[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Asta este momentul in care ma gandesc cu regret ca pe vremea lu' impuscatu' multi ar fi ajuns in parnaie pentru "dezmatul" asta imobiliar care blocheaza aproape orice dezvoltare viitoare...  >:(

Si in Bucuresti este acelasi "dezmat", dar cel putin alternativele ramase nu presupun tuneluri, viaducte si alte "maruntisuri"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on December 14, 2020, 12:37:01 AMs-au obținut 90% din avize, a mai rămas acordul de mediu.


Arhitectii care acum se rup in figuri mai trebuie sa semneze ceva pt proiect, il mai pot bloca cumva, sau doar ventileaza frustrari personale?

horatiu.cosma

Arhitecții cred că mai pot bloca prin refuzul de a semna PUZ-ul pentru proiect. Însă, dacă bine ținem minte, o situație similară a fost pe A3 București-Ploiești cu Pandele la Voluntari care refuza în 2016-2017 semnarea PUZ-ului. Problema s-a rezolvat cu o ordonanță de urgență. Așa că, domnilor de la Explan, dacă citiți pe aici și vreți să le dați cu flit arhitecților șefi, vă dau mai jos baza legală prin care puteți obține la Ministerul Transporturilor autorizația de construire pentru proiect fără a fi necesar PUZ-ul.

Este vorba despre OUG 49/2017, Art. IV, alin. 1.

"Art. IV
(1)Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se pot emite autorizaţii de construire fără elaborarea şi aprobarea prealabilă a unei documentaţii de amenajarea teritoriului sau de urbanism pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional, care sunt cuprinse în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Reţele de transport şi/sau în Master Planul General de Transport al României, cu excepţia porturilor, aeroporturilor, gărilor, triajelor, depourilor, metroului, terminalelor de transport combinat şi punctelor de trecere a frontierei, fără afectarea prevederilor referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii."

Și cum proiectul este în Masterplan (TransRegio Feleac, ET35, RTR098 RTR099), QED.

TibiV

Horatiu ia dama de la E5...
Sah mat arhitectul.
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Apoi daca ne-am bagat la foreje pt metrou sa ne bagam si la CMC  ca prea ardeleneste sta treaba aici.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

andrey_rsu

#545
Clar trebuie intervenit, eventual API sa ia legătura cu Boc deoarece el este un motor important al proiectului și cu siguranță poate face ceva în acest sens.
Oricum ar fi acest proiect nu trebuie faultat, din contra, trebuie sprijinit din toate părțile.
Felicitări Horațiu pentru lamuriri, +1

dragos76

Nu prea cred că Boc are nevoie să fie împins, că e o miză prea mare șî pt el, la cât a promovat acest proiect. E drept că sunt destule exemple cu proiecte pe care el l-ea promovat și de care apoi s-a făcut că plouă, dar nici unul nu a avansat atât de mult în faza de pregătire.

razvam

@ciprebbe intradevar, daca datele din ANCPI sunt corecte, dupa ce AC-uri sunt date, inclusiv cu parcari are deschidere marisoara.


LRadu

Oricum am formula problema, faptul ca eu  un oarecare  (si majoritatea de aici) care doar suntem interesati de viitorul orasului cunosc traseul exact al centrurii de cel putin un an, si cel aproximativ de cel ptuin 2-3 ani, iar alti colegi mai implicati au chiar discutat cu proiectantii si au gasit deschidere, iar cei in mana carora ar trebui sa fie planificarea si viitorul urbanistic al orasului doar acum afla si doar acum gasec de cuviinta sa conteste traseul, cred ca spune multe.
Ah, si sa nu uitam ca acum vorbim asa cum se mentiona si mai sus de acordul de mediu nu de decizia asupra traseului centruii.

Pe de alta parte, daca stam sa o gandit mai bine, chiar si daca ar fi deschisa optiunea de traseu Sud prin Floresti, cred ca tot ar fi de preferat varianta nordica:
- in sud chiar daca s-ar gasi varianta pentru centura, ar fi foarte greu cu nodurile.
-sudul fiind foarte populat, discutii de genul celor cu vecinii de la colina ar fi inzecite datorita discomfortului creat pe "sub geamul" celor care locuiesc acolo.
-o varianta sudica ar face imposibila legatura cu Baciu - care mi se pare vitala pentru decongestionarea zonei Baciu / Dambul Rotund / Grigorescu
- prin varianta Nord deservesti si cartierul Grigorescu
- O varianta pe sud ar descarca tot traficul care vrea sa mearga in Centru si zona de Nord a orasului in Manastur, ceea ce ar duce la niste blogaje serioase. Asa sunt 2 noduri - Grigorescu + Manastur. (+ legatura mentionata anterior cu Baciu)

Si cred ca si daca s-ar fi putut face centura prin Sud, pasajul Colina-Cora tot ar fi necesar la un moment dat. Per total, in afara de optimizarea cu poligonul din Floresti,  tinand cont de circumstante, traseul este unul  optim.

StefanCelMare

Eu chiar mă gândeam dacă nu ar merita la un moment dat prelungit pasajul de la Cora pe malul Someșului spre centru. Dar e greu, recunosc, pentru că malul Someșului trebuie să rămână accesibil. Ce s-ar putea face ar fi să se deniveleze trecerile de pietoni și poate chiar un nod denivelat la intersecția cu strada Mirăslău (spre Grigo). S-ar putea ajunge pana in zona Salii Polivalente fără oprire.

nicolaem

deja se speculeaza si poliric problema parcului Colina.
Consilierii USR i-au cerut primarului Boc să salveze parcul Colina pentru care au semnat peste 3300 de oameni

calino

Multi din cei care au semnat petitia nu prea stiu ce-au semnat.
Am primit mai multe invitatii sa semnez si eu de la amici care sunt de buna credinta dar care au auzit doar indemnul "hai sa salvam un parc" fara sa stie de la ce si de cine il salvam.
Cand le-am explicat ca parcul de fapt nu e parc si ca centura asta le usureaza viata le-a parut rau ca au semnat.

StefanCelMare

#552
Din ciclul dacă doriți să revedeți.
Discuții de 2018...




Powered by API/PUM imgur uploader

Ce să zic, dacă nu e Colina, e obligatoriu prin spatele Vivo.
Mie nu mi se pare că acea versiune ar fi de dorit, va crea probleme pentru cart. Mănăștur.
Varianta pe Cora / Grigo este net superioară ca și conectivitate.

Problema e că nu prea mai avem alternativă la Colina...
Le-a închis Șulea (primarul din Florești pentru cei ce nu știu) și singurul traseu alternativ (V2).
Asta înseamnă să fii bazat, te doare în cot de ce planifică unii și alții, dai autorizații unde arde, ce pot să îți facă?





Powered by API/PUM imgur uploader

În concluzie, degeaba vorbim, dacă vrem centură, cam via Colina va fi, alternative nu mai sunt, să mulțumim cu toți domnului primar de la Florești (fost) și de ce nu, marilor arhitecți de la județ care au permis toate gogomăniile, și acum plâng degeaba, pentru că alternative nu mai sunt de facto.

StefanCelMare

Dacă nu vedeți bine, vă desenez eu mai clar.





Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

Apropo, la blocul de sus, s-au forat coloane de sprijin cf. desenului de mai jos.
Asta pentru că se ducea ușurel spre vale.
Evident, soluția de a opri alunecarea a fost post-construcție.
Celor care zic să meargă pe acel deal, cam asta e situația geologiei din zona aia.




Powered by API/PUM imgur uploader