News:

.

Main Menu

Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5


voicul

Si prin facut, tu iti dai seama singur ca, de fapt, in realitatea, a evitat.  :lol:

Ionut

General Motors promite ca in 2019 va lansa o flota de taxiuri capabile sa se conduca singure

​General Motors a anuntat ca are planuri ambitioase si ca in 2019 ar vrea sa lanseze primele flote de taxi-uri autonome in mai multe orase. Masinile autonome reprezinta pentru companii cea mai mai mare oportunitate de la aparitia internetului si pana in prezent, spune seful GM, Dan Ammann. Termenul de 2019 este insa unul greu de atins din mai multe motive si majoritatea companiilor si-au propus sa lanseze servicii cu masini autonome in intervalul 2020-2022, cu precizarea ca pentru masini 100% autonome estimarile indica in general anul 2025.

General Motors spune ca aceste servicii ar putea ajunge sa faca profit chiar si daca pretul unei calatorii pentru publicul larg ar fi de numai un dolar/mila, in timp ce la aplicatii precum Uber sau Lyft media este undeva pe la 2-3 dolari/mila. GM nu a dat insa detalii despre modul in care aceste servicii vor fi lansate si mai ales ce rol va avea compania: va livra masinile unor parteneri, cum ar fi Lyft unde GM a investit 500 milioane dolari in 2015 sau va gestiona singura aceste servicii.

Hotnews

Ionut

China deschide accesul vehiculelor fără şofer pe drumurile publice

După ce anul trecut anunţau interzicerea vehiculelor autonome până la finalizarea şi aprobarea unui cadru legal care să reglementeze folosirea acestora, autorităţile chineze au revenit asupra acestei decizii, dând undă verde pentru o nouă rundă de teste pe drumurile publice. Decizia anunţată de Comisia Municipală pentru Transport din Beijing va permite companiilor înregistrate în China să solicite autorizaţii temporare pentru testarea vehiculelor fără şofer în condiţii reale de trafic. Dacă nu apar prea multe incidente nedorite, testele ar putea fi urmate de acceptarea acestei modalităţi de transport în mod oficial.

Pentru a fi acceptate pe drumurile publice, vehiculele fără şofer trebuie să fie asigurate pentru despăgubiri în caz de accidente şi să aibă un şofer în spatele volanului, care să asiste permanent sistemul computerizat şi să intervină în cazul apariţiei unor situaţii periculoase. În afară de China, vehiculele fără şofer mai sunt testate pe drumurile mai puţin circulate din Australia, Statele Unite şi Marea Britanie.



Go4IT

Ionut

Apple şi-a extins flota de maşini autonome

Gigantul american Apple şi-a extins flota de maşini autonome la 27 de autovehicule, de la doar 3, câte erau înregistrate anul trecut în California, potrivit informaţiilor Bloomberg citate de techcrunch.com. Flota de maşini care se conduc singure este formată din modelul de tip SUV de la Lexus - RX450h, o alegere firească pentru un proiect de tehnologie în zona auto, dat fiind că acesta poate fi adaptat cu uşurinţă prin instalarea unor sensori adiţionali pe bord. Apple a început să mărească flota de maşini autonome din iulie anul trecut. Până acum gigantul american s-a axat în principal pe dezvoltarea software-ului dedicat autovehiculelor autonome cu ajutorul tehnologiei ,,machien learning".

ZF

Ionut

California este "raiul" masinilor autonome.
16 companii le-au testat acolo anul trecut, Google a bifat peste jumatate de milion de km


​California a dat autorizatie unui mare numar de companii pentru a testa masinile autonome pe drumurile publice, iar anul trecut Waymo, divizie a Google, a "bifat" peste 500.000 km, mult peste toti ceilalti. Datele includ si numarul de dati in care soferii au fost nevoiti sa intervina, iar aici tot Waymo sta cel mai bine, urmata de GM si Nissan. Printre companiile care au primit autorizatie de test se numara Mercedes, Bosch, BMW si Ford. Datele autoritatii California Department of Motor Vehicles arata ca in ultimul an companiile autorizate au testat in total masinile mai mult de 700.000 km, cel mai bine stand Waymo si Cruise (parte a General Motors). Datele includ exact perioada decembrie 2016-noiembrie 2017.

Hotnews

Ionut

Studenții din Cluj au început să studieze, în premieră, cum pot mașinile să circule singure. În România, lipsa marcajelor ar face însă imposibilă deplasarea unui astfel de automobil

Studenții români din Cluj-Napoca au început să studieze și să se specializeze în conducerea autonomă a automobilelor, în pofida faptului că România nu va putea intra pe această nișă prea curând, fiind chiar puțin probabilă în următorii 20 de ani, din cauza unei infrastructuri neadecvate. Se consideră însă că pregătirea unor specialiști ar putea grăbi acest proces. Din păcate, una din funcțiile sistemului de tehnologii pentru conducere autonomă este recunoașterea marcajelor de pe șosele pentru a menține direcția de rulare. Absența totală sau parțială a acestora, așa cum se întâmplă frecvent în România, pune în pericol deplasarea unui vehicul autonom și face imposibilă o deplasare în siguranță.

În Cluj-Napoca, la Facultatea de Automatică și Calculatoare, este însă organizat un program de pregătire, denumit "Tehnologia, dinamica și controlul mașinilor autonome", pentru ca studenții să se familiarizeze în domeniul conducerii autonome. Programul este organizat de Bosch.

Profit.ro

TibiV

Jumatatea goala a paharului: baietii aia nu vor putea aplica ce invata nici peste 30 de ani.
Jumatatea plina a paharului: baietii aia isi vor gasi aproape sigur niste joburi nune la Bosch...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

​VIDEO Waymo, parte a Google, arata intr-un clip in 360 de grade cum functioneaza o masina autonoma si ce vezi cand esti in ea

​Waymo, divizia de masini autonome a Google, a pus un video in 360 de grade in care arata cum functioneaza masinile care se pot conduce singure si ofera un exemplu despre ce ar putea sa vada un astfel de pasager. Google testeaza de peste un deceniu masini autonome, a acumulat 8 milioane de km, dar si-a intensificat testele din ianuarie 2017 cand a introdus o versiune mult imbunatatita instalata pe modele Chrysler.



Hotnews

adiarc

Arată super toata combinația asta intre lasere,camere,radare si o inteligenta artificiala care învață ( ultima chestie recunosc ca ma îngrijorează )....totusi testul e făcut pe condiții meteo perfecte....sint curios cum e cand ploua ninge si toate acele "ustensile" se acoperă cu un strat gros de mâzga,noroi,gheata,etc...

Un asemenea test as vrea sa vad,căci altfel e ca si consumul raportat de constructorii auto - consumul din laboratoarele de teste n-ar nici o legătura cu cel in condiții reale de trafic.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Pai de-aia functioneaza autonomele in California,  ca-s conditii meteo perfecte.

adiarc

 :lol:
Hei Google...haideți in România acum....sunt condiții ideale...sa va perfecționați tehnologia  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Pe bune, nu spun eu asta cu California, o spun profesori de robotica.

A avut Uber ceva experienta cu autonome in Portland OR parca. Era un inginer la volan, gata oricand sa intervina. In Oregon ploua. S-a terminat experimentul.

In California cand ploua copiii sunt lasati sa iasa de la ora sa vada cum e (auzita de la un prieten cu copii de scoala in Los Altos). Cam cum era la noi la prima ninsoare.

dr4qul4

Orice sistem trebuie sa functioneze in mediul imperfect al clientului, pentru ca acesta plateste pentru a il utiliza atunci cand are nevoie, nu doar atunci cand vrea sistemul.

Si treaba cu ploaia e o legenda urbana. California e aproape dubla fata de Romania. Si in majoritatea zonelor precipitatiile sunt doar un pic mai mici ca la noi (undeva intre 66% si 95%). Poate scoala aia era la granita cu Nevada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Baieti, nu va mai faceti soferi de camioane ca n-o sa ajungeti la pensie din meseria asta. Si in general, soferi profesionisti de orice.




VIDEO: Camionul fara sofer, produs de Uber, liber sa circule pe autostrada

Uber a declarat marti ca, in ultimele luni, autocamioanele sale fara sofer au transportat marfa pentru clienti din randul firmelor de transport pe autostrazile din Arizona, scrie New York Times. Camioanele au avut insa la bord un sofer licentiat, gata sa preia controlul in caz de urgenta. Dar Uber a spus ca scopul final este eliminarea soferilor umani in cabina.

Transportul este o tinta fireasca pentru automatizare. Teoretic, camioanele automate pot ramane pe drum mai mult timp decat cele cu soferi umani si, de-a lungul timpului, se asteapta sa fie mai putin predispuse la accidente, deoarece nu pot fi distrase sau adormi. In cele din urma, se preconizeaza ca acesti factori vor face camioanele automate o alternativa mai ieftina. Compania continua sa perfectioneze tehnologia camioanelor fara sofer, pentru a-si gasi locul intr-un domeniu din ce in ce mai aglomerat.

Waymo a mai spus ca are in vedere sa aplice tehnologia care permite condusul fara sofer camioanelor, in timp ce Tesla a declarat ca intentioneaza sa introduca un camion electric cu un mod de auto-conducere incorporat.



Hotnews