News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#210
Uitati de Opel Ampera. GM nu a avut niciodata capabilitatea sa faca o productie de masa pentru o astfel de masina. Da, au castigat imagine foarte multa, dar nu au reusit sa onoreze decat 15% din comenzi world wide. Asa ca uitati de masina aia.

Cu oferta actuala de electrice (anuntata la vanzare in 2018) eu mi-as alege doar urmatoarele:
1) Kona electric cu motorul de 200+ cai si pachetul extins de acumulatori. Bifeaza majoritatea criteriilor mele de ce-mi doresc la masina urmatoare, mai putin autonomie)
2) eGolf (conduc mult eGolf in Paris... dar e pe locul doi pentru ca... Golf... bont)

La restul le zic pas din varii motive (lista de optionale, design, reputatie fiabilitate etc)

Cu drag as muta fumul de la teava de esapament la orice CET (nici nu se compara din punct de vedere al toxicitatii compozitile celor doua fumuri), dar daca as avea suficiente puncte de incarcare in care sa nu pierd mai mult de 30 de minute la o reincarcare completa, curand as face pasul asta. Problema nu e ca vai doamne nu ma pot descurca  sa ma plimb Brasov-Bucuresti-Sibiu-Tg Mures chiar si Bacau (adica Brasov-Aeroport :D) dar ce fac cand am un drum la tara (400 km). Ca de ajuns ajung la limita iar pana la urmatorul charger (Suceava, ca in Botosani nu sunt) trebuie sa o imping.
Acasa nu am cum sa fac racord mai mare de 22Kw, iar sa fac acum o solutie cu panouri si acumulatori trebie sa ma mai scarpin de niste mii de eur (vreo 15-20 cu tot cu avize si toata hartogaraia - e in plan si asa ceva dar la casa mea, nu la batrani)


Cat despre bonusul ala eco:
1) Decat sa-l dea la achizitionare mai degraba il dau ca si subventie celor care vor sa creeze statii (de ex: hai sa fac un program de 5 mil de eur prin care sa oblig toate benzinariile din RO sa aiba un punct de incarcare de minim 22kw. Sau macar fiecare municipiu sa aiba cel putin un charger cu doua plug-uri de 22).
2) Nu prea sunt de acord cu ecotichetele acordate la cumpararea autovehiculelor. La noi componenta de masini noi achizitionate este statistic nesemnificativa cu piata de SH deci automat impactul este minim. Consider ca daca vrem sa incurajam solutii prietenoase cu mediul trebuie sa asiguram si o infrastructura corespunzatoare acestora pentru a asigura o tranzitie mai usoara si mai simpla catre o viata ecologic sustenabila
3) Bine ca s-a bagat in lege obligativitatea ca 30% din achizitiile de mijloace de transport public sa fie electrice/cng. Dar acum stau si ma intreb... mai draga stat Roman. Daca maine PMB aducea 100 de autobuze electrice, unde naiba le incarcai?!? ca la 10 prize nu incarci 100 de autobuze nici macar peste noapte!!! Si aici vine fata perfida a acestei reglementari legislative: APL-urile vor opta pentru CNG, solutie deloc prietenoasa cu mediul - doar mai eliminam NOx


Daca discutam strict de RO, discutia despre masini electrice este mai complexa pentru ca:
1) Nu avem o viziune: ce vrem si pana cand?!? Ex: pana in 2025 vrem sa avem infrastructura de incarcare la nivel national (macar la nivel de municipii) astfel incat sa putem asigura incarcarea fara intarzieri operationale pentru 15-20.000 de masini electrice.
2) Nu avem un set de masuri care sa conduca la dezvoltarea infrastructurii de suport pentru o astfel de tehnologie
3) Nu exista vointa si putinta politica pentru a aduna oameni din cateva institutii si medii academice pentru a stimula analize / studii de impact
4) static este dovedit ca statul roman nu stie pe ce butoane ale subventionarii se apase pentru ca aceste stimulente sa-si atinga scopul declarat. Tot timpul la noi intentia a fost de toata lauda iar fapta de toata ocara posibila.
5) Daca vorbim de tehnologie adoptata in masa, solutii individualizate, de oportunitate (gen: charger casnic, un amarat de charger in parcarea unui hypermarket intr-un municipiu resedinta de judet mai instarit) reprezinta alternative complementare nu fundamentale.

@TibiV nu vreau sa-ti dau dislike. "Pe vremea" cand ma ocupam de automatizari, prima masina de servici pe care am avut-o am preluat-o la 1270 km si am predat-o dupa 26 de luni la 215866 km. Firma de leasing a vandut-o dupa 3 luni cu ~70000 km  Bine... caz exceptional, contractele ce le aveam la vremea aia necesitau o alergatura de acest gen

dumbravaandrei

Si sa mai consemnan o aparitie



P.S: Poate fi configurat pe site-ul Jaguar din Franta.

P.S.2: Nu l-as compara inca cu Model X (model X e mai mare, poate veni si cu 5+ locuri bla bla), dar cu siguranta la ergonomie si confort e cu mult peste Tesla. Daca la interior Jaguar au oferit macar standardul de ansamblare si materiale de la F-Pace, ca si calitate e cu mult peste Tesla :)

voicul

Dieselgate parca a pornit pe la jumatatea lui 2015. Pana acum/anul viitor sunt 3 - 4 ani, exact cat e nevoie pentru dezvoltarea unui automobil de la 0.

Ce ma surprinde 90kw baterie cu autonomie 460km? ZOE are 41kw si 400km.
Cat de greu este I-PACE sau pe unde se pierde autonomia?

ghrt

#213
Quote from: dumbravaandrei on March 01, 2018, 10:55:25 PM
Cat despre bonusul ala eco:
1) Decat sa-l dea la achizitionare mai degraba il dau ca si subventie celor care vor sa creeze statii (de ex: hai sa fac un program de 5 mil de eur prin care sa oblig toate benzinariile din RO sa aiba un punct de incarcare de minim 22kw.

O idee foarte bună. Existenţa infrastructurii decente de încărcare va determina gradul de adoptare al maşinilor electrice. Existenţa unor subvenţii ar determina benzinarii să investească în staţii de încărcare acum, deşi pe termen mediu nu prea or să aibe mulţi clienţi şi pe banii lor nu s-ar justifica. În plus, deoarece dezvoltă infrastructura de care putem beneficia cu toţii pe termen lung mi se pare preferabilă sponsorizării achiziţiei de maşini de către persoanele fizice, care de fapt încurajează producătorii pe termen scurt.

Pentru motive similare aş propune ca de bonusul respectiv să beneficieze exclusiv firmele de transport public, în special taxiurile urbane.

voicul
Când mergi cu viteză consumul este foarte mare, creşte cu pătratul, din cauza rezistenţei aerului. Recuperarea energiei la frânare are de asemenea pierderi. Ambele intervin când conduci sportiv, ceea ce e de aşteptat de la un şofer de Jag.
Consumul de ZOE nu cred că este mai mic de 12kwh şi l-aş estima între 12 şi 16kwh, în funcţie de stilul de condus, temperatura exterioară şi declivitatea drumului.
Cont (aproape) inactiv.

dumbravaandrei

@voicul: nu uita ca anvelopa in sine sufera o rezistenta la contact (altfel nu ar avea aderenta). Daca te uiti la ce jante si ce dimensiuni de anvelopa are... adica greu de comparat un 255/21 cu 205/16. Iar Jaguar tine la sportivitatea masinilor sale asa ca nu ai sa vezi anvelope cu rezistenta scazuta la inaintare. Masina are 2.2 tone
Suplimentar fata de Zoe mai avem si o alta instalatie de climatizare (in primul rand e cu totul altul volum ce trebuie climatizat)
Mai multe sisteme de asistenta si infotainment,

A... si sa nu uitam ca autonomia e calculata conform WLTP. Pe NEDC ar fi trecut lejer de 530km.
Ca si consum energetic... un Model X consuma 300Wh/km, un I-Pace cam 220 anuntati (dar pana acum WLTP chiar a dat cifre foarte aproape de consum real raportat la 10.000 km)

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on March 01, 2018, 10:55:25 PM
@TibiV nu vreau sa-ti dau dislike.
Iti multumesc pentru generozitate...

Quote from: dumbravaandrei on March 01, 2018, 10:55:25 PM
...prima masina de servici pe care am avut-o am preluat-o la 1270 km si am predat-o dupa 26 de luni la 215866 km. Firma de leasing a vandut-o dupa 3 luni cu ~70000 km  Bine... caz exceptional, contractele ce le aveam la vremea aia necesitau o alergatura de acest gen

Tot ce am spus eu se referea la utilizarea unei masini de catre o "persoana fizica", indiferent ca se numeste Tibi sau Andrei.... Si la calculele pe care le faci ca posesor individual al unei masini cu care faci cam 15-30 mii km pe an.
NU la masini de serviciu, pentru ca acolo este treaba patronului se decida ce este economic pentru el.
Daca faci 200.000 km in doi ani "pe persoana fizica", deja nu mai esti "persoana fizica", esti PFA sau alta forma "de pravalie".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Studiu PwC: In 2030 jumatate dintre masini vor fi electrice si 40% din distanțele parcurse ar putea fi realizate în vehicule autonome

Un studiu al PwC arata ca piata auto va suferi cele mai mari schimbari din istoria sa in urmatorii 15 ani sub impactul masinilor electrice, al celor autonome si al serviciilor de ride-sharing. Ca rezultat al noilor concepte de "sharing", parcul auto al Europei ar putea sa scada de la 280 de milioane la 200 de milioane de autovehicule si de la 270 de milioane la 212 milioane in Statele Unite. In schimb, China este asteptata sa-si dezvolte parcul auto si sa atinga 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cat are in prezent.

Multe cifre si date pe Hotnews

ghrt

Până în 2030 uită lumea să studiul acesta şi în general de toate studiile de acum. Sunt doar mijloace de PR.
Cont (aproape) inactiv.


voicul

#220
^80 de mil in EU
270-212=58 mil in US
58+80 - 138 mil vor disparea in 12 ani - adica 11.5 mil/pe an.

Aproximativ:
E ca si cum US sau Japonia nu ar mai produce nici o masina/an
E ca si cum D si Corea de Sud impreuna nu ar mai produce masini/an

Oare cate fabrici se vor inchide?

Pe de alta parte sa ai 138 de mil de masini (chit ca EURO6) care nu mai scot nici pic de CO2 ... asta da reducere poluarii!

L.E Am fost curios care e productia de masini pe an: http://www.oica.net/category/production-statistics/2017-statistics/

TibiV

Quote from: voicul on March 09, 2018, 03:23:20 PM
Pe de alta parte sa ai 138 de mil de masini (chit ca EURO6) care nu mai scot nici pic de CO2 ... asta da reducere poluarii!

CO2 nu polueaza...
Orice motor termic (indiferent ca este pe benzina, motorina, GPL sau CNG) va scoate CO2 (si H2O).
Sunt produsele normale ale reactiei de oxidare (ardere) dintre un carburant de tip CxHy si O2.

CO2 este un gaz inert, care exista si in sifon/apa minerala/bauturi carbogazoase.

Marea problema a motoarelor este ca, din cauza arderii imperfecte (incomplete), nu toti atomii de C ajung sa se lege de 2 atomi de O, unii se intalnesc cu un singur O si formeaza CO, gaz extrem de toxic (si care produce efectul de sera).

In plus, motoarele Diesel, din cauza presiunii mult mai mari la care lucreaza, reusesc sa faca sa intre in reactie azotul si oxigenul (reactie care in conditii normale nu se produce) iar rezultatul sunt diferite tipuri de oxizi de azot (NOx), care au si generat cuvantul "noxe"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: TibiV on March 11, 2018, 12:07:08 PMMarea problema a motoarelor este ca, din cauza arderii imperfecte (incomplete), nu toti atomii de C ajung sa se lege de 2 atomi de O, unii se intalnesc cu un singur O si formeaza CO, gaz extrem de toxic (si care produce efectul de sera).

Uhm... CO2 este principalul gaz cu efect de sera (printe altele), nu CO. Monoxidul de carbon este foarte toxic intr-adevar, dar este prezent in concentratii foarte mici comparativ cu CO2. Altfel am fi fost cu toti morti de mult timp - CO este toxic chiar si la concentratii extrem de mici.

cristi5

Am mai discutat asta, dar o sa repet: CO2 e foarte bun, e necesar pt plante, care produc prin fotosinteza O2 pt reptile, mamifere, etc.

Problema e de unde vine carbonul. Daca e carbon fixat de-a lungul a miliarde de ani (tot din plante) sub forma de carbune si petrol, si eliberat in doar cateva zeci de ani, se creeaza un dezechilibru, care duce printre altele la efect de sera, incalzire globala, topirea ghetarilor, cresterea nivelululi oceanelor etc.

Ca sa revenin on topic, vehiculele elctrice ajuta la rezolvarea acestei probleme, dar nu complet:
- energia electrica pote fi produsa decarbonizat (nuclear, hidro, solar, eolian, maree, ...)
- chiar energia produsa carbonizat (termocentrale) este produsa mai eficient decat lucrul mecanic produs intr-un motor termic, unde doua treimi din energie ies pe teava de esapament ca presiune, caldura, zgomot. Chiar daca la Diesel pierderile de energie sunt mai mici, ele sunt "compensate" de noxe cum zice TibiV

Exista o solutie sustenabila si pt motoare termice: carbonul poate fi fixat in plante anul trecut, prin producerea combustibilului din trestie de zahar de exemplu. Problema aici este densitatea de energie: nu avem destul teren sa cultivam toata trestia se zahar necesara. Mai ales ca 2/3 din acel teren e cultivat degeaba: energia produsa din el se va pierde in motorul termic.

yetiman

Poate ca ar fi interesant de vazut si care sunt proportiile emisiei de dioxid de carbon produs din combustibili fosili:



Sursa

Asa incat daca nu se reuseste producerea electricitatii din alte surse, nu prea rezolvam nimic. Doar mutam procentul de emisii de CO2 de la transport la generarea electricitatii.
Si, de asemenea interesant de vazut, sectorul industrial produce aproape la fel de mult CO2 ca si transportul.

PS: Nu vorbim doar de transportul rutier. (72% din total transport). Mai este cel naval (14%) si cel aerian (11%)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu