[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

@nicolaem
Legat de Hoia pădure protejată.
Observi că deși este pădure, parcă nu mai e pădure?
Observi presiunea imobiliară existentă acolo?
Este exact ce urmează la zonele din Făget care vor fi între CMC și oraș.
Dacă nu luptă cineva să se opună, ce crezi că urmează?

nicolaem

daca simti nevoia sa lupti, lupta ce sa zic.

padurea e tot acolo nush ce dezinformari citesti iarasi.

vrei sa iti pun poza din satelit sa vezi ca e fix la fel cu acum 15 ani?

nicolaem

#1367
ma uitam acum un pic in zona.

sensul giratoriu benzonaria Mol, donat, T Turcului, Calea Baciului. sunt strazi total blocate de trafic la orele de varf. traficul asta este in mare parte mers la job manastur+floresti <-> baciu

nu ar fi mai bine din considerente de mediu, poluare si calitatea vietii in aceste cartiere sa fie facut rapid un drum nou aici:



iar in actuala zona agricola sa fie desenat un cartier frumos, proiectat de la 0?

deacord ca drumul sa evite padurea, si cartierul sa nu urce pana sus in padure. ce e deranjat pt mine e ca "activistii" opunandu-se drumului de fapt tin acel trafic si poluarea fix la donat care joaca rol de centura.

am inteles ca se va face pasaj la CF langa tetarom. poate sa fie cu 6 benzi, tot gatuit in o banda pe taiatura turcului se va merge.

daca vrem sa gandim cu adevarat eco tra sa ii facem alternative la cel care sat in vest si merge in zona garii sa aiba pe unde ocoli orasul.

acum 50 de ani ecologistii s-ar fi opus variantei zorilor - manastur. cum ar fi fost orasul astazi fara ea?
cum ar fi acum orasuldaca ar mai avea niste "variante" buna ziua-sopor, dambul rotund-floresti, culoar 4 benzi paralel cu calea ferata.


StefanCelMare

Propui noi cartiere in zone cu probleme de conectivitate existente, nu imaginate.

Soluțiile de transport oferite, sunt chestionabile.
Dacă nu poți oferi transport public pe bandă dedicată spre centrul Clujului, mai bine nu îl faci.
Motivul este simplu.
Oricâte drumuri faci, surpriză, nu rezolvi traficul, ci chiar din contră, îl agravezi. S-au ars și alții cu asta.

Despre Frunzișului, e și contra argument la ce ai spus.
A plecat ca centură, a devenit locuit chiar intensiv pe margini, acaparat de cartierele pe care le unea.
Deci acum este nevoie de altă centură mai departe.
Un exemplu de 'urban sprawl', și de ce e foarte posibil să se petreacă și cu CMC in timp.

Întrebare: au oamenii ce cumpără locuințe în zona Frunzișului acces la transport public dedicat?
Răspuns: nu, și nici nu vor avea, deoarece nu s-a planificat și ulterior e dificil de făcut.

Cam ăsta este modelul pe care se dezvoltă orașul de decenii bune, model care duce la trafic intens și blocaje, dar model pe care propui să mergem în continuare.

Definiția nebuniei este să vrei rezultate diferite folosind aceleași metode.

StefanCelMare

#1369
Alt exemplu de 'nebunie' la ce ai spus.

Ce unești cu ce cu acel drum desenat cu galben.
De ce ar trebui să poată ajunge din Florești lumea în Baciu mai ușor?

Cu ce ajută, ai un studiu de trafic care spune că este o relație foarte căutată de oameni?
Ai ceva afaceri într-o zonă și ai mulți angajați ai acelor afaceri în cealaltă zonă?

Chiar crezi că va ocoli cineva pe acolo ca să meargă spre oraș în loc să treacă pe viitorul pasaj de la tăietură?

Oare nu ai deja mai mult de acea bandă de la tăietură?
Ai și strada Romulus Vuia, care te duce bine spre centru direct. Pasajul viitor va ajuta acea relație acum complicată cu intersecția lângă barieră.

Apropo, dacă facem x benzi pe tăietură, pe Vuia, pe lângă Frunzișului, oare asta rezolvă traficul cu adevărat? Sau de fapt stimulăm oamenii să gândească că își mai iau o mașină pe familie, că s-a lărgit drumul?

Lărgim drumuri, vine primarul din Florești și zice perfect, numa ce mă gândeam să mai autorizez 100 de blocuri.

Ai grijă unde te duce gândirea că drumurile noi sau lărgite pentru trafic auto rezolvă traficul.
E așa o minciună... Sună bine, dar este o minciună.

Cu excepția lărgirii pentru transport pe bandă dedicată, in restul cazurilor, lărgirile și drumurile noi agravează traficul.

nicolaem

#1370
nu am desenat continuari la acea linie pt ea ar trebui sa fie centura metropolitana. dar daca te opui la orice drum nou din principiu atunci niciodata nu o sa ai conectivitate. am pus linia asa doar sa arat ca o poti face fara sa afectezi padurea cum iti place sa spui ca "dispare"

daca pe tradul ce metropolitana uitam care e proiectul, pun si poze cu conectivitatea:


nah hai sa terminam ca te intorci de unde ai mai plecat. contrazici orice si daca nu esti deacord jignesti subtil interlocutorul cu "nebunia" sau bagi aia din manual "ai interese in zona"

cartierul propus de mine va aparea oricum daca se va face centura metropolitana, ala e accesul spre centru.
toate orasale mari din lumea asta au "inele" rutiere, dar desigur au fost nebuni si aia.

astept cu nerabdare sa propui tu vreodata ceva, ca de opus te opui la absolut orice.
cum vezi tu clujul peste 20 de ani. ce populatie sa aiba si care sunt solutiile la mobilitate. dar idei concrete nu generalisme.
creste zona metropolitana cu 50k oameni. unde dorm unde muncesc?

LE cartierul e "propus de mine" vad ca apare ca zona construibila in proiectul de PUG la care lucreaza UBB. dar desigur si aia in UBB sunt nebuni sau au interese


LE2
drumurile noi agraveaza traficul? serios?
pai de ce nu le inchidem atunci si rezolvam problema rapid. chiar daca ai citit asta undeva o iei ca regula de baza indiferent de context?
VOCE a agravat traficul in cluj? prelungirea Blv Muncii? A3? Centura gherla?

StefanCelMare

Citește mai atent ceea ce am scris.
Nu am scris că tu ai interese, este o formulare generalistă. Bănuiesc adică că nu ai tu personal interes acolo.

Aia cu definiția nebuniei nu am scris-o ca atac personal.

Îmi permit și eu să te întreb același lucru.
Pentru că ce propui aici este 'more of the same'. Aceeași dezvoltare care și-a arătat limitele în ultimele decenii, care ne-a adus în aglomerație și trafic.

Viziunea mea ar fi dezvoltarea pe baza metroului... Sau al unor alternative la el.

Ce știm că vom avea de exemplu este bandă dedicată de bus de la spitalul regional până la intrarea în Cluj.
Se poate extinde până la Calvaria relativ ușor.
Eu propun să tăiem in carne vie.
Benzi dedicate și pe pod Calvaria, sau facem pe lângă pod cumva (s-ar putea găsi soluții).
Și mai departe, benzi dedicate și pe Moților zona Platina și până în centru, respectiv Mărăști.

Benzi dedicate bus pe Turzii saaaau găsite soluții de transport dedicat gen bucla Republicii urcare și coborâre pe Pasteur - Babeș (toate străzile numite au parcare la bordură la care se poate renunța, cu alternative de parkinguri in zonă).

Poate că pare extremist ce spun, dar corelat și cu o strategie cu park and ride la intrările în oraș, poate ajuta mai mult decât CMCul.

In loc de CMC poate ar merita explorată mai mult și ideea de a face ceva similar deasupra liniei CF.

Ai obține trafic auto deasupra, trafic feroviar sub.
Poate singura bucată din CMC pe care aș face-o ar fi Gilău - Cora, pentru că mi-ar permite să fac benzi dedicate bus in tot Floreștiul.

De la Cora spre centru avem încă o sub-utilizare a străzilor, adică avem parcare la bordură! Poate ar mai merge și un pasaj in zona Profi Grigo, să rezolvi denivelat acea intersecție.

StefanCelMare

#1372
Ce ai enumerat in LE2, diferă complet de ce va fi CMC.

Acelea enumerate sunt cam toate variante trafic greu și variante pentru traficul de tranzit, care nu vrea să intre în oraș.

CMC este o legătură între cartierele orașului.
CMC va genera trafic adițional in oraș și va stimula dezvoltările imobiliare in zonele periferice.
Gândește-te la conexiunile din SUA dintre periferii și orașe. Au gândit mereu 'one more lane should fix it'. Au făcut x benzi, și fiecare lărgire a ținut câțiva ani, până a fost iar sugrumată de trafic.
In loc de x benzi, dacă făceau o șină de transport feroviar la suprafață, câștigau mult mai mult.

O posibilă soluție la Florești ar fi de altfel tunel feroviar spre magistrala Oradea - Cluj.
Dacă faci gara in zona dinspre Gilău, cu o parcare mare, free, poți inversa o parte din traficul spre oraș.
Dar ți-ar trebui și la Cluj ceva conexiune gară - centru apoi pe bandă dedicată. Altfel, greu.

nicolaem

#1373
ok, e o idee chiar daca extremista cum spui si tu.
pariezi totul pe transport public.
dar daca interzici dezvoltare prin extindere (noi cartiere in zona metropolitana), ce faci in oras in viitor cu cele cateva zeci de mii de noi persoane.
avand in vedere ca Florestiul a ajuns la 60 mii locuitori in 20 de ani, unde tii alti 60k in urmatorii 40 de ani?
permiti blocuri si mai inghesuite in oras? unde le faci daca si in oras prioritatea ta ramane spatiul verde?
din ce vad nici dezvoltarile imobiliare pe fostele platforme industriale nu iti plac.

strategia asta cred ca inchide orasul pentru nou veniti si (sau) ne trimite inapoi in trecutul saracacios unde maximul pe care il poti visa e sa prinzi un apartament care sa nu fie prea inghesuit.

eu de exemplu toata zona aia nordica a florestiului o vad u superb cartier de cateva mii de case cu somesul aproape (parc), spitalul regional peste drum, si centura metropolitana care iti permite sa fi in juma de ora la aeroport. si nu e nimic specific american, e foarte romanesc. andrei muresanu si dambul rotund fix asa s-au planificat la vremea lor, si arata bine si astazi.
este greu de ajuns in centru? poate. dar de ce trebuie sa fie centrul un punct de vizitat zilnic? ce e asa greu sa ai birouri si scoli la Cora cu acces rapid inclusiv cu bus.

mihai1

zona de nord a florestiului mi se pare perfecta pentru dezvoltare. poate fi un sopor 2.0 pentru ca nu ai absolut nimic acolo care sa nu iti permita sa planifici cum vrei tu. de asemenea, legatura cu busuri va fi foarte buna stiind ca se fac benzile dedicate de autobuz din floresti in cluj. ar putea fi un autobuz de ex din bucuium pana in noul cartier care sa treaca prin zona vivo-spital.

ijwtsh

Cand se apuca de etapa I? "In toamna" - da' deja am trecut de jumatatea ei.

doodoo

Quote from: mihai1 on October 20, 2024, 09:47:04 PMzona de nord a florestiului mi se pare perfecta pentru dezvoltare.
Te referi la zona deluroasa de dincolo de Somesul Mic ?

razvam

#1377
Quote from: ijwtsh on October 21, 2024, 08:16:01 PMCand se apuca de etapa I? "In toamna" - da' deja am trecut de jumatatea ei.

Se lucreaza in fata la Vivo, citeam recent ca o sa se mute drive-thru-ul de la Noodles Pack mai spre parcarea Vivo, iar cel actual se va darama.

sursa

Se lucreaza la mutarea utilitatilor de vreo 2 luni cred, prin august primisem de la un amic poza asta de pe la blocurile de langa BMW, pentru tevile de gaz parca era.



Nu stiu care este logica inceperii lucarilor din zona Vivo, dar presupun ca pe langa utilitati are treaba cu traseul / modificarile la overpassul Vivo.

Quote from: RobertH on January 30, 2023, 01:11:56 PM



Lucrarea in sine pe DN-1 are 20 de luni, asa zice SEAP, si daca ma tine bine memoria parca pe la sfarsitul lui 08.2023 au semnat, deci mai au ~11 luni ramase.
__

Oare exista posibilitatea sa intre sa faca pasajul pietonal subteran de la Vivo/Metro si dupa sa ceara desfiintarea semaforului si darea in utilizare a pasajului ? Ca daca intra sa lucreze la drum si reduc la 2 benzi pe sens traficul sa fie cat mai putin scandal, ca se blocheaza si mai tare din cauza semaforului.

nicolaem

orice ar fi se misca extrem de greu. ma indoiesc ca firma asta e capabila sa execute proiectul.
ce alte lucrari a mai avut? stim cum se misca in alte parti?

ijwtsh

Am scris acum cateva saptamani, constructorul e Viarom. Ei au facut si lucrarile alea la Turda care au durat o gramada. Vor merge incet, fara presiune, ca de...