Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

#2535
Mda ... nu merita 50 mii EUR (si dupa mine)

DE CE Suzuki Across e 50.000 💶?



===========

Cum arată cel mai high tech FORD - Mustang Mach-E


Mamutu



Harta statiilor de incarcat automobile electrice din Chicago din 1916. Nimic nou sub soare...

https://cleantechnica.com/2021/08/26/chicago-ev-charging-stations-105-years-ago/

voicul

Skywell ET5

Specificații tehnice:

🏁 Viteză maximă: 150 km/h
🐎 Putere: 200 CP
🏁 Accelerație: 100 km/h în 8 secunde.
⚙️ Motor: electric
✔️ Autonomie aproximativă: 400 km
⚖️ Greutate: 2 tone
🧳 Spațiu stocare portbagaj: 476 l
💶 Preț pornire: 30.000 euro pentru primii 30 de cumpărători
✔️ Garanție: 5 ani în limita a 150.000 km


Mamutu

Daca aveti 55.000Eur in plus puteti comanda modelul Y din Romania de pe site-ul Tesla!

https://www.tesla.com/ro_ro/modely/design#overview

DarkFranck

Cred că merită urmărită mai mult tehnologia asta (și modelul ăsta).

https://www.h2-view.com/story/hydrogen-powered-nexos-see-huge-surge-in-sales-in-north-america/

"Hyundai has revealed today (September 1) that its hydrogen-powered Nexo has increased its sales in the US by 72% when compared to 2020 results."
"The vehicle can be refuelled in just five minutes, allowing a consumer lifestyle similar to a comparable gasoline-powered SUV in terms of both range and refuelling speed."

https://evcentral.com.au/hyundai-hydrogen-sports-sedan-teased/

"A fuel-cell electric sports sedan will be the star attraction of a major Hyundai Motor Group event promoting hydrogen.

Dubbed Hydrogen Wave, the September 7 'forum' will also feature a hydrogen-electric semi-trailer."



Fluctuat Nec Mergitur

alexandru_m

Hyundai a inceput in septembrie 2020 livrarile ( parca 7 bucati in prima transa ) de camioane pe hidrogen in Elvetia.

Sunt deja "la lucru" la firme private, comerciale.

Stiu ca atat Elvetia cat si Germania subventioneaza de vreo 2 ani deja crearea infrastructurii pentru camioane pe hidrogen, iar sumele cresc de la an la an.

voicul

In Romania mai prost decat reteaua de alimentare cu hidrogen sta doar cea de GNC.
Concluzia ar fi ca daca STB cumpara autobuze pe hidrogen poate sa isi faca in baze niste statii de alimentare, pentru ca oricum acolo o sa ajunga autobuzele.
Eu nu o sa imi iau o masina pe hidrogen ca POATE se face o statie la Sibiu in 10 ani!

Ce vreau sa zic: la electrice deja problema de incarcare e rezolvata sau se rezolva (cel putin prin V).
La hidrogen investia e destul de mare pentru statii noi (am inteles 1 milion pe statie, cam cat o benzinarie) si daca statul nu incepe cu partea asta, transport public/locomotive pe hidrogen, tehnologia o sa avanseze foarte foarte greu, daca nu chiar moare.

Plus ca mai putine autobuze electrice inseamna mai putina presiune pe infrastructura de distributie a electricitatii.

kitsune

Un eGolf a luat foc în județul Timiș. Pompierii au folosit metoda răcirii prin imersie in premieră. Din câte văd în poze, au tractat mașina într-un container și apoi turnau apă de deasupra:

https://m.digi24.ro/stiri/foto-premiera-pentru-pompierii-din-timis-au-intervenit-pentru-stingerea-unui-incendiu-izbucnit-la-o-masina-electrica-1656453

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ZefElectric

#2543
Salutare,

Sunt nou pe acest forum si gasesc aceasta discutie interesanta. Las aici cateva link-uri care cred ca se potrivesc foarte bine cu subiectul.
Am condus timp de cinci ani, un autoturism plug-in electric, Volkswagen Passat GTE. O masina formidabila care o recomand in caz ca va orientati la o masina second-hand. Un review cu ceva date interesante dupa cinci ani si 140.000 Km aveti aici:
https://youtube.com/playlist?list=PL5Y4-VswUGtfhgCBxWGxHEd3NPJCs_T3u



Momentan, conduc un autoturism electric si sincer sunt foarte incantat de aceasta alegere. O sa actualizez pe canal experientele mele cu acest automobil pentru a va face o parere obiectiva despre toate aspectele legate de utilizarea astfel de automobil (ex. autonomie reala, consum, cost, service, retele de incarcare...). Aici este un playlist cu experienta recenta a unei calatorii de 8.500 Km dintre care mai bine de 5.500 Km sunt petrecuti in Romania. Daca gasiti canalul interesant, v-as fi recunoscator pentru un Like si va recomand sa va abonati ca mai am foarte multe materiale interesante de editat si postat.
https://youtube.com/playlist?list=PL5Y4-VswUGtdzouGBjXYH4pe8oL4g6HXy



Bineinteles, multa lume va spune ca eu locuiesc in Olanda si lucrurile nu stau chiar asa prin Romania. In mare parte adevarat totusi, sunt experiente reale (unele chiar in Romania) pe care sper sa le gasiti interesante. In curand vine un episod cu rezumatul calatoriei. Fiti pe faza!

Bafta si astept comentarii si sugestii!

Cu drag,
Florin.
Pe canalul meu de YouTube @ZefElectric, impartasesc experientele mele cu automobile hibride sau electrice in scopul de a arata si aceste optioni celor mai sceptici in legatura cu aceste automobile. Am condus Volkswagen Passat GTE PHEV timp de cinci ani dupa care, in 2021 am trecut la Tesla Model 3 Long Range Dual Motor.

ZefElectric

#2544
@DarkFranck

In Olanda am vazut deja cateva Nexo pe drumuri. Tehnologia este acolo si avantajul este ca hidrogenul se poate produce si la nivel local (ca o statie de benzina de cartier) totusi cu consum mare de energie. Tot Olanda lucreaza impreuna cu o companie Daneza (lider in energie verde) la una dintre cele mai mari fabrici de hidrogen:
https://investinholland.com/news/orsted-to-develop-one-of-the-worlds-largest-renewable-hydrogen-plants-in-the-netherlands/

Unde incarci un automobil pe hidriogen? Aveti aici ceva detalii:



Pe canalul meu de YouTube @ZefElectric, impartasesc experientele mele cu automobile hibride sau electrice in scopul de a arata si aceste optioni celor mai sceptici in legatura cu aceste automobile. Am condus Volkswagen Passat GTE PHEV timp de cinci ani dupa care, in 2021 am trecut la Tesla Model 3 Long Range Dual Motor.


Cristi N

Primul pas care ar trebui facut ar fi sa creasca valorile minime pentru care se dau ATR-uri. La englezi bransamenul standard e de 100A monofazat.

La noi e 25A, uneori chiar si 16A, rar se intampla sa vezi 32A si daca insisti pentru mai mult treci la trifazic dar si acolo nu primesti prea mult pe motivul: nu duce reteaua, nu duce traful, daca vreti mai mult faceti dv investitie noua pe care o cedati operatorului de distributie.

La nemti bransamentul standard e trifazic pana si pentru cel mai mic aparament.

voicul

Ma uitam dupa un Lexus mai vechi cu motor de 3.3l, dar hybid ca sa am impozit redus.
Frica mea era sa nu scoata hibrid-ul de pe lista masinilor scutite. Intr-un fel a devenit realitate treaba asta:

"Calculator impozit auto 2020 în funcție de motorizare pentru București. Mașinile hibride au o reducere de până la 50% din tariful plătit de posesorii autovehiculelor cu motor pe combustie de aceeași capacitate cilindrică."

"Calculator impozit auto 2020 în funcție de motorizare. Mașinile hibrid plătesc cel mult 50% din aceste valori"
https://evmarket.ro/stiri/calculator-impozit-auto-in-functie-de-motorizare-cat-costa-si-pana-cand-se-plateste-2725/

Deci concluzia ramane: cate e impozitul in B pentru hybride?
Daca nu citeam un articol specializat pe treaba asta NU aveam aceasta dilema, dar asa ca un scrib platit pe degeaba si-a dat cu presupusul, nu mai inteleg nimic!


voicul

VIDEO - Ce s-ar întâmpla dacă am transforma parcul auto într-unul complet electric? Răspunsul dat de experți în energie

Mașinile electrice ar trebui să domine șoselele din Europa până în 2030. Este sarcina trasată de Uniunea Europeană statelor membre și pe care România cu greu o poate îndeplini. Deși statisticile arată că de la an la an numărul mașinilor eco de la noi crește, infrastructura rămâne o mare problemă. Avem cele mai puține stații de încărcare a mașinilor electrice din tot spațiul comunitar. Trecerea la transportul prietenos cu mediul ar fi o provocare și pentru rețeaua de electricitate. Ce s-ar întâmpla dacă am transforma parcul auto într-unul complet electric? Un experiment la care ne-au răspuns experți în energie și din industria auto.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/energie/ce-s-ar-intampla-daca-am-transforma-parcul-auto-intr-unul-complet-electric-raspunsul-dat-de-experti-in-energie-1671355