News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertH

In tunel ti-am raspuns si eu. Nu-s inginer in constructii dar pare mai ieftin pe dedesubt. Banuiesc ca trebuie pus beton sub calea de rulare oricum pentru rezistenta. Deasupra in tunel mai ai si problema gazelelor de la esapament, problema de incendiu , etc.


alexV

Bike infrastructure porn  :o   :gj:

Mersi, RobertH.

Pista de biciclete e cu doua sensuri peste tot, are 3 metri latime fara marcaje, si inca 2 x 0,5m laterale care includ marcajele si un șant acoperit. Pe structuri si in tunel pastreaza 4m intre fețele peretilor.

Pentru comparatie, in Cluj-Napoca o pista de biciclete sens unic are 1m (cat sa intre bine o roata de bus, juma de taxi sau masina de aprovizionare). O pista sens dublu are 2m.
In Amsterdam acestea au 2m pt sens unic, respectiv 4m pt sens dublu, si fara exceptie toate sunt fizic separate fizic de masini.

Na ce sa zic, are dreptate si qionescu, poate pistele n-ar fi in top prioritati pentru acest proiect. Totodata daca nu se fac acum, nu se fac niciodata.

RobertH

#932
@alexV Sa mai adaug la ce ai spus. Tunelurile cut&cover au fost puse toate la cerintele multora sa nu se defriseze copacii si sa asigure continuitatea padurii. In special cele de pe drumul de legatura cu Baciu desi nu afectau zona protejata. Doar de cele forate a fost 100% nevoie fara a se gandii la mediu. 

Ce ii o pista velo pe langa 5 tuneluri? Iar cum zici si tu, daca nu acuma cu proiectu asta atunci cand? Eu nu vad clujenii sa fie atat de preocupati incat sa sustina tipu asta de proiect velo in mod separat care ar fi mai scump dupa finalizarea centurii. Nu stiu ce economie s-ar fi facut dar cred ca era nesemnificativa.

@nicolaem SF-ul e stufos si au studiat multe detalii, eu inca nu l-am citit pe tot. O sa mai prezint cateva lucruri din el in zilele urmatoare. Gasiti si voi Memoriul tehnic aici : https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Variante%20Ocolitoare/Cluj/SF/ in folderele Tronson 2 si 3 .

RobertH

Despre drumuri de legatura avem un update. Am vazut ca Boc a prezentat ce pare a fi prioritatea primariilor Floresti, Cluj si Apahida in privinta drumurilor de legatura. Nu avem un calendar al licitatilor dar avand in vedere ca de exemplu nodul 8 nu poate fi functional fara licitatia pentru drumul de legatura, banuiesc ca vor incerca sa le scoata in curand. In imaginile de mai jos ce e prioritar e cu culoarea galbena.

Pentru Floresti, se vrea conectarea la nodul 5 sa lege si nordul Florestiului de centura deci sa rezolve si problema asta :




Pentru Cluj, legatura cu nodul 8 sa lege sudul Manasturului si legatura cu nodul 12(str Borhanci- aleea Baisoara) si 13 (continuarea largirii str Soporului pana la sensul giratoriu spre Iulius) :






Pentru Apahida:



Powered by API/PUM imgur uploader




nicolaem

ce am observat la Cluj e ca legatura la str Frunzisului e inclus0a in ce s-a licitat. asta e ok pt ca e destul de lunga si dificila

RobertH

Alt update e ca tronsoanele scoase la licitatie (2 si 3) au fost calibrate pentru harta API si gasiti fisierele pentru calibrare pe serveru PUM.

Ce nu s-a licitat, am pus la proiecte propuse pentru a nu crea confuzie sa fie puse intrebari in fiecare saptamana despre care drum de legatura se face si care nu.

qionescu1

Am mai propus, n-ar strica să se rezolve acum problema și să ne gândim la viitor. Legătura "centurii" cu strada Sopor nu trebuie gândită exclusiv cu aceasta. Trebuie să gândim în perspectivă pt că e nevoie de continuitate.

Strada Sopor ar trebui să fie în continuarea străzii Unirii/Titulescu astfel încât din centru până metropolitană să avem o conexiune rapidă și clară. Zona de întâlnire a acestora e perfectă pentru un pasaj subteran care să asigure continuitatea lor. Iar pt strada Unirii e doar o chestiune de timp până va fi lărgită la 3 sau 4 benzi.




Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Eu as merge si mai departe cu idea propusa de @qionescu1 si as implementa aceeasi solutie si la sensul giratoriu de la intersectia Septimiu Albini cu Nicolae Titulescu.

Ca si solutie poate sa fie pasaj subteran sau suprateran (desi cel suprateran ar inchide foarte tare zona).

Pe langa aceastea ar mai trebui rezolvata problema traficului la anumite ore dinspre Soporului inspre centru via Nicolae Titulescu. La anumite ore este o coada interminabila din Cipariu pana aproape de Interservisan.

endre.kemenes

As avea si eu doua intrebari legate de aceste propuneri si de dezbaterea Soporului in general:
1. Din cate stiu eu, cei de la SDC Properties au intr-una dintre autorizatiile lor (ori Soporului 1, ori Soporului 19) o clauza ca trebuie sa faca o ramura noua la sensul giratoriu de pe Unirii spre str. Soporului. Daca e asa, oare nu se bate asta cap la cap cu drumul de legatura de la nodul 14 din centura pana in str. Unirii?

2. Habar n-am unde ar incapea aceasta legatura, orice plan ar fi (fie SDC, fie drum de legatura din centura), avand acolo spatiu limitat din cauza acelui bloc de vreo 3 etaje cu un cabinet dentar. Exista sanse sa se expropieze acela? Sau o sa-l inghesuite intre cabine si intersectia aia ciudata intre Vaida Voevod si Soporului langa parcul sportiv?

StefanCelMare

Cer scuze lui Endre că duc discuția iar spre biciclete, dar referitor la pista de biciclete în tunel, pot pune pariu că va fi ciudat.
Foarte probabil va trebui iluminată, posibil și ziua. De văzut cum se va întreține iluminatul, dacă se înlocuiesc la timp becurile arse, etc.
Foarte probabil de asemenea, în acele tuneluri de biciclete vor intra animăluțe mici, și posibil și mai mari.
Arată SF, și cred că dacă se face, există riscul real ca Clujenii să fie chiar ca în Teambuilding - "ați văzut tunelul nostru pentru piste de biciclete?"  :lol:
Revenind, dacă aveți idee, e interesant ce întreabă Endre.

StefanCelMare

Hm. Oare s-au lansat și capetele sau aberează Boc?
Care e valoarea totală a proiectului cu capete? Parcă e mai mare.

Nevermind.
Am găsit ceva anunț original de când s-a lansat.
Aberează Boc.

Lucrarea se va executa în 2 etape. Prima etapă a centurii metropolitane pornește cu lucrările din zona viitorului Spital Regional de Urgență Florești (zona Muzeului Apei) și merge până la conectarea cu centura Vâlcele-Apahida"
Valoarea lucrărilor din prima etapă este de 998.547.901 euro.
În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson: 410.722.210 euro
.





Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

In video zice bine: "Toate cele trei tronsoane, in valoare de 998 milioane de euro, sunt scoase la licitatie."

A mai taiat din cuvinte in titlu, poate e invatat cu twitter si a facut economie  :lol:

LRadu

#942
Pun si link-ul catre video la care se face referire mai sus, cu Boc prezentatnd ce s-a scos la licitatie pentru centura metropolitana, ca sa ramana: https://www.facebook.com/watch/?v=1952639288420420

Dar @RobertH a sumarizat in mare ce era mai important.

P.S. Boc cand spune ca s-au licitat cele 3 tronsoane ale centurii se refera la Largirea Calea Floresti + cele 2 tronsoane efective ale centurii.

qionescu1

#943
@endre.kemenes

1. Da, a apărut în presa locală ceva de ceea ce ai zis tu dar vag. Nu sunt foarte sigur dar cred că e vorba și de un nou ansamblu imobiliar la capatul străzii Al Vaida Voevod, pe lângă cel de pe Soporului, pt că altfel nu ar fi necesară o a 5 a bretea la acel sens giratoriu. (în link la sfârșit)
https://media9.ro/patronul-clubului-cfr-cluj-isi-face-ansamblu-imobiliar-pe-27-hectare/

2. Ce am propus eu nu are legătura cu blocurile de acolo. Pasajul este fix între acestea unde se află două case și loc ar fi destul. Se poate vedea pe maps. O soluție mai ieftină ar fi bineînțeles lărgirea acelei curbe și dublarea de aici a benzilor în detrimentul bazei sportive de acolo care e domeniu public. 


@raulbogdan23  De mult tot vorbesc aici și de intersecția aia, unde iarași terenul e favorabil unei astfel de soluții. Intersecția aia e foarte problematică de când s-a introdus banda dedicată de bus pe Titulescu cozile fiind de multe ori până pe Mihali. Dar la Cluj nu se întelege că intersecțiile sunt cele mai mari consumatoare de timp inclusiv pt transportul public. 

florin74

Pai se blocheaza urmatoarea intersectia cu Brancusi. Sa nu imi spuneti ca facem si acolo un pasaj subteran. Ce facem, mutam dopul in centru? Parca era vorba sa nu aducem trafic in centru..
Eu cred ca povestea cu pasajele trebuie sa o uitam. Deranjul va fi imens, costurile pe masura, si beneficiu 0.