[BV] Transportul public in Brasov

Started by coco.serban, November 12, 2012, 11:57:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

In Predeal cred ar trebui sa se axeze pe tren in loc de autobuze, mai ales ca exista capacitate excedentara de locuri in ambele directii (trenul se umple si se elibereaza la Predeal vice versa). Nu sunt localitati semnificative pe parcurs care sa genereze interes in afara de Timisu de Jos care are deja autobuz.

Trenul ar putea fi o varianta mult mai convenabila, dar e necesara o integrare tarifara. Frecventa e ok pentru standardele locale.

JohannDB

#46
  ((""In Predeal cred ar trebui sa se axeze pe tren in loc de autobuze,...""))   Stimate coleg, privitor la legătura Brașovului cu Predealul (cel puțin), a fost o perioadă când, acel "comunist IJTL" asigura o legătură ritmică Brașov - Predeal, plus că avea mașină la anumite ore pentru..."Trei Brazi".
  Acel "transport" din vremea "vechii ciumei roșii" era la concurență cu CFR-ul, care avea și el "cursele" (trenurile de rangul minim, ce operau pe distanțe destul de scurte) și se suplineau la modul cel mai eficace; pierdeai trenul, aveai autobuzul sau invers....
   Perioada cu posibilitățile oferite, la acea vreme, se regăsea la nivelul anilor 70-80 ai trecutului secol.... În ciuda regimului, au existat niște "meseriași" în gândire, care au și produs un transport "integrat" să-i zicem, îndestulător pentru "iepocă"
   Aici citez, pe cineva ce "cunoaște ceva în domeniu":::
((("""... istoria ne arată că acesta poate exista, ba chiar a şi existat la un mod serios şi eficient. Iată schema liniilor externe care erau servite de operatorul din Braşov, în anul 1974, când acestor linii le erau alocate 120 de autobuze grupate în patru coloane (Bartolomeu, Săcele, Moeciu şi Zărneşti). Tărlungenii, Hărmanul, Prejmerul, Bodul, Feldioara şi Hălchiul rămăseseră servite de reţeaua Ministerul Transporturilor, pentru că nu făcuseră parte din acelaşi raion administrativ ca Braşovul, la momentul 1961. Timp de 20 de ani, până Ceauşescu a impus austeritatea, transportul foarte dezvoltat de tip metropolitan a fost o realitate la Braşov. Una benefică. Autogările şi gările erau adevărate noduri intermodale, cu posibilităţi de transbordare foarte convenabile şi ticketing unitar şi accesibil în vehicul. Cheia revenirii unor astfel de bune practici stă la Consiliul Judeţean. Fără o subvenţionare de tip simplificat, nu se pot dezvolta trasee eficiente într-o reţea complexă între UAT-uri.""")))



Powered by API/PUM imgur uploader

((((((Schema traseelor metropolitane servite de Întreprimnderea de Transporturi Braşov (antecesorul RATBV) în anul 1974. Culorile reflectă arondarea traseelor la cele patru coloane de transport extern ale ITBv.))))))
   Sura celor de sus...... G.Hilohi - arhitect & memorialist.

JohannDB

Legat de aceeași "treabă".... TRANSPORT METROPOLITAN....Brașov....



Şapte din cele 32 de autobuze ce serveau linia 21 (Braşov Poşta Centrală - Uzinele Steagul Roşu - Dârste - Săcele), aşteptând la rând plecarea din capătul de linie de la Garaj Satulung, 1963.  Sursa G.Hilohi



Linia 30 (Braşov - Bran - Moeciu de Jos), prin 1970; staţia este cea din Tohanul Nou (conform unor precizări din originalul discuției) este stația dinspre Bran spre Brașov..... Sursa G.Hilohi.


Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Totuși Predealul e deservit de toate trenurile în prezent. Și pentru ruta până la Gara Brașov mi se par timpi comparabili. Acum uzina Roman s-ar putea să nu fie un capăt prea util pentru mulți. Însă pentru Timișul de Jos, unde opresc doar Regio, avem autobuzul 17B care duce la tot Gara Brașov. Sincer, mi se pare o abordare corectă chiar și cu Brașov - Predeal nereabilitat.

JohannDB

Totuși Predealul e deservit de toate trenurile în prezent. Întreb... La ce ore ?? Cu ce ritmicitate ?? Când autobuzele (chiar acele TV2) își făceau și ele treaba cu brio!!
  La nivelul anilor 70 asta era "rezolvată" de niște oameni ce aveau viziune, în ciuda regimului; mai apoi au fost puși la index, când cu 83 a început restrângerea și economia pentru plata "externă".......

Feri

Sunt total de-acord cu voi si la cat mai multe trenuri regionale DAR mai este un aspect de baza care trebuie luat in calcul. Si anume, unde se duc veniturile. Adica de la trenuri majoritatea probabil la centru in minister in timp ce la ratbv metropolitan raman mai local. Motiv pentru care probabilitatea sa vedem ratbv din nou la Predeal este ridicata in opinia mea.

TibiV

Intrebarea cand este vorba despre transportul public de calatori (si rutier, si feroviar - oriunde in Romania) nu este "unde se duc veniturile", ci "de unde vin subventiile"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Feri

#52
Depinde, dar da, asa este in marea majoritate. Si mai este si capitalul de imagine. Eu garantez ca autoritatile locale ar face mare tam tam cu reusita autobuzului fata de cateva trenuri in plus pe zi.

oc7avian

Din punctul meu de vedere nu numărul de trenuri pe zi e problema cu Predealul, ci orele (JohannDB are dreptate)

Am avut discuții pe aici despre implementarea transportului suburban cu trenuri și totuși preferăm autobuzul, aici pe forum? Mai ales că toate trenurile trebuie să oprească în Predeal. E foarte bine că avem rute de autobuz suburbane, dar pentru unele rute aș vrea să văd tranziția spre tren spre Brașov și autobuze în comunele respective. Bineînțeles că nu peste tot e logic să fie așa.

Recunosc însă că sunt subiectiv și ca Brașovean, și ca persoană căreia i se pare proastă cadența trenurilor spre București (mai ales orele când sunt trenuri). Din păcate e greu să fiu total obiectiv, deci acest disclaimer pe final de postare.

Feri

#54
Nu este vorba de a prefera autobuzul sau cel putin nu asta am dorit sa exprim.
Dar, este vorba care varianta este mai realist sa o vedem realizata mai intai.

Atat trenurile cat si autobuzele sunt necesare si ar servi unor segmente de populatie usor diferite in opinia mea. Totusi, este mult mai probabil sa vedem autobuze mai ales ca ele pot fi introduse cu costuri mai mici, cu orar de noapte sau prelungit cel putin, plus cu mai multe statii sau in cartiere mai indepartate de gara (depinde cum gandesc reteaua).

Pentru turisti evident trenul va fi preferat dar localnicii pensionari sau elevii de exemplu vor prefera autobuzul pentru ca este mai accesibil. Navetistii s-ar imparti intre cele doua moduri de transport probabil, diferenta ar fi data de proximitatea locului de munca din Brasov fata de gara sau autogara pentru ca vor prefera mijlocul de transport cel mai rapid si cu cat mai putine schibari.

AndreiB

Unul din motivele pentru care trenurile nu sunt folosite este lipsa integrarii tarifare. In ciuda faptului ca avem potential de legaturi intermodale foarte bune in unele orase, tarifele sunt gandite in principal pentru calatorii point to point, si foarte putin pentru integrare. Asta rezulta in tarife mult prea mari pentru rute intermodale (e.g. doar abonamentul CFR Predeal-Brasov e 98 lei).

Asta in ciuda faptului ca pentru CFR, orice calator aditional pe ruta Predeal-Brasov este net profitabil - capacitate in plus exista pe ambele sensuri, trenurile oricum merg, vagoanele se amortizeaza etc.

OTF cred ca ar fi speriati de potentialul de canibalizare a veniturilor daca elibereaza bilete ieftine la trenuri de lung parcurs pentru trafic local. Solutia cred ca ar fi creearea unor autoritati de transport regionale care sa controleze si finanteze proiectul. Zona Brasov este ideala pentru asa ceva, cu o retea de cai ferate radiale.

Cel mai simplu cred ca ar fi tarifarea pe baza de abonament - i.e. sa existe mai multe niveluri de abonamente zonale (doar Brasov, Brasov + Regiune) unde sa se permita un numar nelimitat de calatorii cu orice mijloc de transport. Autoritatea regionala sa imparta venitul din abonamente dupa validari sau formule bazate pe sondaje si in plus sa subventioneze procesul.

Harry

ANADOLU ROM va livra busurile electrice de 12 metri


lupu.irimie

Quote from: Harry on August 25, 2020, 11:45:23 AM
ANADOLU ROM va livra busurile electrice de 12 metri

Ma uitam la ei pe pagina si incercam sa gasesc ceva clienti de referinta. Si am gasit! In Dej, au vandut 14 bucati! Chiar nu pot intelege cum dam bani turcilor, in loc sa investim in linii de productie pentru a le produce in Romania! Si in mod sigur parteneri disponibili sa faca afaceri, sunt ferm convins ca putem gasi!
Asa popor, asa conducatori! >:( >:( >:(
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

razvan96

Ce imi place sa aud cliseele astea, "sa investim in linii de productie". Pai hai, da-ne un exemplu personal, incepi tu cu o investitie. Ca asa, din vorbe si pe banii altora, toti suntem investitori buni.