News:

.

Main Menu

Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Elon Musk lanseaza anul viitor taxiurile autonome si in doi ani o masina fara volan si pedale

Elon Musk, fondatorul Tesla, face din nou declaratii controversate, anuntand prima masina fara volan si pedale, precum si lansarea taxiurilor autonome pe unele piete din SUA. Taxiurile fara soferi vor fi disponibile anul viitor pe piata americana, iar masinile fara volane peste doi ani, scrie autoblog.com.

Detalii pe Wall-Street.ro

ghrt

Parcă văd că le interzice vreo instanţă românească: şoferul nu are licenţă de la primăria locală...
Cont (aproape) inactiv.

nirolf

Stai liniștit că la ce drumuri și mai ales marcaje avem noi nu cred că o să vedem prea curând mașini autonome pe la noi.

ghrt

Depinde ce tehnologie pentru orientare adoptă. Maşinile autonome au fost testate în deşert deci nu au nevoie neapărat de marcaje rutiere de calitate.
Cont (aproape) inactiv.

adiarc

cred ca cele mai importante sunt conditiile meteo....cand voi vedea una care merge ceas pe ceata densa,ploaie torentiala,ninsoare abundenta,etc...voi fii convins....până una alta cam toate testele sunt in conditii meteo impecabile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Inceputul sfarsitului pentru soferii de camion... 60% reducere de costuri... o revolutie.




VIDEO Un camion electric autonom a început, în premieră mondială, să livreze zilnic mărfuri în Suedia

Un camion electric autonom numit T-Pod a început să livreze zilnic mărfuri în Suedia, aceasta fiind o premieră mondială, potrivit dezvoltatorului Einride și companiei de logistică DB Schenker, beneficiara serviciului de transport, transmite Reuters. Startup-ul suedez Einride discută parteneriate cu furnizori majori pentru creșterea producției și a comenzilor de livrare, iar compania nu exclude viitoare colaborări cu producători mari de camioane, a declarat directorul general al acesteia, Robert Falck, scrie News.ro. "Această autorizație de circulație pe drumurile publice este un eveniment major...un pas pentru utilizarea comercială a tehnologiei pe șosele. Pentru că suntem în primul rând o companie de software și operațională, considerăm că pentru a progresa avem nevoie de un parteneriat cu o companie producătoare", a declarat Falck, fost director la Volvo, adăugând că speră că un acord în acest sens va fi încheiat până anul viitor.

Camionul T-Pod are 26 de tone atunci când este încărcat la capacitate maximă și nu are o cabină pentru șofer, ceea ce reduce costurile operaționale pentru transportul mărfurilor cu circa 60% comparativ cu un camion cu motor pe motorină și șofer.

Profit.ro

kitsune

Driverless cars working together can speed up traffic by 35 percent

Autonomous cars could fix a lot of different problems associated with driving in cities, but there needs to be a way for them to work together"

A fleet of driverless cars working together to keep traffic moving smoothly can improve overall traffic flow by at least 35 percent, researchers have shown.

The researchers from the University of Cambridge including Michael He, a second year Mathematics undergraduate from St John's, programmed a small fleet of miniature robotic cars to drive on a multi-lane track and observed how the traffic flow changed when one of the cars stopped.

When the cars were not driving cooperatively, any cars behind the stopped car had to stop or slow down and wait for a gap in the traffic, as would typically happen on a real road. A queue quickly formed behind the stopped car and overall traffic flow was slowed.
However, when the cars were communicating with each other and driving cooperatively, as soon as one car stopped in the inner lane, it sent a signal to all the other cars. Cars in the outer lane that were in immediate proximity of the stopped car slowed down slightly so that cars in the inner lane were able to quickly pass the stopped car without having to stop or slow down significantly.

Additionally, when a human-controlled driver was put on the 'road' with the autonomous cars and moved around the track in an aggressive manner, the other cars were able to give way to avoid the aggressive driver, improving safety.

Articolul complet aici
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Premierul ungar inaugurează o pistă de testare a autovehiculelor autonome, o investiţie de 137 milioane euro pe 265 de hectare

Premierul ungar Viktor Orban a inaugurat o pistă de testare a autovehiculelor autonome de 265 de hectare în apropiere de Zalaegerszeg, în sud-vestul Ungariei, pe care guvernul ţării a finanţat-o cu un grant de 45 miliarde de forinţi (137,9 milioane de euro), potrivit Hungary Today. Privitor la pistă, Orban a declarat că ,,viitorul a început, se cheamă economia digitală". Investiţia din Zalaegerszeg ,,este unul dintre primele bilete cumpărate de Ungaria pentru acel viitor", a mai declarat Orban, adăugând că investiţia a pus de asemenea Ungaria pe harta auto a Europei.

ZF

Ionut

Poșta americană a început un proiect pilot de livrare a corespondenței cu camioane autonome

Poșta americană, USPC, a început marți un proiect pilot de două săptămâni de livrare a corespondenței cu camioane autonome ale startup-ului TuSimple, în trei state din sudul Statelor Unite, acesta fiind un nou pas în eforturile de a comercializa tehnologia vehiculelor autonome pentru transportul mărfurilor, transmite Reuters. Startup-ul TuSimple din San Diego a anunțat că vehiculele sale autonome vor începe să transporte corespondență între unitățile poștale din Phoenix și Dallas, pentru a vedea cum tehnologia autonomă poate îmbunătăți timpii de livrare și costurile. Un șofer va sta totuși la volan pentru a interveni dacă va fi necesar, în timp ce un inginer va călători pe locul pasagerului, scrie News.ro.

Detalii pe Profit.ro

Ionut

Ford vrea să integreze roboţi care să livreze colete cu camioane autonome: Gigantul auto a semnat miercuri un parteneriat cu un producător de roboţi bipezi

Ford Motor a anunţat, miercuri, un parteneriat cu producătorul de roboţi bipezi Agility Robotics, în vederea proiectării unei flote de camioane autonome pentru transportul de mărfuri, care vor livra colete la locuinţele oamenilor, transmite Reuters. Ford se orientează spre dezvoltarea unor vehicule autonome care ar putea fi preluate de companii precum Domino's Pizza, Lyft sau Target. Robotul biped al Agility Robotics, Digit, a fost lansat de către Ford anul trecut, compania declarând că lucrează la dezvoltarea celui mai bun mod de a integra robotul în viitoarele camioane autonome. Digit este capabil să ridice pachete care cântăresc până la 40 de kilograme, poate să urce sau să coboare scări şi să se deplaseze pe terenuri neuniforme, menţinându-şi echilibrul inclusiv în cazul unor lovituri, susţine Ford.

După ce Ford a cumpărat, în 2017, Argo AI, un start-up bazat pe conducere autonomă din Pittsburgh, compania şi-a propus să furnizeze servicii autonome pentru o gamă mai largă de parteneri, care la rândul lor ar oferi servicii clienţilor lor sub numele mărcii Ford. Cu toate acestea, costurile de dezvoltare ale vehiculelor autonome au crescut exponenţial în ultimii ani, fapt ce a determinat dezvoltatorii de automobile să caute alianţe şi investitori externi. Recent, Ford a dezvăluit că se află în discuţii cu firma germană Wolkswagen, în vederea dezvoltării unei serii de vehicule comerciale, ulterior adăugând şi maşinile electrice şi autonome în plan, ca parte a unei alianţe menite să salveze miliarde, în materie de costuri.

ZF

voicul

Apropo de propunerea sa nu fie decat taxiuri EURO5 in B: "După ce taxiurile vor deveni autonome, estimările arată că numărul actual al taxiurilor din New York ar putea fi redus cu două treimi."
----

Numărul taxiurilor tradiţionale ar putea fi redus cu până la 70% în următorii 10 ani - VIDEO

Transportul viitorului prin robo-taxiuri ar putea ajunge să valoreze peste 2.000 de miliarde de dolari pe an, până în 2030. În plus, adoptarea în masă a vehiculelor autonome ar putea stimula semnificativ o serie de sectoare industriale deja existente, iar numărul taxiurilor tradiţionale ar putea fi redus cu până la 70%.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/numarul-taxiurilor-traditionale-ar-putea-fi-redus-cu-pana-la-70-in-urmatorii-10-ani-1137208

cristi5

^ Intellgenta artificiala este pe varful curbei Gartner de hype.

Pe de alta parte avem San Francisco care interzice softurile de recunoastere faciala pt ca nu merg, mai ales la recunoasterea persoanelor de culoare sau hispanici.

Eu vad dificultati majore pt condus autonom in oras pe scara larga in 10 ani in orice conditii de vreme.  Ce facem, cand ploua sau ninge chemam soferii bio?

dr4qul4

eu sunt curios cum vor depista gropile din asfalt (in timp util ca sa le ocoleasca)? Sau va faceti iluzii ca vom scapa de gropi in 10 ani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Prima masina care va da intr-o groapa o va marca pe harta.

adiarc

Tesla isi adapteaza comportamentul...am simtit-o pe propria piele cand am testat-o anul trecut in Hamburg...a oprit singura la o denivelare pt red vitezei si mi s-a spus ca este pt ca a mai fost  pe acolo si a invatat....de ce nu ar putea transmite si altor masini?sau chiar autorităților sa repare?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura