[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

stati linistiti cu "de unde se incepe", la cat de dificil zona dealulul din Faget sansele sa fie gata tot zona Gilau-Floresti prima, fiind f usoara.
Daca tot suntem aici pe forum putem sa ne uitam la problemele si intarzierile la absolut toate proiectele de austostrazi in dealurile din Translvania. La o diferenta de 3 ani de licitare garantat Gilau-Floresti se circula inainte de Vivo-Apahida.

Sa fie asta singura problema la un proirct de 1.5 milierde- fazarea si ordinea licitatilor !

@alexV un mare plus pt remarca "traficul suntem noi"

RobertH

@bacovia De aia au inclus in faza 1 si drumul de legatura spre Radaia si in celalalt capat centura se opreste fix in nodul cu VOCE.


@nicolaem pdf cu plansele?

nicolaem

da, sau ceva ce pot vedea rasfoi mai usor la laptop.

RobertH

https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Variante%20Ocolitoare/Cluj/SF/

In folderele Tronson 2 si Tronson 3 gaseste pdf-ul. Nu stiu daca te va si ajuta cu ceva. E un motiv pentru care le-am facut jpg cu rezolutie mai redusa, is pdf-uri mari.



StefanCelMare

@Cristian_cj
Centura s-a etapizat din ceva motive legate de costuri parcă.
S-a discutat aici pe thread acum câteva luni.
Există ceva threshold în care trebuia să se încadreze ca să fie finanțată, ori dacă era toată pusă acum, era imposibil de băgat pe fonduri europene.
Dacă bine rețin, capetele Florești - Gilău și zona Apahida se fac prin credite, sau oricum din alte surse.
Metroul la fel, costuri dar și densitatea populațională.
Chiar dacă noi vedem congestia din zona Florești, vrem nu vrem densitatea mai mare e pe oraș.
Floreștiul încă teoretic poate rezolva multe la suprafață.

horatiu.cosma

E corect faptul că s-a etapizat pentru a se încadra în plafonul de fonduri europene disponibil, dar decizia despre ce rămâne și ce nu pe fonduri europene a fost una strict de oportunitate politică. Personal, aș fi preferat de 1000 de ori să intre în prima fază pe fonduri europene sectorul de centură ce ocolește Floreștiul cu drumul de legătură din centru, decât 3 drumuri de legătură la un spital regional care va apărea prin 2030, sau drum de legătură în câmp spre viitorul cartier Sopor, sau drumul de legătură spre Baciu care e paralel cu A3 Gilău - Nădășelu (și care va prelua prea puțin trafic Baciu - Cluj).

LRadu

#892
Legatura cu Baciu este cred eu foarte importanta, practic ea inchide centura si in sfarsit se va putea scoate tot traficul greu din oras si tot traficul de tranzit. Bine, si daca nu se facea legatura cu Baciu iar centura continua pana la nodul de autostrada tot am fi putut considera o centura completa.

Chiar si in formula aceasta va ajuta mult traficul spre Floresti.
Practic iti deschide o legatura viabila pe zona capat Donath unde te vei puta urca pe centura si sa mergi unde vrei in oras, (fara strangularile de pe capat donath, mai ramane doar barajul din Floresti ca dop) si la fel legatura din spatle de la Polus va oferi o varianta chiar foart buna la DN pentru multa lume din sudul Florestiului.

Sunt convins ca se va simtit in traficul din tot orasul + floresti si baciu, in momentul in care centura va fi functionala. Evident, nu va face minuni, dar iti ofera o alternativa foarte buna pentru cam toate rutele. Si, paradoxal, desi e pe zona de Sud, va ajuta foarte mult si Nordul (scoate traficul de tranzit care sufoca toata zona).

Sa o vedem doar licitata si adjudecata cuiva serios si cat mai repede :)

bacovia

#893
Problema traficului in Floresti/Gilau trebuie rezolvata, nu 'ajutata'.

M-as mira sa nu iasa de o mica revolutie, daca se ingusteaza DN1 pentru lucrari. Oricum, capacitatea oamenilor de a sta atata in trafic ma surprinde. Vorba lui Lucian Boia, 'mamaliga nu explodeaza'.


ciprebbe

Asta inseamna sa fi mafiot. Sa nu ai centura si alternativa de trafic pe cel mai aglomerat DN din tara..... Boc si-a vazut interesul si nu e capabil sa constietizeze ca pe clujeni i-ar ajuta mult mai mult legatura in A3 decat legatura in Baciu. Mai aveam o minte luminata si in Cons. Judetean care tot asa gandea legat de cum ajuta clujenii.
Bun, nu mai avem ce schimba acum, decizia e luata, proiectul merge inainte asa. Acum trebuie pus presiune pe continuarea spre A3 si gasirea surselor de finantare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Drumul de legătură spre Baciu e perfect paralel cu A3 Gilău - Nădășelu. Iar în contextul construirii pasajului de la Tăietura Turcului pe contractul CFR de modernizare, îmi e foarte greu de crezut că o să facă locuitorii din Baciu ditai ocolul de 10-15 km pe acest drum de legătură pentru a ajunge în Cluj. În schimb sectorul de centură ce ocolește Floreștiul ar prelua azi trafic cert consistent dinspre Luna, Gilău, A3 și masiv din Florești, dacă ar veni și primăria Florești în paralel cu mini-drumurile de legătură din propria ogradă. E vizibil de pe lună, fără nuanțe, faptul că tronsonul de centură ce ocolește Floreștiul e mega important și deprioritizarea lui e o eroare majoră. Cele 3 drumuri de legătură la spitalul regional (care va fi gata prin 2028 cel mai repede), sau în câmp spre inexistentul cartier Sopor chiar puteau să mai aștepte puțin.

StefanCelMare

Legătura cu Baciu era destul de importantă și aceea zic eu.
Baciu are drept caracteristică faptul că DN-ul are o singură bandă pe sens în sat.
Oricine iese de pe drumul principal, încetinește sau chiar oprește tot traficul.
Floreștiul are măcar două benzi pe sens.
Ocolirea de traficul de tranzit a zonei Baciu va ajuta destul de mult.

Astea fiind spuse, eu chiar m-am mirat că primul tronson licitat nu a fost Gilău-Cora (Cluj Vest).
E de departe zona cu valorile de trafic cele mai mari și fără alternative.

rocklee

care este timpul propus intre cele doua etape ....
sa lasi bucata de centura dintre gilau si cluj  ....in etapa doi mi se pare o mare prostie ....

nicolaem

oare fiecare considera mai important sectorul de care e el direct interesat?
citind comentarile asa pare.

Cum sa nu fie important capatul sper sopor cand fara el se termina centura in camp? cum ajungi la aeroport? sau cum scoti traficul de Dej/Jucu din oras?
Cum sa nu fie importanta legatura spre Baciu cand azi la ore de varf Gruia si T Turcului e blpcheaza complet. Si nu din cauza pasajului peste CF ci pt ca atat duce str Donat cu o banda pe sens?
Cum sa fie mai importanta centura Floresti (60k locuitori) decat Manastur (120k locuitori)?

Daca tot se prioritizeaza din lipsa de bani, eu vad un singur criteriu aici : dificultatea lotului. Ca sa putem spera ca in 10 ani va fi gata totul.

alexV

@rocklee nu este niciun timp propus. Pur si simplu nu este finantare, nici macar scriptica. Documentatia de licitare e gata pt toata centura. A aparut la un moment dat in spatiul public ca primaria cluj a abordat Banca Mondiala pentru un imprumut. Daca valoarea e prea mare, sa fie imprumutul macar pentru legatura Floresti la A3, adica inca doua noduri pe drept, in lunca Somesului.

Ma uitam la criteriile de evaluare. In ambele tronsoane este 4% pentru INGINERUL PROIECTANT DE TUNELURI. Desi doar pe unul din tronsoane sunt toate cele 4-5 tuneluri (depinde daca numeri si breteaua unui nod pe sub centura ca tunel). E drept ca pe un tronson, la evaluare, se iau in considerare doar tuneluri mai lungi de 400m, iar pe celalalt tronson se numara orice pasaj subteran mai lung de 70m.

E amuzant sa urmaresti in plansa artificiile cu pista de biciclete: Serpentine, incolaciri, ridicare pe piloni.