News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

marcelbanu

#1740
Franța acordă ajutor nesperat achiziționării electricelor...

https://electromobilitate.com/franta-pare-ca-este-all-in-pentru-electrice/

@cristi5

Tehnicianul respectiv este profesor la nu'ș ce universitate din SUA, universitate de ceva mașini termice cu ardere internă cum e la noi...
Asta am ,,prins-o" cînd prezenta și arăta părțile componente ale propulsiei unui Chevrolet Bolt... (Chevrolet Șurub:lol:)
E în scaun cu rotile dar nu avut ajutor în prezentări sau a avut dar foarte puțin !

Așa cum scria un hîtru la un comentariu: luați-vă o pungă de pop-corn, la noi ar fi fost semințe, și urmăriți prezentarea...
Am avut răbdare vreo patru ore să urmăresc vreo trei prezentări, m-a mușcat rău electrica: prima a fost cu propulsia, motor, reductor de turați și convertizorul, a doua era cu demontatul bateriei și al treilea cu ceva teste și măsurători electrice făcute pe mașină...
Legat de propulsie: a demolat pur și simplu, atît motorul electric în părți componente cît și reductorul de turații ce include diferențialul...
Tot atunci a făcut comparația între o termică și electrică: la o electrică sînt trei piese în mișcare dar luat la bani mărunți, unde se includ și rulmenții zicea de vreo treișpe' piese, pe cînd la o termică...
Oricum, tehnologia americană diferă total de cea europeană.
Am văzut ce era sub capota unui Hyundai Ioniq... Nu seamănă deloc...
Apoi am văzut ceva filme pe Youtube despre BMW i3...

O zi faină,

Marcel

Și o poveste cu un Peugeot e208 la Păltiniș Sibiu...
https://electromobilitate.com/placerea-condusului-electric-cu-peugeot-e-208/
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

voicul

Un alt film despre CYBERTRUCK - e diferit fata de cel anterior:


yetiman

^^  :lol:
Se traduce si:

Bolt = fulger
lightning, thunderbolt, bolt, streak, levin, post-haste

sau

trăsnet
thunderbolt, thunder, bolt
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Avem masini de toate felurile in RO - Porsche Taycan





Powered by API/PUM imgur uploader

ghrt

O baterie de 30kw ajunsă la 50% capacitate nu este acelaşi lucru cu o baterie de 15kw, din cauza dendritelor formate în timp (pot perfora pe acolo şi face scurt) şi din cauza depunerii de metal pe... anod sau catod, sincer nu am reţinut care anume. Asta modifică rezistenţa internă, în sensul rău.
Apoi, o baterie are de alimentat un anumit motor. Dacă îi scade capacitatea, va trebui să furnizeze la fel de mulţi amperi cu atomii rămaşi disponibili. Fizic nu are cum, dar îi cere, creează forţe şi astea vor da şi mai multe dendrite, şi mai multe depuneri. Probabil va trebui condusă exclusiv în mod economic, acceleraţie lentă etc.

@Marcel Banu, am fost şi eu prins de ideea de a-mi lua Smart (asta conduc) SH (nu mă sperie ideea de baterie SH), dar apoi am mers cu Smartul electric al unui prieten şi e mişto, dar a dispărut fascinaţia aceea a gadgetului. În ultimul timp mă gândesc că într-adevăr are nişte avantaje de condus şi confort. În rest, economică nu va fi deoarece şi curentul va fi accizat astfel încât tot banii ăia să îi dai pe transport (nu face nimeni cadouri contribuabililor, şi benzina ar fi ieftină fără accize, deja curentul casnic e accizat tare) iar marele interes e justificat şi de posibila evoluţie tehnologică. Automobilul e contemporan cu avionul, dar numai unul a făcut salturi tehnologice spectaculoase, celălalt a rămas tot pe acolo, vorbim de îmbunătăţiri, nu de un salt tehnologic oricât pare de mare diferenţa: existau ultralux, super confort, viteză pt drumurile existente şi în interbelic, acum au fost îmbunătăţite şi s-a democratizat accesul la ele. Comparând cu avioanele din interbelic... Tesla a arătat că există o viaţă mult mai interesantă pe electric aşa încât domeniul va evolua în direcţia asta.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

Ai dreptate cu degradarea cu 50% a unei baterii, de aceea producatorii considera ca viata unei baterii dureaza pana cand capacitatea scade la 70%. De asemenea, degradarea este liniara la inceput dar se accelereaza peste un anumit prag. Un mare avantaj totusi, degradarea este graduala; nu e ca si cum, daca vineri scade sub 70%, luni trebuie deja sa faci rost de masina de schimb ca cu 69% nu mai ajungi la serviciu si-napoi; poti conduce linistit inca cateva luni-un an-doi o masina acceptabila pana iti alegi pe indelete viitoarea masina!
Eu zic ca nu e cazul sa ne ingrijoram din cauza bateriei, majoritatea vor ramane peste 70% pe toata perioada de viata a masinii. Din https://www.myev.com/research/ev-101/how-long-should-an-electric-cars-battery-last :
QuoteConsumer Reports estimates the average EV battery pack's lifespan to be at around 200,000 miles, which is nearly 17 years of use if driven 12,000 miles per year.
QuoteKia covers the battery packs in its electric cars for 10 years/100,000 miles, while Hyundai goes a step further by bumping it up to lifetime coverage

voicul

A ajuns si la noi Honda E. Parca nu mai arata atat de rau.
39.980€ (TVA Inclus) - fara Rabla din ce inteleg eu.
211 km autonomie - slab, mai ales la banii astia.

https://hondatrading.ro/modele/honda-e/

naivu

De pe la 36000€ poti avea VW ID.3, 420km autonomie, portbagaj mai mare (dar poate compenseaza Honda E prin altceva).

voicul

Inteleg ca vorbim de a conduce o Tesla, dar preturile sunt mari si foarte mari, chiar cele mai mari  :lol:

https://drivetesla.ro/

https://www.youtube.com/watch?v=nieW5-TeBkg&feature=emb_title

Mamutu

Honda e are un ecran uriaș, camere. nenumarate, tracțiune spate, o raza de bracare de 4,3m, plus mie îmi place cum arata.
Singura problema, de netrecut in Ro, este prețul. Pentru oras însă as prefera Honda e lui ID3 datorită dimensiunile. Dar exista e-Up! La 23.000Eur înainte de subvenție!
De fițe însă e perfecta dacă banii nu intra in discuție.




https://hondatrading.ro/modele/honda-e/

adiarc

gusturile nu se discuta

dupa parerea mea,insa,mi se pare oribila la exterior...la interior e f.fancy...dar la banii aia si cu 200 km autonomie,iti piere rapid tot cheful
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

Am gasit si instalarea bateriei in Chevrolet Bolt 2017, ridicarea bateriei este la minutul 22

Dezinstalarea e deja postata https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=938.msg288774#msg288774

Iar aici reasamblarea bateriei

Dezasamblarea e deja postata https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=938.msg288600#msg288600

marcelbanu

#1752
 Recunosc anumite inconveniente la o electrică dar socotesc consumul și costul pe suta de kilometri...
Sînt foarte pornit să iau o electrică prin Rabla+ și ecobonusul acordat.
Virusul mi la inoculat un fost coleg de facultate al fratelui meu, ing Dan Boboescu care a venit la Deva cu un Hyundai Ioniq...
Vaccin nu există.
Inconvenientele ? Locuind la bloc, nu am cum să-mi instalez o stație de încărcare iar una individuală trece de o mie de lei cu încărcare lentă...
Însă există legi, convenții și hotărîri ce oferă subvenții administrațiilor locale pentru instalarea de stații publice de încărcare.

Nu vreu să se considere reclamă dar am început să citesc blogul ,,electromobilitate.com" unde capăt încredere pentru o electrică.
Păi sînt alții mai curajoși care bat kilometri cu mașinuțe electrice la care au făcut încărcări la pauze de cafea, exact cam ce fac eu la un drum de mare, de exemplu...
Opresc la maxim o oră jumate -două ore pentru pauză de 20 - 30 de minute, suficient pentru o încărcare, chiar și parțială, a bateriei...

Recent am citit de un Fiat 500 electric ce a fost la Rînca, pe Transalpina...

Voi face demersuri la primăria Brad și Deva pentru instalarea de stații electrice de încărcare publice...

Fiat 500 electric pe Transalpina...
https://electromobilitate.com/excursie-cu-fiat-500-electric-pe-transalpina/

Și...
https://electromobilitate.com/automobile-electrice-din-clasa-medie-oferta-aprilie-2020-in-romania/

https://electromobilitate.com/automobile-electrice-de-oras-oferta-aprilie-2020-in-romania/
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

voicul

O sa faci cumparaturile la Kaufland in Deva, daca nu ai priza acasa.  :D
Este cu plata sau iei card de la ei si iti dau gratis (adica Kaufland plateste curentul).

Daca iei ZOE (din ce stiu eu este cel mai rentabil: cost/autonomie/service-uri) ai vreo 350 km reali - destul de ok.
Minim sa ai 300 de km autonomie la inceput.

marcelbanu

#1754
Quote from: voicul on June 03, 2020, 05:39:38 PM
O sa faci cumparaturile la Kaufland in Deva, daca nu ai priza acasa.  :D
Este cu plata sau iei card de la ei si iti dau gratis (adica Kaufland plateste curentul).

Chiar ăsta este planul !
Dar, la drum lung deja aș trece la alte calcule care, oricum le-aș lua, tot în avantaj aș ieși !
Diferența, normal, trebuie s-o pun la pușculiță pentru baterie nouă !
Aici e marele dezavantaj !

Oricum, am fost virusat, vaccin nu există !
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !