News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mihaihedes

La cat de complexă și de lungă este centura metropolitană și dacă se termina in 10 ani eu zic că este o super realizare ținând cont si de țara în care se face.

RobertH

#481
Majoritatea interventiilor au fost despre Colina, cum ne asteptam dupa ce am vazut ca s-a ales V8. Refuzul primariei si a proiectantilor sa zica clar ca parcul zona verde Colina asa cum o stim noi va disparea complet, nu ajuta.
Interesant totusi ca cica vor prezenta cazul parcului zonei verzi Colina saptamana viitoare, luni . Cel mai probabil vor promite sa expropieze zona aia de langa spitalul de urgente abandonat si sa faca un parc.


LRadu

Foarte interesant vide-ul cu prezentarea detaliata a centurii. De apreciat rabdarea si profenionalismul cu care s-a realizat atat proiectarea cat si prezentarea acestuia pentru ca noi, cetatenii, sa intelegem exact ce se va intampla.

De asemenea de apreciat faptul ca nu s-au limitat doar la a proiecta un drum din punctul A in punctul B ci au gandit tot ceea ce presupune el, cu impact, cu conexiuni, strazi din zona, ce se poate intampla pe viitor.
Cred ca e un standard foarte ridicat pe care eu peronal nu stiu sa il mai fi vazut la alte proiecte.

Pe langa ce s-a remarcat anterior as mai completa:
-OMV-ul de langa giratoriul Sub-Coasta din Sannicoara pare ca va disparea, centura isi va modifica putin traseul si va trece din cate se pare exact peste OMV (pentru ca sa faca loc modificarii traseului somesului pentru extinderea pistei aeroportului)
-multe zone in care centura va fi ingropata pentru a avea un impact redus ca zgomot cat si sa fie mai usor pentru alte drumuri daca va fi cazul ulterior sa traverseze.
-sunt 6 poduri peste Somes, din care unul lung (in zona cora)

Apropo de zonele ingropate, in zona sopor cam toata centura este prevazuta astfel. Ma intreb cum se va realiza scurgerea apelor pluviale acolo, deoarece va fi probabil sub sau la aceeasi cota cu paraul de langa.

Drumurile de legatura sunt si ele foarte complexe, de exemplul cel catre Baciu (sper sa fie realizat cat de repede ar lua foarte mult din presipunea de pe Taietura Trucului si Grigorescu).

Complexa lucrare. Cum spunea cineva anterior daca va fi finalizata pana in 2030 cred ca va fi o realizare. Probabil va fi prioritate segmentul Cora-Floresti.
Partea buna este insa ca darorita nivelului profesionist cu care pare ca a fost facut proiectul probabil nu vor fi suprize ulterioare si probabil se vor putea atrage constructori seriosi.

TibiV

Are cineva strict prezentarea 3D cap-coada?
41 de minute este prea mult pentru cineva care nu locuieste in Cluj...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

LRadu

^tot video-ul este prezentarea 3d a centurii. (cam la 1 minut incepe efectiv prezentarea 3d) de la minutul aprox 35 e despre drumurile de legatura.

Eu am vizionat-o la viteza 1.25, uneori chiar la 1.5, omul vorbeste molcom, ardeleneste, e loc de viteza mai mare :))

ciprebbe

Am incercat si noi sa ii ajutam chiar cu o filmare reala din AX la altitudine constanta dar nu ne-a reusit la lungimile alea si la restrictiile aeriene. E frumos ce au reusit sa scoata in final.
Da, a fost prezenta si API la dezbatere si vom incerca si luni sa intram.
Am  vazut cat de bine au facut studiile premergatoare, am vazut pozitiile pilelor la unele viaducte cum le-au bagat printre utilitati si drumuri/alei existente. E un proiect care se face serios pe hartie pentru ca la executie sa nu avem surprize.
Eu le tin pumnii sa o scoata la capat si sa inceapa procedurile de predare la CNAIR si scoaterea la licitatie.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Oare vor da acord de mediu pentru acel debleu din Padurea Hoia (drum de legatura cu DN1F/Baciu)? Sau vor cere tunel acolo...

razvam

A scris @horatiu.cosma 3 pagini inapoi.

Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2020, 01:00:42 PM
M-am uitat prin memoriul de prezentare al proiectului:

- proiectul are 20 de noduri, toate făcute în proiectul CNAIR (strict nodul), la 8 dintre ele drumurile de legătură vor fi făcute în proiectul CNAIR: cel de la Gilău cu actualul nod A3, la Florești spre intersecția DN1-DJ107M (Luna de Sus), Florești-Baciu (DN1F), nod Bucium spre spitalul regional cu 3 bretele de 5 km în total (actualul DN1 cred că va fi lărgit la 3+3 până la spital, Bucium-spital prin spatele Vivo si Metro-spital), Calea Turzii, Sopor-centura diamant, Apahida-DN16 și ultimul, dar nu cel din urmă (bravo lor că au reușit să convingă CNAIR să includă acest drum de legătură în proiectul mare) Făget-Frunzișului.

- parcări de scurtă durată la Florești (după nodul Gilău spre Cluj) și în zona bulevardului muncii, spații de servicii și CIC în nod Gilău și în nod Calea Turzii

- platforma are 22 de metri (4 benzi de 3,5; 3 metri median, 2X2,5 acostamente). Acolo zic că parapetele lateral (pe mijloc e new jersey) va fi în afara acostamentului. Problema că e nevoie de un spațiu de lucru în spatele parapetelui, se lărgește platforma? Nu îmi e clar.

- 2 tuneluri în Făget de 450 de metri și 250 de metri, primul cut-and-cover, al doilea săpătură închisă; de la Cora la Calea Turzii se urcă constant (350 la 550 m altitudine), chiar și cu 6%.

- vreo 20 de case demolare, ceva gen 30 de ha defrișate în Făget, aici va fi un meci cu apărătorii copacilor la dezbaterea publică a acordului de mediu, dar altă variantă realistă nu prea există (tunel continuu până în Sopor din cauza diferenței de nivel, not going to happen)

cristi5

#488
Eu ma refer la zona asta, "padurea de stejar pufos" Hoia, de la minutul 28 pe video



Pe de alta parte nu prea inteleg de ce e nevoie de acel drum de legatura cand exista legatura la Nadasel...  Eu zic ca niste bani pt o solutie mai buna Baciu-Nadasel ar fi mai bine investiti daca tot avem A3...

Senzatia mea e ca se va renunta la unele elemente de proiect cum sunt noduri "fara numar" sau acest drum de legatura prin ditai dealul.

Powered by API/PUM imgur uploader

ciprebbe

Nu e ditamai dealul acolo, panta de acum e asemanatoare cu ce vezi in randare. E doar o terasare, excavatia nu e multa fata de cota actuala de teren.
A3 e prea departe iar pe viitor zona adiacenta acestui drum se poate dezvolta. Sus e un platou frumos.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

#490
Nimeni din Baciu nu ar merge până la Nadasel și apoi pe A3 spre Florești și apoi Cluj pentru a ajunge in Cluj. Cum adică să se renunțe la elemente din proiect, noduri fara număr? In primul rand nodurile sunt foarte ok, rezultate după n iterații in care au fost implicați o grămadă de oameni cu idei și propuneri. Mi se pare puțin de porc să vii după tot procesul asta pe parcursul căruia ai fi avut n ocazii să îți spui părerea și să zici "rezultatul e de rahat, sunt prea multe noduri". Cum zicea și Cip, nu e ditai dealul, se merge mult pe linia de nivel.

cristi5

#491
@horatiu.cosma proiectul pare mult mai bine pregatit decat ce a pregatit MT si ma bucur ca e asa. Si sunt convins ca au fost consultati temeinic toti actorii locali care trebuiau consultati.

Dar pana la urma fondurile tot de la centru (sau direct de la Bxl dar si ala tot centru e) trebuie aprobate sau?

Daca e asa, strategia din pdv autoritate locala e sa faci un proiect cat mai scump ca la o negociere sa ai de unde reduce.

@ciprebbe merci pt lamuriri. Vedem daca primeste AM si cum decurge procesul ala.

qionescu1

@nicolaem
Da, Ovidiu Campean vorbeste bine, nu la fel ca de bine ca Boc care din 2008 a tot avut timp sa-si puna la punct discursul. Acuma Ovidiu Campean intrebat la o dezbatere publica daca primaria ia in considerare un pasaj la intersectia Caii Manastur cu Campului, unde se poate profita de denivelarea de acolo, a raspuns ca primaria a analizat acest lucru dar ca e cea mai proasta solutie pasajul costand cat toata centura de sud. 

Sincer nu stiu ce studii face primaria de ies cu astfel de afirmatii sau cum un reprezentant "important" de al ei poate sustine deschis asa ceva. Asta in conditiile in care pe parte de infrastructura rutiera s-au chinuit aproape 10 ani cu o deschidere pe Campului si doua deschideri la sensul giratoriu din Marasti. Sper ca centura sa nu le puna probleme.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe