Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Mulțumesc pentru răspunsuri. Eu am 7KW (32A în firidă). Mă bate și pe mine gândul la un Spring. Dar trebuie s-o mai rumeg.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Pai la Spring nu ai ce face cu 7kw. Doar ii arati firul de 7kw si ai incarcat-o pe jumatate!  :lol:

"Baterie Li-Ion cu capacitatea de 26.8 kWh", deci in 3 ore ii faci felul (ca putin probabil sa o incarci chiar de la 0). Si daca nu ai constant 7kw, tot o incarci repede 4 - 5 h sa zicem.

Nota: Ok m-am bagat in discutie, ca nu am electrica, dar nu cred sa fie alta matematica ca ai sau nu ai.

gruiarew

7kw e maxim.

Faza e să-ți și țină instalația. 16A e maximul suportat pentru o priză normală (așa scrie pe ea). Eu nu m-aș risca să trag constant 16A pe ce găsești acum în comerț. Mă refer la prize / conductori. Cică se calculează 4A / mm2. Eu mi-am tras fire noi de cupru de 2.5 la prize și 4 coloana. Dar 2.5-ul e de fapt 2.2 iar 4-le un 3.7-3.8. La 16A constant ai mari șanse să-ti dai foc la casă (mai ai si alți consumatori).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Dupa mine: daca ai priza acasa, majoritatea problemelor sunt rezolvate.

Totusi vazand zona in care stai se pune intrebarea: iti ajung 200 de km autonomie declarata - deci posibil 150 iarna ca sa ajungi unde trebuie? Adica daca ai o urgenta ajungi unde trebuie (cu talpla la podea ca vb de o urgenta, deci nu consum minim, ci consum maxim)?
Altfel trebuie sa iti faci calcul: cati km faci in medie si daca iese bine pentru ce ai nevoie, ca probabil nu ai drumuri mail ungi de 10 - 15 km.

Daca mai ai si o termica pe langa se mai domoleste situatia.

horyatm

https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric

Aici ai informațiile pe care le cauți.

Charging Point   Max. Power   Power   Time   Rate
Wall Plug (2.3 kW)           230V / 1x10A   2.3 kW   13h45m   12 km/h
1-phase 16A (3.7 kW)   230V / 1x16A   3.7 kW   8h45m   19 km/h
1-phase 32A (7.4 kW)   230V / 1x29A   6.6 kW †   5 hours   34 km/h
3-phase 16A (11 kW)           230V / 1x16A   3.7 kW †   8h45m   19 km/h
3-phase 32A (22 kW)           230V / 1x29A   6.6 kW †   5 hours   34 km/h

Acum dacă dorești ai putea să îți pui o stație acasă dacă vrei să încarci mai repede, dar nu vei avea nevoie. Obsesia asta "în cât timp se încarcă" va trece rapid după ce vei avea mașina. Dacă o încarci constant, să zicem în fiecare noapte acasă, nu vei purta grija ei. Dar asta va fi doar la început, până te obișnuiști cu modul de condus și cu autonomia. După ce vei stăpâni destul de bine vei scăpa și de grija asta și o vei încărca strict când va fi nevoie, fiindcă să fim serioși și cei care au mașini pe combustie nu merg cu rezervorul plin toată ziua. Adică la sfârșitul zilei nu se duc la benzinărie să aibe plinul făcut, în caz că trebuie să plece undeva. E o chestiune de planificare, te vei obișnui destul de repede.

Eu sunt tare interesat de un test-drive cu Dacia Spring. Dacă reușesc să fac pot să te ajut cu informații. Recomand același lucru, test-drive.

gruiarew

Eu nu mă grăbesc niciodată. Și da, merg din plin în plin cu afumătoarea pentru că tot timpul am avut rable în care nu m-am putut încrede că ce-mi arată e corect. Asta a si ajutat într-o măsură, am descoperit stațiile de la care am consum cel mai ok, la acelasi stil de condus am avut diferențe de 0.5 0.7 %. Am frumos tabel de unde am alimentat, cu cât și care a fost prețul. Țin statistici de la prima mașină (unii au pitici)  :)

Problema mea e alta. Cu instalația ce-o am mă încadrez fix la "minimum requirements". Și nu vrei asta, în absolut orice domeniu. Ca s-o încarc acasă ar însemna că 33% din capacitate timp de 14h e folosită. Timp în care pot să pornească boilerul, frigiderele, pompa și ce alte drăcovenii mai am prin prize.

Deci înainte de mașină trebuie "upgrade" la instalație. Testdrive cam greu să ajung, dar n-are ce să nu-mi convină. Am avut Corsa, A-Klass, acum mă dau cu W123 din 82 când e vremea bună și când plouă cu o Micra de 1l. N-are cum să fie mai jos de așa ceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

naivu

Un upgrade la instalatia electrica n-ar strica, dar destul de probabil ai "loc" si pt 2,3kW pt Spring. Daca intradevar iti sare siguranta, inchide boilerul cand bagi masina si scoate masina cand pornesti boilerul (ca nu faci dus 24/24  :))
Cat despre cele 14h de incarcare, sunt pt a incarca de la 0-100%. Probabil majoritatea incarcarilor ar fi de la (70-80)-100% si ar dura 3-4h; functie de cat ai fi mers in ziua aceea; in plus nu te obliga nimeni sa incarci pana la 100%.

Cristi N

Pe monofazat ai maximum posibil, cei 7kW. Teoretic ai putea incarca simultan 2 electrice fara probleme daca nu mai ai si alti consumatori.

Atat timp cat folosesti o priza normala de 16A nu ar trebui sa iti faci griji indiferent ce alti consumatori ai in acelasi timp.

dumbravaandrei

@naivu upgrade-ul ala nu e asa simplu pe cat iti inchipui. Trebuie sa faci spor de injectie (modifici amperatul de intrare) ceea ce in teorie e destul de simplu de facut dar birocratic.... Eu am vrut la casa sa-mi fac "upgrade" de la 50A la 80A si dupa estimari dura undeva la 4 luni si ma costa aproape 9500 lei. m-am lasat, stau lejer cu cei 50A (din disjunctorul ala la mine pleaca 3 circuite: 32A pentru bucatarie + alte 2 circuite de 16A - parter si mansarda).


@voicul: unde stai de in 200km poti sa ii dai talpa sa scoti o viteza medie mai mare de 80km/h? ca daca stai intr-o zona inconjurata de DN-uri sau segmente de A sub 100km, cei 27km sunt mult mai mult decat imi permite drumul sa consum. De ex eu cu cei 27KWh incarcati peste noapte, daca as incarca de la 0, ajung lejer la Bucuresti/Sibiu/Tg. Mures/Bacau/Buzau.


Mamutu

Asteptam Dacia Spring!

Conform datelor publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), automobilele complet electrice au reprezentat 7,5% din înmatriculările de autoturisme noi în trimestrul al doilea al acestui an, comparativ cu 3,5% în perioada similară a anului trecut. Pe o piaţă auto care funcţionează la ralanti, din cauza crizei sanitare, în perioada aprilie-iunie 2021 în UE au fost înmatriculate peste 210.000 de automobile electrice, în creştere cu 231,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Această creştere a fost stimulată de progresele substanţiale înregistrate pe toate cele patru mari pieţe din regiune, în special în Spania (372,7%) şi Germania (357%).

Vânzările de mașini electrice au explodat în UE https://www.wall-street.ro/articol/Auto/274607/vanzarile-de-masini-electrice-au-explodat-in-ue.html

voicul

EPIC! Romania - mereu surprinzatoare




Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

Ce anume e surprinzător? Că nu a parcat pe toate 4? De unde știi că nu avea o teslă în portbagaj?  :lol:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Mamutu

#2503
Tesla va face accesibile stațiile lor de incarcare si celorlalte mașini electrice începând cu aceasta toamna.
Se pare ca lor le convine pentru ca vor primi subvenții pentru construcția de  noi stații atât in UE cat si in SUA. Prețurile pentru non-Tesla vor varia si accesul se va face prin aplicație. Cu cat stai mai puțin cu atât vei plăti mai puțin (plata nu va tine neaparat cont de nr. de kW transferați ci de timp) pentru a evita aglomerația.
Pentru celelalte masini va fi mai usor sa isi planifice drumurile lungi...

https://hitechglitz.com/romania/tesla-va-deschide-o-retea-globala-de-incarcare-pentru-alte-vehicule-electrice-la-sfarsitul-acestui-an-techcrunch/

https://www.theverge.com/2021/7/28/22596337/tesla-supercharger-elon-musk-open-network-charging-stations

dumbravaandrei

au primit deja subventii in UE pentru construirea retelei de SC.