Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

OFF ROAD (din greșeală) cu Toyota Highlander


Mamutu

Prima masina electrica de Rallycross: Ford Fiesta cu Ken Block.
0-100 sub 2secunde, peste 600CP
Bestie.


Mamutu

Mai jos e un grafic cu vanzarile de masini electrice in Norvegia. Aparent suntem unde erau ei in 2013 dar curba la noi va fi mai accentuata dupa parerea mea pentru ca vom avea la dispozitie in urmatorii ani mult mai multe modele decat au avut ei si la prețuri mult mai bune...


rrich1974

#2523
Dar pe partea de distributie a curentului se face ceva, sau asteapta sa explodeze transformatoarele? Ca deja reteaua e la limita. 
Imi este frica sa nu ne pomenim ca nu avem cum le incarca. Anticipez scandaluri la statiile de incarcare "hai ba, ca ai stat destul, mai lasa si pe altii!", o sa vedeti!

LE.
Si alta treaba de care ma tem: se pompeaza miliarde in tehnologia asta li-ion, astfel ca alte idei de stocare a curentului sunt trase pe linie moarta. Sa nu ne trezim cu o fundatura tehnologica, asa cum ne-am trezit cu dieselul.

alecu26

@mamutu..am dubii ca vom fi acolo in 8 ani. Trebuie sa apara mult mult mai multe facilitate la noi. Poate de exemplu tot ce inseamna programul rabla in maxim 1...2 ani sa fie doar pentru hibride si electrice si crescuta suma.
Descurajat intr-un mod sau altul importul de second hand. Cata vreme 50% din populatie cumpara masini second la preturi maxim de cateva mii de euro...greu de crezut ca vom face un salt semnificativ spre zeci de mii de euro. Poate aia 1% din statisticile premierului, dar nici aia.

Eu as face rapid insa alte masuri:

1. Nici o administratie publica locala (de la resedinta de judet in sus) nu are voie sa achizitioneze altceva decat autobuse electrice.
2. In maxim 5 ani, in primele 5 orase din Romania, minim 50% din taxiuri trebuie sa fie electrice sau hibride. Asta ca sa nu zic 100%.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rrich1974

Autobuzele electrice sunt o prostie, mult mai bune ar fi troleibuzele. Plus ca, troleibuzele le poti face in totalitate in romania, inclusiv infrastructura.
Pe cand autobuzele electrice, dupa ce ca sunt scumpe, banii pleaca in alta parte, ca noi nu facem nimic din ele.

Cat despre masinile vechi sh, ele vor muri de moarte naturala. Dupa cum se observa, sunt foarte putine masini in circulatie cu varsta peste 20 de ani. Si char daca ar fi, circula putin.
Cei care cumpara SH, cumpara segmentul de vechime de 7-12 ani, le mai tin 5 ani si gata.

voicul

Exista autobuze electrice facute si in Romania:

VIDEO  Cum arată primul autobuz electric fabricat în România. Are autonomie de până la 360 km și este dotat cu Wi-Fi, prize și camere video

Trendul autobuzelor electrice a ajuns în multe orașe din România. Până acum, acestea erau cumpărate din Europa, dar de curând o fabrică din Baia Mare a creat unul de la zero, un concept 100% românesc. Autobuzul electric a intrat în teste de câteva săptămâni, iar clujenii au putut să-l vadă într-o expoziție de mobilitate inteligentă, alături de alte mijloace de transport nepoluante.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cum-arata-primul-autobuz-electric-fabricat-in-romania-are-autonomie-de-pana-la-360-km-si-este-dotat-cu-wi-fi-prize-si-camere-video-1611241

rrich1974

Sa zicem ca se fac, dar fata de troleibuze, sunt mai aficiente? Ca la autoturisme e de inteles, ca circulatia este aleatoare. La transportul in comun traseul si circulatia sunt perfect previzibile. Plus ca, la incarcarea/descarcarea bateriilor, ai un anumit randament, nu e 100%. Mai adaugam si timpii morti cat sta la incarcat.  Mie mi se pare o moda la care primarii se baga cu capul inainte.
Daca nu ma insel, orasul plevna are transportul in comun exclusiv cu troleibize.

voicul

Uiti de costurile de infrastructura, care in cele mai multe cazuri este ca in Plevna, veche de 50 de ani + inflexibilitatea troleului, care nu isi va schimba traseul, chit ca dispare strada pe care trebuie sa circule.  :)
Asta se mai rezolva cu extra bani: exista troleu cu baterii ce ofera autonomie de 5 - 10 km.

Si daca si astea sunt OK ca si costuri (chiar nu am facut un calcul) uiti de "flexibilitatea" functionarului din primarii:
- Pai boss sa iti fac eu tie retea de troilebuize, pa acelasi salariu, cand daca stau iau aceeasi bani?
Ce crezi ca vor alege?

rrich1974

Uite aici un articol, si mai sunt si alte comparatii.
https://www.urban-transport-magazine.com/en/bus-electrification-a-comparison-of-capital-costs/
As mai adauga eu, ca neavand baterii, e si mai prietenos cu mediul, ca nu mai trebuie produse si reciclate.

Dar stii de ce e asta cu autobuzele electrice?  Aia din occident le au de vanzare. Si atunci merge lobbyul, ii pacalesti pe astia din est sa le cumpere. De ce sa foloseasca o tehnologie cunoascuta, curata, care se poate implementa cu resurse locale, cand poti cumpara niste chestii scumpe de la ei.

voicul

Renault Clio Hybrid vs Toyota Yaris Hybrid - Mai bune decât un diesel?


Mamutu

Graficul pe care l-am postat se refera la vanzarile de masini noi, sunt convins ca majoritatea masinilor second hand de la noi vor avea acelasi profil ca si pana acum. O realitate insa este legata de scaderea preturilor la baterii, tendinta care va continua pe masura ce cresc capacitatile de productie si se dezvolta tehnologia.
Aparent din 1991 pretul pe kWh a scazut cu 97% fata de 1991!!!
https://ourworldindata.org/battery-price-decline
scaderea sub 100USD pe kWh va face ca pretul sa fie mult mai competitiv. Romania este intr-o situatie in care curentul e ieftin fata de pretul bezinei/motorinei si asta va face mai buna optiunea unei masini electrice.
Troleele ridica alte probleme, si in cazuri punctuale sunt un raspuns bun si functional de atatia ani dar in momentul in care bateriile vor scadea ca pret si infrastructura de incarcare va functiona nu stiu daca vor mai fi implementate.
In ceea ce priveste reteaua electrica - aici e nevoie de viziune la nivelul guvernantilor, nu spun nimic la acest capitol...

Cei de la revista Auto-Motor und Sport au facut o estimare ce suprafata ar trebui acoperita cu panouri fotovoltaice pentru a produce necesarul in cazul in care toate automobilele ar fi electrice: reultatul - un sfert din suprafata care se expoateaza in ziua de astazi pentru extractia de carbune. Daca s-ar folosi toata aceasta suprafata pentru fotovoltaice s-ar putea obtine energie pentru intregul necesar al Germaniei.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/solarstrom-elektroautos-flaeche-weltstrombedarf-photovoltaik/

Liviu M

Eu o singura "hiba" vad la calculele din Auto Motor & Sport. Pana acum marele avantaj al electricelor era "incarci cat sta noaptea in garaj, folosesti ziua". Cu argumentul suplimentar "noaptea oricum nu se consuma curent, deci retelele or sa reziste".
Calculele din AM&S iau in considerare generarea de curent cu voltaicele ziua. Noaptea s-ar putea sa le trebuiasca mai mult spatiu...

hefaistos

Calculul lor car pare destul de corect e de 2300 km pătrați de panouri. Ce nu spun ei e ca aceasta cifra inseamna:
De zece ori suprafață unui oraș precum Bucureștiul sau
Jumătate din suprafata Deltei Dunării.
O investiție care costa undeva la 1000 de miliarde de euro. Adică PIB ul României pe 3-4 ani. Deoarece România e de 4 ori mai mica ar fi vorba de doar PIB ul pe un an. Pentru o chestie ce trebuie schimbata odată la 10 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

nicolaem

#2534
am facut un grafic cu datele de pe situl Transelectrica cu productia de energie verde vs capacitate instalata pe intreaga luna iulie, teoretic de maxim randament in solar:



LE ma gandeam ca la solar e interesanta si luna ianuarie, pentru comparatie :