Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cristi N,
americanii au inventat expresia "one man show"...

Asta am vazut !... ;)
Great show !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaVRo

Probabil Elon va transfera productia sa zicem de Tiruri Electrice intr-o tara cu salarii foarte mici si fara considerente in materie de concurenta cum ar fi sa zicem exemplu Turcia , acolo va reusi sa scoata cifra de care are nevoie altfel sultanul Erdogan ii va inchide pe toti ...
Oricum cea mai vizionara companie si cel mai vizionar om din ultima decada unde s-a mai vazut un asemenea exemplu de camion in care tot designul sa fie centrat in jurul soferului , parbrizul termonuclear :lol: si alte de genu pacat ca nu mai traieste Steve Jobs probabil ar fi fost prea mult ptr umanitate ...

ghrt

Bateria mare la roadster probabil că este ca să permită un consum instantaneu enorm când accelerezi fără a se "sulfata".
În ceea ce priveşte autonomia aveţi în vedere că veţi dori să exploataţi o astfel de maşină un număr de km şi vreo minim 5 ani de zile. Ce capacitate va mai avea bateria, atât în kwh, cât şi în cicluri rămase până la 80%? Nu zice nimeni.
Pentru fabricanţi maşinile electrice vor fi extraordinare deoarece bateriile nu vor putea fi reparate, trebuie înlocuit cam tot ce e scump pe partea electrică, probabil inclusiv motorul.
Cont (aproape) inactiv.

Cristi N

#48
Au aparut si preturile pentru Tesla Semi, taxa de rezervare va fi de 20k $

  • varianta de baza cu autonomie 300 de mile ~480 de km va incepe de la 150k $
  • varianta cu autonomie extinsa la 500 de mile  ~ 800 de km va fi de la 180k $
  • varianta "Founders" pentru primele 1000 de camioane va fi 200k $

Pentru comparatie un camion clasic ar incepe de pe la 100k $, cel putin asta spun cei de la Tesla  O:-)

link

voicul

Partial ai dreptate.
Totusi zic ca e corect sa se priveasca lucurile din perspectiva utilizatorului:
Adica nu: ai naibii cat bani fac Tesla de pe urma vanzarii unei masini de 100.000e si dupa din mentenanta (apropo: Tesla pierde bani la fiecare masina vanduta)
Ci:
Eu fac economii de 10.000 e in 10 ani cu electrica, dupa care dau 5000e pe o noua baterie. Profit eu - 5000e.
VS:
Oricum ca sa merg 10 ani cu o masina termica, chiar si noua, doar bagi bani: ulei, distributie, transmisie, ambreiaj (cumparati autoamata  :lol:).

Deci e: fac niste bani (prin economisire) VS dau niste bani.

Cristi N

#50
voicul sunt perfect de acord cu tine.
Am dat pretul unui camion Diesel tocmai in ideea in care diferenta nu este atat de mare intre cele doua variante, iar costurile unui camion electric ar trebui sa fie mult mai mici comparativ cu ale unuia clasic.

ghrt

Calculul financiar este mult mai complicat decât să transformi kw% în litri%. Motoarele termice presupun costuri suplimentare combustibilului şi lubrefiantului, bateriile electrice probabil că nu se vor putea înlocui şi nici repara.
De exemplu un moped electric de care sunt momentan interesat se vinde cu 12.800€ nou şi 2000€ second, adică cu bateria inutilizabilă. Am văzut câteva anunţuri şi nu au peste 15.000 km.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Sa nu comparam mere cu pere ca s-ar putea sa dam peste pepeni.

Bateria lui ZOE se poate schimba, inclusiv pusa bateria de 44kwh pe modelul 2016 care avea doar baterie de 22kwh.
Tesla are statii speciale in USA in care bagi masina pe platforma si in cateva minute pleci cu bateria plina (scoate bateria goala si pune una plina). Aici nu sunt sigur daca este acum sau vor sa faca. Asa elimine ideea ca dureaza prea mult sa incarci bateria.

Eu la trotineta electrica pot sa imi schimb bateria. Desigur nu am cautat o trotineta de unica folosinta (la care nu se poate schimba bateria).

cristi5

#53
Daca cineva doreste Nissan Leaf la mana a doua, modelul 2013 pare o imbunatatire majora fata de modelul 2012.  Chiar daca pe dinafara arata fix la fel. Pompa de caldura pt incalzire (consuma de cateva ori mai putin decat rezistiv), baterie mai buna, circuit de incarcare de 6,6 kW in loc de 3,6 kW, mutat in fata (mai mult loc in portbagaj) etc

http://www.johnsavesenergy.com/Leaf2012vs2013.html


Acum vad pe blocket (olx.ro varianta suedeza, facut de un roman acum vreo 20 de ani) un Leaf cumparat nou in decembrie 2012... Dar zice ca e model 2013. Am zis sa se uite sub capota

LE: s-a uitat, e din 2012

ghrt

voicul, bateriile se pot schimba cu altele originale dar în condiţiile şi pe durata stabilite de producător. Nu cred că va mai exista posibilitatea de a le înlocui sau repara după ce producătorul nu mai oferă suport. Compară cu un motor termic, care se poate de regulă repara fără probleme şi fără acceptul producătorului, ba chiar există producători after market.

Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#55
Eu citesc demult despre masini electrice, am avut si proiecte de cercetare, am citit si forumuri. N-am auzit de nimeni sa-i fi murit bateria. Am vazut si statistici, numarul de baterii care au dat chix este foarte foarte mic. Se intampla de fapt fenomenul opus, bateria depaseste durata de viata prevazuta, ramane cu 70-80% din capacitate si e folosita pentru stocare de energie in case cu celule solare pe acoperis.  Am intalnit acum vreo 2 ani un om care conducea Toyota RAV4 electric, care s-au produs ultima oara in 2003!!!! (au mai incercat ceva 2012-14)

Sigur, scade treptat capacitatea bateriei dar masina se poate folosi in continuare. Merge fix la fel (nu ca una cu motor termic defect) dar ceva mai putin...

In comparatie numarul motoarelor termice care se defecteaza si trebuie ba test de compresie, ba bobina de inductie, ba garnitura de chiulasa... e urias. Plus bujii, ulei in fiecare an, cureaua de distributie odata la cativa ani etc etc etc. Hai sa nu comparam mere cu pere.

Ionut

Măsură pregătită pentru 2018 la stat și pentru 2020 la privat:
Firmele de transport public, inclusiv de taxi, obligate să cumpere 30% autovehicule electrice sau pe gaz


Cel puțin 30% din mijloacele de transport în comun cumpărate anual de autorități publice, regii și companii de stat trebuie să fie acționate electric, pe gaz natural sau biogaz, iar firmele private de transport public, inclusiv de taxi, vor avea această obligație începând cu 2020. Restul achizițiilor pentru parcul auto de stat va trebui asigurat anual la minimum 20% autovehicule cu tehnologii verzi - electrice sau hibrid. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de lege, pe care parlamentarii se pregătesc să-l aprobe în perioada următoare. Proiectul a fost inițiat încă de la finele anului 2015, iar acum comisiile de specialitate a Cemerei Deputaților, care este forul decizional, i-a întocmit un raport favorabil, cu propunerea de a fi adoptat.

Detalii interesante pe Profit.ro

Ionut

BMW a prezentat un concept de stradă specială pentru vehicule electrice pe două roți
în care gestionarea traficului se face cu ajutorul AI-ului


Producătorul auto BMW și Universitatea Tongji din Shanghai au creat un concept de stradă a viitorului pe care circulă doar biciclete și scutere electrice. Numită Vision E3 Way, strada imaginată de cei de la BMW împreună cu cercetătorii chinezi este gândită ca o rută specială pe care să circule exclusiv vehicule electrice pe două roți, de la biciclete la scutere. Vision E3 Way ar fi o arteră suspendată, construită deasupra străzilor obișnuite din orașe. Aceasta ar fi complet acoperită de la un capăt la altul, cu pereți și acoperiș din sticlă și un sistem de aerisire în care purificarea aerului se face cu apă de ploaie.

Un sistem de inteligență artificială ar monitoriza permanent traficul și ar stabili automat limite de viteză pentru ca vehiculele mai rapide să intre în coliziune cu cele mai lente. Limita maximă a vitezei ar fi de aproximativ 25 de kilometri pe oră.

Profit.ro

dr4qul4

Si acum, intreb si eu, daca firmele de taxi vor fi obligate sa cumpere 30% masini eco, ce facem cu Uber si Taxify?
Pentru ca nu mai putem vorbi de concurenta loaiala.
Vin cu urmatoarea rezolvare pentru "taxiurile revolutionare" : Sa se permita doar daca sunt eco.
Daca totse lauda ca ridesharingul este eco, atunci sa fie eco pana la capat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

Păi acolo sunt trecute la eco și cele pe GPL, cate taxiuri ai mai văzut sa meargă pe motorina sau benzină :lol: