Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Sa nu ne hazardam. O lege initiata in 2015 care urmeaza sa ...
Multe urmeaza sa in RO.
Si dupa ce e lege sa vedem exact cum se aplica si cine o aplica sau daca se aplica.

panzer

Quote from: cristi5 on November 25, 2017, 09:02:59 PM
Eu citesc demult despre masini electrice, am avut si proiecte de cercetare, am citit si forumuri. N-am auzit de nimeni sa-i fi murit bateria. Am vazut si statistici, numarul de baterii care au dat chix este foarte foarte mic. Se intampla de fapt fenomenul opus, bateria depaseste durata de viata prevazuta, ramane cu 70-80% din capacitate si e folosita pentru stocare de energie in case cu celule solare pe acoperis.
Exact acelasi lucru l-am spus si eu acum cateva pagini. Dar era vorba de baterii Ni-Mh (de Prius in mare parte). Nu stim inca daca LiPol vor avea aceeasi durata de viata.

Mai sunt taxiuri diesel in Bucuresti. Dar nu se bazeaza pe eficienta 1.5 dci de la Dacia ci pe furtisaguri. Majoritatea sunt 1.4 pe GPL.

Mare atentie pt toata lumea: GPL si CNG sunt mai "green" la capitotul COx si NOx pt ca gazul in general arde mai complet. Lasa insa in atmosfera metan.  Oricum ar fi tot hidrocarburi sunt, tot ard si lasa in urma gaze. Sunt mai friendly cam cu 15-20% la toate capitolele comparativ cu benzina/motorina stict dpdv ardere.
Se mai adauga procesul de fabricatie: uitati aici cat de mare este o fabrica de GPL. Comparati cu Petromidia de ex sa intelegem diferenta de complexitate.

Quote from: dr4qul4 on November 26, 2017, 01:15:00 PM
Si acum, intreb si eu, daca firmele de taxi vor fi obligate sa cumpere 30% masini eco, ce facem cu Uber si Taxify?
Foarte simplu. Se specifica si pt ei aceasi regula. ANAF oricum are acces la conturile bancare. Se ia lista oamenilor care primesc bani din contul Uber si se verifica ce masini au.
Sau mai simplu se aplica metoda "clientului nemultumit". Un "client" care lucreaza pt ANAF isi face cont de Uber, face o comanda. Se verifica cu ce masina vine soferul. Se mediatizeaza intens 10 cazuri de acest gen si se vor conforma si ceilalti.
De fapt aceasta metoda folosita pe scara larga in ariile unde conteaza f mult relatia cu clientul, in general in servicii.


voicul

Sa nu uitam totusi ca deja multi producatori traditionali au masini electrice care nu au probleme/rate de eroare de genul asta. Din 2018 o sa fie multe modele cu peste 400 km in conditii reale.

Maşinile Tesla, ,,CÂRPITE" până la poarta fabricii. Dezvăluirile unor foști angajați

Maşinile Tesla sunt construite ,,pe genunchi" - o spun foştii angajaţi ai companiei care vorbesc despre rate uriaşe de defecte descoperite la ultima inspecţie înainte ca maşinile să iasă din fabrică. 90% dintre ele ar fi cu probleme, comparativ cu mai puţin de 10% cât e nivelul la Toyota. Tesla nici nu confirmă, nici nu infirmă datele. Spune doar că după ce ies de pe banda de asamblare, unele maşini intră în reparaţii, fiindcă Tesla e în căutarea perfecţiunii.

O maşină de lux, cârpită până la poarta fabricii. Nouă foşti angajaţi ai Tesla au descris pentru Reuters un sistem în care la controlul calităţii se descoperă foarte des că portierele nu se închid, că scaunele nu sunt prinse bine sau că unele componente pur şi simplu lipsesc. După cinci ani de când a început producţia modelului S, în continuare la teste apa pătrunde în habitaclu, spun aceştia. Versiunea Tesla e că fiecare maşină trece prin 500 de teste până să fie scoasă la vânzare şi că inginerii săi intervin să remedieze cele mai mici probleme. O reparaţie poate însemna, de pildă, închiderea unui spaţiu de o fracţiune dintr-un milimetru.

Precizia însă lipseşte la multe dintre maşinile care ajung la clienţi. JD Power, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din industria auto, a descoperit spaţii mari la îmbinări şi cazuri în care mânerele de portiere nu funcţionează. Au observat zgârieturi, au auzit scârţâituri şi au închis cu o concluzie greu de digerat pentru Elon Musk: Tesla e necompetitivă pe segmentul de lux, duce lipsă de precizie şi atenţie la detaliu, iar toate se trag de la lipsa de experienţă.

Nu doar execuţia, ci şi ideea de la care a plecat îşi arată acum limitele. Dacă producătorii tradiţionali au mii de furnizori, Tesla îşi produce singură mare parte dintre componente. A sperat că îşi va reduce astfel costurile, însă nici peticeala făcută în fabrică nu costă puţin. Tot în logica economiilor, şi-a automatizat puternic procesul de producţie pentru a descoperi ulterior că roboţii industriali încă nu sunt îndeajuns de fiabili.

Recent,Tesla a amânat ţintele de producţie pentru modelul 3 şi a chemat în service 11.000 de SUV-uri Model X fiindcă exista riscul ca scaunele să nu rămână fixe în caz de accident. Toţi producătorii fac rechemări, însă la Tesla problemele afectează o parte mare din vânzările totale şi ameninţă viitorul companiei dacă Model 3, cel care trebuia să ducă Tesla pe profit, nu poate fi produs în volume mari.

Foştii angajaţi desenează un întreg sistem în care problemele de concept sunt rezolvate pe parcurs prin fel de fel de improvizaţii. Ei spun că în parcarea fabricii din California ar exista spaţii speciale unde sunt duse maşinile care au nevoie de reparaţii după ce ies de pe banda de asamblare. Acolo ar fi şi câte 2.000 de maşini simultan, spun angajaţii. Însă Tesla neagă că aceste spaţii ar exista.

https://www.money.ro/masinile-tesla-carpite-pana-la-poarta-fabricii-dezvaluirile-unor-fosti-angajati/

Ionut

Volkswagen vrea o redresare rapidă prin mașini electrice,
pentru a lăsa în urmă scandalul emisiilor automobilelor diesel.
Compania și-a propus să devanseze Tesla


Marca VW va investi 22,8 miliarde de euro în următorii cinci ani, între care circa 6 miliarde de dolari în tehnologii noi și dezvoltarea de automobile electrice. O mare parte din aceste fonduri vor fi alocate gamei I.D.. VW va oferi în Europa un model hatchback integral electric în 2020, la un preț comparabil cu versiunea diesel a celui mai bine vândut model ,Golf, care va fi urmat de SUV-ul I.D. Crozz pe piața americană. Compania are ca obiectiv vânzarea de 100.000 de vehicule integral electrice sau hibride-electrice în 2020.

Profit.ro

cristi5

^^ Apropo de problemele de calitate ale Tesla, printre primii wistleblower-i a fost o inginera romanca azi-vara. Povestea ei a ajuns in Wall Street Journal.

http://m.zf.ro/auto/o-poveste-incredibila-in-america-o-femeie-inginer-roman-a-dezvaluit-si-pus-in-discutie-calitatea-automobilelor-tesla-si-a-fost-data-afara-imediat-de-celebrul-elon-musk-15570688

^ Si apropo de VW, producatorii traditionali au un mare avantaj: stiu sa faca usi care se inchid si nu scartaie.

Ionut

:o Sa inteleg ca usile celor de la Tesla nu se inchid si scartaie? :lol:

cristi5

#66
Vezi mai sus textul citat de voicul din money.ro in 30.11 . Usa poate ca se inchide dar nu e etansa imbinarea si intra apa... Asadar depinde ce intelegem prin "inchis".

Eu verific orice masina mai intai la usi. Nevasta-mea rade de mine. M-am obisnuit prost cu chedere de 5 cm grosime la Subaru: modelele vechi nu au rama la geam, ca masinile de lux. Cand geamul e ridicat, usa se inchide ca pe o perna de cauciuc (cand e coborat, se inchide ca la Dacia berlina...). Calitatea e foarte buna dar conform "cartii masinilor la mana a doua", in unele tot intra apa, asa ca pe modelele mai recente Subaru a renuntat la acest "moft".

Am avut multe dezamagiri cu usile in saloane auto . Masini noi, marci de prestigiu. La Tesla nu m-am dus ca nu era in buget. Dar dam o tura, pentru divertisment, sa mai rada doamna de mine.

Vedem cine rade la urma, marcile traditionale sau Tesla... Mi se pare mai usor sa integrezi drivetrain electric pe o platforma si caroserie pe care le faci demult sau stii oricum sa le concepi, decat sa inveti de la zero sa faci restul masinii: usi, chedere...

cristi5

Quote from: cristi5 on November 25, 2017, 02:14:17 PM
Un Leaf cumparat nou in decembrie 2012... Dar zice ca e model 2013. Am zis sa se uite sub capota

LE: s-a uitat, e din 2012

Am observat intre timp ca e un trend. Multi incearca sa vanda Leaf din 2012 ca fiind model 2013. Noroc ca pun poze cu portbagajul, acolo se vede usor.

voicul

Din articol:
"VW vrea să devanseze Tesla și să devină lider pe piața automobilelor electrice"

Nu stiu daca ati remarcat, dar sunt foarte multi care sunt in general pe locul 1. Sunt chiar 3 - 4 firme care sunt pe locul 1.

Nu stiu cum au calculat ca devansarea Tesla duce pe locul 1, dar imi aduce aminte de o statistica:
90% din soferi considera ca sunt mai buni conducatori auto decat majoritatea!

cristi5

#69
Pai sunt topuri pe diferite criterii. Cambridge University participa numai la topurile in care e in primele 3 din lume.

Dar cred serios ca orice firma cu traditie are sanse mari sa devanseze Tesla. Se pare ca nu e usor sa dezvolti un vehicul nou si sa-l produci la calitate si scara mare, mai ales cand n-ai facut-o niciodata. Aici traditionalii au un avantaj urias.

Si cei ce au dezvoltat din timp platforme noi care tin seama de dimensiunile drivetrain-ului electric (motor mic, baterie mare) au avantaj si mai mare. In loc sa incerce sa foloseasca platforme si caroserii existente, concepute pt ICE mare si rezervor mic si relativ usor, datorita densitatii mari de energie a combustibililor.

voicul

Am gasit si vanzarile Tesla pe 2016 (peste asteptarile mele):
"83,922 vehicles (Model X + Model S) produced in 2016.
That's 64% more than in 2015"

cristi5

Problema e la model 3. Acolo trebuie calitate din prima la scara mare. La model S nu sunt asa multe, pretul e mare, iti permiti costurile unor ajustari inainte sa iasa din fabrica.

Iar la model 3 parca am vazut ca au probleme si pe lantul logistic. Nu le intra materialele/piesele ca sa produca cate si-au propus.

georgec

sa nu fin carcotasi. Tesla a realizat niste masini uimitoare, a fortat si producatorii traditionali sa schimbe tehnologiile, fara Tesla probabil ca inca 20 de ani nu se progresa la capitolul masini electrice pentru ca producatorii traditionali investeau foarte putin.
Cand are Tesla probleme cred ca toti producatorii traditionali se unesc ca sa le prezinte in media.

cristi5

#73
Da, a contribuit pentru ca a creat mult hype. Masini uimitoare da. Mai ales ca pret...

Deocamdata o masina de firma traditionala pe platforma specific electrica, Nissan LEAF, se vinde mai bine decat orice Tesla. Vedem daca model 3 va putea schimba asta pe termen lung (dupa ce se termina hype-ul).

Atat timp cat Tesla nu detine o tehnologie de baterie mult mai performanta decat alte marci, nu vad ce avantaj competitiv ar putea avea.

Ca au baterie mai mare si cara in mod inutil sute de kg de baterie proiectata sa ajunga pt drumuri care se fac o data sau de doua ori pe an, nu mi se pare un avantaj. Ba dimpotriva, cauciucurile se fac praf la model S, si costa 800 EUR pe an.

voicul

Sunt niste + la Tesla:
Arata bine - si pentru ca e altceva/nou.
Spatiu interior mai mare ca orice vehicul "L" din clasa lux, la dimensiuni mai mici.
Cum arata bordul/ lipsa de butoane.
Bateria.

Doar ca bateria mai mare ... mai tine 2 - 3 ani ca avantaj.
Sigur 1000 de km e super autonomie, dar nu ai nevoie de atata. 500-600 km cu plin de 80% din 30 de min ... nu ai nevoie de mai mult.

Si atunci daca nu prinde piata cu Model 3, in 2 - 3 ani e posibil sa ramana doar mit-ul si ca a tras piata pe electric.