2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovideatza

#600
Pai cred ca opinia generala e ca B-Urziceni, Iasi-Podu Iloaiei cel putin, intrarile in Bacau, etc nu vor intra in subiectul 2+1 niciodata.

Se "infunda" acum, folosind 2 benzi pe cele 1,75 la orele de varf iar orice blocaj al unei benzi face cozi interminabile.

Pe aceste segmente din apropierea marilor aglomeratii se poate face direct 2+2 cu ceva efort. Cu investitii punctuale. Nu ar fi grozavii de proiecte greu de implementat.

slartibartfast

Păi porțiunea de test o să fie fix pe B-Urziceni. Dar în zona aceea deja traficul capătă viteză mai mare (deci periculozitate mai mare) și benzile actuale pun probleme mari de siguranță.

Intrarea în București, de la Afumați, deja e 2+2. Și așa, ca 2+2 se blochează în centrul Afumațiului și pe alocuri în Voluntari, dar blocajul rareori se propagă înapoi spre Șindrilița.

CataOT

Avem si informatii de astazi de la DRDP Bucuresti, pe pagina lor de Fb:


TibiV

^
Hai sa punem si link direct...
Si textul ca atare...
Quote
⚠️Atenție, șoferi!
‼️Pe DN 2, va începe reconfigurarea benzilor de circulație în soluție 2+1, pe un sector de drum de 10 km.

🔶Pe DN 2, km 30+220-km 40+200, Sinești-Movilița, Jud. Ialomița, au început astăzi, 08.05.2019 lucrările de frezare parte carosabilă, în vederea așternerii de covor asfaltic.
🔶După finalizarea așternerii covorului asfaltic, circulația rutieră pe DN 2, pentru sectorul cuprins între km 30+605 (ieșire localitatea Sinești) până la 40+240 (intrare/ieșire) localitatea Movilița, se va reglementa în soluție 2+1 (benzi de circulație), astfel:
- Km 30+903-km 33+158 – 2 benzi pe sens (București-Buzău)/ 1 bandă pe sens (Buzău-București)
- Km 33+384-km 35+488 – 2 benzi pe sens (Buzău-București)/ 1 bandă pe sens (București-Buzău)
- Km 35+720-km 37+810 – 2 benzi pe sens (București-Buzău)/ 1 bandă pe sens (Buzău-București)
- Km 38+024-km 40+094 – 2 benzi pe sens (Buzău-București)/ 1 bandă pe sens (București-Buzău)
Marcajele rutiere în strat gros se vor aplica după minim 14 zile de la finalizarea lucrării de așternere covor asfaltic.

Daca inteleg eu bine postarea, vor face o porcarie...
Ei vorbesc despre "marcaje rutiere în strat gros", deci probabil NU vor instala WRSB...
Adica vor demonstra ca "2+1 alternativ" NU merge in Romania...

Adica vor face o MIZERIE tipic CxxxR...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Horațiu 87

si pozele aferente de la aceeasi sursa






cristi5

#605
Sigur nu instaleaza nimic intre sensuri, se stia asta de cateva luni cand un functionar CNAIR a spus in presa ca vor fi 3 benzi de 3,5m.

Sistemul suedez cu separare de sens are benzi de 3,25m pe partea de 2. Astfel de benzi sunt necesare pt a lasa spatiu atat pt separarea de sens (aprox 1m cu tot cu spatiu de siguranta) cat si pt 2 TIRuri pe banda de 1 (in caz de defectiune etc)



Din pacate, la noi nu exista benzi de 3,25m in normativ, asa ca au rezolvat-o mai din topor: 3 benzi de 3,5 si depasirea vehiculelor defecte prin calcarea liniei continue (deci fara separare de sens). Cu ocazia asta au rezolvat si alegerea si asimilarea unei separari de sens inguste gen WRSB sau Birsta, in sensul ca nu pun/nu asimileaza nimic.

API va avea probabil o pozitie in acest sens. A mai fost una similara cand au confirmat in presa ca amenajeaza 2+1 pe acesti 10 km.

Fara separare de sens DN2 nu va fi de 5 ori mai sigur decat acum, deci clar se pierde o oportunitate majora. Cat va fi de sigur, vom vedea.

Sper macar ca  linia continua dintre sensuri sa fie dubla si rezonatoare.

TibiV

Quote
Marcajele rutiere în strat gros se vor aplica după minim 14 zile de la finalizarea lucrării de așternere covor asfaltic.
Probabil ca se refera la o linie dubla rezonatoare.
Dar tot o mizerie va fi... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#607
Eu sper sa se respecte linia continua. Daca merge, pe urmatoarea zona de 10 km poate ii convingem sa puna separare de sens.

Deci poate fi o jumatate de pas inainte.

TibiV

Din cate am citit (si m-am documentat serios, crede-ma...) WRSB are nu doar rolul de a impiedica "bizoniada", ci si de a impiedica intrarile accidentale, neintentionate, pe contrasens...

Ceea ce benzile rezonatoare in mod clar NU vor putea face....

Parerea mea este ca acest "experiment" are un singur scop: sa arate ca "2+1 alternativ" NU este bun in Romania...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Sa vedem: avem pe DN7 2+1 alternativ conceput sa fie 2+1. Ce avem pe mijloc? (sper ca nu a aparut nimic intre timp  :lol:, ca nu am mai fost de anu trecut)

pasadia

Doar marcaj. Asa a fost de la inceput, asa e si acum. E oarecum mai lat facut decat obisnuita linie dubla continua - vezi acest link.

cristi5

#611
Quote from: TibiV on May 08, 2019, 10:22:55 PM
WRSB are nu doar rolul de a impiedica "bizoniada", ci si de a impiedica intrarile accidentale, neintentionate, pe contrasens...

Total de acord. Si WRSB si Birsta impiedica intrarea pe contrasens (voluntara sau nu) la fel ca un parapete lat "obisnuit".

De asta zic ca poate e jumatate de pas inainte.

Asta e, traiesc intr-o cultura in care trebuie sa vezi jumatatea plina a paharului.

TibiV

Da, este clar ca traiesti in alta cultura.
Adica undeva unde exista  o minima cultura...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Dar apropo de 2+1 de pe Valea Oltului - explicati-mi si mie de ce au pus limita de 50km/h pe sectorul de 2 benzi? Da, exista o curba ceva mai stransa ulterior, dar abordabila cu o viteza mai mare si in plus restrictia nu e pusa doar in dreptul acelei curbe?

Senzatia mea e ca se bat cap in cap cele 2 masuri:  faci zona de depasire, cu 2 benzi, dar limitezi totodata viteza maxima la 50km/h.

dacianova

#614
Poliția nu trebuie să-și facă planul la amenzi? În zona aia sunt frecvent radare.