News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Da, el spera sa finanteze model 3 cu incasarile din roadster, model S si X. Nu a mers, in plus productia la scara mare (model 3) nu o inveti de azi pe maine.

Daca da faliment sau il cumpara cineva, inseamna ca model S vor fi raritati, deci nu va scadea pretul :)

dumbravaandrei

O sa aiba o cadere, dar nu falimenteaza Tesla in urmatorii 15 ani. Sa nu uitam ca printre altele produce si energie electrica multa. Foarte multa. Pe care ia bani ;)
Da, e clar ca nu o sa mai cumpere nici naiba urmatorul model de volum mare pana Model 3 nu incepe sa fie livrat cum trebuie. Acum sunt alternative bune si de la alti producatori. A incercat Musk cu un "All In" dar i-a dat nissan si VW cu "call" ;)

voicul

Si eu am crezut mult timp ca faliment inseamna inchiderea fabricii.
De ceva vreme e: falimentul poate duce la inchiderea fabricii. In cele mai multe cazuri, doar se schimba proprietarul, cum se va intampla si la Tesla, in caz ca se ajunge aici.
E prea simbolic brand-ul ca sa il inchida cineva.

In alta ordine de idei: nici accidentul de saptamana trecuta, in care Tesla S a si luat foc, nu prea ajuta la imagine.
Nici asta nu e stire buna: "Tesla recheamă în service 123.000 de mașini Model S" - niste suruburi doar, DAR ...

Anu trecut s-au salvat putin cu Roadster-ul si Tesla Semi.
Anu asta ...

TibiV

Desi suntem absolut off-topic, de data asta ma bucur ca suntem off-topic... ;)
Pentru ca este o discutie (despre TESLA) care, in acest moment, pentru Romania, este ecihvalenta cu cea despre "sexul ingerilor"...

ASADAR:

Exista doua situatii distincte, insolventa si faliment.
Insolventa este primul pas spre faliment.

Compania care intra in "insolventa" beneficiaza de o serie de "facilitati".
(La nivel mondial cam 10%-15% din firmele care intra in insolventa reusesc sa se salveze.)

Compania care intra in "faliment" este "kaputt". Moarta. Hrana pentru hiene...
"Lupii creditori" vor incerca sa "muste o halca cat mai mare" din "trupul firav" al defunctei "debitoare"...

Sa luam exemple nu atat de indepartate ca "Tesla", ci unele mai apropiate - HIDROELECTRICA Romania...
A fost in insolventa...
SERIOS ?!?!...
Sa "mostenesti" tot capitalul hidroenergetic al Romaniei si sa intri n insolventa ?!?!?!...
[/i]

Pai aia inseamna "companie de stat", in care chiar si daca posmagii sunt prea uscati, preferam spanzuratoarea...

P.S.
Chiar daca l-am pus pe Iont intr-o situatie difici;a, ma bucur ca discutia a avut loc aici, mai ferita de "Constructori din Romania..." si alte topicuri mult prea "incinse".
Ar fi trebuit sa mut discutia pe threadul de "Economie...", dar acolo suntem foarte putini vizitatori... :(



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

In articolul de mai jos se explica cum de poate cheltui Tesla mai mulți bani decât are. E destul de logic.
Pe de alta parte Musk declara la începuturile Tesla ca și dacă da faliment scopul firmei este sa schimbe total industria auto (spre electrificare), lucru care se pare ca i-a reușit.
https://insideevs.com/why-tesla-isnt-flat-broke/


Sent from my iPhone using Tapatalk

ghrt

Scuze dacă-i de alt topic. În acest moment, la o capitalizare de peste 50mld $, Tesla e un pariu.  Unii pariază că va aduce pe piaţă Model 3 şi atunci va creşte şi mai mult, alţii pariază că din contra (precum acel nene) şi speră să câştige din scăderea preţului acţiunilor. Nu este nici un calcul raţional bazat pe profit sau altceva, la fel cum la curse sau la 6/49 nu există nici o raţiune economică. Apropo, cum nu există T3, nu există nici PowerWall de ex.

Aparent să faci producţie de serie în numere mari pornind de la zero este mult mai dificil decât o serie mică, manufacturată. Avem deja exemplul Smart, care nu cred că ar fi reuşit fără Mercedes şi fără interesul Mercedes de a schimba percepţia despre brandul lor.
Cont (aproape) inactiv.

georgec

#261
Tesla va anunta in cateva zile(maxim 5) rezultatele de pe Q1 si daca va spune ca a ajuns la targetul de productie pentru Model 3 (2500/sapt), atunci actiunile vor ramane stabile si situatia financiara pozitiva.
Un indicator important este atingerea unei productii de 5000 vehicule/saptamana ,  actualul termen este final Q2, este de urmarit daca se va decala. Acesta este un punct care poate asigura cashflow pozitiv conform unor analisti deci la atingerea acestui prag Tesla are viitor pe termen lung.

voicul

TESLA, îngropată de roboți

Problemele întâmpinate de Tesla în producţia automobilului de serie Model 3 sunt provocate de automatizarea excesivă, potrivit analiştilor de pe Wall Street, care avertizează că roboţii omoară Tesla, relatează Business Insider citat de News.ro.

Într-un caz rar de victorie a oamenilor în faţa roboţilor, în lupta pentru eficienţa muncii, fabrica aproape complet automatizată a Tesla din Fremont, California, considerată de Musk un avantaj concurenţial, este chiar motivul pentru care compania nu îşi poate extinde rapid producţia, scrie News.ro.

Doi analişti ai Bernstein, Max Warburton şi Toni Sacconaghi, afirmă că roboţii sunt de vină pentru faptul că Tesla nu poate să producă suficient de rapid mult-aşteptatul automobil Model 3 şi că întregul proces este prea ambiţios, riscant şi complicat.

"Tesla a încercat să automatizeze prea mult asamblarea finală. Considerăm că a fost prea ambiţioasă cu automatizarea liniei de producţie a Model 3. Puţini au văzut această linie, dar ştim asta: Tesla a cheltuit mult mai mult decât un producător obişnuit de componente", au scris aceştia.

Compania a comandat un număr uriaş de roboţi Kuka. Nu a automatizat doar ştanţarea, vopsitoria şi sudura (ca majoritatea producătorilor), ci a încercat să automatizeze asamblarea finală (montarea componentelor).

"Vorbeşte despre liniile finale pe două niveluri, cu roboţi care automatizează secvenţierea pieselor. Aici Tesla pare să se confrunte cu probleme (precum şi în sudarea şi asamblarea bateriilor)", au arătat analiştii.

Potrivit acestora, cei mai buni producători auto, japonezii, încearcă să limiteze automatizarea "deoarece este costisitoare şi invers proporţională cu calitatea, din punct de vedere statistic".

Tesla nu îşi va permite la nesfârşit aceste costuri.

Acţiunile companiei au scăzut cu peste 25% în ultima lună din cauza îngrijorării investitorilor că Tesla nu va reuşi, din nou, să îşi respecte promisiunile referitoare la producţia Model 3. Marţi, agenţia de evaluare financiară Moody's retrogradat ratingul Tesla, aflat deja în categoria nerecomandată investiţiilor, cu o treaptă, la nivelul B3, citând "deficienţele semnificative" existente în producţia Model 3.

https://www.news.ro/economic/analisti-problemele-intampinate-de-tesla-in-productia-automobilului-de-serie-model-3-sunt-provocate-de-roboti-1922400031002018031018017053

Ionut

Am mutat stirea despre autobuzele electrice din Cluj pe thread-ul dedicat, cel de transport in comun din Cluj-Napoca, acolo ii este locul. Aici se pierde in discutii.

kitsune

Referitor la Tesla, multi uita ca targetul de productie e stabilit (foarte ambitios) de Elon Musk. Si apoi nerespectat. Acum au ratat iarasi tinta de 2500 vehicule pe saptamana, dar au trecut totusi de 2000. Ceea ce este promitator. Ideea e ca, de la inceputul anului au produs aproape 10000 de M3, cam cat produce Ford Ecosporturi la Craiova.
Si Musk a zis ca se muta cu cortul in fabrica. Spre deosebire de ceilalti care se mutau cu cortul pe autostrazi, asta macar promite dar si face
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

CristiM

Quote from: alexV on March 25, 2018, 11:28:15 AM
poate va spun cateva pareri first hand despre noul Hyundai Ionic Hybrid, in curand :D

Ceva noutati? M-ar fi interesat o parere ....
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

alexV

Hyundai Ioniq Hybrid owner review:

Imi place, am facut 1000 km, inclusiv pe autostrazile patriei. Am luat varianta mai scumpa din doua disponibile, desi motorizarea e identica pe ambele.

De bine:
- cutia automata e fantastica, are mod sport ce iti amana schimbarea pana la zona rosie a turatiilor. Useful in depasiri. Si modul sport e tot automat, desi se poate si manual daca insisti, de la padele.
- plina de gadgeturi: cruise control cu ceva radar in fata, lane assitant, incarcator wireless pt telefoane, rear camera pentru mers cu spatele, front camera pentru lane assitant, toate conectivitatile radio posibile, smart key, gps, tire pressure sensor, etc, etc.
- bateria e sub bancheta spate, nu ocupa loc vizibil. Cel de la casco insista sa pozeze bateria in portbagaj ...
- ca tot suntem la baterie, nu exista una separata de 12 V, ci este incorporata in bateria mare. 12V pentru faruri, boxe, AC. 270V pentru motorul electric. Teoretic nu ti se gata niciodata bateria :)
- touch screen rapid, placut, usor de folosit.
- locurile din spate au destul spatiu, cei care la review se dadeau cu capul de plafon o faceau intentionat, parerea mea. Porbagajul e normal, bateria fiind sub bancheta nu ocupa spatiu degeaba ca la Prius.

Bine de stiut:
- e masina de oras in principal. Odata ce depasesti 120 km/h motorul electric e oprit complet, deci consumul creste si puterea maxima disponibila e 105 CP de la benzina. Apropo, Cluj - Timisoara si retur 5.9 L/100km, cu cruise control la 139 km/h pe autostrada. In oras consumul scade spre 5.
- rezervorul de 45L
- se simte ca o masina banala, nimic special la putere, nimic special la modul de condus. Daca de banii astia iei BMW, Audi sau Mercedes la mana a doua, o sa simti mai multa adrenalina de la oricare din ele. Daca asta vrei. Eu am optat pentru tehnologie si masina noua.
- motorul e start and stop, il vei simti cand porneste, de asemenea se simt si schimbarile de viteza. Nu e un minus, doar zic ca se simt.
- rar o sa mergi exclusiv electric. Masina stabileste asta. Cum apesi mai tare pe pedala, cum intra si motorul pe benzina. Ai indicator cand esti 100% electric.
- bateria e pentru hibrid, deci e de capacitate mica, are 1,5. Tesla Model 3 - o masina electrica - are bateria standard de 50, bateria extended de 70. asta pentru comparatie.
- are 1 milion de butoane. Se putea mai simplu pentru gustul meu. Dar am vazut si masini cu 2 milioane de butoane: VW, Skoda

Minusuri:
- GPS-ul oribil. As cere bani inpoi pentru jegul ala, si sa-l dezinstaleze. Venind de la TM m-a scos mai repede de pe autostrada, la Traian Vuia in loc de Margina. Apoi la Deva unde sa intru iar pe A m-a directionat pe un drum de pamant, cu 500 m mai repede decat virajul normal la stanga. Nu poti face zoom manual sa vezi daca te minte. jeg maxim acest gps.


In concluzie, sunt un sofer multumit, masina e suficient de rapida si eco in oras. Pe autostrada se descurca decent, dar nu e mediul ei natural. Cata vreme nu te astepti la ceva GTI sau supersport, e perfect. A, si foloseste literalmente orice alt GPS.

In link sunt 3 filmulete cand masina era inca infoliata, la reprezentanta.

voicul

Felicitari pentru achizitie.

Radar-ul de pe masina e pentru ACC - adaptive cruise control - stabileste viteza dupa cel din fata si o mentine. Mi se pare un super feature pentru orice masina. Impreuna cu line assist ... aproape ai pilot automat pe masina. :)
Eu am vazut un video cu unul care il folosea in oras la mersul bara la bara.

Au zis ceva de baterie? Cand trebuie schimbata/cat costa?

alexV

masina are garantie 5 ani. bateria are 8. btw, programul rabla accepta masini cu 8 ani vechime :)

adaptive cruise control e foarte bun, l-am folosit mult si nu a dat niciun rateu, in nicio situatie. doar la giratorii stranse ai emotii cand masina din fata ia curba, dar ACC io va re-detecta in timp util.

lane assist in schimb nu functioneaza in practica:
- daca iei mana de pe volan 5 secunde bipaie
- pe autostrada, cu benzi late, in loc sa stea pe mijloc merge stanga-dreapta din linie in linie. teoretic sta pe banda, dar ...
- nu stie decat curbe line. ii e frica sa traga de volan putin mai tare.
- daca pierde marcajul se decupleaza, te lasa asa, mergand drept
- bipaie cand atingi linia fara a semnaliza. da, stiu, safety, dar in practica te enerveaza tot la 5 min.
Este un gadget amuzant, care iti semnalizeaza in volan sa iei curba daca esti prea lent sau ai privirea distrasa. atat.

voicul

Intrebam daca si recomanda dupa 8 ani sa schimbi bateria.
Adica una e garantia bateriei si alta e durata de folosire.

Alta intrebare legata de S/S (strat stop asa l-am vazut scris, ca sa nu se confunde cu alt SS :)) ):
Deci masina de pe loc nu porneste full electric?
Adica daca imi porneste motorul terminc la 20 - 30km nu e problema (deja ai zgomot de rulare, alte masini, etc), dar din scurta folosirii a unor masini cu S/S, intradevar este enervat sunetul ala de pornire.