[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

aberatia asta cu bicicletele mi-a sarit si mie in ochi. credeam ca nu se mai face daca nu a prin PNRR.. ca sa fie verde.
care e logica pt care a ramas?
in afara de Mititean mai vrea cineva asa ceva:


RobertH

Ne pasa de mediu si infrastructura velo numa cand ne trage UE de maneca, zici ?

horatiu.cosma

Din păcate, pentru foarte mulți asta e mentalitatea.

nicolaem

nu, dar voi chiar credeti utila acea pista? daca da pt cine si in ce scop. uitati-va la traseu si diferente de nivel.

RobertH

Utila normal ca e. Stiu multi din Floresti care din cauza traficului, folosesc bicicleta sa ajunga la Iulius sau Emerson si toti is deranjati de trafic chiar si pe banda BUS+bike care tot iti da emotii uneori. Traseul va fi unul foarte fain si sa pedalezi de placere avand un acces mai facil spre padure. In plus asta era ideea pentru ca pe Somes nu se poate amenaja o astfel de pista de la est la vest din cauza centrului unde is cladiri pana la mal.
 
Acuma, felul in care au proiectat e alta discutie care trebuia avuta cu proiectantii dar din pacate nicaieri nu a fost prezentata banda velo ca sa vedem inainte de licitatie cum arata. Pare ca au ales sa urmeze cotele de nivel sa iasa cat mai ieftin. 

 

nicolaem

#905
din vara va fi pista continua de la Cora pana l the office. pe malul somesului mare parte si e binevenita.

serios acum, chiar crezi ca sunt oameni care sa faca Floresti - Emerson pe metropolitana? is 200m diferenta de nivel
tre sa fi sportiv serios sa poti asa ceva. am urcat de careva ori Sf Ion si nu mi-as fi dorit cand am ajuns sus sa intr-un "call" la job.

qionescu1

Să crezi că legătura spre Baciu e făcută pentru locuitorii ei e în contradicție cu logica. La fel și lamentarea cu traficul din Gilău, Luna și Florești. O parte din acest capitol va fi rezolvată mulțumitor cu nodul 5 și etapa I a licitației. Apoi asta nu arată decât o gandire pe termen scurt pentru că A3 are toate șansele să fie finalizată (cu excepția tunelelor de sub Meseș) înaintea Transregio Feleac, asigurând o continuitate la A3 și cu efecte asupra traficului spre Oradea. 250-300k  de clujueni  + zonele de vest vor putea ocoli Floreștiul pe centură prin Baciu apoi pe A3 care va fi o alternativă mult mai bună spre Oradea, chiar și fără tunele, decât DN1. Sau cei mai importanți sunt cei 50k de floreșteni?

Când am vorbit eu de lărgirea centurii în jumătatea ei estică s-a sărit în sus explicându-mi-se, cu subiect și predicat că viitorul e al transportului în comun. Constat că pentru floreșteni nu mai este valabil, ei trebuie să facă naveta numai cu mașina, pentru ei e exclusă varianta transportului în comun deși grosul traficului Cluj-Florești e unul periurban și nu de tranzit!

Faptul că acum s-a ales spre finanțare legătura spre Baciu înseamnă că cei care au facut-o au știut ce aleg și au ales bine. Cred eu. Nu numai financiar, pentru că finanțare pt acest sector nu am mai fi primit în veci dar mai ales la nivel de întelegere că problemele legăturilor în zona urbană a Clujului vine din geografia văii Someșului. Clujul are acum șansa acum să rezolve problema și să iasă din mentalul și constrângerile "văii".

Trebuie gândit spre viitor și să vezi în ansamblu problemele Clujului și să renuțăm la a o chema centură implicit gândind-o ca atare. NU este și nu va fi o centură, la orizontul de timp al construcției și la cum se contruiește la Cluj, la deschidere vom avea linii de autobuz pe ea (citez). Centura Clujului va fi A3 pe partea vestică, DX Turda-Dej pe est și legătura Răscruci-A3 Mihăeieși pe nord.

Nu în ultimul rând, remintesc că există finanțare de aproape 900 mil de euro pentru cele mai dificile sectoare, cu niște eforturi se vor găsi bani și pentru acei 4-5 km de la nodul 5 până la ieșire spre Luna care nu sunt așa de greu de realizat.

florin74

#907
Abia astept sa vad clujeanul ala care va merge la Oradea pe metorpolitana, se va da jos la nodul 5, va merge pe bretea pana la Baciu, de acolo pe DN  pana la Nadasel, pe A3 pana la Zimbor, de acolo pe DN si eventual centura Zalau, va traversa Hereclean, Varsolt, Pericei, Simleu, Nusfalau pe DN, se va sui pe autostrada la Nusfalau, va merge pe o ipetitca autostrada pana la Biharia, si de acolo va merge iar pe DN/centura pana la Oradea.

250-300k de clujeni merg zilniC la Oradea? Ca aia 50k de Floresti fac naveta la CLuj zi de zi...
Vrei motivul pentru care s-a ales? Electoral, sa arate Boc ca se face. Din sursa super sigura. Nici un studiu, nimic.
Si ar trebui primaria Cluj sa lase dracului demagogia si sa aiba surse proprii mai mari, care sa asigure cofinantarea la proiecte. Nu impozit pe parcarea de resedinta de 70 de lei anual, si impozite pe locuinte de 100k euro de 150 lei.... Ca s-a invatat Boc sa plaseze proiectele la altii, si sa iasa in fata ca sunt ale lui. Pe dracu. In afara de asfaltari si parcari, nu a facut un proiect cat de cat mai mare sau mai complex din fonduri proprii
Zau, cateodata asa ne place sa ne auzim vorbim ...

PS Nu stau in Floresti, ca sa fie treaba clara.
Dar mi se pare aberant sa ignori unde ai problema cea mai mare de trafic, cand aia ar fi trebuit sa fie prioritatea 0.



nicolaem

#908
prioritatea 0 ca sa ce? sa aduci aia 50k oameni pe 10 benzi (6 DN+4) in capat manastur si sa ii lasi acolo?
serios acum la ce ajuta asta in afara de a bloca si mai mult un oras deja sufocat de trafic?
in manastur ce fac aia ? se dau jos din masini si iau metroul imaginar a lu Boc (ca ala sigur nu il vad functional nici in 15 ani).
De ani de zile striga forumul si API ca un proiect trebuie inceput cu sectorul cel mai dificil de realizat. De ce nu e valabil aici?
Realist vorbind daca sectorul spre Gilau e licitat peste 2-3 ani in urmatorul exercitiu bugerar va fi gata inaintea tunelurilor din faget, deci unde e problema?

Cu restul frustrari is perfect deacord. La cluj s-au facut doar reasfaltari si reabilitari. muuuult prea putin fata de necesitati.

asd_91

Hai sa nu fim naivi sau sa facem pe prostii, oricine ar fi fost la conducerea Primariei Cluj ar fi ales aceleasi variante de traseu pentru faza 1 atat in cazul centurii cat si in cazul metroului.

Dupa atatia ani de zile de promisiuni si stiind ca nu exista garantii financiare pentru faza 2, niciun primar din niciun partid nu ar fi putut prioritiza investitiile intr-o comuna vecina.

Ca discurs politic sigur ca titluri bombastice precum "Boc ii lasa balta pe locuitorii Florestiului" , "Florestiul abandonat de Boc" suna bine.

Dar aceiasi oameni care au postat lucrurile astea ar fi facut acelasi lucru daca erau la conducerea Primariei Cluj.

loris

#910
Eu sunt pesimistul de serviciu, mai mereu. Centura Metropolitana e o miza imensa pentru Cluj si cumva imi vine sa il inchid pe pesimistul din mine si sa fiu optimist.
Acestea fiind spuse, as dori sa completez cu:
1. Sa faci legatura cu Baciu si sa nu faci macar 2 3 noduri in plus spre Floresti e total lipsit de logica. Mai ales ca au fost discutii legate de impactul asupra mediului, mai ales ca are un cost mare aceasta legatura. 2 tuneluri pentru ce? o legatura paralela cu A3, cu pasajul de la taietura si cu eventuala "centura mica" a comunei Baciu pe la Tetarom.
2. Legat de pista velo, nu mai cadeti in capcana cu "doar un sportiv poata face 200m diferenta de nivel". Bicicletele electrice sunt tot mai ieftine si accesibile, vor juca un rol important in viitor.
3. Eu inca sunt dezamagit de solutia de la Baile Someseni. Inca nu sunt sigur ca se va putea face pe acolo, stiu ca sunt probleme de ordin juridic. Eu zic ca era mai usor sa exporpieze si sa demoleze din hale, chiar daca ne costa mai mult.

In rest fingers crossed!!

alexV

Vreau sa pun la indoiala sursa super sigura a lui Florin :)

De mai multe ori proiectantii de la Explan ne-au spus ca au insistat ei ca legatura Baciu sa fie inclusa, fiindca de acolo din zona va fi pamantul de umplutura pentru toata centura. Studiul geo n-a gasit pamant bun in tot dealul Feleacului. Asta e argumentul tehnic.

Boc l-a acceptat pare-se, si mai departe sunt speculatii. Nimeni nu e fericit cu lipsa legaturii la A3. Multi spera ca "se rezolva finantarea". Si doar primaria poate face ceva in privinta asta.

nicolaem

finantarea se rezolva intr-un singur mod (din pacate). Daca partidul care da primarul in Cluj dupa 2024 e si la guvernare. asa a fost intotdeauna.
vedeti A3, VOCE (2008-2012) apoi pauza 10 ani.
Acum (pana in 2024) cel mai probabil incep lucrarie la metrou si metropolitana.

nicolaem

vad ca sunt in minoritate legat de pista de biciclete aici si judecand reactiile, e dorita de voi.
o vad f utila pe cea dinspre Floresti care are apoi conexiune prin grigorescu pana la gara.
in schimb chiar nu vad pe nimeni sa urce in interes de servici pe aici:

horatiu.cosma

La cum arată pista proiectată pe metropolitană (prin pădure, prin tunel, printre picioarele viaductelor), continuizată de alte proiecte de piste de-a lungul Someșului, cred că o să vină pasionați de velo din țări cu apă caldă în materie de piste de biciclete să se dea pe ea, ce să mai vorbesc de cei din zonă, care vor putea fără probleme să circule pe ea pe diverse secțiuni de traseu (coborâre) combinată cu o revenire cu busul pe urcare, sau both ways pe bicicletă electrică, deși nici urcarea nu va fi foarte complexă chiar pe bicicletă normală, panta e limitată la 4,5%, ceea ce nu e o tragedie.