[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kumar

Trebuie sa vorbeasca Boc cu Tise ca sa rezolve problemele. O amanare nu face bine nimanui.

TheStig

QuoteArhitectul șef a județului va putea emite avizul pentru Plan Urbanistic Zonal al centurii abia după ce se obțin toate avizele pentru documentație, cel mai probabil la începutul anului 2021, când proiectul va mai fi discutat încă o dată în comisie. Salanță le-a cerut proiectanților centurii să mai analizeze din propunerile formulate și să facă ajustări ale traseului.

Textul e preluat din articolul postat de @alexV. Eu inteleg ca, cel putin deocamdata, si va rog sa ma corectati daca gresesc, mai lipsesc niste avize pentru documentatie si de aia nu se poate emite avizul pentru PUZ. Iar legat de ultima propozitie, eu sper ca la urmatoarea dezbatere in comisie, proiectantul sa prezinte argumente detaliate pentru care solutiile propuse de arhitecti nu se pot realiza, iar acel aviz pt PUZ sa fie emis, si spun asta deoarece arhitectul sef a avut o interventie in dezbaterea din 4 decembrie, unde parea foarte incantat de proiect si de solutiile propuse.

Legat de Colina, din ce am observat la cele 2 dezbateri, singurii oameni care nu au vrut sa inteleaga argumentele proiectantului legate de solutia aleasa, au fost cei care locuiesc pe str. Colinei. De asemenea, sunt destul de sigur ca daca in acea campanie de strangere de semnaturi s-ar fi prezentat situatia reala si masurile propuse, numarul de semnaturi ar fi fost mai mic.

qionescu1

N-are nicio treab cu pretinse interese imobiliare ale nu stiu cui, nu se da nimeni rotund si nici nu poate fi suspectat de rea credinta Salanta. Bineinteles ca e de neinteles pentru unii de ce cere modificarea traseului dupa ce anterior a fost avizat. Cred ca e vorba de o treaba romaneasca, un deficit de  dezbatere si de organizare pentru felul in care se discuta proiectele. Probabil varianta aleasa a vazut-o doar pe hartie fara sa ii se explice ca presupune ditamai pasajul la Cora si pasajele peste Somes plus problema poligonului care cu mai multa implicare locala se putea muta/rezolva.

andrey_rsu

Din calitatea pe care o are trebuia sa știe, asta nu e o scuza ca să pună bețe în roate acum. Asa cum bine s-a spus mai devreme orice amânare în aceasta faza e cel puțin horror, minim 2 ani întârziere la un proiect care și asa se va întinde pe ani buni.
Refuz sa cred ca e vorba de rea credință, atâta timp cât aceasta centura este vitala pentru dezvoltarea și decongestionarea unui oraș sufocat de trafic.
Factorii de decizie trebuie sa cada de acord astfel încât sa meargă înainte, sa găsească soluțiile cele mai bune.

StefanCelMare

#529
@qionescu1
Interesant ca in mod repetat îi iei apărarea la acest arhitect de la județ.
Eu unul sincer văd multe greșeli repetate ale acestei instituții.
Inclusiv comentariile tale sunt ciudate, adică pasaje peste Someș, "ditamai pasajul" la Cora...
Eu doar atât te întreb, crezi că există alternative mai bune? Nu de alta, dar mie mi se pare că pe oriunde ai duce centura, tot vei avea pasaje peste Someș si ditamai pasaje (prin spatele Vivo de ex., dacă se ocolește Cora).
Nu ai cum să faci infrastructură moderna rapidă in zone deja aglomerate fără "ditamai pasajele".
Subteran tot nu se poate, iar la nivel se crează multe conflicte de trafic.

ciprebbe

@qionescu1 -  vorbesti fara a fi in cunostinta de cauza iar argumente de genul a vazut doar pe hartie fara sa i se explice e "de gradinita".
Tu ca arhitect cand vezi pe hartie un proiect in secunda doi iti faci o imagine 3D transpusa in realitate. Doar nu descopera Salanta acum zona ca fiind virgina in mintea lui.
Centura sud a Florestiului s-a blocat ghici .....intr-un teren al armatei si tu vrei sa de induci ideea ca  problema poligonului se rezolva cu mai multa implicare locala, mica. ZERO valoare implicarii locale in cazul MAPN. ZERO. De ani buni "se incearca" desfintarea poligonuli care ramane in conservare.....
Salanta cum s-a facut mic atata timp pentru ca "si asa nu se face" poate sa ramana la valoarea lui.
Daca priviti in perspectiva se cauta sa se mute traseul cat mai aproape de viitoare potentiale zone de dezvoltare imobiliara, nu se apreciaza deloc implicarea proiectantului in a gasi solutii actuale si a "trage" traseul pentru a maximiza utilitatea CMC.
Cei care contesta zona verde Colina (nu e parc) ar face bine sa multumeasca proprietarului ca nu a montat gard pe proprietatea lui si a interzis accesul. Primaria a spus ca va expropria mai sus si va crea un parc cu o suprafata mai mare decat e acum acolo.
Contestatarii de pe str Colina sunt nemultumiti nu atat de CMC(care e sus pe piloni) cat de drumul de legatura ce va trece pe langa ei si merge la Spitalul Regional. Pentu ei e mai important ca salvarile sa iese in nod si sa mearga pe strazile Clujului decat sa le faciliteze accesul la SR.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

StefanCelMare

Sincer, e dubios cum se ia apărarea cuiva care la 2 ani de la primele discuții apare acum sa zica nu e bine.
Faptul ca e arhitect îl acuza, nu il scuză.
Cei de pe strada Colinei sunt probabil cei de jos dinspre Vivo?
Eu ce sa zic, sa presupunem ca pentru 5 case si 3 blocuri mutam centura.
Dar pe aceeași idee, daca o duci prin spate la Vivo, o sa vina cei de la blocurile de pe acel deal sa strige că nu le convine.
In felul ăsta, mai facem centura la pastele cailor.

ciprebbe

Pentru asta primeaza interesul public in dauna celui personal.
Cei care vin cu alte idei crete dupa ce altii "ca fraierii" au studiat 8 variante ar fi bine sa vina cu dovezi si cu solutii "pe hartie" nu facute dupa "cum cred" sau au visat ca ari fi mai bine.
Daca mai stam 2 ani nu vom mai avea nici sansa sa o mai construim pe asta.
Timpul trece, finantarea se poate pierde si se va alege praful. Aici nu tine figura cu "ardelenii" ca avem toate sansele sa ne alegem la final cu o pictura frumoasa in 3D , tone de maculatura si aceeasi infrastructura infecta a orasului care nu mai rezista traficului actual iar nivelurile de poluare sunt tot mai mari.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

razvam

Daca tot se vorbeste de probeme din teren, eu cred nu se va putea face acel drum de legatura/cale de acces pentru Spitalul Metropolitan cum arata pe schite.

Din pacate nu am vazut se discute de zona respectiva la dezbatere si nici nu am vazut planul de detaliu pe zona.



Daca ei vor sa continue cu acesta prelungire pe Colina cu profilul 1+1, benzi de urgenta ?, banda bicicleta, pomi si trotuar, cred ca o sa aiba o surpriza in teren, ca nu au loc pe unde, cel putin dupa zona din spatele metro catre viitorul Spital Regional.

In poza mai jos, daca in zona cercului verde se poate expropria, este o zona de hale, dar in zona cercului roz, psuedo-strada din dreptul acelui complex, finalizat de nici 2 ani, o sa fie nevoiti sa faca fie niste mici curbe sa acomodeze diferentele de spatiu disponibil fie sa scoata din benzi.



Alta veste misto este ca in poza de mai jos, se face un nou bloc de 6 etaje, turnasera fundatia acum 2 sapamani cand am trecut pe acolo si este fix pana in buza strazi din zona respectiva.



Iar in zona unde teoretic se va face legatura intre dumul de legatura si spitalul, acum sunt parcari si mi-e foarte interesant cum o sa se faca legatura.


horatiu.cosma

Reiterez și eu ideile colegilor: contractul e semnat de 2 și 2 luni, timp în care Explan a organizat zeci (dacă nu sute) de întâlniri cu toți actorii implicați în proiect, de la avizatori, autorități publice sau private, cetățeni intersectați de traseul proiectului, au fost analizate 8 variante de traseu principale, a fost selectată după multe iterații varianta 8, a fost avizată în CNAIR, inclusiv nodurile și drumurile de legătură, s-au obținut 90% din avize, a mai rămas acordul de mediu. Pe varianta 8 s-a făcut studiul topo (sute de mii de cote topo), studiul geo (sute de foraje), arheo, hidro etc, e probabil unul dintre cele mai bine studiate proiecte de infra din România, dacă nu cel mai bine studiat. Și după tot procesul ăsta vine arhitectul șef din Cluj să zică că ar merge o schimbare de traseu că știe el că se poate obține în câteva zile avizul de la MAPN (care abia a fost obținut după o grămadă de discuții pe traseul 8 mai depărtat de poligon). E clar o bătaie de joc față de proiect și față de tot procesul ăsta de 2 ani și ceva în care a intrat o grămadă de muncă și despre care ne dăm seama acum că știm mai multe noi, aici pe forum, decât arhitectul șef al Clujului "care doar a văzut varianta pe hârtie și nu i s-a explicat". Și mi-a mai atras atenția cineva din dezbaterea de luni, cred că tot ceva arhitect, care zicea că pe drumul de legătură spre Baciu știe el/ea din niște "studii geotehnice" că nu e bun traseul. După ce au făcut cei de la Explan ceva zeci de foraje pe drumul ăla de legătură să vină o persoană cu autoritate publică să le desființeze din gură îmi arată odată în plus de ce suntem unde suntem ca țară: orgolii, autosuficiență, "experți în tot și în toate", adică multă prostie și fudulie. O să am o satisfacție imensă când, după ce se clarifică lucrurile zilele astea și vedem exact cine continuă pe linia asta anti-proiect, API o să iasă cu nume și prenume să le pună o țintă pe spate. Să știe 500.000+ de cetățeni care au nevoie ca de aer de proiectul ăsta în orgoliile cretine ale căror persoane stă blocat.


qionescu1

@stefancelmare
Ca s-a discutat foarte mult pe tema centurii de acord, asa a fost mai ales pe latura tehnica, dar se pare ca nu si cu arhitectul judetului pentru ca altfel nu cred ca am fi in situatia asta. Si eu sunt ingrijorat de orice intarziere si nu sunt partizanul nimanui. Dar afirmatiile ca de la harta cu traseul el trebuia sa aiba in minte proiectul sa fim seriosi nu e o abordare corecta cum se pare ca nici procesul de dezbatere publica nu a fost perfect. N-are rost sa anatemizam si nu confunda un stat care nu-si poate aplica propriile legi cu institutii simbolice pentru ca nu institutia arhitectului e simbolica ci statul e nefunctional.

TibiV

Imi cer scuze ca ma bag in discutie...

Dar arhitectul judetului cu ce se ocupa?...
Daca nu l-a intrebat nimeni pana acum (desi ma indoiesc) ar fi trebuit sa intrebe EL (cel putin o data pe luna) de cand a inceput sa se lucreze la proiect.
Nu este proiectul unei case pe vreo straduta laturalnica, este CENTURA METROPOLITANA!...
Probabil cel mai important proiect local din ultimele decenii.

Daca timp de 2 ani l-a durut in cele 3 litere, atunci si cei care au lucrat la proiect se pot sterge cu nemultumirile lui la cele 3 litere.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Zic sa revedeti si zona "Colina" cat e parc si cat balarii

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#539
Nu gasesc acum si filmarea de la Sapca Verde - Razoare sa vada si razvam cum arata de sus si cat loc este( nu va fi pista peste tot din ce stiu). Tot ce e fara AC acolo o sa dispara iar in zona de acces de la SR este o poarta si acum asa ca se cam parcheaza ilegal( dar acum nu incurca pe nimeni).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe