[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bacovia

Mira-m-as sa se faca ceasta centura metropolitana asa cum e ea gandita acum. Vor urma procese ale ONG-istilor de mediu.

qionescu1

#511
Nu trebuie sa aruncam vina pe ultimul arhitect sef al judetului mai ales ca problemele ridicate sunt reale. Procesul de dezbatere publica a fost slab pana acum iar primaria Cluj si UAT urile din zona ar fi avut suficient timp sa rezerve culoarul odata stabilit cu mult timp inainte daca ar fi fost cineva interesat la modul profesionist de problema. Nu am avut o dezbatere reala pana acum  pe traseul centurii decat in cercuri foarte restranse.
Nu cred ca fostii primari ai Florestiului nu puteau fi convinsi intr-o forma sau alta de acel culoar la sud de Somes. Cat timp deciziile sunt luate insa doar de cativa politicieni in baza ca merge si asa si in goana pentru profit doar evident ca se intampla ce se intampla. Atat pasajul de la Cora cat si legatura pe langa Somes este discutabila.



Powered by API/PUM imgur uploader

andrey_rsu

Nu știu ce rost mai au discuțiile astea acum, varianta 8 a fost aleasa și aprobata de Cnair, cu aia se merge înainte și nu are rost sa se mai dea înapoi.

StefanCelMare

#513
Arhitecții care vor centura prin Salicea ar trebui căutați un pic la interesele proprii (imobiliare). Ce spanac sa caute centura in Salicea, fie și cu bretea. Daca o ducem iar la kilometri de Cluj, nu știu ce mai vrem... Salicea e la maxim de dezvoltare pentru cât poate duce spre Cluj pe drumul ăla virajat. Orice bretea spre Salicea presupune defrișări in pădurea Faget. O absurditate.
Despre Florești, nu am auzit niciunul dintre magnificii arhitecți sa ia pozitie cand s-a construit din greu pe traseul de sud. A fost scandal, făcut de UBB, nu de magnificii arhitecți. Atunci poate aveau interese sa se facă blocuri si case, banul face legea...
Pentru mine e destul de clar că singura opțiune reală in prezent este ceea ce a rămas neconstruit. Adica partea nordica a comunei Floresti, si parcul Colina.
Nu e frumos, nu e ideal, dar este ce avem mulțumită unor decenii in care arhitecții au luat cash doar pe interese proprii, nu pe interese ale orașului. Iar discuțiile recente confirma ca in continuare pe oamenii ăștia îi interesează mai mult profitul lor decât orasul.

horatiu.cosma

Așa cum s-a rezolvat problema blocajelor artificiale locale la metrou cu "un tras de mânecuță din partea API", așa cel mai probabil se va rezolva și aici.

andrey_rsu

Boc la începutul ultimei dezbateri a luat cuvântul și a fost foarte scurt : sunt probleme de depășit, sa se găsească solutii punctuale și sa meargă înainte.
Are dreptate Ștefan cel Mare, degeaba se lamentează acum mulți, răul a fost făcut ani la rand, în special servind interese imobiliare.
Legat de Colina eu zic ca nu va fi o tragedie, parcul va câștiga hectare bune după terminarea lucrărilor.
Sa vedem odată procedura dusa la bun sfârșit, pana la Licitație încă sunt multe etape de parcurs.

qionescu1

#516
Senzatia mea e ca traseul pe langa Somes e o optiune mai veche, aleasa anterior, putand fi un motiv pentru care s-a dat liber in Floresti la profit. Nu e corect sa invinovatim toti arhitectii la pachet pentru goana dupa profit a unora.  Problemele sunt doar imensul pasaj Colina si traseul pe langa Somes in partea de vest (incluzand si poligonul). Nu vorbim de oricine ci de arhitectul sef al judetului Salanta care e o nuca tare. Recent a batut la pas itinerariul de langa barajul Floresti si Somes deci e in cunostinta de cauza de probleme. Nu cred ca vrea sa acopere greselile de pana acum cu alte greseli.

cristi5

Din cate inteleg, un motiv pt care SFurile nu sunt luate in serios este ca "nimeni nu crede ca se face". Apoi cand lumea incepe sa creada, e prea tarziu

Dupa aia urmeaza "hai dom'le nu mai intarziati proiectul, trebuia sa spuneti asta acu doi ani, pierdem finantarea ce dracu"

alexV

@andrey_rsu, da, asa ar fi normal. Insa arhitectul sef al judetului care trebuie sa elibereze PUZ refuza asta, cere astazi modificarea semnificativa a traseului.

Fiindca s-a construit pana in deal in sudul florestiului, nu mai e loc de drum. Atat de simplu. Proiectantul a analizat si varianta aceea.
Da, primaria cluj trebuie sa compenseze cu ceva spatiu verde din zona colina. Aveau dreptate clujenii, compensarea sa fie in acelasi cartier, nu 2 cartiere mai incolo.

Orice modificare de traseu acum amana proiectul cu 1 an+. Avizele obtinute, studiile facute.

Imi imaginez ca asa avem si cocoasa pe A7 la Focsani. Inca putin si zici ca mai bine facea Search proiectul. Stiai o treaba ca ei nu merg in teren, era predat de mult SF si acum constructorul "descoperea" ca exista localitatea Floresti pe traseu.

@cristi: nu e vorba ca nu s-a spus, si abia acum se descopera alternative viabile. Au fost studiate 8 variante. Te astepti de la cetateni sa se sesizeze atunci cand afla de proiect, undeori doar cand vad buldozerul la poarta. Dar NU te astepti de la arhitectul sef, care DEJA a avizat traseul acu 2 ani.

StefanCelMare

#519
Din ce știu eu, Floreștiul, nefiind oraș, NU a avut birou de urbanism și arhitect.
Toate PUZurile și PUGurile au trecut ghiciți prin ce birou. Al arhitectului sef al județului, care aud ca nu vrea sa semneze. Că era el sau altul pe post, angajații sunt cam tot aceeași care au avizat toate aberațiile unor primari slabi și dornici de "profit".
Raportat la istoricul acestui birou si la rolul sau in dezastrul urbanistic numit Florești, imi rezerv dreptul de a fi sceptic cu privire la interesele pe care dl arhitect le reprezintă.
Totul sună a banc prost.
Sau a cineva care se da rotund, ca sa arate cine e seful in versiunea "lite" sau cine poate duce proiectul centurii "unde trebuie", pentru "cine trebuie" în versiunea"hard".

ciprebbe

Nu trebuie sa fie oras pt a avea arhitect si birou de urbanism. Are si Florestiul asa ceva si Gilaul si Capusu....
Traseul "in mare" se stia pe unde trece , acum dupa aproape 2 ani ( API a vazut variantele inca de la inceput si a fost nevoie doar de un simplu telefon catre proiectant pentru a stabili o intalnire si a ne prezenta proiectul) sa vi cu asa cereri , ca Arhitect, esti PENIBIL. Probabil si aici interesele imobiliare ale unor amici ii fac sa puna presiune pe modificari.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

andrey_rsu

Foarte posibil sa fie doar o "încordare a mușchilor" cum se zice, sa ne arate ca poate etc. Sa speram ca nu e cazul de rea voința și alte interese, ar fi mult prea trist pentru acest proiect major.

transporter

Am primit deja prima invitatie sa semnez petitia pentru salvarea parcului Colina. Daca acum 22 de ore erau 1000 de semnaturi la ora asta sunt deja ~2700. Evident ca cei care au lansat petitia habar nu au de multe lucruri (sugereaza sa se foloseasca strada Bucium pt centura). Primaria ar trebui de urgenta sa vina cu o solutie prin care sa compenseze pierderea acestui parc (crearea unui alt parc in Manastur), altfel taraboiul acesta va continua si se va amplifica.

Link aici: https://campaniamea.declic.ro/petitions/salvati-parcul-colina-din-cluj-napoca-1

StefanCelMare

#523
Da, se pare că au fost contre mari pe PUZ și PUG la Florești.
https://www.clujust.ro/curtea-de-apel-confirma-definitiv-ca-pug-ul-comunei-floresti-e-expirat-din-ianuarie-2017-o-veritabile-denaturare-a-prevederilor-legale/
Eu înțeleg că s-a dorit blocarea Floreștiului din a dezvolta toate prostiile pe baza unui PUZ/PUD din 2005, care vorbea despre o comună cu destul de puțini locuitori.

Dar dincolo de ce s-a dorit, rămâne ce s-a obținut, adică concret, nimic.
Floreștiul și-a văzut de aberațiile din construcții, culoarele pentru centură au fost blocate...

Acum sunt într-adevăr două aspecte care sunt cel puțin ciudate referitor la centură:
- de ce doar acum se fac obiecții serioase, când deja proiectul e avansat?
- cum cred arhitecții că a duce centura prin zona aia cu densitate ridicată de populație poate fi în vreun fel benefic sau logic?

Sincer, nu văd pe unde s-ar putea duce centura, și cu ce costuri.
Era o singură variantă care ocolea Cora și Colina, trecând DN-ul prin zona viitorului spital regional, și mergând prin spatele Vivo spre baza Unirea. Absurd ca și costuri după mine, știind că dealul ăla cam vine la vale.
Asta pentru că realist vorbind nu se poate pune în discuție să treci cu centura pe lângă aglomerațiile urbane dintre Cetatea Fetei și drumul spre Tăuți, pur și simplu ar fi o chestie idioată rău.
Gândiți-vă că un nod are nevoie de spațiu mult, ori nu se mai poate vorbi de nod în zona aia, doar de tranzit.
Dacă nu ai nod acolo, nu văd de ce ai dori să duci drumul pe acolo. Singura logică să duci centura pe acolo ar fi dacă ai putea degreva rapid zona cu un nod. Nu ai unde să îl faci, poate doar dacă dai jos singurul parc din tot Floreștiul (cel dinspre Tăuți), și așa la limită. Ca să nu mai vorbim de legătura spre Gilău, care ar deveni o struțo-cămilă.
De fapt toată ocolirea prin sud a Floreștiului ar fi acum caz de facepalm, ca și costuri și ca distrugerea pădurii (că tot se vorbește de proteste pentru salvarea parcurilor).

Plus că orice modificare duce la întârziere, minim 2 ani probabil, posibil mai mult, timp în care fabrica de avize și construcții ilegale Florești va scuipa încă câteva mii de apartamente.
Și toate astea pentru că acum 2 ani băieții ăștia nu au putut să dea un punct de vedere.
E de dosarele x cazul ăsta, serios.

PS - e de așteptat să sară lumea pentru parcul Colina, dar cred că prin soluțiile ce pot fi propuse, se poate menține parc acolo, iar lumea să înțeleagă situația.

StefanCelMare

#524
PS - eu mă întreb de ce avem nevoie de un arhitect al județului, dacă nu poate face nimic să oprească abaterile de la normal.
Adică e o funcție doar simbolică sau cum?
Pe baza conflictului cu comuna Florești, instituția Consiliului Județean pare incapabilă legal să oprească o administrație locală să facă orice vrea.
Prin urmare, de ce mai avem nevoie de urbanism la Consiliul Județean, dacă tot face fiecare ce vrea el.
Ori le dai putere peste local, ori îi poți desființa, că sunt plătiți degeaba.
Comentarii fără efect legal putem face și noi fără să fim plătiți.

Pentru cei care doresc să apere parcul Colina, o întrebare:
Cum afectează viteza redusă de circulare calitatea aerului în zonă?
Faptul că nu vrem infrastructură are și efecte negative asupra mediului.
Iar parcul nu dispare, ci se transformă. Vorba aia Jana nu moare, se transformă.

Referitor la varianta de centură prin spatele Polus, dincolo de dealul alunecos mai e și vorba de conexiunea Mănășturului la centură.
Va fi net mai slabă o conexiune în zona Unirea comparat cu una în zona Cora.
Intersecția cu drumul spre Făget e și acum problematică, mai ales și cu autobaza RATUC/CTP acolo.
Pe moment e salvată doar de valorile relativ mici de trafic spre Făget.