[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack

Quote from: Harry on August 21, 2018, 06:49:56 PM
Intrebare, pt ca nu cunosc zona: Aceasta ingustare a raului nu va afecta nivelul lui riscand sa duca la inundatii/crestere de cota?


Ionut

Inca un bulevard cu linie de tramvai intra in reabilitare la Oradea

Costul intregului proiect este estimat la 54,2 milioane lei (11,7 milioane de euro) si va fi finantat din fonduri europene. Lucrarile ar putea incepe in vara anului 2019, urmand sa fie finalizate un an mai tarziu. Denumit "Cresterea mobilitatii urbane din zona Nufarul Cantemir", proiectul prevede reabilitarea unui bulevard in lungime de 2,6 kilometri si a fost depus spre finantare prin Programul Operational Regional. Consilierii locali au aprobat, in sedinta extraordinara, indicatorii tehnici si studiul de fezabilitate, urmand, dupa semnarea contractului de finantare, ca in cel mai scurt timp, sa se demareze procedura de proiectare si executie a lucrarii.

Proiectul vizeaza cresterea mobilitatii urbane din zona Nufarul – Cantemir, atat pentru tramvaie cat si pentru autoturisme, dar si facilitarea deplasarii pe jos (pe trotuare) si cu bicicleta (pe piste noi). Lungimea strazilor care vor intra in lucru este de 2.672 de metri, cale dubla de tramvai in lungime de 2.638 de metri si o suprafata totala a amprizei de 140.641 de metri patrati.

Potrivit viceprimarului municipiului Oradea, Florin Birta, prin acest proiect se vor implementa mai multe masuri care vor determina cresterea vitezei de deplasare a tramvaielor, de la 15 km/ora la 30 km/ora, in paralel cu reducerea emisiilor poluante si asigurarea sigurantei circulatiei. Pe calea de rulare va fi inlocuit firul de contact, dar si stalpii de sustinere, cu inierbarea terasamentului dintre linii.

In plus, parcarile de langa linia de tramvai vor fi desfiintate pentru a face loc unei piste pentru biciclete cu o latime de 2 x 1,5 metri, cu doua sensuri si a unui trotuar de 1,5 metri.

ClubFeroviar.ro

marinul

Modificări în circulație din cauza lucrărilor de extindere și modernizare a liniei de tramvai în sensul giratoriu de la biserica Emanuel

În vederea executării etapei I a lucrărilor la obiectivul de investiții ,,Realizare legătură pe cele 3 direcții a liniilor de tramvai în intersecția străzilor Primăriei-Decebal-Calea Aradului", circulația în intersecția menționată mai sus și pe străzile adiacente se va reorganiza începând cu data de 16.10.2018 până în 15.11.2018, conform planșei anexate, după cum urmează:
- Se va închide circulația pe B-dul Decebal pe sensul de mers dinspre Grădina Zoologică spre Biserica Emanuel, între str. Iuliu Maniu și str. Tuberozelor;
- Pe str. Iuliu Maniu între B-dul Decebal și str. I .L. Caragiale se va interzice oprirea autovehiculelor pe partea stângă, pentru a se asigura două benzi de circulație;
- Str. I .L. Caragiale va avea sens unic dinspre str. Iuliu Maniu spre str. Primăriei;
- Str. Arany János va avea sens unic dinspre str. Primăriei spre str. Iuliu Maniu;
- Str. Primăriei va fi închisă la intersecția cu B-dul Decebal și va avea dublu sens între str. Tuberozelor și str. Arany János;
- Str. Tuberozelor, care în acest moment este cu dublu sens, va avea sens unic dinspre str. Primăriei spre B-dul Decebal;
- La intersecția străzilor B-dul Decebal, str. Tuberozelor, str. Ștefan O. Iosif va fi realizat un sens giratoriu provizoriu, până la finalizarea lucrărilor la sensul giratoriu de la Emanuel.
Circulația de pe B-dul Decebal va fi deviată pe ruta: B-dul Decebal, str. Iuliu Maniu, str. I. L. Caragiale, str. Primăriei, str.Tuberozelor și B-dul Decebal.
Circulația pe str. Primăriei va fi deviată pe str. Tuberozelor spre B-dul Decebal.
Lucrările vor dura aproximativ 30 de zile. Circulația tramvaielor în zonă va fi și ea afectată, OTL urmând să comunice traseele autobuzelor care vor înlocui tramvaiele.
Aceste lucrări se realizează în cadrul obiectivului de investitie: ,,Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei - Decebal - Calea Aradului si extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului - str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D.Cantemir", pe Programul Operaţional Regional 2014-2020. Valoarea totală a contractului este de 47.932.513,43 lei fără TVA iar durata estimată de execuție este de 19 luni.
Lungime trasee
a. Reabilitarea liniilor de tramvai în intersecția str. Primăriei - B-dul Decebal - Str. Calea Aradului - lungimea căii noi proiectate pe firul 1 (pe sensul Decebal - Calea Aradului) este de 64,22m, iar pe firul 2 L = 116,67m
b. Extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului - str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legatura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir - lungimea totală a traseului este de 3.840m pe firul 1 și 3.820 m pe firul 2
Stații de transport public construite/ modernizate/ reabilitate  - 14 stații



http://www.oradea.ro/stiri-oradea/modificari-in-circula-539-ie-din-cauza-lucrarilor-de-extindere-si-modernizare-a-liniei-de-tramvai-in-sensul-giratoriu-de-la-biserica-emanuel

ovidiu.caba

Explozie de proiecte cu finantare europeana la Oradea. Sumar:

- 3 pasaje subterane imense in centrul orasului (Centrul Civic, Pod Dacia); 2 dintre cele 3 pasaje, sunt, de fapt, sisteme de pasaje; in total cred ca vor fi vreo 7 (SAPTE!) subtraversari/pasaje;
- parcare de tip park & ride (265 locuri)
- extindere spatiu pietonal (Centrul Civic va fi pietonal; din parcul 1 Decembrie poti ajunge pe jos la cetate, fara sa stai la semaforul pentru pietoni)
- largire Pod Dacia la 6 benzi; tramvaiele vor avea banda dedicata;
- linie de tramvai noua (4-5 km)
- 10 autobuze hibrid
- 10 tramvaie noi (pe langa alte 10 care au fost deja comandate)

Total valoare proiecte: 82 mil. E
Total finantare europeana: 70 mil. E
Contributie oras: 12 mil. E

Perioada derularii investitiilor: 2-3 ani

Mesaj de la Bolojan: "Vom încerca să lucrăm sub trafic într-o primă etapă, dar este foarte posibil ca, pe perioada vacanței de vară, traficul să fie total blocat în zonă respectivă. De pe acum, îmi cer scuze orădenilor pentru deranjul din trafic. [...] Va urma așadar o perioadă de șantier de aprox. 2-3 ani de zile, cu perturbări destul de mari în circulație, dar aceste proiecte se fac o dată la câțiva zeci de ani și cred că câștigurile pe termen lung vor fi mult mai mari decât deranjul de un sezon sau două."

Sursa: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/primaria-oradea-va-incepe-implementarea-unor-proiecte-cu-finan-539-are-europeana-in-valoare-de-peste-80-milioane-de-euro

marinul

#34
Sunt 2 licitatii castigate de acelasi constructor (lider de asociere)

Din primăvară, începe reabilitarea și modernizarea Pieței Ferdinand

S-a adjudecat licitația privind achiziționarea lucrărilor de implementare a proiectului "Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Ferdinand - Municipiul Oradea", LOT 1 - ,,Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri in Piața Ferdinand" Zona 1;  LOT 2 - ,,Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri in Piața Ferdinand" Zona 2.
Ofertantul câștigător, pe ambele loturi este asocierea de firme formată din  SC GAVELLA COM SRL (lider de asociere), PORFIDO ED ARTE CONSORZIO STABILE (asociat 1) și SC KAL TRANS SRL (asociat 2).
Valoarea totală a contractelor este de 19.017.270,90 lei + TVA, din care LOT 1 = 17.655.808,80 lei + TVA, iar LOT 2 = 1.361.462,10 lei + TVA.
Contractele au fost semnate în data de 15.10.2018, urmând să fie dat ordinul de începere pentru proiectare, iar lucrările vor începe în primăvara anului viitor. Durata de realizare a investiției este de 21 de luni, din care 3 luni proiectarea și 18 luni executarea lucrărilor.
Municipalitatea din Oradea îşi propune să îmbunătățească condițiile de trafic, să reducă congestia din traficul rutier, să îmbunătățească modurile nemotorizate, să reabiliteze întreaga infrastructură a Pieţei Ferdinand, atât cea legată de utilităţile publice, cât şi cea legată de pavajul şi îmbrăcămintea rutieră, să reconfigureze caracterul pieţei și să-i redea rolul de agora şi catalizator al vieţii publice.
Proiectul are ca obiective generale îmbunătăţirea condiţiilor privind transportul şi mobilitatea populaţiei, punerea în valoare a elementelor de patrimoniu cultural naţional şi local din Piaţa Ferdinand, crearea condiţiilor pentru punerea în valoare a clădirilor monumente istorice din jurul Pieţei Ferdinand și sporirea atractivităţii pieţei pentru investiţii în servicii specifice centrelor urbane.
De asemenea, proiectul prevede conservarea şi restructurarea zonelor verzi și dotarea acestora cu sisteme de irigații, refacerea infrastructurii rutiere și a celei pietonale, modernizarea sistemului de iluminat public, a rețelelor de apă-canal și a rețelelor de termoficare pe zona afectată, echiparea pieţei cu fântâni arteziene și cu elemente de mobilier urban noi, durabile, (bănci, coşuri de gunoi, panouri de informare), care satisfac condiţiile de confort, durabilitate, estetică, distribuţie funcţională optimă.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/din-primavara-incepe-reabilitarea-si-modernizarea-pie-539-ei-ferdinand

S-a finalizat licitația pentru lucrările de amenajare a malului stâng al Crișului Repede, în zona centrală

Primăria Oradea anunță încheierea procedurii de licitație pentru lucrările de amenajare a malului stâng al Crișului Repede, între Podul Sfântul Ladislau și Podul Centenarului, care se realizează în cadrul proiectului "Creșterea mobilității urbane pietonale și ciclistice pe malul stâng al Crișului Repede în municipiul Oradea".
Singurul ofertant, care a și câștigat licitația, a fost asocierea formată din S.C Gavella Com S.R.L  - lider de asociere, Porfido Ed Arte Consozio Stabile - asociat 1, S.C Proconsolutions S.R.L - asociat 2 și S.C Iriconstruct S.R.L - asociat 3, având ca subcontractanți pe S.C Ritmoteh S.R.L, S.C Atelier Arhitect Arnold Szabo S.R.L, S.C Marmorat Exim S.R.L.
Valoarea contractului de lucrări, respectiv  "Documentație tehnico-economică faza PT și  execuție de lucrări"  este de 9.876.354, 65 lei fără TVA.
Contractul de lucrări a fost semnat de către Primăria Oradea și ofertantul câștigător în data de 22 octombrie 2018.
La obiectul principal al contractului se prevede că executantul se obligă să presteze serviciile de elaborare a documentației tehnico-economice - faza PT și execuția lucrărilor pentru "Creșterea mobilității urbane pietonale și ciclistice pe malul stâng al Crișului Repede în municipiul Oradea", în conformitate cu obligațiile asumate prin caietul de sarcini al achiziției și prin anexele acestuia.
Astfel, executantul se obligă să presteze serviciile de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului pe durata execuției, să execute și să finalizeze lucrările care fac obiectul prezentului contract conform graficului de lucrări care cuprinde două etape: etapa I - proiectare și obținerea de avize și autorizații și etapa II - execuția lucrărilor.
În continuare, urmează să fie dat ordinul de începere pentru etapa I - proiectare, urmând ca lucrările efective să înceapă undeva în primăvara anului viitor. 
Această investiție se integrează în Planul de mobilitate urbană durabilă și vizează valorificarea potențialului arhitectural al zonei. Proiectul cuprinde reabilitarea îmbrăcăminții rutiere și a trotuarelor, precum și a bordurilor aferente, conservarea, restaurarea și reconstituirea stâlpilor de iluminat, a jardinierelor și parapetului metalic, opera arhitectului László Vágó, reabilitarea estetică a zidului de sprijin, reabilitarea pietonalului și refacerea scărilor de pe traseul acestuia, precum și crearea unui parcurs pietonal la cota râului în dreptul parapetului și lucrărilor fraților Vágó și conectarea acestuia sub podul Sfântul Ladislau cu zona amenajată prin proiectul de parcare supraetajată. Un alt obiectiv vizat prin intermediul acestui proiect este amenajarea spațiilor verzi pentru crearea unei alei pietonale atractive, dotate cu mobilier urban și iluminat public. Totodată, va fi amenajată și o pistă de biciclete cu două sensuri, la cota străzii, prin lărgirea profilului stradal în două zone.
Prin lucrările propuse se urmărește oferirea unei alternative eficiente și agreabile de circulație pietonală între Podul Sfântul Ladislau și Podul Centenarului. Se dorește, de asemenea, ca acest proiect să fie corelat din punct de vedere arhitectural cu celelalte proiecte de reabilitare din Centrul Istoric.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/s-a-finalizat-licita-539-ia-pentru-lucrarile-de-amenajare-a-malului-stang-al-crisului-repede-in-zona-centrala




marinul

Soluții pentru girația de la ieșirea spre Arad: bretele pentru virajul la dreapta și subtraversare pentru pietoni și bicicliști

Primarul Ilie Bolojan a prezentat vineri, 9 noiembrie 2018, în cadrul unei conferințe de presă, un proiect important la care lucrează Primăria Oradea, cel care privește limitarea congestiei rutiere la ieșirea din Oradea înspre Arad, în zona girației situată sub pasajul de peste șoseaua de centură.
Deoarece ieșirea din oraș spre Arad nu este fluentă, municipalitatea își propune să realizeze patru bretele, care să asigure virajul dreapta înainte de girație, atât către Sîntandrei cât și către celelalte direcții.
,,La ieșirea din oraș, cele două bretele care sunt pentru viraj înspre dreapta, deci tot ce este în dreapta ieșirii înspre Arad, sunt în cea mai mare parte realizate. Acum am demarat lucrul la cel de-al doilea proiect, la bretelele care sunt în partea stângă a drumului care asigură ieșirea către Arad. Acolo va fi un complex de proiecte, vor fi trei proiecte: o bretea care va permite viraj dreapta venind dinspre centură și intrând pe Calea Aradului, fără așteptare în girație, a doua bretea este cea care va permite intrarea dinspre Arad și viraj dreapta spre centură, de exemplu spre Leroy Merlin, fără așteptare în girație și un lucru important pe care am considerat că trebuie să-l asigurăm cu aceste lucrări este o legătură pietonală între stația de tramvai care va fi amenajată imediat lângă Peța și zona comercială Era Shopping", a spus primarul Ilie Bolojan în cadrul conferinței de presă.
Această alee pietonală și pentru bicicliști va subtraversa atât cele două bretele cât și actualul pasaj. Subtraversarea va fi amenajată exact pe amplasamentul pe care în momentul actual există o subtraversare gândită pentru scurgerea apelor, având în vedere că apele au fost redirecționate. În acest fel, cei care doresc să ajungă în zona Era Shopping Park cu bicicleta sau pietonal, o vor putea face fără să se mai intersecteze cu zona pe care mașinile o traversează. 
Studiul de fezabilitate va fi finalizat până în data de 15 ianuarie 2019, municipalitatea propunându-și executarea lucrărilor până în toamna anului viitor, în așa fel încât bretelele să rezolve circulația auto în zona respectivă, iar aleea pietonală să asigure accesul în zona comercială.




http://www.oradea.ro/stiri-oradea/solu-539-ii-pentru-gira-539-ia-de-la-iesirea-spre-arad-bretele-pentru-virajul-la-dreapta-si-subtraversare-pentru-pietoni-si-biciclisti

voicul

Nu am gasit exact bugetul primariei pe 1 an, dar probabil este mult, mult sub 250 de milioane atrasi.
Ce am gasit ca anul trecut au ramas cu "excedent bugetar de 1,8 milioane lei"

---

Orașul din România care s-a dezvoltat în 10 ani golind rezerva de fonduri europene a UE - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/oradea-orasul-dezvoltat-cu-fonduri-europene-1029266

voicul

Un alt reportaj despre reusitele din Oradea:

Oraşul care a înflorit cu bani de la UE. A luat 86% din fondurile alocate primăriilor - VIDEO

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/orasul-care-a-inflorit-cu-bani-de-la-ue-a-luat-86-din-fondurile-alocate-primariilor.html

marinul

S-au semnat contractele de finanțare pentru trei proiecte importante de investiții, în valoare de aproape 40 de milioane de euro

În data de 15 noiembrie 2018, Primăria Municipiului Oradea, în calitate de beneficiar, a semnat trei contracte de finanțare aferente următoarelor proiecte:
- ,,Reabilitarea, restaurarea și refuncționalizarea zidurilor Cetății Oradea în vederea introducerii în circuitul turistic Cetatea Oradea - Centru multicultural și multiconfesional European - Etapa III. Consolidarea și restaurarea zidurilor Bastioanelor Ciunt și Bethlen, respectiv a curtinei nordice și vestice"
- ,,Crearea unor trasee pietonale și îmbunătățirea transportului public de persoane în zona centrală a municipiului Oradea"
- ,,Modernizarea parcului de tramvaie din Municipiul Oradea - Etapa 2".
Acestea vor fi finanțate în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020.
Reabilitarea zidurilor Cetății Oradea
Obiectivul proiectului privind reabilitarea zidurilor Cetății este punerea în valoare a monumentului istoric Cetatea Oradea, creșterea reprezentativității și vizibilității acesteia prin includerea în viața socio-culturală a comunității, ca un important pilon al turismului orădean, cu arie de acțiune regional-națională și internațională.
Proiectul propune reabilitarea și refuncționalizarea următoarelor construcții din componența Cetății Oradea: Corpul F: parter - sală multifuncțională cu garderobă (conferințe, expoziții, etc.) și subsol - spațiu expozițional și grupuri sanitare; Bastioanele Ciunt și Bethlen și zidurile de incintă - curtina nordică, cuprinsă între Bastioanele Aurit și Ciunt și cea vestică, cuprinsă între Bastioanele Ciunt și Bethlen.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 10.888.637 de lei (TVA inclus), iar durata de realizare este de 30 de luni.
Contribuția Municipiului Oradea reprezintă achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și contribuția de 2% din valoarea eligibilă (10.543.736 lei, inclusiv TVA) a proiectului, în cuantum de 210.875 lei. Sumele reprezentând cheltuielile conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului se vor asigura din bugetul local al Municipiului Oradea.
Contractul de execuție este semnat, lucrările urmând să înceapă în primăvara anului viitor, în funcție de condițiile meteo.
Investiția va fi finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 5 - Îmbunătățirea mediului urban și conservarea, protecția și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, Prioritatea de investiție 5.1 - Conservarea, protejarea, promovarea și dezvoltarea patrimoniului natural și cultural, apelul de proiecte POR/2018/5/5.1/7 regiuni/proiecte nefinalizate și din surse proprii bugetare.
Pietonalizarea zonei centrale
Proiectul de investiție privind pietonalizarea zonei centrale urmărește realizarea unui impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor de echivalent CO2, generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului Oradea prin crearea unor trasee pietonale, trasee pentru bicicliști și îmbunătățirea transportului public de călători în zona centrală a municipiului.
Proiectul cuprinde următoarele cinci investiții complementare între ele:
- ,,Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Ferdinand - Municipiul Oradea"
- ,,Creșterea mobilității urbane pietonale și ciclistice pe malul stâng al Crișului Repede în municipiul Oradea"
- ,,Amenajare și pavare pe strada Aurel Lazăr, Oradea în vederea transformării acesteia în zona pietonală"
- ,,Pietonalizare zona Libertății din Municipiul Oradea"
- ,,Construire pod peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede"
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 70.435.089,12 de lei (TVA inclus), iar durata de realizare este de 27 de luni.
Contribuţia proprie a Municipiului Oradea este în cuantum de 8.279.378,79 lei, inclusiv TVA, din care 6.747.559,91 lei (TVA inclus), este valoarea cheltuielilor neeligibile iar 1.273.750,55 lei (TVA inclus) contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului.
Investiția va fi finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - ,,Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4e - ,,Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare", apelul de proiecte POR/2018/4/4.1/2 proiecte nefinalizate și din surse proprii bugetare.
Modernizarea parcului de tramvaie
Proiectul care vizează modernizarea parcului de tramvaie a fost identificat ca proiect prioritar în cadrul Planului de mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea și în cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană.
Acest proiect vizează achiziționarea a 10 tramvaie noi cu o valoare unitară estimată de 1,6 milioane de euro fără TVA, adică 7.440.000,00 lei fără TVA. Achiziția celor 10 tramvaie va contribui la modernizarea parcului de tramvaie al Municipiului Oradea, creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători, precum și la scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră.
Valoarea totală a contractului de finanțare derulat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020, Axa prioritară 4 - "Sprijinirea dezvoltării urbane", Prioritatea de investiții 4.1, Mobilitatea Urbană Durabilă, este de 88.657.760,80 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 98%, respectiv 86.884.605,58 lei, iar 1.773.155,22  lei contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/s-au-semnat-contractele-de-finan-539-are-pentru-trei-proiecte-importante-de-investi-539-ii-in-valoare-de-aproape-40-de-milioane-de-euro

voicul

#39
Vad ca se ajunge cam la 2 saptamani sa scrie cineva de proiectele (pentru ca este!) din Oradea  :)

Orașul din România unde se trăiește ca în străinătate. Este un magnet pentru banii europeni

În timp ce în multe mari orașe din România primarii habar nu au sau pur și simplu nu îi interesează să atragă fonduri europne, acest oraș este campion la acest capitol și începe să semene tot mai mult cu orașele din țarile civilizate din Vestul Europei.

Primăria Oradea a finalizat partea de evaluare a celor mai importante proiecte ale oraşului şi a primit vizita în teren a experţilor la finalul lunii octombrie 2018. Proiectele europene pentru care au fost câştigate contracte de finanţare ce se ridică la peste 80 milioane de euro sunt în faza de precontractare, municipalitatea estimând că până la sfârşitul lunii vor fi semnate toate contractele.

Oradea este unul dintre cele mai sigure oraşe din ţară, excelează la capitolele sănătate publică, calitatea mediului înconjurător, curăţenia şi zgomotul din mediul urban, spaţiile verzi, situaţia transportului public sau accesul la instituţiile educaţionale. Tot mai mulţi oameni aleg să se mute aici, iar drept dovadă municipiul Oradea a intrat în top 10 al primelor oraşe din România ca populaţie. Numărul locuitorilor din oraşul de pe Criş a crescut semnificativ, la 221.861 persoane.

Oraşul se dezvoltă cu fonduri europene

Un proiect important este coridorul de mobilitate din Piaţa Gojdu până pe strada Vasile Alecsandri, care cuprinde la rândul său mai multe proiecte.

Primul este pasajul care se va realiza între Catedrala Ortodoxă şi Casa de Cultură a Sindicatelor, datorită căruia maşinile vor putea traversa această piaţă prin subteran. Piaţa va deveni pietonală şi va face legătura între Cetatea Oradea şi centru, asigurând totodată undă verde pentru tramvai.Valoarea estimată a acestei lucrări este de 95 milioane de lei.

Al doilea proiect vizează strada Vasile Alecsandri, stradă deja finalizată, dar pentru care decontarea lucrărilor se va face pe bani europeni. Valoarea străzii este de 5,2 milioane de lei.


Al treilea proiect din acest pachet prevede cumpărarea a patru autobuze hibrid, a căror valoare estimată este de 10,9 milioane lei.În total, acest pachet de proiecte se ridică la 111,2 milioane lei, care corespunde unei valori de 23,8 milioane euro, inclusiv TVA. Din această sumă, o parte este neeligibilă, aproximativ 7,6 milioane lei, iar din ceea ce este eligibil, contribuţia Primăriei este de 2%.

,,Toate aceste patru pachete de proiecte sunt depuse pe Axa de Mobilitate Urbană, iar suma totală a acestora este de 81,8 milioane euro, din care aproximativ 10 milioane euro reprezintă cheltuieli neeligibile şi aprox 1,4 milioane euro sunt contribuţia de 2% a municipalităţii. Prin urmare, din 82 milioane de euro, municipiul va contribui cu 12 milioane de euro, iar diferenţa de 70 milioane de euro sunt banii europeni câştigaţi", aprecizat primarul Ilie Bolojan.

https://www.capital.ro/orasul-din-romania-unde-se-traieste-ca-in-strainatate-este-un.html

voicul

Alt proiect la Oradea. Si ungurii vor tinutul secuiesc, nu Oradea  :lol:

Oraşul din România unde maşinile vor fi interzise în centru. Apar, în schimb, promenade pietruite cu porfir, andezit şi borduri din granit auriu

Primăria Oradea a semnat contractele de execuţie pentru realizarea a două noi zone de promenadă în centrul istoric, lucrările evaluate la 5,8 milioane de euro şi finanţate în proporţie de 98% din fonduri europene urmând să înceapă în primăvara anului 2019. După strada Republicii, Piaţa Unirii şi strada Vasile Alecsandri, următoarele artere destinate pietonilor vor fi Piaţa Ferdinand şi strada Aurel Lazăr.    "Vrem ca Piaţa Ferdinand să devină un spaţiu public de calitate mai atractiv pentru orădeni şi turişti. Totodată urmărim să îmbunătăţim mobilitatea urbană în zonă prin aspecte ce ţin de circulaţia rutieră, pietonală şi cu bicicleta. Ne dorim să punem în valoare clădirile importante din această zonă, dar şi să încurajăm activităţile specifice pieţelor publice", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Citeste mai mult: adev.ro/piwhii


Harry

^^
La începutul acestei săptămâni s-a semnat contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții ,,Amenajare și pavare pe strada Aurel Lazăr, Oradea, în vederea transformării acesteia în zonă pietonală", care face parte din contractul de finanțare ,,Crearea unor trasee pietonale și îmbunătățirea transportului public de persoane în zona centrală a municipiului Oradea", finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - ,,Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4e - ,,Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare", apelul de proiecte POR/406/4/1/Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință, Operațiunea B.

Proiectul are ca scop îmbunătățirea condițiilor de infrastructură publică urbană și a mobilității populației prin creşterea suprafeţelor pietonale, diminuarea gradului de utilizare a autoturismelor şi reducerea poluării în zona centrală a orașului Oradea.

Strada Aurel Lazăr urmează să devină în cea mai mare parte pietonală, traficul auto fiind permis doar pentru riverani și pentru mașinile de intervenție. Proiectul prevede renunțarea la parcările existente pe parcursul străzii și alocarea de spațiu pentru  o pistă de biciclete.

Strada Aurel Lazăr va beneficia de vegetație din abundență, urmând să fie plantați 23 de copaci de dimensiuni mari, care vor asigura umbră și oxigen. Proiectul cuprinde realizarea unui sistem de irigaţii automatizat și a unui sistem de iluminat arhitectural precum și reabilitarea rețelelor subterane termice, de apă și de canalizare, înainte de refacerea infrastructurii și îmbrăcăminții străzii, obiectiv principal al investiției.

Valoarea totală a contractului de proiectare și execuție aferent proiectului de pietonalizare a străzii Aurel Lazăr este de 8.585.188,77 lei (fără TVA). Termenul contractual de proiectare este de 45 de zile, plus numărul de zile necesar obținerii avizelor, iar termenul de execuție a lucrărilor este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere. Conform estimărilor, lucrările vor demara în primăvara anului 2019.

Cheltuielile pentru reabilitarea rețelelor termice sunt încadrate ca și cheltuieli neeligibile în contractul de finanțare conform cerințelor POR 2014-2020.

Contractul a fost atribuit prin licitație deschisă către asocierea de firme formată din  SC Gavella COM SRL (lider) - Porfido Ed Arte Consorzio Stabile - SC Proconsolutions SRL - SC Iriconstruct SRL, având ca subcontractanți firmele SC Cofido  SRL, SC Global Proiect SRL, SC Igna Construct SRL,  SC Mecatron SRL   și SC Ritmoteh SRL.


marinul

#42
Am facut o sinteza cu drumurile de legatura  aflate in lucru din zona Metropolitana Oradea

Cele cu verde sunt in plan, iar cu rosu sunt in executie



1. Drum de legatura Centrura Oradea - A3 SF finalizat de Primaria Oradea. Urmeaza lansarea licitatiei pentru executie de catre CNAIR


2. Drum de lagatura Oradea - Paleu in plan 2,4 km, se lanseaza anul viitor licitatia pentru proiectare si executie


3. Drum de lagatura Oradea - Osorhei in executie 3,5 km, se finalizeaza in 2019


4. Drum de legatura Oradea - Biharia (DN19) 3 km in executie, se finalizeaza in 2019


5. Drum de lagatura Centura Oradea-Santandrei 3,5 km in executie, se finalizeaza pana la sfarsitul anului

voicul

Si vor sa bage pe 4 traficul de centura sau doar sa fie o alternativa pentru masinile mici?

pasadia

Singurul din lista care e pentru tranzit e 1; restul sunt pentru traficul local, decobgestionari ale unor zone aglomerate.