News:

.

Main Menu

Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#90
Ce face pilotul automat Tesla daca masina din fata schimba banda in loc sa franeze pentru a evita un obstacol.

https://www.facebook.com/bbcnews/videos/10155693463378129/

Ionut

Uber și cazul mașinii autonome care a lovit mortal o femeie: operatorul uman de la volan nu a intervenit pentru că se uita la o emisiune TV pe telefon

Operatorul uman care ar fi trebuit să intervină când mașina autonomă a Uber are probleme nu a făcut acest lucru fiindcă se uita pe telefon la o emisiune de televiziune, arată un amplu raport al Poliției din Tempe, Arizona. Reamintim că pe 18 aprilie o mașină autonomă a Uber a lovit mortal în Arizona o femeie care traversa strada noaptea prin loc nepermis, incidentul ducând și la terminarea programului de teste Uber cu mașinile care se conduc singure. Raportul NTSB spunea că sistemul informatic al mașinii a detectat cu șase secunde înainte de impact că este cineva pe drum, fiind vorba de femeia de 49 de ani care traversa șoseaua și își împingea bicicleta. Sistemul a detectat "obstacolul" apărut în fața mașinii ca fiind mai întâi un "obiect necunoscut", apoi un "vehicul" și apoi o "bicicletă". Sistemul care-i dă mașinii un grad ridicat de autonomie a detectat cu 1,3 secunde înainte de impact că este nevoie de frânare de urgență.

Hotnews

Ionut

Inginerii români de la Continental lucrează la noi camere inteligente pentru mașini autonome. Grupul german pregătește un val masiv de angajări

Echipe de ingineri români de la grupul german Continental, unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de componente auto și anvelope, lucrează, alături de echipe cu ingineri din mai multe țări, la dezvoltarea unei noi generații de camere de luat vederi pentru mașini autonome, care folosește rețele neuronale și metode de învățare avansată pentru a ajuta mașinile să se adapteze la diferite situații de trafic. Noile aparate vor fi lansate de compania germană în 2020.

Profit.ro

Ionut

Daimler și Bosch vor testa vehicule autonome de tip robotaxi în California. Pasagerii pot călători gratis în curse, în timpul testelor

Daimler și Bosch au anunțat că lanseazăun prorgram pilot de testare a mașinilor autonome în California, cu ajutorul producătorului de procesoare Nvidia, care le va furniza tehnologia de Inteligență Artificială (AI) necesară procesării informațiilor provenite de la senzori. Cu o capacitate de sute de triliarde de operații pe secundă, procesoarele vor fi capabile să determine mașinile să ,,învețe" să se comporte, prin intermediul algoritmilor. Testele vor fi făcute pe vehicule de tip robotaxi, care vor efectua transport de pasageri în regim de shuttle, însă nu au fost oferite informații despre orașul sau șoselele pe care vehiculele vor fi testate.

Profit.ro

Ionut

FOTO Volvo prezintă prototipul 360c, o mașină autonomă care va ține loc de avion personal

Volvo 360c este un vehicul autonom în primul rând, dar este un vehicul multifuncțional, cu trăsături ce amintesc de un mic avion personal. Cei de la Volvo vorbesc despre un mijloc de transport pentru naveta zilnică în orașele viitorului, iar descrierea acestui automobil demonstrează că este foarte posibil ca în orașele moderne, de tip smart, să vedem în următorii 20 de ani astfel de vehicule. Cuvintele cheie folosite de comnanie în promovare sunt cele cu care ne-am obișnuit în ultima vreme: autonom, conectat, confortabil, birou mobil. Iar compania propune două variante de lucru posibile: utilizare pe bază de subscripție sau utilizare ca automobil de serviciu, oferit de companiile care vor să atragă clienți speciali.









Profit.ro

voicul


Ionut

Honda investește aproape 2,8 miliarde dolari într-o mașină autonomă de serie



Honda Motor va investi aproape 2,8 miliarde de dolari pentru dezvoltarea unui vehicul autonom de serie alături de Cruise Automation, divizia de mașini autonome a General Motors (GM), la care a achiziționat o participație minoritară. Producătorul auto nipon a plătit 750 milioane de dolari pentru un pachet de 5,7% din acțiunile Cruise, start-up cumpărat de americanii de la GM în 2016. Investiția Honda evaluează Cruise la 14,6 miliarde de dolari.

Profit.ro

Ionut

Toyota şi SoftBank încheie un parteneriat legendar pentru a livra pe şosele maşinile autonome

Toyota Motor Corp şi SoftBank Group se aliază pentru a dezvolta servicii pentru maşinile autonome, semnalând încă o alianţă de top în rândul producătorilor auto împreună cu firme de tehnologie în contextul în care giganţii se întrec pentru lansarea în masă a vehiculelor autonome, potrivit Reuters. Cel mai mare producător auto japonez şi cea mai influentă firmă de tehnologie din ţară se reunesc pentru a dezvolta o platformă prin intermediul căreia vor opera vehicule autonome, ce pot fi folosite drept magazine mobile, spitale mobile sau orice alt serviciu pentru care ar putea exista piaţă.

ZF

Ionut

Cum va arăta maşina viitorului: Automobilul viitorului va fi complet autonom, electric şi cu senzori de avertizare la coliziune

Automobilul viitorului va fi complet autonom, electric, cu caroserie din fibră de carbon şi dotat cu senzori de avertizare la coliziune, pentru a creşte gradul de siguranţă, consideră directorii Porsche şi Bosch, prezenţi, miercuri, la Cluj, la un congres organizat de UTCN. ,,În primul rând, automobilul viitorului va fi electric, orice maşină, în viitor va avea componente electrice, fie că sunt mari sau mici. Dar vor fi, mulţi ani de aici înainte, şi maşini multe cu combustie internă deoarece din punct de vedere al consumului de energie vor apărea soluţii noi, cum ar fi combustibilul sintetic. Trebuie să ne uităm la maşinile electrice, la motoarele cu combustie şi să încercăm să reducem emisiile de CO2. Din punct de vedere al securităţii maşinii, se vor căuta materiale ultra uşoare, din fibră de carbon, iar din punct de vedere al senzorilor electronicii vor fi din ce în ce mai sigure. În ceea ce priveşte controlul vitezei, există un radar care permite păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă şi acesta face deja ca lucrurile să fie foarte sigure. De asemenea, există senzor de avertizare la coliziune, care ajută la evitarea accidentelor foarte grave pe autostradă. Cred că peste 10 ani, maşinile viitorului vor fi complet autonome, vor avea pilot automat, iar taximetrele vor fi înlocuite cu robo-taxi", a spus Lappe.

,,Vorbim de mai multe nivele de automatizare, de la 0 la 5, în prezent ne aflăm la nivelul 3 în cazul maşinilor de serie, ceea ce înseamnă că maşina conduce singură, dar are nevoie şi de intervenţia omului. Nivelul 4 înseamnă că maşina conduce autonom, pe anumite scenarii fără să fie nevoie de intervenţia omului, iar nivelul 5 este cel în care maşina conduce complet autonom, indiferent de scenariu. Vor apărea robo-taxi, adică maşinile nu vor avea volan şi vor duce pasagerii la destinaţia dorită. În 2030 vom avea tot mai multe maşini cu funcţii avansate de condus autonom, nivelul 4, ceea ce va avea rolul de a reduce numărul accidentelor rutiere", a spus Muntean.

,,Este nevoie şi de inteligenţă artificială în maşinile viitorului, este nevoie să detectezi în anumite scenarii ceea ce nu se poate face cu algoritmi clasici. Şi partea de cyber – security este foarte importantă, care va asigura că, odată cu avansul tehnologic, nu vor exista atacuri cibernetice în acest domeniu", a menţionat reprezentantul Bosch.

ZF

Ionut

De la Ford şi până la Volskwagen, cei mai mari jucători din industria auto se aliază pentru a împărţi costurile şi riscurile dezvoltării de vehicule autonome

Schimbările care intervin în industria auto îi determină pe cei mai mari jucători din piaţă să încheie alianţe la care nu s-ar fi gândit niciodată, potrivit CNBC. Săptămâna aceasta, Ford a anunţat că vrea să extindă un parteneriat cu Mahindra Group, unul dintre cei mai mari producători auto din India, pentru a explora noi moduri de a dezvolta tehnologii interconectate şi chiar vehicule noi. Noul acord vine în contextul în care freamătul din industria auto cu privire la costurile şi riscurile pe care le aduce următoarea generaţie automotive atinge cote alarmante.

Zvonurile din piaţă citate de publicaţia americană indică o posibilă alianţă între Ford şi Volkswagen. Între timp, General Motors, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, a anunţat un parteneriat cu rivalii de la Honda, plănuind să investească împreună peste 2,75 miliarde de dolari în următorii 10 ani pentru dezvoltarea comună a vehiculelor autonome.

Costurile pentru dezvoltarea autovehiculelor autonome sunt cu atât mai ridicate cu cât industria auto trece de la diesel înspre electric, iar majoritatea producătorilor preferă să nu îşi asume aceste costuri şi aceste riscuri pe cont propriu. Companiile încheie alianţe noi, joint venture-uri şi acorduri care să le permită să dezvolte şi să construiască tehnologii noi, care vor ajunge pe piaţă abia câţiva ani.

Volkswagen a anunţat anul trecut că plănuieşte să investească circa 40 de miliarde de dolari în dezvoltarea maşinilor electrice şi a celor autonome, până în 2022. Se aşteaptă să investească sume chiar mai mari până în 2025, când îşi propune să aibă produse electrice de top pe toate brandurile.

ZF

Ionut

Test complet în premieră EuroNCAP pentru sistemele de autonomie ale vehiculelor. Primele 10 vehicule testate au evidențiat limitările acestor sisteme în prezent

Organizația independentă EuroNCAP a testat, în premieră, primele 10 vehicule echipate cu sisteme de asistență care formează așa-numita tehnologie de conducere autonomă, care controlează în anumite situații vehiculul și oferă un plus de siguranță. Sistemele de asistență de siguranță, care oferă un grad ridicat de automatizare al vehiculului, în anumite situații, reprezintă primele tehnologii care stau la baza viitoarelor vehicule autonome. EuroNCAP a decis să testeze aceste sisteme, pe care mai mulți producători le-au instalat în echipare standard pe modele diverse.

Până acum, cei de la EuroNCAP ofereau puncte mașinilor care erau echipate cu sisteme de asistență activă și pasivă, însă abia acum a trecut la faza de testare a acestor tehnologii. Potrivit unor studii de piață comandate de EuroNCAP, 70% din șoferi cred că este posibil în acest moment să cumperi o mașină complet autonomă, confuzia oamenilor bazându-se pe informațiile parțiale preluate din mass-media. Realitatea este, însă, diferită: niciun producător nu oferă spre vânzare un vehicul complet autonom, ci doar la diferite niveluri parțiale de autonomie, majoritatea funcționale pe perioade limitate de timp, asigurând menținerea benzii, distanța față de mașina din față și frânarea în situații de urgență. Mașinile autonome sunt doar în stadiul de concept, unii producători anunțând demararea de teste pe șosele cu astfel de vehicule.

Profit.ro

cristi5

Quote from: Sorin62 on December 09, 2018, 11:26:48 AM
În discuția despre viitorul transporturilor, prima schimbare majoră va fi în următorii 5-10 ani, și anume autovehiculele de marfă autonome. Iar dezvoltarea sistemelor inteligente local cu înlocuirea clasicului cloud (ex. Azure) va permite comunicarea între autovehicule cu optimizarea circulației și creșterea capacității de trafic.

Asta zic si eu, ca in 30 de ani (nu 10) un drum de azi va avea capacitate mai mare darorita tehnologiilor autonome.

Dar nu vad cum un TIR automom poate sa faca o serpentina... Va fi nevoie de o geoemtrie minimala.

Nu vad cum un TIR autonom va merge prin salbe de localitati. Nu va autoriza nimeni TIR autonom pe DN... E nevoie de separare de trafic. Si separare de sens, ca nu-l vad protejand o masina care tocmai il depaseste pe contrasens pt ca vine ceva din fata...

Cat despre autonomia la pasageri, nepotii nostri vor merge pe rutier cum mergem noi cu trenul sau autocarul. Nu e timp pierdut cu condusul, se poate citi, vedea un film. Si atunci graba nu mai e asa mare, banda de depasire nu mai e esentiala, etc. Scade nr de accidente, punem la indoiala si banda de urgenta etc.

voicul

#102
De la Terminator era evident ca o sa se ajunga aici: a inceput razboiul robotilor!

A Promobot robot was killed by a self-driving Tesla car


kumar

^ Se vede din video ca nici nu il atinge. Au facut si ei un pic de reclama pe spatele Tesla (PR stunt).

Ionut

VW, BMW şi Daimler poartă discuţii de colaborare în domeniul autovehiculelor autonome

Constructorii şi furnizorii auto din Germania vor să colaboreze în domeniul autovehiculelor autonome pentru a-şi diminua costurile şi a concura cu rivalii americani bogaţi, scrie Handelsblatt. BMW, VW şi Daimler, producătorul autovehiculelor Mercedes-Benz, poartă discuţii de colaborare în domeniul tehnologiilor vitale având legătură cu autovehiculele autonome. Importanţi furnizori auto, printre care Bosch, Continental şi ZF, iau de asemenea parte la discuţii.

ZF