Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

^^ Softul maşinii decide dacă porneşte sau nu motorul termic, în funcție de mai multi parametri. Unul din ei e cât de greu e piciorul pe acceleratie :)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bbk

Din ce am înțeles pe forumul italian( apropo astia fac și cursuri de condus mașină hibridă),. motorul pornește la rece pana încălzește apa la o temperatura de 40 de grade, iar la consum se lauda cu 5.5 pe autostrada unii au medii sub 4 mixt. Majoritatea sunt înscriși pe spritmonitor.com acolo înregistrează alimentari, km consum,  etc.

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


CristiM

 alexV multumim, frumos comentariul !  :cheers:
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

voicul

#273
Si asa se rezolva problema incarcarii EV-urilor. Stau sa ma intreb cum e sistemul de siguranta de nu te electrocutezi



Tot Suedia vrea sa reduca poluarea de la motoarele termice cu 70% pana in 2030.

Cristi N

Problema electrocutarii se rezolva simplu, sina este impartita in multe segmente scurte care se activeaza doar la apropierea unui "captator". Ma intreb cum au rezolvat cu mizeria care va intra in sina si apa cu sare/nisip din timpul iernii.


*am imprumutat termenul de captator de la troleibuze, practic suedezii au reinventat reteaua de troleibuz numai ca au ingropat firele  :D

voicul

Au si o zona cu fire, dar chiar ziceau in video ca nu arata prea bine cu stapi :)

voicul

#276
Cu el votez si eu :)

Al doilea record de vanzari in 2018, pentru Nissan LEAF, in Europa

Asa cum am mai relatat aici, cel mai bine vandut model electric in 2017, pe plan global, a ramas Nissan LEAF.

Redesenat si cu performante crescute pentru 2018, noul LEAF a intrat in productie in toamna anului trecut, in Japonia, apoi in Anglia si de curand in SUA.

Dupa ce, in februarie, un comunicat de presa informa ca au fost vandute un numar record de 3.766 unitati in Europa, luna martie s-a incheiat cu un rezultat mult mai bun: 6.503, nou record pentru LEAF in Europa!

Poate merita o mentiune faptul ca o treime, 2.172 unitati, au fost vandute in Norvegia.

Adaugand aproape 3.000 de masini vandute in Japonia, plus cele din SUA si China, este imbucurator ca noul Nissan LEAF a trecut pragul psihologic pentru masinile electrice, de 10.000 de unitati lunar, lansandu-si candidatura pentru cel mai bine vandut model electric si in 2018.

https://24auto.ro/2018/04/al-doilea-record-de-vanzari-in-2018-pentru-nissan-leaf-in-europa/

-------
Dar ca si comparatie:

Vânzările de hibrizi plug-in și mașini electrice în februarie în Europa: Renault Zoe a devenit lider, urmat de VW e-Golf și BMW i3

Vânzările de mașini electrice și hibrizi plug-in din Europa au crescut cu 39% în februarie, în comparație cu aceeași perioadă de anul trecut. Renault Zoe a devenit liderul clasamentului, după ce a detronat Volkswagen e-Golf, iar pe locul trei s-a situat BMW i3.

La nivelul lunii ianuarie 2018, VW e-Golf a avut cele mai bune vânzări din Europa  pe piața mașinilor electrice și hibride plug-in, cu Renault Zoe și BMW i3 pe locurile 2 și 3.
Situația s-a schimbat în februarie, poziția de lider fiind ocupată acum de Renault Zoe cu 4.310 unități vândute de la începutul anului.

Podiumul vânzărilor a fost completat, în ordine, de Volkswagen e-Golf (3.476 de unități) și BMW i3 (3.445).

Alte modele cu rezultate notabile au fost Mitsubishi Outlander PHEV (2.216), Volkswagen Passat GTE (2.143) sau Nissan Leaf (2.049).

Cererea pentru mașinile electrice în Europa este prognozată să depășească 600.000 de unități până în 2020 și borna de un milion până în 2022, potrivit unei cercetări de piață a LMC Automotive.

Germania este așteptată să devină cea mai mare piață pentru mașini electrice de pe Bătrânul Continent, cu 200.000 de unități livrate pe an - obiectiv ce ar urma să fie atins până în 2022 - secondată de Marea Britanie și Franța.

La nivelul anului trecut, Renault Zoe a dominat vânzările din Europa, urmat de Nissan Leaf, Tesla Model S, BMW i3 și Volkswagen e-Golf.

http://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-de-hibrizi-si-masini-electrice-in-februarie-renault-zoe-a-83745.html

RaduC

Azi am noul leaf in teste. Dimineață il voi lua la munca, 98km pana acolo. Dacă nu voi fi nevoit sa îl încarc pentru drumul de întoarcere, adică pot face cca. 200km relaxat cu o singură încărcare, ma gândesc serios sa dau Skoda mea Superb Auto, din 2004, 1.9 TDI, 130cp, pe buburuza asta.
Prima impresie e ca îmbină abundent materialele și detaliile ieftine cu pielea și un ecran multimedia.
Modelul testa e cel de top, cu e-pedal și propilot. Revin cu detalii și impresii, poze și oarece concluzii mâine.

Ionut

Asteptam cu interes! Sa ne zici și de pret.

voicul

^Relaxat cred ca ai 250km pe vremea asta.

Ca sugestie ar fi sa astepti varianta de 61kw - 500+km. In toamna apare in Japonia, deci il prinzi pe rabla+ de anul viitor (DACA va mai exista).

Si eu astept review-ul tau.

adiarc

Daca imi permiti o sugestie...incolo as merge normal si inapoi sport...sa vad ce zice bateria
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduC

#281
Un teaser, până reușesc sa scriu detaliat.
Șofat în Irlanda, de la Mountmellick la Dublin Airport. Temp ext. dimineața 4 grade, mașină preîncălzită.
40kW baterie. Primit de la dealer la 97%, joi seara. Încărcată la priza 7 ore.
Dimineața baterie 100% și range... 266km.
Condus 99 km până la muncă, 52% baterie, 138km range, stil condus mixt, autostrada la 110km/h după Waze, trafic de dimineață inclus. Radio on, încălzire pe auto, propilot și adaptive cruise control on(majoritatea timpului). Eco mode on. E-pedal on și B selectat pentru regenerare.
Nu am reîncărcat bateria la munca pentru ca am vrut sa vad dacă ma ține să fac drumul tur-retur cu o singura încărcare.
Emoții la întoarcere. Setărilea fel ca la dus. 18 grade afară. După primii 25km, am oprit a/c, de emoție.
Am ajuns acasă cu 9% baterie și 19km range. Primii 60km am fost blocat în trafic lent apoi ultimii 40km au fost iar autostrada și 110km/h.
Total 198km parcurși.
Revin cu poze și filmulețe pe weekend

cristi5

Range anxiety, caz de manual

Esti un utiliztor extrem. 200+ km pe zi e f mult. Suedia e o tara imprastiata dar masinile fac in medie 30  km pe zi

voicul

9% range - 19km ar fi cam 200km cu 100%. Ceea ce este foarte departe, chiar la jumatate din ce zic ei - 378 parca este exact).
As intreba daca ai urcat multe dealuri, dar daca le urci le si cobori, si acolo recupereaza masina ceva din energie.

Alea 4 grade de afara au mai tras de baterie in jos, dar ...

RaduC

Ok,
am testat 24 de ore noul Nissan Leaf, 40kW, SVE cu propilot si e-pedal. Aveam asteptari destul de mari si eram foarte optimist.
Detaliile calatoriei le puteti vedea in postul de vineri.

Am fost putin dezamagit sa gasesc elemente foarte ieftine (usita de la priza de 12 V) imbinate cu tehnologie de top. (propilot)
Modelul testat de mine, cu echipare de top, usureaza buzunarul cu cca. 36000 euro (asta dupa aplicarea grantului de la stat), deci ma asteptam la ceva cu totul nou fata de modelul precedent. Testand si modelul precedent, am avut grad de comparatie, in plus conduc o Skoda Superb Elegance din 2004, deci aveam oarece asteptari.
In primul rand, dupa calatoria de 98 km ce a durat 1 ora si 15 minute, efectuata exclusiv pe autostrada si drum expres, am iesit amortit bine din masina. Pot spune ca scaunul soferului este chiar fabricat gresit. Am gasit apoi pe net si altii care cred la fel.  (link aici la review: )
Autonomia este o eschrocherie. Chiar daca am condus 40km pe autostrada, resul a fost in lucru cu limitare la 60km/h si drum expres cu limitare de 100km/h. Oricum, asa cum am mai spus, nu am avut viteza mai mare de 110km/h, ceea ce, pentru naveta, mi s-a parut dureros.
Propilot e amuzant de incercat. Acum a fost prima oara la volanul unui vehicul semi-autonom. M-am distrat. Totusi, ceata de la inceputul calatoriei l-a pus in dificultate si nu s-a angajat sa conduca, cu toate ca era deja ziua iar cand, apropiindu-ne de destinatie, i-a intrat soarele in "ochi" (pentru ca conduceam spre est) iar s-a dezactivat. Sunetul facut la dezactivare mi s-a parut cam prea discret, adica daca muzica merge ceva mai tare, nu-l prea poti auzi.

Conducand oricum o masina cu cutie automata, e-pedal mi s-a parut usor de adoptat. Daca trebuie totusi si franat cu pedala "dedicata", dupa eliberare, e-pedal continua sa franeze de capul ei, ceea ce poate fi incomod si contra-intuitiv.

Am ajuns la munca cu o autonomie ramasa de 138km si 52% in baterie. Relieful e unul domol, fara dealuri de urcat sau coborat.
Nu am incarcat bateria deloc cat am fost la birou tocmai pentru a face acest experiment: pot face naveta dus-intors cu doar o singura incarcare? Pentru ca am punct de incarcare in parcarea firmei, ar insemna costuri 0 cu combustibilul.
Am ajuns inapoi acasa cu 9% si 19 km autonomie. Daca ar fi sa iau in calcul si degradarea bateriei, pentru mine nu-i suficient pentru urmatorii 5 ani.

Ce-am mai aflat de pe cate un review este ca s-a impus din soft, se pare, o limitare la incarcarea rapida dupa primele doua incarcari rapide. A treia, chiar daca efactuata la o priza dedicata, incarca bateria in cam 5 ore. Netul ii spune rapid-gate. Se pare ca astfel se doreste evitarea supraincalzirii bateriei, care nu beneficiaza de un management activ al temperaturii. Dezamagit si de asta.

Plasticurile tari abunda.

Concluzia e ca pentru mine inca nu e suficient acest Leaf, poate cel de anul viitor cu baterie de 60kW. Chiar daca la exterior mi se pare ca arata wow, cu detalii moderne, intoriorul, ergonomia scaunelor si a habitaclului lasa inca mult de dorit, chiar si la modelele de top.

Usita de Incarcare (GPS)