News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[BV] Transportul public in Brasov

Started by coco.serban, November 12, 2012, 11:57:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


SPECTR-2

Primăria Brașov a lansat o licitație, cu finanțare tot de la Fondul de Mediu - mai precis cea pentru cele 20 de hibride articulate pentru care nu a ofertat nimeni - pentru achiziția a 20 de autobuze electrice, 10 de 8m și 10 de 12m:

ACHIZIȚIA A 20 DE AUTOBUZE ELECTRICE (10 autobuze de 8m și 10 autobuze de 12m) destinate transportului public local din municipiul Brașov
Anunț de participare SICAP: CN1017735
Date generale:
- lungime: 8m, respectiv 12m.
- finanțare: Fondul de Mediu
- buget alocat: 49.215.966,39  RON.
- podea: coborâtă
- ponderea punctajului:
• 40% prețul ofertei
• 20% autonomie
• 20% număr călători transportați
• 10% costul cu consumabilele pe durata garanției
• 10% consumul de combustibil conform testului SORT 2.
- termeni limită:
• depuneri oferte: 22.01.2020.
• evaluări: 22.05.2020.

JohannDB

#32
....mai precis cea pentru cele 20 de hibride articulate pentru care nu a ofertat nimeni - pentru achiziția a 20 de autobuze electrice, 10 de 8m și 10 de 12m:...... Opssss, păi acum întreb și eu: despre ce-i vorba..."hibride" sau "curat electrice", ceva de genul "struțo-cămilă" sau "cămilă" (mi-e de noi).....??  Pentru că se mai vorbește de...citat....""""10% consumul de combustibil conform testului SORT 2."""" Până la urmă "struțo-cămilă".... :) :) :)
   Hmmmm.... de trolebuz, nimic (până n-or apărea trolebuze cu alimentare wi-fi), că de tramvai (demolat cu brio, ca și la Constanța, prin nimic investit în ceea ce a fost și cât a fost), doar vise......
   

razvan96

Au dat o clarificare din oficiu, este vorba de "consum energetic", nu de consum de combustibil.Astea din licitatia actuala sunt autobuze electrice, nu hibride.Probabil au preluat din documentatia de la licitatia anterioara pe hibride, cea unde nu s-a inscris nimeni.

SPECTR-2

#34
Apropo de troleibuze, pe 8 noiembrie a apărut prima poză cu unul din fabrică. Se pare că vor veni în schema de culoare specifică Menarinibus-urilor (cu toate că acelea așa au fost concepute de la început). Sursa: omni-bus.eu

Goldmund

S-au mai pus poze cu primul tren suburban al Romaniei, iar aici este si un film, un documentar f. bun:



SPECTR-2

Pentru cele 20 de electrice luate prin Fondul de Mediu, a ofertat doar SOR Libchavy spol. s.r.o., iar licitația a trecut vineri în evaluare financiară.

JohannDB

#37
  Transportul public în Brașov.......  Imagini dintr-o epocă de mult apusă.......CALEA FERATĂ SUBURBANĂ BARTOLOMEU - SATULUNG (Brașov - Săcele)............................. Aici Str.Lungă la intersecția cu "De Mijloc".
  Aici, la data pozei, 13 Iulie 1933...... """""Potrivit intenției declarate de către pirmarul Cornel Voicu (n.m. primar al Brașovului la acel moment), încă din luna Ianuarie 1933, în ședința consiliului municipal din 11 mai 1933 s-a hotărât demontarea liniei de tramvai pe Strada Lungă (n.m. din Brașov) și refacerea pavimentului. Prin Autorizația nr. 24.891/16 Mai 1933 a fost suspendată definitiv circulațiape tronsonul cuprins între Gara Bartolomeu și Gara Promenadă (3,254 km) ("Promenadă" fiind la actuala Primărie de azi).
  Atelierele de reparații ale tramvaielor din Bartolomeu, fuseseră deja reamplasate la Satulung (actuala "fabrică" de lenjerie a "Francezului" de la acest moment/2020 și fostă "fabrică de mobilă până la "Revoluție" de la momentul desființării, în 1960 a atelierelor de reparații), utilajele fiind transportate cu un tren special.
   Costurile ridicării liniei și ale refacerii Străzii Lungi s-au ridicat, potrivit unui expozeu al primarului  Cornel Voicu, la 600.000 lei. """""
   Sursa: Monografia "Calea Ferată Suburbană Bartolomeu - Satulung" Autori: Gruia Hilohi. Alexandru Deneș, Jonas Andras.... O lucrare ce MERITĂ !!!



Powered by API/PUM imgur uploader



Ionut

Primăria Brașov semnează un contract pentru alte 20 de autobuze electrice pe lângă cele 32 deja comandate



,,Astăzi (29 aprilie n.n.) am semnat raportul procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție a 20 de autobuze electrice. Câștigătorul licitației este firma SOR, cu care avem în derulare contractul de achiziție pentru celelalte 32 de autobuze electrice, achiziționate tot cu finanțare de la AFM. Odată cu semnarea contractului, sper ca cei din Cehia să pregătească faza de producție astfel încât să existe o continuitate în producerea și livrarea către operatorul de transport a tuturor celor 52 de autobuze, astfel încât de săptămâna viitoare, când va ajunge la Brașov primul autobuz, și până la finalul celui de al doilea contract să nu existe pauze. Strategia noastră de mobilitate urbană, care are ca și principală direcție transportul în comun, începe să capete formă. Cu toții ne dorim un oraș cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraș. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru", a declarat primarul George Scripcaru.

Proiectul de achiziția a celor 52 de autobuze electrice se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.

Trasee pe care vor circula:

2B Rulmentul – Livada Poștei
21 Noua – Triaj
35 Noua – Gara Brașov
50 Livada Poștei – Solomon
51 Tocile – Gara Brașov
52 Tocile – Panselelor

Date tehnice achiziție

Autobuze electrice
– lungime – 10 autobuze x 12 metri și 10 autobuze x 8 metri;
– tip solo (nearticulate);
– cu planșeu jos (podea coborâtă);
– facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
– autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim:
a.Pentru autobuzele de 8m: 50 persoane din care cel puțin 16 pe scaune.

b.Pentru autobuzele de 12m: 85 persoane din care cel puțin 27 pe scaune.
– durata de funcționare de minim 15 ani;
– durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
– durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
– autonomie de minim 200 km;
– bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Numărul minim de cicluri încărcare/descărcare: 2000.

Mobilitate.eu

oc7avian

Cele de 8m for fi "urâțelele" SOR EBN 8 (ca în Turda), iar de 12m vor fi aceleași SOR NS 12 ca cele în producție acum din cealaltă licitație. Urmează niște poze preluate de pe Metrou Ușor (user Andrei17). Îmi place cum în design s-a prins tipul autobuzului: la electrice munții se termină într-un ștecher, la troleibuze cu captatoare.

Solaris Trollino 18S (sursele autorului: 1, 2 e Plzeňské trolejbusy)

Al patrulea troleibuz intrând în teste:


Printre primele în teste. Din ce spunea același autor, primul troleibuz ar trebui să ajungă în acest weekend în Brașov. Ar fi fost încărcat pe TIR în 30 aprilie.



SOR NS 12 (sursa autorului)














Powered by API/PUM imgur uploader



oc7avian

Din aceeași sursă menționată în postarea anterioară, avem și primul autobuz electric ajuns în Brașov:






De asemenea, primul troleibuz a ajuns la începutul săptămânii:





Mai multe poze în link-ul postat anterior.

Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Rețeaua de încărcare de pe Independenței, pentru SOR electrice (sursa Forum SSC)



Solaris în probe pe linia 31. De mâine cică intră pe traseu


Feri

Felicitari RATBV ca a reusit tutusi implentarea transportului metropolitan si pus cruce microbuzelor pe cat mai multe linii. E un inceput bun si nu sunt multe zone in tara unde s-a reusit asta.

Parca in varianta initiala trebuia sa fie si un traseu la Predeal. Ce s-a intamplat, e amanat din cauza covidului sau in general s-au miscat mai incet autoritatile de-acolo? Parca au probleme cu primarul si restul.

pasadia

Serios vorbind, nu e nici o reușită. Frecvente foarte proaste, mai ales că au reușit să scoată "privații" pe unele rute (Ghimbav, Codlea), autobuzele cele mai vechi (mno, alea noi sunt păstrate în oraș), dezvoltare alandala, după cum reușesc să convingă VL-il primăriilor din zona să pună bani la bătaie pentru susținerea curselor (și nu putini bani).

Dar în timpul asta unificarea cu Săcele (cea care trebuia să fie prima care sa se întâmple) bate pasul pe loc.

Feri

^^^
Meultam de update Pasadia. Sa speram ca se regleaza aspectele astea intr-un viitor nu prea indepartat