News:

.

Main Menu

Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Unicornul camioanelor autonome: start-up-ul TuSimple a primit o investiţie de 95 mil. dolari, fiind evaluat la 1 mld. dolari

TuSimple, start-up-ul american care a dezvoltat un sistem special prin care camioanele pot deveni autonome, a fost evaluat la peste un miliard de dolari, după ce a reuşit să obţină o investiţie de 95 milioane dolari într-o rundă de finanţare condusă de gigantul online Sina Corp din China, relatează Reuters. Noua finanţare primită, care provine şi de la fondul de investiţii Composite Capital din Hong Kong, va fi utilizată pentru extinderea flotei comerciale la 50 de camioane până în luna iunie. În prezent flota TuSimple este formată din 11 camioane autonome care operează în statul Arizona din SUA. Odată cu noile fonduri primite, start-up-ul, înfiinţat în urmă cu trei ani, ajunge la un total de finanţări de 178 milioane de dolari. Start-up-ul are în prezent 12 clienţi şi plănuieşte să se extindă şi în statul Texas.

Companiile din Silicon Valley, împreună cu producătorii tradiţionali de camioane, s-au întrecut în ultimul timp în a pune pe şosele vehicule comerciale autonome, specialiştii industriei de transport menţionând că jucătorii din industria de camioane se vor număra printre primii utilizatori dată fiind predictibilitatea de pe autostrăzi comparativ cu străzile aglomerate ale unui oraş. Luan trecut, Daimler, producătorul auto german de lux, a anunţat că va investi 500 milioane de euro (573 milioane de dolari) în următorii ani pentru dezvoltarea unor camioane autonome. Totodată Uber, gigantul din ride-hailing, a cumpărat în 2016 business-ul Otto de camioane, însă a anunţat anul trecut că va folosi unitatea pentru a dezvolta maşini autonome.

ZF

Ionut

California rămâne raiul mașinilor care se conduc singure. Tot mai multe companii s-au înscris, numărul de kilometri a crescut puternic, iar Google are cele mai bune rezultate

California a dat autorizație unui număr tot mai mare de companii pentru a testa mașinile autonome pe drumurile publice, iar în total 48 de firme au acest drept. Anul trecut câteva sute de mașini au parcurs peste 3,2 milioane km în mod autonom, iar cele mai bune rezultate le-au obținut Waymo (divizie a Google) și Cruise Automation (divizie a General Motors). Datele includ și numărul de ori în care șoferii au fost nevoiți să intervină, iar aici tot Waymo stă cel mai bine, urmată de GM și Zoox. Amănunt important: conform legii în mașină trebuie să fie o persoană care să intervină în caz de urgență.

Detalii pe Hotnews

Ionut

Se naşte o nouă generaţie de servicii auto: BMW şi Daimler investesc 1 miliard de euro în vehiculele autonome, folosirea în comun a maşinilor sau sistemul ,,pay per use"

BMW şi Daimler au format un joint-venture care îşi propune să investească 1 miliard de euro în noua generaţie de servicii auto, cum sunt vehiculele autonome, folosirea în comun a maşinilor sau sistemul ,,pay per use", informează BBC. Decizia vine pe fondul concurenţei cu care se confruntă producatorii traditionali din partea serviciilor de mobilitate oferite de Uber si alte firme de tehnologie. BMW şi Daimler au declarat că sunt deschise să investească în startup-uri de tehnologie. Ambele companii au lucrat la dezvoltarea de automobile autonome. Mulţi analişti susţin că pentru a supravieţui în cursa cu giganţilor tehnologiei, fabricanţii tradiţionali de automobile trebuie să se îndrepte spre zona serviciilor bazate pe utilizare, în detrimentul vânzărilor.

Noul joint-venture are cinci componente: un serviciu de gestionare a rutelor şi de rezervări, bazat pe smartphone, servicii de încărcare a maşinilor electrice, serviciu de transport la cerere, servicii de parcare, precum şi servicii de partajare a folosirii unui automobil. Harald Krüger, preşedintele consiliului de administraţie al BMW, a declarat: "Aceste cinci servicii se vor uni pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, bazat pe o flotă de vehicule electrice şi autonome, care se vor încărca şi vor parca singure".

ZF

Ionut

Porsche testează utilizarea conducerii autonome în service. Mașinile vor merge singure din parcare pe elevator

Porsche a decis să testeze conducerea autonomă în atelierele proprii, cu ajutorul mașinilor care accesează liniile de reparații. Proiectul este parte dintr-un parteneriat cu un start-up tehnologic și are ca țintă mijlocul acestui an. Cei de la Porsche susțin că proiectul va fi implementat în 100 de zile de experții din zona de automatizări și conducere autonomă precum și tehnologie aftersales, împreună cu Kopernicus Automotive.

Profit.ro

voicul

Mai e pana departe:

Se prefigurează o nouă tehnologie pentru mașinile autonome, bazată pe laser - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/se-prefigureaza-o-noua-tehnologie-pentru-masinile-autonome-bazata-pe-laser-1093564

cristi5

#110
Azi-dimineata am avut un incident care m-a pus pe ganduri in legatura cu masinile autonome.

Am condus vreo 20km pe autostrada urmati de vreo 5 km pe DN obisnuit de 10m, aproximativ gol, fara localitati. Pe jos era cam 1 cm de zapada cazuta azi-noapte, temperatura 1 grad. Pt ca era asa putina si urma sa se topeasca seara, ca doar e "primvara" in Suedia (si weekend), nu au curatat-o.

DNul meu s-a terminat brusc intr-o intersectie T, dupa un varf de panta. Am vazut intersectia pe GPS dar de pe harta nu reiesea ca voi ajunge acolo in coborare.  Eram usor confuz ca vedeam intersectia T pe harta, dar in teren nu... si ma gandeam, oare cand "apare". Se vede treaba ca nu o vedeam pt ca era dincolo de varful de panta...

Cand sa franez sa intru in intersectie masina a alunecat pe stratul acela de zapada in coborare ca o sanie pe derdelus. Atunci mi-am dat seama ca masina mergea semnificativ mai rapid decat credeam pt ca veneam de pe autostrada... Se cheama "orbirea vitezei"
QuoteVelocitization occurs when you have slowed down from a high speed. It then appears to you that the car is moving significantly slower than it actually does.

Deci orbirea vitezei in combinatie cu franare in coborare pe suprafata alunecoasa... Pana la urma ABSul si-a facut treaba si am putut opri inainte de a intra pe cealalt drum.

M-am gandit cum era cu o autonoma. Avantaje:
- clar ca n-ar fi avut orbirea vitezei
- si poate ar fi aflat din harti digitale ca oprirea in intersectia T se face in coborare

Dar cum ar fi stiut o autonoma ca zapada de 1cm se transforma in derdelus, pe cand cea de 5cm te incetineste? Probabil cand o masina autonoma va vedea alb, va merge cu 20... Din pacate majoritatea experimentelor se fac in California, "it never rains in California", de ninsoare ce sa mai vorbim.

TibiV

Foarte buna (si instructiva) povestea...
:cheers:

Dar ce iti veni sa faci manevre din astea in Suedia?
Trebuia sa mergi in California!
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul


voicul

Mașinile autonome, departe de producția pe scară largă. Peste 70% dintre americani nu ar cumpăra un astfel de vehicul - VIDEO

Dezvoltarea maşinilor autonome s-ar putea dovedi un pariu neprofitabil. Pentru moment, cel puţin. Şi asta pentru că jumătate dintre americani nu au încredere în maşinile care se conduc singure pentru că le consideră mai periculoase decât cele conduse de oameni.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/masinile-autonome-departe-de-productia-pe-scara-larga-peste-70-dintre-americani-nu-ar-cumpara-un-astfel-de-vehicul-1107720

ciprebbe

M-am intors din California unde toti urla ca vor electrica (in special Tesla.... e full de ele pe acolo) si autonoma ca sa poata drincali linistiti (mai ales dupa o vizita in Vegas).
50% dintre toti americanii,cum se zice in reportaj, mi se pare o cifra mare si incurajatoare pt industrie nu cum se sustine contrar in link.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Maşinile autonome ale Volkswagen ies pe străzile germane pentru a fi testate

Volkswagen (VW) a început testarea a cinci versiuni, electrice şi extrem de automatizate, ale modelului Golf, pe străzile oraşului Hamburg, informează Bloomberg. Vehiculele, echipate cu dispozitive de siguranţă, lasere, radare şi scanere, vor naviga pe o rază de 3 kilometri în oraşul german, care construieşte, de asemenea, un nou teren complet de testare, cu semafoare inteligente. ,,Pentru a face şofatul să devină mai sigur şi mai confortabil în viitor, nu este suficient doar ca vehiculele să devină autonome şi mai inteligente - oraşele trebuie să ofere, de asemenea, un ecosistem digital care să permită acest lucru" a declarat Axel Heinrich, şeful departamentului de cercetare al VW.

Efortul companiei VW face parte dintr-o serie manifestată în cadrul industriei auto, pentru a ţine pasul cu Waymo, unitatea de conducere autonomă a companiei Google, care este văzută ca lider pentru viitoarele robo-taxiuri. Pentru a avansa şi pentru a economisi costuri, companiile fac şi alianţe, cum este ideea asocierii BMW cu Daimler în privinţa autovehiculele autonome. În timp ce majoritatea companiilor urmăresc să producă maşini care, în cele din urmă, nu vor mai necesita implicarea şoferului, există şi cazuri, precum cel al producătorului francez PSA Group, în care firmele decid să renunţe la aceste planuri, din considerente financiare.

ZF

Ionut

Parlamentul European: Masinile fara sofer vor circula in Europa din 2020

Vehiculele autonome vor intra pe piata UE in 2020. Deputatii europeni au votat un raport privind masinile fara sofer, subliniind faptul ca sunt necesare fonduri suficiente pentru sustinerea sectorului si reguli adecvate de siguranta si responsabilitate. Aproximativ 95% dintre accidentele rutiere implica eroarea umana, mii de oameni pierzandu-si anual viatain aceste accidente. Potrivit deputatilor europeni, vehiculele autonome pot reduce aceste numere in mod semnificativ si pot contribui la imbunatatirea sigurantei rutiere. Tehnologia digitala poate reduce congestionarea traficului si emisiile de gaze cu efect de sera si poluanti atmosferici. De asemenea, aceasta poate creste accesul la mobilitate, de exemplu, prin deschiderea transportului rutier catre persoanelein varsta si persoanele cu mobilitate redusa sau handicap.

In plus, se asteapta ca piata vehiculelor autonome sa creasca exponential, creand noi locuri de munca si sa genereze profituri de 620 de miliarde de euro pentru industria auto din UE si 180 de miliarde de euro pentru sectorul electronic pana in 2025.

T-Times.ro

Ionut

Ambiţia Apple de a intra pe piaţa automobilelor autonome este pe cale să devină realitate: Gigantul hi-tech ar putea produce în masă un sistem revoluţionar pentru maşinile autonome

Acest demers oferă noi dovezi cu privire la ambiţiile Apple de a intra pe piaţa vehiculelor autonome, numit de către companie ,,Project Titan". Discuţiile se concentrează asupra lidar, un senzor care oferă o imagine tridimensională asupra drumului parcurs de autoturism. Apple urmăreşte crearea unor unităţi lidar mai ieftine, mai uşor de produs în masă decât tehnologia actuală şi de dimensiuni mai reduse, potrivit surselor din cadrul companiei, citate de Reuters.

Astfel, producătorul solicită un ,,design revoluţionar", nefiind încă dezvăluite companiile abordate în acest sens. Aceste eforturi ar putea denota faptul că Apple doreşte să dezvolte un întreg lanţ de hardware, pentru ghidarea vehiculelor autonome, alăturându-se, totodată, producătorilor de maşini şi investitorilor, în încercarea de a identifica cele mai potrivite tehnologii în acest sens.

Sistemele lidar actuale, inclusiv unităţile de la Velodyne Inc, montate pe flota vehiculelor autonome testate de către Apple, utilizează impulsuri de lumină laser pentru a oferi imagini precise despre mediul înconjurător al maşinii. Aceste sisteme pot ajunge, însă, la costuri de 100.000 de dolari. Interesul Apple pentru senzorii de lidar de generaţie următoare apare după o bruscă dezvoltare a testării rutiere, implicând angajaţi cheie de la Tesla şi Google.

ZF

Ionut

China se pregăteşte să testeze maşinile autonome în condiţii de autostradă

China va construi prima zonă de testare a maşinilor autonome, care va imita condiţiile întâlnite pe autostradă. Iniţiativa vine în condiţiile în care se profilează o tendinţă de trecere către autoturisme smart, scrie Bloomberg. Compania Qiulu Transportation Development Group, care beneficiază de sprijinul statului, se foloseşte de o secţiune de autostradă pentru a crea o zonă de testare a vehiculelor autonome.  Potrivit putătorului de cuvânt al companiei, punctul de testare va fi situat în provincia estică Shandong.

Proiectul chinezilor va avea o lungime de 26 de kilometrii şi a fost demarat pe 12 aprilie, preconizându-se că va putea fi utilizat în septembrie. Producătorii chinezi şi jucătorii din industrie caută să profite la maximum de  oportunităţile pe care le oferă această trecere către autoturismele autonome. Întreaga autostradă a fost secţionată , iar zona de testare cuprinde 3 tuneluri, un pod şi diferite serpentine, potrivit reprezentanţilor Qiulu Transportation Development Group Co. În plus, compania va instala siteme radar avansate de tip lidar, senzori, tehnologii de monitorizare a vremii şi indicatoare inteligente de trafic pentru a facilita schimbul de date generat de maşinile testate, drum şi utilizatori.

ZF

Ionut

Parlamentul European: Masinile fara sofer vor circula in Europa din 2020

Vehiculele autonome vor intra pe piata UE in 2020. Deputatii europeni au votat un raport privind masinile fara sofer, subliniind faptul ca sunt necesare fonduri suficiente pentru sustinerea sectorului si reguli adecvate de siguranta si responsabilitate.

Aproximativ 95% dintre accidentele rutiere implica eroarea umana, mii de oameni pierzandu-si anual viatain aceste accidente. Potrivit deputatilor europeni, vehiculele autonome pot reduce aceste numere in mod semnificativ si pot contribui la imbunatatirea sigurantei rutiere. Tehnologia digitala poate reduce congestionarea traficului si emisiile de gaze cu efect de sera si poluanti atmosferici. De asemenea, aceasta poate creste accesul la mobilitate, de exemplu, prin deschiderea transportului rutier catre persoanelein varsta si persoanele cu mobilitate redusa sau handicap.

In plus, se asteapta ca piata vehiculelor autonome sa creasca exponential, creand noi locuri de munca si sa genereze profituri de 620 de miliarde de euro pentru industria auto din UE si 180 de miliarde de euro pentru sectorul electronic pana in 2025.



Detalii pe T-Times.ro