[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

andrey_rsu

#495
Am ascultat mare parte din dezbatere, destul de multe teme reluate de data trecuta, dar principalul subiect a rămas zona parcului Colina. Aici au fost discuții destul de aprinse legat de traseul ales pentru centura, nodul cu drumul de legătură la viitorul spital regional precum și ce se va întâmpla cu actualul parc.
Proiectanții împreuna cu primăria vor sa compenseze pierderea pe care o va suferii parcul actual odată cu construcția centurii prin extinderea viitoarea a noului parc Colina cu o suprafață destul de mare ocupata actual de o parcare de camioane. Evident ca au fost voci care se opun destul de puternic dar senzația a fost ca proiectul va merge înainte, ca toată lumea înțelege importanta deși punctual sunt situații complicate.
Sa speram ca se vor găsii soluții adecvate pentru fiecare problema în parte.

csebi24

Nu am ascultat dezabeterile, dar este inevitabil cand vrei o centura cat mai aproape de oras (metropolitana) sa fie si zone de sacrificiu. Atata timp cat in locul lor se fac alte zone verzi, eu zic ca e ok. Un compromis trebuie si eu zic ca pentru centura asta, nu sunt asa mari compromisuri cat castig va fi dupa ce o sa avem o centura adevarata. Clujul sufera foarte mult din cauza lipsei unei centuri. Clinicilor este constant sufocat pe relatia V-E.

Cred ca este de bun simt ce se pierde si ce se castiga, din cate am citit se va planta si copaci pentru cei taiati din padurea Faget. Credeti-ma sunt un om care merge aproape saptamanal la plimbari prin faget si consider ca e o pierdere orice copac taiat, dar trebuie sa facem si compromisuri.

Asa ca la cat mai rapid AM sa vedem cotractul la anul in decembrie semnat.

StefanCelMare

Apropo de pădurea de stejar pufos de la Hoia.
Pădurea este pe un versant, drumul de legătură cu centura va fi pe vale.
Și în prezent pe acea vale este un drum de pământ.
Pădurea deja este sub presiune din partea celor care urcă cu mașinile pe platou.
Mai nou este asfalt până sus pe platou prin spatele blocurilor de la prelungire Donath.
Se face foc chiar la limita rezervației deja.
Din nefericire, zona are deja probleme, iar drumul de acces spre Baciu, deși în sine nu ar afecta pădurea de stejar pufos, va pune cel mai probabil presiune pe realizarea unei conexiuni pe culme între dezvoltarea rezidențială prognozată acolo sus spre prelungire Donath și drumul de acces centură-Baciu.
Într-o țară normală, civilizată, cele două scopuri (infrastructura și mediul) nu ar trebui să intre în conflict, putând fi găsite soluții care să asigure ambele nevoi.
La noi, mă tem sincer că mediul este mai degrabă văzut ca aservit nevoii omului, și orice a făcut natura este desconsiderat putând fi distrus dacă cineva are nevoie.

ciprebbe

Lumea nu intelege ca la Colina nu e parc.
E o proprietate privata si oricand se poate trezi cu un gard acolo pe care sa scrie accesul interzis.
Ii aud pe unii foarte vocali si ma intreb cum ar reactiona daca proprietarul se apuca de ingradit? Are acest drept atata timp cat , conform PUG, lasa zona verde.
Proiectul va merge inainte, utilitatea lui publica e mult mai mare decat a unui grup de persoane si probabil va expropria primaria acolo zona cu parcarea si va face un parc.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

klax187

StefanCelMare, in cazul in care se va face strapungere din zona de blocuri noi de pe Donath, padurea Hoia va deveni un parc de agremet iar situl Natura2000 va disparea.
Is dispus sa pariez o suma consistenta de bani pentru afirmatia asta.

De fapt, tind sa cred ca asta se va intampla si fara acea strapungere...

RobertH

Cipri era de asteptat la reactiile astea. Lumea s-a obisnuit a aiba "parc" langa si nu mai ii scoti din asta. Cred ca au precizat de cel putin 10 ori doar in ultima dezbatere ca e teren privat , pus in PUG ca Va(zona verde) si a fost impadurit cica de lumea de pe acolo .
[Asta ca la dezbaterea in Sopor unde argumentul unei vecine era ca ea s-a mutat acolo pentru liniste si ii dispare campu. Pai lasat fara PUZ, se va ajunge la o galagie si la un haos imobiliar dupa care vor plange toti. ]

Solutia aleasa pentru zona Colina e exact ce am zis. Se expropiaza parcarea aia, se va face un PUZ de reamenajare si in final executie.

frunzeti

Exista ceva schite si cu nodurile? Sunt curios cum sunt concepute intersectiile denivelate.

Vlad T.

^
Schita cu nodurile in parte nu am vazut, dar din ce am vazut in PUZ, se pare ca majoritatea nodurilor vor fi giratorii denivelate (sau cum li se spun) cu pasaj pe centura .

ciprebbe

Toate nodurile vor fi denivelate. Cum e si normal...
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

zol21

QuoteUnul dintre proiectanții centurii metropolitane a Clujului, Silviu Tegzeșiu, a prezentat astăzi noua șosea propusă în ședința comisiei de urbanism a Consiliului Județean. A insistat în mod deosebit asupra celei mai noi părți a proiectului, drumul de legătură dintre centură și Baciu. A fost numit B3.
Drumul va porni din capătul dinspre vest al localității Baciu, spre Suceagu, și se va insera în centură pe la Florești, în zona străzii Someșului (nu departe de Muzeul Apei), unde a fost proiectat nodul cu numărul 5.
6 kilometri ar urma să parcurgă locuitorii din Baciu, pe drumul de legătură, ca să urce apoi pe centură și să apuce spre Gilău sau Cluj-Napoca-Apahida.
B3 va fi un drum cu o bandă pe sens (de clasă tehnică 3), la care se mai adaugă încă una, acolo unde sunt diferențe mai accentuate de nivel. "Sunt zone cu diferențe mari de nivel, în punctul maxim vor trebui făcute săpături de 23 de metri", a spus Silviu Tegzeșiu. Această șosea nu a fost prevăzută cu benzi pentru biciclete.
"Avem prevăzut și un nod rutier care să asigure o dezvoltare uterioară a zonei industriale a comunei Baciu, respectiv conectivitate cu localitatea Suceagu, a cărei conexiune cu DN1F nu este potrivită", a mai subliniat Tegzeșiu.
Proiectanții au fost foarte atenți la faună, având în vedere că drumul trece în proximitatea pădurii Hoia – Baciu. Există zone unde animalele vor putea trece pe sub șosea, dar cel mai interesant este că au fost prevăzute două pasaje peste șosea, înierbate (foto sus), care vor ajuta viețuitoarele să traverseze. Un pasaj va fi în zona dintre pădurea Baciu și pădurea Suceagului, celălalt în apropiere de Valea Nadășului.
Din păcate, vor exista zone unde vor trebui făcute despăduriri, însă proiectanții propun o reîmpădurire 2 la 1 în zonele limitrofe centurii – doi arbori plantați în compensare pentru fiecare arbore tăiat.
Arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță, le-a recomandat proiectanților să realizeze un tunel acolo unde drumul ar urma să intersecteze pădurea Hoia și unde se apropie la 20 de metri de o rezervație rară de stejari pufoși. Lungimea zonei este de circa 200 de metri. Proiectanții au spus că soluția propusă este fezabilă și că este suficientă conectivitatea prin acele pasaje. ,,Eu o să insist, mă interesează partea de conectivitate. Cred că este un sacrificiu minor din partea CNAIR să facă acest tunel de 200 de metri", a întărit Salanță.
,,Sunt de acord cu ce a propus domnul Salanță, nouă ne-a scăpat aceasă trecere, pentru că ne-am concentrat pe traseul centurii. Cum s-a găsit înțelegere la Făget, cu cele două tunele, și această idee este salutară. Nu cred că este un efort financiar prea mare. Acest proiect are cel mai mare impact asupra pădurilor Clujului din ultimii 30 de ani", a intervenit Cătălin Bia, de la Direcția Silvică.

https://media9.ro/b3-drumul-care-leaga-baciu-de-centura-metropolitana-traversat-de-pasaje-pentru-animale-foto/




alexV

Va rog sa ziceti ce ganditi.

Multi arhitecti, inclusiv arh. sef, s-au trezit azi ca centura nu satisface toate doleantele. Pai traseul s-a dezbatut si ales acum doi ani. Are avizul beneficiarului - implicit al tuturor celor necesari. De ce ridica aceste intrebari acum? Nu e prea tarziu?  Si daca e sa raspundem intrebarilor, raspunsul nu ar fi in ideea: un proiect de 1/2 miliarde de euro nu poate impaca pe absolut toata lumea, trebuie intelese nevoile a 100.000 mii de soferi ca prioritare fata de nevoile a 100 de arhitecti si cetateni afectati, si just despagubiti ?!


discuții la urbanism

o legătură firească ar fi fost cea de racordare a Clujului la cenura Vâlcele-Apahida, cu o bretea în zona Sălicea, a spus arhitectul Marcel Crișan.

Arhitectul Vlad Negru a vrut să știe în ce măsură centura schimbă statutul terenurilor blocate în prezent din perspectiva accesibilității în zona centurii Bulevardul Muncii, a aeroportului sau a zonei Feleac.

Arhitectul Gheorghe Elkan a arătat că traseul prin nordul Floreștiului deschide o cutie a pandorei și nu rezolvă problemele locuitorilor din comună, arătând că un traseu prin partea de sud a comunei era viabil.


Arhitectul Horațiu Răcășan a arătat că traseul propus peste Someș, în zona Florești și a străzii Donath, cu poduri longitudinale pe Someș distruge o zonă cu potențial de mobilitate pentru oraș.


Arhitecta Alice Oprică (cea care lucrează la proiectul de extindere a Muzeului Etnografic pentru Consiliul Județean), [...] cerut un tunel prin Pădurea Hoia, tocmai pentru a nu afecta această zonă, așa cum s-a propus și în pădurea Făget. Ca argumente s-au adus cele legate de instabilitatea terenurilor, dar și a apropierii de rezervația protejată de stejar pufos sau potențialul de agrement al pădurii pentru oraș, care are și așa foarte puține zone verzi de recreere.

Ahitectul județului a spus că, potrivit noii legi privind așezările informale, trebuie soluții în cazul celei din Florești (romii de pe malul Someșului), afectate de proiect, chiar în condițiile în care oamenii vor fi expropriați.

Arhitectul Dan Domșa a mai spus și el că nodurile propuse în zona Bună Ziua sunt mult prea dese.



Si raspunsuri:

Tegzeșiu [n.a. proiectant Explan SRL] a arătat că, în Florești, un traseu prin partea de sud nu e posibil având în vedere că s-a construit până în buza pădurii, peste tot și că lățimea culoarului – 30 de metri – existentă nu poate fi folosită pentru amenajarea unui drum cu patru benzi,


De asemenea, despre zona poligonului armatei din Florești, zonă care a constrâns apropierea traseului de Someș și tranzitarea râului, șeful de proiect a spus că și așa avizul de la Ministerul Apărării a fost obținut greu și s-a acceptat până la urmă tranzitarea unei zone de protecție a poligonului. O eventuală modificare sau alte modificări cerute ar mări timpul de realizare al proiectului,


Tegzeșiu a spus, la fel, cu argumente tehnice, că varianta la care s-a ajuns este cea mai bună, că va aduce timpi mici de parcurgere a distanțelor din centrul Clujului spre Apahida sau Florești, sau că traseul este la 100 de metri de Băile Someșeni și că nu va afecta un proiect de amenajare a acestei zone. Despre tunelul cerut în Hoia a spus, la fel, că nu ar fi posibil.

calino

#506
Am inteles cand am vazut simplii cetateni care nu stiau care e traseul si au ridicat obiectii insa daca si pentru arhitectii, mai ales cei in functii publice din judet, traseul centurii este o surpriza neplacuta acum dupa ce a fost dezbatut pana la epuizare si nu au ridicat obiectii pana acum inseamna ca ei sunt complet neinteresati de domeniul lor de activitate si ocupa functiile alea degeaba.
Daca se poate bloca proiectul in aceasta faza pe motive care se stiau inainte sa se cheltuie bani pe studii si proiectare inseamna ca procesul de aprobare/avizare/dezbateri publice e prost oranduit in legislatie.

Tare as vrea sa vad studiile geo detinute de arhitecta Alice Oprică care contrazic solutia tehnica facuta de proiectant pe baza studiilor geo care macar stim sigur ca exista. Putea solicita pentru Muzeul Etnografic un nod si putea proiecta o parcare civilizata acolo daca tot vroia sa-si faca meseria.

Din pacate dezbaterile astea publice seamana mult cu un balci in care ochiometria si feeling-ul fac ceva pe analize multicriteriale bazate pe studii reale.

nicolaem

problemele ridicate sunt reale. de exemplu si eu as fi preferat centura prin sud din  mai multe motive (Somes, Colina, si chiar estetic, acel viaduct peste pod N la intrarea in oras va fi urat oricata atentie ar acorda proiectantii.

Din pacate cu toate neajunsurile nu vad o solutie reala mai buna.
Pe sud,in Floresti nu e fizic loc, iar trecerea Somesului nu se poate face in alta parte din cauza rezervoarelor de apa.
Daca e sa cautam vinovati acestia sunt Vanea si Sulea, emblematici primari ai Florestiului.

cristi5

#508
Eu cred ca e si o problema de proces. Aceasta discutie cu arhitectii pare ca vine prea tarziu. Si  acum ei trebuie sa aprobe PUZ si isi arata muschii.

Pe de alta parte tocmai acesti arhitecti au aprobat multe din aberatiile care acum au devenit constrangeri pt centura (de ex constructiile din Floresti)

LRadu

Mi se pare rusinos pentru niste arhitecti din comisia de urbanism, care teoretic prin definitia job-ului ar trebui sa stie tot ce misca in materie de urbanism si mai ales perspectivele de viitor a orasului, sa vi acum si sa contesti traseul centurii cand acest traseu (cel putin pe zona administrativa a Cluj-Napoca) este definit +/- cel putin din 2014 cand a aparut PUG-ul, a fost marcat traseul ca servitute publica, iar varianta aceasta specifica de traseu este aleasa si discutata de cel putin 1 an. Poate ar trebui domnii arhitecti sa mai intre pe forum din cand in cand sa fie mai informati pe viitor.

Sa vi acum si sa spui ca de ce nu merge prin Salicea mi se pare ignorata totala. Daca in 2014 cand Clujul a stabilit traseul ar fi existat o intelegere si cu restul localitatilor, cel putin prin Floresti probabil centura ar fi putut trece prin Sud, insa acum e prea tarziu.
Iarasi domnul Racasan se vede ca nu a fost atent la prezentarea proiectantului care a chiar insistat pe faptul ca la toate podurile peste Somes este lasat spatiu pentru a se putea dezvolta un culuar pe malul raului.
Iar cel care spunea ca sunt prea multe noduri in Buna Ziua cred ca s-a simtit ca elevul la care ceilalti i-au luat toti ideile si a fost nevoit si el sa spuna ceva. 

In schimb la Floresti mi s-ar fi parut si mie normal ca acel poligon sa nu incurce traseul centurii, am fi scapat de cel putin 2 poduri, pentru ca sa fim realisti acel poligon va disparea in viitorul apropiat, e deja prea aproape de zonele populate, ar fi trebuit sa se forteze pentru avize de la inceput, insa acum ar intarzia prea mult.
De asemenea cred ca e de salutat decizia primariei de a expropria teren in zona Coliana pentru a compensa cel pierdut. Per total locuitorii din zona cred ca vor iesi mai castigati.

Cert este ca e nevoie ca de aer de aceasta centura, mai mult ca orice proiect de infrastructura din Cluj, si in situatia actuala nu cred ca este o alta varianta de traseu mai avantajoasa, si care sa nu implice compromisuri + costuri mult mai mari.