Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mamutu

#1725
Tesla ieftinește mașinile pentru piata americană. Modelul 3 va fi cu 2000USD mai ieftin. O sa vedem dacă se va schimba și pentru piata din Europa.
In zilele trecute au scumpit însă pilotul automat cu 1000USD.

In alta ordine de idei SpaceX lansează primul transport uman spre Stația Spațială Internațională astăzi!
Primul zbor uman de pe teritoriu american după mulți ani.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/misiune-spatiala-istorica-nasa-trimite-astazi-oameni-in-spatiu-cu-o-nava-spacex-cum-arata-capsula-si-noile-costume-proiectate-de-musk-1313742

https://www.google.ro/amp/s/www.space.com/amp/17933-nasa-television-webcasts-live-space-tv.html

https://www.google.ro/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2020/5/27/21271607/tesla-model-3-e-x-price-cuts-north-america-china

horyatm

Știu că poate pentru mulți factorul principal este prețul. Însă sunt multe alte avantaje dacă ai o mașină electrică.

Cea mai mare diferență este modul de condus. Cu frâna regenerativă, practic se conduce cu o singură pedală. E pur și simplu o plăcere. Nu se compară cu cutiile automate, ce să mai zic de cele manuale.

O altă diferență ar fi siguranța. Pe lângă faptul că sunt mult mai puține piese care se pot strica, fiind centrul de greutate jos și central din cauza bateriei, se simte mult mult mai sigură mai ales în curbe.

Un alt punct este confortul fonic și cel olfactiv. După un timp începe să te deranjeze tractoarele diesel din jurul tău. E un mare confort. Indiferent de izolare fonică, tot se aude motorul la un moment dat la o mașină convențională. Apoi nu emite gaze care miros.

Pe lângă faptul că te costă mai puțin alimentarea, avantajul enorm e clar în oraș, e confortul pe care ți-l oferă mașina și modul de condus.

Eu sugerez oricărei persoane să conducă măcar odată o mașină electrică înainte de a își face o părere. Nu e deloc ca în videoclipuri sau pe hârtie și nu se compară cu o mașină convențională.

Din punctul meu de vedere nici nu ar trebui luată vreo mașină convențională nouă. Mai degrabă dacă există o presiune financiară, una SH, până va scădea prețul celor electrice.

Eu sunt convins că cele noi vor avea autonomiei foarte mari, iar prețul celor actuale va scădea mult.

adiarc

am condus...am testat Tesla la Hamburg in Germania....este o experiență ce nu poate fii redata in cuvinte.

insa degeaba...daca eu imi permit o masina de 15....18.000 euro...si vreau neapărat nouă....nu ma bag la un credit pt o masina muuuult mai scumpa..

dar da....nu se compara cu nimic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marcelbanu

#1728
Cu cît citesc mai mult, cu atît îmi doresc mai mult noua tehnologie !
Deși viitorul e Hidrogen !

https://electromobilitate.com/despre-preferintele-electro-pionierilor/

Cu un cost de doar 50,43 de lei la 775 de kilometri mă atrage dar,
trebuie puși ceva bani la pușculiță pentru baterie nouă după opt ani...

,,Cost total: 38.43 RON (încărcare Renovatio Lancrăm – 1.95 RON/kWh) + 12 RON (încărcare la 220V sâmbătă noaptea – 0.64 RON/kWh) = 50.43 RON. Restul încărcărilor în valoare de 83 RON au fost gratuite."

https://electromobilitate.com/peugeot-e-208-775-kilometri-cu-50-ron/
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

naivu

QuoteSocoteala mea, toate economiile făcute în cei 8 ani de viață estimată a unei baterii
se vor duce pe o baterie nouă...
Ca sa fim corecti, 8 ani este perioada de garantie; ma astept ca perioada de viata sa fie ceva mai mare.
Sunt curios daca cineva cunoaste vreo persoana caruia sa i se fi degradat bateria inaintea masinii si sa ne dea detalii? De asemenea, as fi curios daca schimbarea bateriei se poate face la service la reprezentanta sau la fabrica? (desi banuiesc ca, dat fiind evolutia rapida a bateriilor si electricelor, mai degraba iti cere diferenta pana la o masina noua)

Mamutu

Din cate stiu la Nissan Leaf se poate schiba bateria la niste preturi astronomice (11.000USD), Renault ofera leasing-ul la baterii si scapi de problema asta (la noi insa nu primesti prima de la stat). Renault a oferit upgrade la bateriile de 40kWh in locul celor de 22kWh pentru ZOE.
In prespectiva ar trebui sa apara baterii after-market mai ieftine facute de o a treia parte (mai vedem).
Cel mai bine iei o baterie cu garantie de 1.000.000km (Lexus si in perspectiva Tesla)  8)

rota

#1731
^apropo de Tesla model S si X, azi dimineata au bagat si o reducere de 5k, iar model 3 primeste 2k.
"Model S and X received $5,000 price cuts to $74,990 and $79,990 for the entry-level Long Range Plus versions. Performance versions were also cut by $5,000." Sursa

voicul

#1732
Renault a renuntat la leasing-ul pentru baterii - asta pentru modelele noi. Mai poti cumpara doar SH Renault cu baterie in leasing.
Parea ceva interesant, dar practic nu era. Eu as fi dat lunar pe baterie (deci fara posibile costuri de incarcare) cam la fel de mult cat dau pe motorina, daca nu si mai mult cu 5 - 10 euro. Intradevar masina era mai ieftina la cumparare.

Bateriile primesc 8 - 10 ani garantie si dupa mai tin inca vreo ... de fapt o baterie nu prea moare niciodata. Doar ca in loc de autonomia initiala de 200 de km vei mai merge doar 30 - 40 km (doar ca exemplu).  :D
De asta si zic ca 200 de km la baterie noua e putin, pentru ca in 10 ani ajungi ca iarna probabil sa mai ai doar 100km maxim (estimare).

Personal nu cunosc pe nimeni sa fi schimbat bateria, dar am citit multe anunturi de hybride SH cu bateria schimbata (Honda, Toyota, etc).

L.E.
Garantia de 1 milion de km suna excelent, dar e posbil sa fie corelata cu 10 ani garantie.
Bateria se strica (ca orice lucru) fie ca e folosita, fie ca nu. 1 mil de km nu face nimeni.
Daca o garanteaza 20 de ani, e altceva, cam atat fiind tinute majoritatea masinilor.

Mai importanta este autonomia si in curand o sa ajungm la peste 1000 km/incarcare. Estimare 2 - 3 ani (Tesla Roadster deja are km astia), hai sa zic in 5 ani gasesti in magazin masini cu autonomia asta.
Atunci nu mai conteaza, ca daca dupa 10 ani ai bateria la 50%, tot faci 500 de km cu un plin, distanta care este OK chiar si pentru infrastructura actuala din RO.


punktnet

#1734
@voicul
Partea buna este ca bateria nu se va degrada complet niciodata, in schimb pica cate o celula. Exista multe branduri care au proceduri de reparatie pe baterie in ateliere pregatite special pentru asta (la noi exista la Nissan) , unde se dezmembreaza bateria intr-o incapere inchisa, se fac interventii de inlocuire celule, reconditionare elemente de legatura (care se pot deteriora).
Problema ar fi pretul destul de mare pentru - culmea - manopera. Majoritatea pieselor le gasesti la preturi derizorii - conectori, elemente de legatura chiar si celule (link)
:)
Just kidding.

voicul

@marcelbanu dar si pentru restul care nu au mers cu o electrica si vor acest lucru.

Din pacate doar in B puteti testa: ZOE, I3 si Leaf - contra cost prin ride sharing. Cel mai ieftin este https://espark.ro/ - ZOE - 75 ron/zi  pentru 150 de km - adica 0.5 cost/km - eu am la termic undeva la 1 ron/km. Se poate inchiria si la minut.

Asa ca daca aveti drum prin B, planificati o miscare ca asta, mai ales ca nu platiti parcare prin centru.

marcelbanu

 Cine are răbdare să urmărească pîn' la capăt...
Demontare baterie la un Chevrolet Bolt...

 
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

naivu

#1737
Quotemulte anunturi de hybride SH cu bateria schimbata (Honda, Toyota, etc)
Majoritatea bateriilor de la hybridele care nu sunt plug-in sunt NiMH nu LiIon, e alta tehnica! Le dezavantajeaza si faptul ca, avand capacitate mica (un full-hybrid poate merge maxim 2-3km doar pe baterie), suporta mai multe cicluri incarcare-descarcare in aceeasi perioada de timp. La fel cu hybridele plug-in, desi este tot baterie LiIon ca la electrice, bateria fiind mai mica se incarca-descarca mai des si se degradeaza ceva mai rapid (si asta in conditiile in care la PHEV nu se poate face FastCharge).

naivu

#1738
Iar aici scoaterea bateriei din Chevrolet Bolt 2017.
Este prinsa pe dedesupt cu zece suruburi mari (bolts) si, avand 500kg, trebuie preluata pe o platforma mobila (powertrain lift). Pare ceva ce se poate face la service la reprezentanta, evident cu personal calificat si pe partea electrica.

cristi5

^ de notat si ca tehnicianul e in scaun cu rotile. Foarte tare omul!