[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

doodoo

Super veste, e exact ceea ce ceream și eu mai sus. O:-)
Mă bucur sa aud că totuși cineva a gândit cu cap și s-au gândit la impactul major al neinspiratei idei inițiale.

neobluenet

La giratoriul de la viitorul spital (SRU) se poate vedea deja ce pare a fi un drum de santier paralel cu DN1, de la BMW pana la cladirile armatei. Fie este amenajat de cei de la spital, desi nu ii avantajeaza cu nimic, fie de cei care fac centura. Deocamdata este la stadiu de balast, dar se poate face o bretea de ocolire foarte usor.

zol21

#1277
@neobluenet
Acolo va fi una dintre bretelele pasajului.

QuoteDincolo de lărgirea de la patru la șase benzi, facem și acel pasaj. Și atunci evident că acum se pregătește terenul, astfel încât să se creeze două bretele de circulație alternative la partea centrală, unde se va lucra la construcția pasajului pe DN1. Deci pe DN1 va fi pasaj și atunci, evident, se va obtura traficul. Și atunci vrem să facem două bretele care să asigure continuitatea traficului, ca să permită pe mijloc să se poată începe construcția șa pasajul de la Spitalul Regional de Urgență din Florești", a spus Emil Boc, la Realitatea FM.

https://media9.ro/vin-vremuri-grele-pentru-soferi-de-la-cluj-spre-floresti-se-va-circula-temporar-pe-doua-bretele/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2xWQ2lZgB1D8CCbxl3fyYyGbjNV7XCozrXJkxFb9ClMVJImfWVEtMFnl0_aem_9g6KXWJQN9Fe6X9A9ydK2w

tom_sawyer

#1278
Nu știu dacă e locul potrivit aici, dar:

Verde pentru centura ocolitoare din partea de nord a Clujului: va avea 8 kilometri lungime și un sens giratoriu
3 saptãmâni în urmã

Consilierii județeni au aprobat, în ședința ordinară de marți, proiectul privind încheierea unui protocol între administrația județeană și CNAIR privind delegarea dreptului de administrare temporară a unei porțiuni a drumului național DN1F (E81), aflată la ieșirea din localitatea Topa Mică, km 33+692. Este vorba despre așa numita ,,centură de nord" a Clujului, dintre Topa Mică și Așchileu Mic, care va avea 8 kilometri lungime. În plus, proiectul prevede și construirea unui sens giratoriu în localitatea Topa Mică. Proiectul a fost aprobat cu 35 de voturi.

Denumirea proiectului: ,,Modernizarea și reabilitarea DJ 170 B Topa Mică – Așchileu Mic, km 0+000 – km 8+000" – Amenajare sens Giratoriu pe DN 1 F, km 33+692.

Necesitatea realizării acestui demers este justificată de amenajarea unei conexiuni facile între drumul județean DJ 170B Topa Mică-Așchileul Mic și drumul național care leagă municipiile Cluj-Napoca și Zalău. Concret, este vizată construirea unei intersecții cu sens giratoriu, care să faciliteze accesul spre și dinspre drumul județean.

,,Această investiție este gândită să degreveze traficul de tranzit din partea de nord a municipiului, inclusiv prin reducerea distanței de deplasare între Topa Mică și Răscruci cu circa 15 kilometri. Semnarea acestui protocol cu CNAIR pentru realizarea girației era ultima cerință a finanțatorului înaintea semnării efective a contractului și începerea lucrărilor. Sperăm să realizăm această investiție cât mai repede", a declarat Alin Tișe, administratorul județului Cluj.

Acest proiect, în valoare de 293.767.072 lei, a fost depus pentru finanțare de Consiliului Județean Cluj în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027.

La intersecția drumului județean DJ 170 B cu DN 1 F, în localitatea Topa Mică, prin proiectul tehnic a fost prevăzută amenajarea unui sens giratoriu pentru a facilita accesul spre și dinspre drumul județean.

Racordul la DN 1F (E81), la km 33+692  dreapta,  se propune a se realiza cu intersectie sens giratoriu.  În zona viitoarei intersecții, DN 1 F are câte o bandă de circulație pe sens de 3.50 m, mărginită de câte un acostament de 1.5 m din care 0.75 m consolidat.

media9.ro


ijwtsh

#1279
Centura de nord :))) Plecati ba de-aici. Niste incompetenti.

nicolaem

Rușinos sa zici centura la un drum agricol asfaltat in Așchileu Mic și Țopa Mica.
Măcar dacă ar fi fost Aschileul Mare și Țopa Mare. ( Sarcasm)

qionescu1

#1281
E o batalie de cel putin 2 ani care s-a purtat si aici pe forum si a ajuns si prin alte parti. E foarte importat ca la nivel admninistrativ s-a inteles foarte clar ca pe partea nordica in Cluj si zona metropolitana nu exista nimic. Si s-a trecut la treaba. Foarte greu, dar s-a miscat ceva pana la urma. Momentan Cj Cluj atata poate, nu ne putem compara cu Cj Bihor (care e foarte aproape de a rezolva problemele de mobilitate din judet).

Cel mai trist e ca nu inca nu s-a reusit conectivitatea cu A3. Inca. Aici era punctul cheie. Ne multumim si cu o legatura cu DN1F-DN1C dar fara o legatura directa cu A3 va lasa mult de dorit. Vom vedea daca, unde si cand se va face cat de curand.

tom_sawyer

#1282
Totuși ce e cu valoarea aia de aproape 60 milioane euro? Au scris greșit în cei din presă? Deocamdată au aprobat un giratoriu si urmează să asfalteze 8 km de DJ de pământ. Vor să modernizeze și celălalt DJ, până în DN1C?


Pentru conectarea cu A3, poate insistă CJ-ul pentru descărcarea temporară de la Topa Mică de care am vorbit aici și aici, care se poate constitui într-o jumătate de nod permanent.

nicolaem

^^ai fost pe drumul ala între Așchileu și Răscruci? E totuși DJ presupun că e f îngust.
Și trece prin atâtea sate... Cum sa bagi trafic pe acolo fără un plan de centuri micuțe.

klax187

#1284
Am mai spus-o... Aceea nu e centura. Ce deseneaza CJ Cluj este o nenorocire pentru locuitorii acelor localitati daca se va incuraja traficul de tranzit pe acolo.

doodoo

#1285
@nicolaem
E corect ce zici.
Eu unul am fost pe acei 8km de care se povesteste aici, e un drum pitoresc, asfaltat in ultimii 3-4 ani cred, dar cam ingust si virajat, care urca si apoi coboara un interfluviu destul de inalt, cu o diferenta de nivel deloc de neglijat.
Ca atare mie mi se pare cam nepotrivit sa bagi tir-uri pe acel traseu de legatura. Dar poate ca il vor largi semnificativ.
Si da, ar fi o nenorocire pentru satele de pe valea Borsei daca s-ar duce pe acolo traficul greu de pe relatia Bistrita-Zalau ...

PS - recunosc ca am facut o confuzie mai sus - eu am fost pe un traseu paralel cu acesta, situat mai la est, de la Cristorel pana dupa Berindu (unde se iese in E81)

StefanCelMare

Am fost de mai multe ori pe DJ109 de la Hida spre Chinteni.
Ce să zic, am rămas surprins de cât trafic greu era deja pe acel DJ.
Veneau camioane multe cu pietriș spre Cluj pe acolo.
Conexiunea cu Topa nu e rea deloc, ar trebui să degreveze parțial Clujul de ceva trafic.

doodoo

In maxim o luna vor incepe lucrarile la largirea E60 pe acel tronson de 2km intre Floresti si Cluj.

Si din pacate, am inteles ca fiecare sens va avea dedicata doar cate o banda pe timpul lucrarilor...

E pacat ca nu s-a gasit totusi o solutie sa se pastreze macar 3 benzi active ... cine stie, poate in ceasul al 12-lea...

horatiu.cosma

https://economedia.ro/premieriul-ciolacu-despre-planurile-de-miliarde-pentru-infrastructura-din-capitala-transilvaniei-o-problema-a-clujului-este-numarul-mare-de-proiecte-incepute-care-toate-mizeaza-pe-fonduri-de-la-bucu.html

De 4 ani o tot spun și o repet pe toate canalele disponibile, centura Cluj e mega prioritate și nu trebuie ratat niciun sfert de oportunitate. După 5 ani de SF și 2 licitatii de lucrări anulate, vine și confirmarea tristă, a pierdut trenul finanțării de la București. Mare păcat, centura asta chiar putea împinge Clujul la next level.

ijwtsh

Si eu tot zilele astea m-am gandit sa scriu ceva de genul: cum e posibil ca centura Clujului sa nu fie prioritatea zero? Ceva s-a intamplat in 2020, pentru ca dupa dupa carantina a crescut vizibil traficul. Tin minte ca puteam merge cu masina oriunde, chiar si in orice zi a saptamanii la ore de varf. Gaseam loc de parcare, n-aveam nicio treaba. In 2022 am avut socul vietii mele pe Frunzisului (bine, cred ca era in lucru si sensul giratoriu de la Wings atunci), dar per total era groaznic. Acum, nici nu mai zic.

Si nu, nu sunt "viniturile". Daca ma uit la numere, predomina cele de Cluj cu mult. Da, e nevoie de centura. Dar daca nu se face urgent (si n-are cum sa se faca urgent, ca nici daca azi ar incepe lucrarile nu s-ar face degraba), trebuie sa fie luate niste masuri aspre si nepopulare. Nu putem astepta dupa metrou.

Am auzit mai demult ca Boc nu vrea sa mai candideze. Acum da. Daca chiar vrea sa fie ultimul lui mandat, dupa ce e reales n-ar trebui sa-i mai pese de cat de urat va fi, ca nu va mai candida din nou. Suplimentate autobuzele, interzise masinile sub Euro 4, mai multe parcari si cei de la ridicari chiar sa-si faca treaba.

Eu nu inteleg cum nu se pune mai multa presiune. Nu inteleg cum lumea suporta.