[BV] Transportul public in Brasov

Started by coco.serban, November 12, 2012, 11:57:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lupu.irimie

Quote from: razvan96 on September 15, 2020, 08:40:46 PM
Ce imi place sa aud cliseele astea, "sa investim in linii de productie". Pai hai, da-ne un exemplu personal, incepi tu cu o investitie. Ca asa, din vorbe si pe banii altora, toti suntem investitori buni.

Razvan, nu vezi pe nicaieri in lume, sa fie lasate in paragina sectoare strategie gen productie de energie, transporturi, utilaje s.a.m.d care ulterior se vand pe un plic gros (spaga de rigoare) si trei lei!ROMAN SA, UTB, Uzinele ARO, Autobuzul Bucurestie UAB- Rocar si pot sa continui cu exemplele! De daramat am daramat tot! Si am pus in loc blocuri si cartiere de vile! Inteligenti, este ca?¿!! Doar polonezii aia au fost mai nebuni, si statul chiar a ajutat industria. Vezi cum a aparut Solaris, ori fabricile de automobile si camioane pe la ei!
Fa un calcul simplu pe ultimii patru ani cate mijloace de transport in comun au fost achizitionate in Romania! Cauta sa vezi estimarile si necesarul de mijloace de transport in comun pe urmatoarea decada, si apoi vorbim. Chiar crezi ca nu putea statul sa genereze la un asemenea volum, o asociere ori sa aduca in tara un producator!? Am investit in Romania, si am creata pana azi cam 40 de locuri de munca directe! Stii ce am primit de la statul asta hraparet la care platesc atxe de imi vine acru!? Placute suedeze!
P.S. Daca vrei sa atragi investitii vi cu idei si planuri! De aia are guvernul o satra de asa numiti consultanti! Cel putin asa vad eu lucrurile!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

JohannDB

  Din istoria transportului brașovean, Tramvaiul cu abur, Satulung - Bartolomeu (sensul Satulung - Bartolomeu), circa 1938, în stația Dărste Băi, imediat după trecerea peste încrucișarea cu linia CFR, Predeal - Brașov.... Aici linia avea o "abătută" pentru încrucișare cu trenul din sens invers.
      Drumul ce se vede în spatele ultimului vagon, este vechea ieșire din Dărste spre Dâmbul Morii/Timișul de Sus/Predeal....
      În dreapta stâlpului cu zăbrele se vede una din barierele ce închideau accesul la traversare a tramvaiului, la momentul la care era prezent în zonă vreun tren pe linia CFR. Bariera era deservită de un cantonier!
     În fundal, casele din acea vreme, din Baciu (Săcele).

Sursa: almanahistoric.ro

Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Conducerea RATBV a luat în această după-amiază decizia retragerii temporare din circulație a tuturor celor 60 de autobuze electrice SOR, astfel ca din această seară, după orele 20.30 niciun vehicul de acest tip să nu se mai afle în exploatare, fără însă a se afecta în mod semnificativ efectuarea curselor planificate. Măsura este determinată de considerente ce țin de siguranță și vine după ce astăzi, în jurul orelor 13.30, dintr-un autobuz electric ce circula pe linia 34 s-a produs o degajare de fum, din zona acumulatorilor.

RATBV a inițiat astăzi o cercetare tehnică amănunțită a cauzelor producerii incidentului, solicitând prezența de mâine la Brașov a reprezentanților firmei producătoare a autobuzului, precum și pe cei ai firmei ce au produs acumulatorii. Până la finalizarea verificărilor toate autobuzele electrice SOR vor rămâne în garajele RATBV.

Oprirea din circulație a celor 60 de autobuze electrice va produce unele dereglări ale programului de circulație, societatea noastră depunând toate eforturile pentru ca în zilele următoare să realizeze cât mai fidel planul de circulație afișat în stații. Cu toate acestea, pentru mâine, 24 iunie 2022, este preconizată absența câte unei mașini pe liniile: 4, 5, 6, 17, 21, 22, 23, 25, 28, 34, 35, 36 și 50. Menționăm că programul de circulație din zilele de sâmbătă și duminică nu va fi afectat.

RATBV ține să le mulțumească pasagerilor aflați astăzi în autobuzul implicat în incident pentru modul calm în care au reacționat, pompierilor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Brașov, a căror intervenție a prevenit producerea unor daune majore, precum și colegului nostru conducător auto pentru reacția promtă și eficientă. RATBV își cere scuze atât călătorilor puși astăzi în situația prezentată în autobuzul de pe linia 34, cât și celor ce vor fi afectați de măsurile amintite și îi roagă să manifeste înțelegere, deciziile fiind determinate de dorința de a asigura condiții de călătorie în siguranță pentru toți utilizatorii sistemului de transport public operat de RATBV.



Sursa.
"O degajare de fum"... Anul trecut în Germania peste 70 de autobuze au luat foc, urmând să le înlocuiască pe toate cu unele diesel. Noi... nu renunțăm la ele >:(
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dumbravaandrei

in Brasov, au ars in trecut destule autobuze pe motorina... defapt si asta-vara cred ca a ars unul diesel in Triaj. Credeti ca s-a oprit ratbv-ul? nicidecum...

Daca era ceva de la baterie, sau bateria ajungea la punctul de incandescenta, nu ramanea nimic din autobuz...

Daca se dovedeste ca marele director de la ratbv a vrut si el sa calareasca valul cu autobuzul care a luat foc la Paris, oare nu merita el sa-si caute de munca in alta parte? Si in viata lui sa nu mai calce in domeniul administratiei publice?

oc7avian

Și un reper vizual

Imediat după stingere, incidentul din 25 iunie



Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

Doar ca referinta... bateriile sunt sub bancheta spate. Nu pe autobuz. Ce a ars in imagine e instalatia de climatizare sau ceva legat de pantograf.


mirceaeliade

singura problema la baterii e ca ele nu pot fi stinse cu o masina de pompieri cu apa.  trebuie un stingator pe baza de CO2, si suspectez ca ele sunt in dotare si soferii au luat cursuri cum sa le opreasca.  iar daca bateriile iau foc pt un defect de fabricatie, poti sa schimbi bateriile si gata.  tineti minte cum acum ceva ani Galaxy8 sau ceva de genul lua foc f des la icnarcare?  nu s-a inchis linia lor de productie si s-au intors la tehnologii pe diesel.  doar a venit producatorul cu niste standarde mai riguroase si acum cred ca juma de populatie are Samsunguri Galaxy

b1

Greșit. Bateriile cu litiu nu se pot stinge cu CO2, ci cu apă. Mai exact ele trebuie să fie răcite pentru a nu mai arde. Bateriile cu Li se pot auto-aprinde de la 60oC (în condiții ideale în care bateria nu este deloc uzată). În timpul arderii, bateriile pot elibera de 7-9 ori mai multă energie termică decât în mod obișnuit energie electrică, temperaturile putând astfel să depășească lejer 800 oC. Astfel din cauza temperaturilor, dar și a prezenței Li, se pot forma CO, H2, HCHO, hidrocarburi aromatice (inclusiv benzen), C2H4O2 (foarte toxic și inflamabil) etc chiar și în atmosferă cu concentrație de O2 scăzută, care pot alimenta incendiul.

De precizat faptul că Li poate să ardă în apă, fiind metal alcalin (Li + H2O -> LiOH + H2 + Q, temperatura degajată putând depășii 750 oC). Deci cantitățile necesare de apă pentru a stinge un incendiu sunt considerabile!!! Spre exemplu în Germania pentru a stinge un autovehicul electric, pompierii sapă o groapă pe care o umplu cu apă și introduc acolo vehiculul. În cazul autobuzelor, situația este mult mai complicată...

Pentru o mai bună documentare, las aceste linkuri (în germană):
1) https://www.tichyseinblick.de/meinungen/brennende-batterie-zerstoert-haus/
2) https://www.brand-feuer.de/index.php/Lithium_Batterien
3) https://www.ffb.kit.edu/download/IMK%20Ber.%20Nr.%20192%20Kunkelmann%20Lithium-Ionen-%20und%20Lithium-Metall-Batterien%20Brandbekaempfung.pdf
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

mirceaeliade

#68
In State lithium fires sunt clasificate pentru Class B&C extinguishers.  Poti sa pui apa, pentru ca litiu nu e ultra-reactiv, dar hidrogenul produs poate produce cu mult mai multe probleme decat focul initial, mai ales daca focul e intr-un spatiu inchis gen tunel sau parcare, pt ca la peste 4% concentratie, hidrogenul e explozibil. Oricum in linkul tau daca citesti, e listat nisipul si CO2ul sub apa. In imaginea de mai jos e vorba de litiu metalic (nu chiar cel din baterii):


b1

- CO2 NU conduce căldura, deci nu răcește bateria;
- H2O conduce căldura, deci răcește bateria;
- CO2 NU este un diluant, deci prin fum se vor degaja metale grele și sărurile lor toxice (Co, Ni, Mn), dar și hidrocarburi și alte substanțe organice;
- H2O este un diluant, deci va limita emisiile de substanțe toxice;
- Li + CO2 -> Li2CO3 + CO și Li + CO2 -> Li2CO3 + CO, unde:
   -> CO - gaz asfixiant, toxic, incolor și inodor. Este un gaz foarte toxic omului, deoarece face legătura permanentă cu hemoglobina din sânge, astfel persoana murind prin asfixiere.
   -> C - este reprezentat prin particule în suspensie care se vor degaja printr-un fum negru. La oameni, mărimea particulei este principalul factor determinant al locului în care particula se va opri în tractul respirator atunci când este inhalat. Particulele mai mari sunt în general filtrate în nas și gât prin intermediul cililor și mucusului, dar particulele mai mici de aproximativ 10 micrometri, se pot depune în bronhii și plămâni și pot cauza probleme de sănătate.  La plante carbonul în suspensie poate înfunda stomatele plantelor și pot interfera cu funcțiile de fotosinteză. În acest mod, concentrațiile mari de particule în atmosferă pot duce la încetinirea creșterii sau la mortalitate la unele specii de plante. De asemenea la emanarea lui există posibilitatea unui pericol de explozie, în special în încăperi, pe de altă parte, contaminarea încăperilor cu praf de carbon determină deteriorarea dispozitivelor electrice din cauza scurtcircuitelor.
- Li + H2O -> LiOH + H2, unde:
   -> H2 - poate forma amestecuri explozive cu aerul și reacționează violent cu oxidanții. În cazul inhalării în cantități foarte mari, poate produce asfixierea, pierderea mobilității motrice și a cunoștinței. Scurgerea hidrogenului gazos în atmosferă poate cauza autoaprinderea sa. Flacăra de hidrogen este invizibilă, acest lucru putând produce arsuri accidentale. Dar spre deosebire de toate celelalte gaze, hidrogenul are cea mai mică densitate, deci va fi eliminat cu ușurință din zona incendiului.

Eu rămân la concluzia că apa este singurul agent de stingere eficient în cazul unor astfel de incendii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

mirceaeliade

daca nu ai lucrat niciodata cu H2 atunci e normal sa crezi ca H2 e un fleac.  in caz de incendiu, ai sursa de ignition pentru amestecul H2+aer.  trebuie sa stai cu nasul in CO ca sa fii afectat, si orice pompier poate sa poarte masca de O2, ca doar asta face cand intra intr-o cladire in flacari.  ai nevoie de un echipaj genist pentru a lucra pe bombe, ceea ce H2 e.  nu mai invatza prostii pe soferii de autobuz sa arunce cu apa pe baterie.

coco.serban

Primaria Brasov anunta:

"Construim cel mai mare terminal RAT, lângă gara Brașov❗
👉 Va avea 12 peroane, acoperiș verde și panouri fotovoltaice
👉 Am lansat licitația pentru execuția lucrărilor. Valoarea estimată este de aproape 16 miloane de lei, majoritatea fonduri europene nerambursabile
🔎 Detalii aici: https://www.brasovcity.ro/ro/stiri_pe_larg/15867/  "






dumbravaandrei

adica dispare parcarea din stanga garii.... oare locurile alea le-or baga subteran sau pur si simplu dispar?

coco.serban

Dupa proiect, da, dispare parcarea!Vor fi doar locuri pentru persoane cu handicap!

CornelM

Imagini de arhivă cu autobuze și troleibuze din mai multe orașe importante din România(incl.Brașov):