News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Quote from: Mamutu on June 07, 2018, 02:07:30 PM
Problema este ca consuma mult din energie iar daca bateria e pe terminate poate fi o problema.

Problema este curentul, nu neaparat/numai energia. Curentul e limitat (max n amperi-ora) si curentii mari (vorbim de sute de amperi) uzeaza bateria.

Unul din pionierii masinilor electrice in Suedia, specialist in baterii, isi testa bateria astfel: accelera pana in podea pe autostrada intre Stockholm si Uppsala si daca nu raspundea bine, nu risca inca 30 km ci intra la incarcare la aeroport.

Echivalentul unui bus care urca in Zorilor e acelasi bus gonind mult peste viteza legala. Deci bateria e supusa unor curenti de care in mod normal ar putea fi scutita. Dar poate ca daca sunt probleme la baterii, e bine sa se afle cat mai repede. Cat sunt in garantie, numai Zorilor :) In plus, ma gandesc cat fum scot diesel-urile pe deal in sus...

Am umblat in multe orase dar nu am vazut niciun bus full electric. Probabil sunt prin Elvetia... In schimb multe hibride. Abia astept sa ma dau la Cluj la vara :)

dr4qul4

Urbio Electric de 12m are printre extraoptiuni disponibile pantograful!

Ar fi interesant un bus electric care sa se poata incarca in mers, folosind aceeasi infrastructura ca si troleibuzele existente.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan_s

O stire care va trebui urmarita:
QuoteUn investitor chinez vrea să facă o fabrică de autobuze 100% electrice în Prahova

Fabrica ar urma să fie deschisă la Băicoi, iar investiția este estimată la 50 de milioane euro.
Este vorba despre un contract de asociere dintre compania Meteor Internațional Import Export și investitorul chinez  - societatea Liaoning Qianfeng New Enervat Automobile din orașul Shenyang.

Astăzi la Băicoi a avut loc semnarea contractului de asociere.
Sursa

horyatm

Un grafic care reprezintă viața unei baterii și ciclurile de încărcare.



Și ba da, sunt probleme cu bateriile, dar fiind în garanție acceptabilă nu există conflicte.

O să fie probleme atunci când se va termina garanția și după un număr de cicluri, capacitatea va scădea drastic.

2200 de cicluri cred că le faci cam în 10 ani. Sunt însă curios cum va fi la Tesla Semi, acolo ciclurile vor fi mult mai frecvente.

voicul

Daca in medie faci 200 km cu un plin (200/7 zile - 28.5km/zi) vin 52 de plinuri pe an - vine 42 de ani pentru 2200 de plinuri.

Cine tine masina 42 de ani?
Si daca ar fi la jumatate (2 plinuri pe saptamana) vine ca in 21 de ani ajungi la 80% din baterie.

Cu alte cuvinte desi o sa fie probleme cu bateria, nu o sa fie chiar o problema cu bateria.

horyatm

De ce zici că faci 200km cu un plin în medie?

La rezervor de 50L faci cel puțin 600. Eu fac 800km cu un plin. urban+extra urban. Și da, la mașini cu autonomie mare nu ar trebui să fie o problemă 4-500 km reali. Dar la una cu autonomie mică s-ar putea să fie.

Dar în principiu ai dreptate.

QuoteElon said they got 500,000 miles in the lab with 80% range left.

Cu alte cuvinte, doar în cazuri extreme bateria își pierde din capacitate.

voicul

Eu m-am referit strict la cele electrice cand am zis 200 km.
Abia masinile din 2017 - 2018 sar bine de 200 km (au vreo 300 si ceva in conditii ideale). Dar bate vantu, e frig ... scade mult si la ele.

Nu exista autonomie de 400km decat la Tesla (care la 100.000+$ iese din discutii). Opel E-Ampera are 520 NDEC ... deci poate peste 400.
Va veni Leaf-ul care poate va sari 400km, dar in varianta 60kw.

In alta ordine de idei:
La 100.000 km se economisesc cam 10.000eur cu masina electrica - calcule facute de cei de la Cavaleria.ro

nicolaem

autobuzele electrice de la Cj fac 110 km la o incarcare completa, la un trafic mediu de 15km/h, date de la compania Solaris.
Problema o sa intervina ca mai au si o incarcare rapida, care nu vom sti niciodata de cate ori va fi folosita peste zi.
Intradevar au pantograf pentru incarcare rapida din cate stiu, si nu exista informatii ca ar putea fi folosite pantogragul pe reteaua de troleibuze ( cu mici modifiicari )

ghrt

Quote from: horyatm on June 08, 2018, 02:59:00 PM
Un grafic care reprezintă viața unei baterii și ciclurile de încărcare.

Nu aş crede grafice în care apar baterii LiFePo4. Studiez problema pentru că le folosesc intermitent (Winston-uri mici de 40AH, dar tehnologia e identică la cele mari şi Sinopoly de 400AH). Nu am găsit niciodată un grafic bazat pe un experiment riguros. Părerile utilizatorilor sunt foarte diverse, nu există o metodologie clară de încărcare, protecţie şi exploatare, doar nişte lucruri interzise. E dezbătută până şi tensiunea optimă de încărcare! iar cea dată de producător în fişa tehnică este repudiată cvasi-unanim.

Winston sunt baterii "sub-C", adică bateria trebuie dimensionată astfel încât consumul instantaneu să nu depăşească 0.3C şi, din ce am văzut măsurători, au rezistenţa internă destul de mare, ceea ce le face inadecvate pentru consumuri foarte mari. Pentru consumuri peste 1C există A123 şi Headway, la nişte super preţuri.
Pentru consumuri de până la 0.3C sunt foarte bune cele din liga ieftină, cele mai ok sunt CALB, apoi Winston, Sinopoly şi GBS şi alţi producători no-name. S-ar raportat perioade de utilizare de 7+ ani.

Am impresia că cei mai mulţi utilizatori sunt în Australia. În Europa sunt folosite din câte ştiu în Fiskars şi Tazzari. La Tazzari sunt folosite la maxim 1C şi au avut destui probleme, am urmărit o vreme forumurile. Bănuiesc că garanţia e scurtă la baterii, sau cu diverse clauze ce limitează răspunderea.
Cont (aproape) inactiv.

AFC

Am avut in test un I3, specificatia de mai jos
Masina mi s-a parut geniala, autonomie reala 200 km, demaraj spectaculos, manevrabila usor, confortabila si extrem de prietenoasa.
Pretul fara discount si voucher, cu tot cu TVA este 46.000 eur. Deci daca aplic un discount de 10% si scad ce da statul, iese pe la 30.000 fTva. As plati bani astia cu ochii inchisi daca mi-as permite doua masini, una numai pentru oras.
Pun si niste poze mai tarziu.

Pret 􀁉􀁄􀁕􀃷 TVA Pret cu TVA
Model BMW i3 94Ah EUR 32.100,00 38.199,00
C32 Rosu Melbourne cu detalii Gri Frozen EUR 554,62 660,00
BKCI Combinatie stofa / Sensatec Electronic Gri Carum Spice EUR 0,00 0,00
Echipamente standard
2VB Monitorizare presiune anvelope
2VC Kit de reparatie pana
428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor
570 Staerkere Stromversorgung
5DA Dezactivare airbag pasager fata
6AK Servicii BMW ConnectedDrive
Echipamente 􀁒􀁓􀄼􀁌􀁒􀁑􀁄􀁏􀁈
2PA Prezoane antifurt EUR 16,81 20,00
403 Trapa electrica EUR 823,53 980,00
420 Geamuri fumurii spate EUR 294,12 350,00
4FG Centura de siguranta in albastru BMW i EUR 84,03 100,00
5DU Pachet de asistenta la parcare EUR 831,93 990,00
3AG Camera de luat vederi pentru mersul inapoi EUR
508 Senzori de parcare (PDC fata/spate) EUR
5DP Sistem de asistenta la parcare EUR
7AQ Certificat garantie baterie EUR 0,00 0,00
7NH Service Inclusive - 5 ani/100.000 km EUR 50,42 60,00
853 Versiune limba engleza EUR 0,00 0,00
8AR Manual de utilizare / Carte de service in limba romana EUR 0,00 0,00
ZIA Editia Advanced EUR 4.340,34 5.165,00
249 Volan multifunctional EUR
2G6 Jante din aliaj usor BMW i Turbine de 19", tip 429 EUR
322 Sistem de acces Confort EUR
423 Covorase din velur EUR
430 Pachet oglinzi EUR
442 Suport pentru pahare(fata) EUR
473 Cotiera centrala fata EUR
493 Pachet compartiment de depozitare EUR
Subject 􀀲􀁉􀁈􀁕􀁗􀃷
Customer bmw-autocobalcescu.ro
Date 2018.06.12
Valid until 2018.06.19
Page 3/3
BMW i
494
Scaune incalzite pentru conducatorul auto si
pasagerul fata
EUR
4GC Suprafete interioare negru Andezit mat EUR
4T9 Pompa de incalzire EUR
4U6 Incarcare rapida curent alternativ multifazic EUR
4U7 Incarcare rapida DC EUR
521 Senzor de ploaie si control automat al farurilor EUR
534 Aer conditionat automat EUR
544 Pilot automat cu functie de franare EUR
609 Sistem de navigatie Professional EUR
674 Boxe Hi-Fi cu sistem Harman/Kardon EUR
6NS Conectivitate extinsa EUR
7GA Pachet Confort Advanced EUR
7KX Design interior BMW i Loft EUR
ZIB Pachet Business EUR
ZIC Pachet Charging EUR
􀀳􀁕􀁈􀄼 total echipamente 􀁒􀁓􀄼􀁌􀁒􀁑􀁄􀁏􀁈 EUR 6.996,18 8.325,00
Pre􀄼 de lista EUR 39.095,80 46.524,00
􀀳􀁕􀁈􀄼 total EUR 39.095,80 46.524,00
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

voicul

Cum si autoamata si electrica? Nu esti cu turma? Cum sa iesi mai odihnit decat restul de conducatori auto? Cum si cu BMW si mai ieftin? E clar ca nu esti normal  :lol:
(sper sa realizezi ca nu are nici o legatura cu tine, ci tine de remarcile oamenilor impietriti in tehnologia de acu 50 de ani).

Se poate si mai ieftin decat ai zis tu. Minim cu tot cu programul Rabla+ ar fi de pe la 27.000 eur.

AFC

#386
^ Exact ce ai spus tu sper sa inteleaga cat mai multi. A fost prima mea experienta cu o "full electric". Efectiv m-a dat pe spate.
Sunt fan BMW, aproape ca n-am avut alte marci in garaj si am condus cam toate sportivele lor. Nu pot gasi un motiv pentru care as folosi un BMW "normal" in loc de o electrica. O sa am in test imediat ce apare Leaf-ul cu autonomie de 400+ iar pana la sfarsitul lunii o sa merg cu Zoe cel nou. Nu stiu ce fac altii dar pe mine "electricele" m-au convins ca merita sa le iei serios in calcul cand te gandesti la o masina noua. Eu clar trec pe electric cat de curand. A, si am uitat sa spun ca real consuma cam 16kwh/100km.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

ghrt

Un amic şi-a luat un Smart Forfour electric, îl foloseşte într-o zonă deluroasă de luni bune. Mi-a explicat că pentru eficienţă este important să ştii când să selectezi EcoMode versus Dynamic (nu ştiu dacă am reţinut exact), chestie care ajută şi la condus (ţine apăsată mai mult sau mai puţin acceleraţia).
În cazul meu, mi-a dispărut impulsul de a-mi lua Smart EV, e ok şi ăsta pe benzină :) M-a ajutat că bateria a scăzut de la 73% la 35% la o urcare serioasă pe un munte, iar după coborâre ajunsese la 37%. Chargerul îl are limitat din fabrică la 2kw deşi aparent poate mai mult. Desigur că maşina merge f ok, sprintenă, e aproape silenţioasă iar el are necesităţi potrivite pt ce e gândită, merge vreo 30km zilnic şi încarcă gratis în parcarea de la servici.
Cont (aproape) inactiv.

AdrianB1

Quote from: voicul on June 11, 2018, 08:18:24 PM
Hybride poti sa iti iei de la 4000E SH de 10 - 12 ani. La 10.000E deja gasesti de 5 ani. Hybridele au deprecieri masive.
Daca devine parcarea 10 ron pe ora in centru B, s-ar putea sa fie o afacere interesanta.
Pentru ca bateriile se fac praf in 10 ani si costa o avere, daca le gasesti. Un Prius de 12-14 ani e $1,000 in SUA, fix din cauza asta. Dar in Europa fabricantii de electrice si hibride au saltat pretul cu suma pe care o da statul ca bonus, practic ajungi sa alegi masina cu motor clasic versus electric la acelasi pret - normal ca alegi motorul clasic, ca bateria moare si e scumpa si autonomia e mica la electrice.

TibiV

Tesla concediază 9% din angajaţi pentru a deveni profitabilă şi a-şi reduce costurile

   Miliardarul Elon Musk va concedia 9% din angajaţii Tesla, pe fondul sporirii presiunilor din partea investitorilor pentru a deveni profitabilă şi a-şi reduce costurile, transmit DPA, Reuters şi Bloomberg.
   Este cel mai mare val de concedieri din istoria de 15 ani a Tesla şi vine într-un moment în care compania încearcă să-şi îndeplinească ţintele de producţie pentru sedanul Model 3. Anul trecut, Tesla avea 37.543 de angajaţi, de peste 12 ori mai mulţi decât în urmă cu cinci ani.
   În mai, Musk i-a informat pe angajaţi că firma va trece printr-un proces de reorganizare pentru a rezolva problemele legate de producţie, după plecarea unor specialişti importanţi, şi recentele accidente în care au fost implicate automobilele sale electrice.
   Succesul Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 220 de mile (350 de kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 35.000 de dolari, mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele, este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă. Însă, întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.
   Elon Musk a sris pe Twitter: "Reorganizarea Tesla este în desfăşurare, este un proces dificil, dar necesar".
   La Bursa de la New York, acţiunile Tesla au urcat marţi cu 3,2%, la 342,81 dolari. Anul acesta, titlurile au înregistrat un avans de aproximativ 10%.

https://www.agerpres.ro/economic-extern/2018/06/13/tesla-concediaza-9-din-angajati-pentru-a-deveni-profitabila-si-a-si-reduce-costurile--125761
Mama proștilor este mereu gravidă... :)