBILE. Acum, ca autostrada este la CNADNR, se pot face lucrari de remediere din bani publici daca se doreste o suprafata de rulare perfecta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

In prezent, HG 273/94 permite efectuarea receptiei finale cu obiectii, care se noteaza in Anexa 2 la PV:

QuoteArt. 36
La terminarea receptiei comisia de receptie finala isi va consemna observatiile si concluziile in procesul-verbal de receptie finala, model prezentat in anexa nr. 2 la prezentul regulament, pe care-l va inainta investitorului, in termen de 3 zile lucratoare impreuna cu recomandarea de admitere, cu sau fara obiectii, a receptiei, de aminare sau de respingere a ei.

Art. 37
In cazul in care comisia de receptie finala recomanda admiterea cu obiectii, aminarea sau respingerea receptiei, ea va trebui sa propuna masuri pentru inlaturarea neregulilor semnalate.
Comisia de receptie finala recomanda respingerea receptiei finale in cazul in care nu se respecta una sau mai multe dintre exigentele esentiale.

Art. 38
Lucrarea a carei receptie finala a fost respinsa va fi pusa in stare de conservare prin grija si pe cheltuiala investitorului, iar utilizarea ei va fi interzisa.
Investitorul se va putea indrepta pentru recuperarea pagubelor impotriva factorilor implicati in executarea constructiei, vinovati de viciile constatate cu ocazia receptiei, cit si pentru nefunctionarea constructiilor si/sau a instalatiilor aferente acestora.
Investitorul hotaraste admiterea receptiei pe baza recomandarii comisiei de receptie finala si notifica executantului hotarirea sa in termen de 3 zile de la primirea propunerilor comisiei din procesul-verbal de receptie finala.

Art. 39
Data receptiei finale este data notificarii de catre investitor a hotaririi sale.

Din pacate actul normativ este incomplet si nu precizeaza in cat timp trebuie remediate observatiile la receptia finala. La receptia la terminarea lucrarilor e prevazut un interval de 90 de zile pentru efectuarea remedierilor, dar la cea finala nu. Un motiv in plus pentru a revizui aceasta veche Hotarare de Guvern.

Hercule

#29369
^^ Apropo de procentele evolutiei fizice (imi cer scuze ca n-am prins momentul discutiei, eram la pozat pe A3  O:-)), eu nu mi-as face asa mari probleme daca aceste procente sunt date de "specialistii" CNADNR. Din birou, daca stii ca nu s-a facut nimic (sau daca ti-e lene sa iesi in teren), mai pui in fiecare luna un 0,2-0,5 % in plus, asa ca sa vada lumea ca nu se sta. In realitate e si greu de cuantificat, adica cum evaluezi 0,2% progres lunar? Am executat 28,3 m de scurgeri si 1/4 podet? Ar fi interesant de obtinut un procent de evolutie al lucrarii de la executant.

PS Nu ma injurati, nu lucrez la CNADNR si nici nu le iau partea! :lol:
Deșteaptă-te române!