Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

E traducere facuta cu translate din raportul BMW:

"În ultimele șase luni, din ianuarie până în iunie 2021, numărul de vehicule hibride complet electrice și plug-in-uri a livrat mai mult decât dublat de la an la an cu 148,6%, până la un total de 153.243 de unități (2020: 61.652 de unități). Cererea a fost deosebit de puternică pentru modelele complet electrice ale BMW Group, care au sarit cu 𝟭𝟴𝟯.𝟵% la 𝟯𝟲, 𝟬𝟴𝟳 unitati (2020: 12.712 unități). Proporția vehiculelor electrificate față de totalul livrărilor pentru perioada de șase luni sa încheiat la 11,4% (2020: 6,4%; + 78,1%)."

dumbravaandrei

ce rahat o fi "hibrid complet electric"?!? Astia is retardati! Si aia nu e eroare de translate, ca am mai vazut si prin alte comunicate de la mai multi producatori.

ionut_16

Hyundai Kona Facelift 2021 - Care sunt schimbările?


yetiman

^^ Nu e chiar asa.  :D

Full hybrid - e un hibrid care poate rula si in mod full electric fara sa fie si plug-in
Mild hybrid - nu poate fi folosit doar electric
Plug-in hybrid - bateriile pot fi incarcate si din sursa externa

Sursa: Wikipedia
QuoteTypes by degree of hybridization
Further information: Mild hybrid

    Full hybrid, sometimes also called a strong hybrid, is a vehicle that can run only on a combustion engine, only on an electric motor, or a combination of both.[18] ...A large, high-capacity battery pack is needed for battery-only operation. These vehicles have a split power path allowing greater flexibility in the drivetrain by interconverting mechanical and electrical power, at some cost in complexity.

    Mild hybrid, is a vehicle that cannot be driven solely on its electric motor, because the electric motor does not have enough power to propel the vehicle on its own.[18][19] Mild hybrids include only some of the features found in hybrid technology, and usually achieve limited fuel consumption savings, up to 15 percent in urban driving and 8 to 10 percent overall cycle.[18][19] A mild hybrid is essentially a conventional vehicle with oversize starter motor, allowing the engine to be turned off whenever the car is coasting, braking, or stopped, yet restart quickly and cleanly. The motor is often mounted between the engine and transmission, taking the place of the torque converter, and is used to supply additional propulsion energy when accelerating. Accessories can continue to run on electrical power while the gasoline engine is off, and as in other hybrid designs, the motor is used for regenerative braking to recapture energy. As compared to full hybrids, mild hybrids have smaller batteries and a smaller, weaker motor/generator, which allows manufacturers to reduce cost and weight.[19]
...

Plug-in hybrids (PHEVs)

A plug-in hybrid electric vehicle (PHEV), also known as a plug-in hybrid, is a hybrid electric vehicle with rechargeable batteries that can be restored to full charge by connecting a plug to an external electric powersource. A PHEV shares the characteristics of both a conventional hybrid electric vehicle, having an electric motor and an internal combustion engine; and of an all-electric vehicle, also having a plug to connect to the electrical grid. PHEVs have a much larger all-electric range as compared to conventional gasoline-electric hybrids, and also eliminate the "range anxiety" associated with all-electric vehicles, because the combustion engine works as a backup when the batteries are depleted.[18][20][21]
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

naivu

De când cu intrarea pe piață a plug-in hibridelor, denumirea "full-hybrid" mi se pare neinspirata pt clasa respectivă. Mi s-ar părea mai sugestivă denumirea "self charging-hybrid".
Semantic, întrucât plug-in hibrizii oferă toate opțiunile disponibile în tehnologia hibrizilor, mai degrabă ei ar merita denumirea de "full-hybrid".

voicul

Fitze la maxim

Mercedes Electric S-Class - EQS, cu cel mai mare display din lume 1.4m

https://fb.watch/7cLY_kMWGP/

horyatm

sunt 3 ecrane de fapt, oricum e impresionant.

reed

Aceeasi masina a condus/o si Buhnici in Elvetia.

rrich1974

Mie asta cu electricele mi se pare un hype parca impins de la spate. Este clar ca, in afara de niste hipsteri, nimeni nu le vrea cu tehnologia de stocare actuala. Si e normal, astia nu sunt in stare sa faca o stocare de curent decenta pentru un laptop, si vorbim de masini?
Plus ca, subventia asta de la stat e hotie pe fata. Nici macar hotie cinstita nu este.

Mamutu

Tehnologia de stocare actuala e suficienta pentru nevoile zilnice, iar prețul va scădea vertiginos incat in 5 ani prevăd ca vor dispărea subvențiile. Costul pe întreaga durata de viata a vehiculului electric este deja mai mic si fără subvenție, iar in UK Tesla nu se califica la subvenție si totuși se vinde ca pâinea calda...
Încercați o electrica si nu veți mai vrea sa mergeți cu una cu combustie interna....

rrich1974

Pai eu nu sunt impotriva lor, doamne ferste, dar astept una care sa coste 10k de euroa fara subventii, sa aiba autonomie de 700 de km iarna/vara si sa o pot incarca in 5 minute.
Pe de alta parte, eu nu stiu de unde o sa fie atata curent de dat, ca acuma, daca porneste toata lumea instalatiile de climatizare pe la apartamente, deja sunt probleme. Nu am cunostina ca ar fi in plan cresterea capacitatitatii retelei.
Eu sunt si un caz mai special, folosesc masina doar pe distante lungi, nu sa merg cu ea la piata/naveta, acolo merg pe jos sau transportul public.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rrich1974

Se vorbea mai demult de supercapacitoare. Vad ca subiectul a cam murit. Tare imi este teama sa nu ne indreptam, de la un oligopol petrolier la un monopol al bateriilor. Practic, cate conpanii produc baterii la ora actuala: panasonic, LG, samsung....ce sa zic, mie parca nu imi inspira incredere tehnologia asta de stocare.
Despre hidrogen nici nu mai are rost sa vorbesc, lumea are impresia ca hidrogenul e o chestie asa, care se cara cu galeata.

Mamutu

#2518
Un articol care evaluează productia de baterii pentru automobilele elctrice, acum si in perspectiva...

https://cursdeguvernare.ro/harta-europeana-producatori-baterii-masini-electrice-china-romania.html

Mamutu

Tesla anunța reciclarea bateriilor in procent de 92%, in acest fel si poluarea secundara producerii de baterii va scădea semnificativ.  De asemenea necesarul de materie prima va scădea in momentul in care numărul de mașini electrice retrase de pe piața se va apropia de cel al mașinilor produse.
JB Straubel, fost director al Tesla a fondat in urma cu câțiva ani o firma care reciclează bateriile si care colaborează cu Panasonic pentru reciclarea bateriilor Tesla. De data asta Tesla va avea propria facilitate.

Ah, si in Marea Neagra a mai fost o poluare cu petrol (pentru cei care sustin ca masinile termice polueaza mai putin decat cele electrice).

https://electrek.co/2021/08/09/tesla-battery-cell-material-recovery-new-recycling-process/

https://romania.europalibera.org/a/scurgere-petrol-marea-neagra/31404968.html