[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

marinul

Pregătiri pentru realizarea drumului de legătură dintre Calea Aradului și strada Ogorului

Primarul Ilie Bolojan a prezentat azi, 23 iulie 2019, în cadrul unei conferință de presă, stadiul lucrărilor de investiții care se derulează în prezent în zona Calea Aradului.
Una dintre acestea este drumul de legătură dintre Calea Aradului și str. Ogorului, lucrare aproape finalizată din punct de vedere a documentației, studiul de fezabilitate fiind terminat. Drumul va trece pe sub coridorul de aterizare a avioanelor, scurtând foarte mult distanța în zona respectivă și creând un acces suplimentar la Piața 100.
Drumul va avea o lungime totală de 860 metri, cu un pasaj subteran de 125 de metri în dreptul culoarului de aterizare a avioanelor. În baza discuției cu Consiliul Județean Bihor, acordul de dare în administrare a acestui teren va fi pe ordinea de zi a Consiliului Local la finalul acestei luni, urmând ca Primăria Oradea să obțină toate avizele necesare până atunci. Durata de execuție a acestei lucrări este estimată la 1 an și 4 luni, din care execuția va fi un an. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,8 milioane euro plus TVA, a explicat Ilie Bolojan.
"Noi ne propunem ca până la finalul lunii august să aprobăm indicatorii aferenți, vom organiza în acest an procedura de licitație pentru selectarea proiectantului și constructorului la pachet și ne pregătim ca de anul viitor să începem aceste lucrări, urmând ca ele să se finalizeze în 2021, la începutul anului.
Această lucrare, alături de celelalte lucrări care se fac în această zonă, va descongestiona atât circulația pe centură cât și la ieșirea din oraș pe Calea Aradului", a menționat primarul.

Video cu proiectul

https://www.facebook.com/watch/?v=400363960649624

Continuă lucrările de extindere a liniei de tramvai

În ceea ce privește lucrarea de extindere a liniei de tramvai care va trece prin partea de sud a orașului, primarul Ilie Bolojan a anunțat că a fost finalizată partea de intersecție în zona Calea Aradului-Aviatorilor, iar din 5 august vor începe lucrările la lărgirea zonei pentru linia de tramvai pe mijlocul Căii Aradului până la intersecția cu strada Vlădeasa.
"Ne cerem scuze anticipat pentru disconfortul creat  atât celor care circulă în zonă cu mașina, cât și celor care locuiesc acolo, care vor trebui să parcheze în condiții improvizate în partea din spate, acolo unde au fost demolate garajele sau casele expropriate pentru realizarea parcărilor în etapa următoare. Această lucrare se va derula în toamnă, ea va continua pe Calea Aradului până la pârâul Peța, în prezent se lucrează la linia de tramvai din spatele mall-urilor din zona respectivă, în așa fel încât până la finalul anului toată linia de tramvai să fie amenajată și lucrările finalizate, urmând să se continue anul viitor în zona Universității, Jandarmerie", a spus Ilie Bolojan.
Tot în zona Căii Aradului se lucrează la reabilitarea străzii Vlădeasa, unde se va freza toată strada și se va turna un covor asfaltic, urmând ca până la jumătatea lunii septembrie întreaga stradă să fie reasfaltată.
De asemenea, este într-o fază avansată și săptămâna viitoare va fi adjudecată lucrarea de proiectare și execuție a parcărilor de pe terenurile expropriate din zona Calea Aradului. Până la jumătatea lunii septembrie se vor finaliza proiectele tehnice ale celor două parcări, urmând ca din jumătatea lunii septembrie să înceapă lucrările. Până la finalul acestui an cele două parcări ar trebui finalizate.

oradea.ro

In alta ordine de idei, mai multe proiecte puse in stand by

Lovitură devastatoare! Oradea pierde investiţii de 40 milioane de euro din fonduri europene

Lovitură devastatoare! Municipalitatea orădeană va pierde investiţii de 40 milioane de euro din fonduri europene.

Nimic peste alocările de bază!
Noutatea a fost anunțată, marți, într-o conferință de presă, de primarul Ilie Bolojan, care a făcut public că Autoritatea de Management a limitat la 100% gradul de contractare a proiectelor finanţate prin Programul Operaţional Regional.
"Autoritatea de management din cadrul Programului Operaţional Regional a blocat contractarea proiectelor europene pentru oraşele care deja şi-au dublat sumele de bani europeni faţă de programările iniţile. Oradea a depus proiecte în număr mare, au fost acceptate, iar acum ne-au limitat la un procent de 100%. În loc să mai luăm 40 milioane de euro, acum ne-au blocat la aceşti bani", a declarat Ilie Bolojan
Potrivit edilului, proiectele aprobate, dar pentru care nu s-a semnat încă un contract de finanţare, vor intra, cel mai probabil, pe lista de aşteptare din următorul ciclu de finanţare european.
Mai puţine lucrări şi parcuri
Oradea va pierde, astfel, finanţări europene pentru proiecte cum ar fi reabilitarea Bulevardului Nufărul (foto) şi amenajarea de centre de cartier în zonele Rogerius, Ioşia, Nufărul şi Parcul 1 Decembrie.

Pe lista proiectelor care vor fi trecute în aşteptare se mai numără amenajarea a 6 hectare de parcuri în zone precum cartierele Grigorescu şi Soarelui sau străzile Ion Bogdan şi Ciheiului.
Primarul Ilie Bolojan speră încă să convingă finanţatorii să se răzgândească. "Avem două abordări: să începem aceste lucrări pe bugetele noastre, cu riscul să nu se semneze contractul de finanţare, sau să aşteptăm să vedem ce se întâmplă. E anormal însă să ai un proiect câştigat privind achiziţia a 20 de tramvaie noi, dar să nu ai linia de tramvai din cartierul Nufărul reabilitată", a declarat edilul.
Primarul a mai spus că municipalitatea orădeană va încerca să facă presiuni asupra Ministerului Dezvoltării pentru deblocarea finanţării prin intermediul Asociaţiei Municipiilor, pe considerentul că este incorect ca finanţatorul să schimbe regulile în timpul jocului.

Bihoreanul

Harry

Unul din obiectivele Primăriei Oradea este acela de a valorifica potențialul de regenerare urbană și refuncționalizare a unor amplasamente situate în zone de interes, atât pentru locuitori, cât și pentru turiști. Primăria își propune astfel reamenajarea unui spațiu de pe Bd. Magheru din Oradea, în apropiere de intersecția cu strada L.Pasteur și transformarea acestuia într-o piațetă publică, care va deservi locuitorii din zonă și care va contribui pozitiv la calitatea vieții urbane în Municipiul Oradea.



Amplasamentul care face obiectul acestui proiect de reabilitare reprezintă un important punct de reper pe Bulevardul Magheru, o arteră cu trafic intens, situată în zona centrală a Oradiei, în formă poligonală, care se extinde pe o suprafață totală de 1097 mp.



Conform planurilor Primăriei Oradea, funcțiunea amplasamentului care urmează să fie reabilitat va fi de piațetă publică pietonală, accesul făcându-se ca și în prezent, prin intermediul întregii laturi vestice a acestuia. Parcajul auto imediat adiacent amplasamentului va fi păstrat, la fel cei doi stâlpi de iluminat și cei 8 arbori existenți, care asigură umbrirea dinspre aceeași latură. Pavajul va fi refăcut în întregime, folosindu-se dale din granit în culorile alb, gri antracit, și negru. Se va păstra pe întregimea laturii estice o platformă care să permită accesul către intrările de bloc adiacente, iar pe latura sudică va fi amenajată o rampă care să permită și accesul persoanelor cu handicap locomotor. Tot către latura sudică va fi amenajat și un parcaj pentru biciclete, de aproximativ 10 locuri.



Elementul central al amenajării va fi reprezentat de un pavilion cu design personalizat, care adăpostește o masă cu două banchete, iar în cadrul ansamblului peisagistic vor fi plantați arbuști, vor fi construite trei ,,insule" din mobilier de ședere turnat, o cișmea, șase coșuri de gunoi, stâlpi de iluminat, toate aceste elemente întregind amenajarea piațetei.



Momentan proiectul se află în faza de elaborare studiu de fezabilitate, iar după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în cadrul ședinței de Consiliu Local din luna august se va trece la organizarea licitațiilor aferente, urmând ca lucrarea propriu-zisă să înceapă după finalizarea acestor proceduri.


marinul

Au început lucrările de transformare a străzii Aurel Lazăr în pietonală

Primăria Oradea a început lucrările pe strada Aurel Lazăr, în cadrul obiectivului de investiții ,,Amenajare și pavare pe strada Aurel Lazăr, Oradea, în vederea transformării acesteia în zonă pietonală". În cursul zilei de ieri, 24 iulie, s-a predat amplasamentul către constructor, iar în această dimineață lucrările au început cu spargerea stratului de asfalt existent.
Investiția se realizează prin contractul de finanțare ,,Crearea unor trasee pietonale și îmbunătățirea transportului public de persoane în zona centrală a municipiului Oradea", finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - ,,Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4e - ,,Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare", apelul de proiecte POR/406/4/1/Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință, Operațiunea B.
Lucrarea este efectuată de către asocierea de firme formată din  SC Gavella COM SRL (lider) - Porfido Ed Arte Consorzio Stabile - SC Proconsolutions SRL - SC Iriconstruct SRL, având ca subcontractanți firmele SC Cofido  SRL, SC Global Proiect SRL, SC Igna Construct SRL,  SC Mecatron SRL   și SC Ritmoteh SRL. Valoarea totală a contractului de proiectare și execuție aferent proiectului de pietonalizare a străzii Aurel Lazăr este de 8.585.188,77 lei (fără TVA), iar termenul de execuție a lucrărilor este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere. Contribuția municipiului va fi de 2% din valoare, restul de 98% fiind din fonduri nerambursabile.
Proiectul are ca scop îmbunătățirea condițiilor de infrastructură publică urbană și a mobilității populației prin creşterea suprafeţelor pietonale, diminuarea gradului de utilizare a autoturismelor şi reducerea poluării în zona centrală a orașului Oradea.
Strada Aurel Lazăr urmează să devină în cea mai mare parte pietonală, traficul auto fiind permis doar pentru riverani și pentru mașinile de intervenție. Proiectul prevede renunțarea la parcările existente pe parcursul străzii și alocarea de spațiu pentru pistă de biciclete. Strada va fi pavată cu piatră, se va pune gazon și vor fi  plantați 23 de copaci de dimensiuni mari. Proiectul cuprinde realizarea unui sistem de irigaţii automatizat și a unui sistem de iluminat arhitectural, precum și reabilitarea rețelelor subterane termice, de apă și de canalizare, înainte de refacerea infrastructurii și îmbrăcăminții străzii, obiectiv principal al investiției.




















Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro



AlexxC

#63
Ce stiti despre acest drum? ce termen de finalizare are?

ovidiu.caba

Nu stiu termenul de finalizare, insa am asta dintr-un articol de pe siteul primariei: "Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 03.07.2018, durata de execuţie fiind de 13 luni. Lucrările sunt finalizate la acest drum în proporție de aproximativ 50%, drumul are o lungime de 2.823 de metri, din care un viaduct de 246 metri. Lucrările la viaduct sunt realizate în proporție de aproximativ 70-80%."

Sursa: http://www.oradea.ro/stiri-oradea/gd

marinul

@AlexxC , ultimul articol despre acest drum este postat de mine cu o pagina in urma. In iulie era la un progress de  50%, constructorul spunea ca va finaliza pana la sfarsitul anului. Acesta face parte din grupul Selina si de cand au inceput lucrarile la autostrada au redus mobilizarea aici ,structurile de la pasaj par sa stea pe loc de vreo 2 luni. Nu cred ca vor finaliza pana la sfarsitul anului.

ovidiu.caba

#66
Prelungirea Calea Bihorului: saptamâna viitoare vor sosi primele grinzi pentru viaduct și pod; in total vor fi 120 de grinzi.

Sursa:

Harry

Proiectul de amenajare a malului stâng al Crișului Repede, în zona centrală, va fi modificat. Astfel, pe trotuarul dintre Podul Sf. Ladislau și Primăria Oradea urmează să fie plantați 10 copaci, iar printre aceștia vor fi montate bănci.

Proiectul prevede amenajarea promenadei de la nivelul luciului apei și a trotuarului de la nivelul carosabilului. Totodată, vor fi reabilitați stâlpii de iluminat și jardinierele din ansamblul arhitectural original din 1910, care aparține arhitectului Vago Laszlo.
În plus, paralel cu trotuarul va fi amenajată și o pistă de biciclete.

cristi767

S-a și renunțat între timp la modificare pentru că și-au dat seama că au niște conducte sub trotuar și nu pot fi plantati copaci deasupra.

marinul

Chiar ma intrebam weekendul asta cand am trecut pe acolo unde mai planteaza copacii, ca era turnat betonul peste tot.

marinul

Azi au fost montate primele grinzi ale viaductului drumului de legătură dintre Calea Bihorului și strada Suișului, care va prelungi drumul expres până la DN19 spre Satu Mare.




Tot azi au fost montate ultimele grinzi ale podului peste Peța de pe Calea Aradului, unde se lucrează la prelungirea liniei de tramvai. Îmi cer scuze conducătorilor auto pentru deranjul din trafic. După încheierea lucrărilor la linia de tramvai, vom reface covorul asfaltic de pe Calea Aradului, astfel ca traficul să se desfășoare în cele mai bune condiții.





link


voicul

Se vede aici zona pentru Calea Bihorului și strada Suișului.

Primaria face lucrarea asta pentru a face un fel de centura?

marinul

Nu e un fel de centura. Face legatura intre doar 2 iesiri importante din oras Satu-mare si Cluj Napoca. Primaria are de cativa ani in plan sa faca drumuri de legatura noi cu comunele din jur. Anul trecut a inaugurat unul nou spre Santandrei, anul asta cred ca se finalizeaza cel spre Osorhei. Anul viitor acesta spre Biharia, in plan unul scurt spre Nojorid (DN79) din centura zona Universitatii pana langa aeroport. Si poate in viitorul mai indepartat se revine la proiectul centura Sanmartin care sa faca legatura cu Baile Felix. Era in plan acest drum dar nu mai retin de ce s-a renuntat

cristi767

^^ Au existat niște localnici opozanți care se considerau dezavantajați de poziția drumului și când a venit noul primar în Sânmartin, care e de altă coloratură politică, au blocat proiectul.

marinul

Incepe forarea la pasajul Magheru din 18 noiembrie.

Măsuri pentru îmbunătățirea traficului auto în zona centrală, afectată de lucrări

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 11 noiembrie, o conferință de presă privind principalele măsuri luate de Primăria Oradea pentru îmbunătățirea traficului în zona centrală, care este afectată de lucrări importante.
Una dintre cele mai complexe lucrări care îngreunează foarte mult circulația în zona centrală este realizarea Pasajul Magheru și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație.
Din 15 noiembrie va fi oprită circulația tramvaielor pe B-dul Magheru
Din data de 15 noiembrie se va opri circulația tramnvaielor în zonă, în vederea pregătirii terenului pentru forajele necesare construirii Pasajului Magheru, cu mențiunea că aceste tramvaie vor fi înlocuite cu autobuze. Măsura se explică prin faptul că lucrările impun coborârea cablurilor de susținere a liniei de contact, iar calea de rulare a tramvaiului trebuie ridicată atât de pe pod, cât și din zona intersecției unde vor avea loc forajele.
Din data de 18 noiembrie va începe efectiv forarea celor 374 de piloți. Se va începe din zona Aleea Ștrandului și vor fi necesare cca 2 luni de zile până se vor fora toți acești piloți, estimându-se  că undeva spre finalul lunii ianuarie acești piloți să fie turnați.
Viceprimarul Florin Birta a precizat: "E bine că se va putea lucra și pe timp de iarnă, pentru că betonul trebuie turnat în pământ la cca - 22 metri, iar acest lucru nu este afectat de temperaturi. Efectuarea lucrărilor a mai impus câteva măsuri. Astfel, mâine 12 noiembrie, între orele 8:00 - 22:00  va avea loc o oprire a apei în zona respectivă, pentru că există o conductă magistrală de apă care trece dinspre Aleea Ștrandului pe sub B-dul Magheru în Parcul Traian și care era poziționată exact pe amplasamentul viitorului pasaj. Această conductă a fost deviată cu câțiva metri pentru a ieși din perimetrul acestui amplasament, iar mâine va avea loc intercalarea acestei conducte. Ne cerem scuze față de cetățenii care mâine vor fi afectați, dar toate acestea sunt necesare pentru a putea începe efectiv lucrările la Pasajul Magheru".

Un nou sens giratoriu în capătul străzii George Enescu

Începând cu data de 15 noiembrie, când vor fi oprite și tramvaiele, în capătul str. George Enescu la intersecție cu B-dul Magheru se va înființa un sens giratoriu, sens care a mai fost adus în discuție și când str. George Enescu trebuia să devină stradă cu două sensuri.
Circulația auto pe Podul Dacia se va restricționa la o bandă pe sens
Din 25 noiembrie se va finaliza cea de-a treia bandă a Podului Dacia, bandă la care se lucrează în acest moment atât pe partea dreaptă, cât și pe partea stângă. De la această dată, circulația auto pe Podul Dacia se va restricționa doar la o bandă pe sens, adică la banda 3, care până atunci va fi finalizată.
După aceea, mijlocul podului inclusiv liniile de tramvai vor intra și ele în reabilitare, la fel ca cele două benzi la care se lucrează acum.

Modificarea orarului școlilor afectate de lucrările din Parcul Traian

Viceprimarul Florin Birta a explicat măsura modificării orarului școlilor afectate de lucrările din Parcul Traian: "Pentru că toate acestea vor genera o aglomerație semnificativă pe Podul Dacia, am avut săptămâna trecută întâlniri cu Poliția Rutieră, Inspectoratul Școlar, cu conducerea Școlii Gimnaziale Oltea Doamna, care are 36 de clase în clădirea din Parcul Traian și cu conducerea Liceului Greco-Catolic, care are 11 clase în clădirea din Parcul Traian, împreună cu care am decis luarea mai multor măsuri. Prin urmare, din data de 25 noiembrie, pentru a evita aglomerația în zona respectivă, începând cu 7:30, programul celor două școli va fi decalat astfel: cursurile la Liceul Greco-Catolic vor începe de la ora 8:30, iar cursurile la Școala Gimnazială Oltea Doamna vor începe de la ora 9:00. Decalând acest program, considerăm că circulația va fi mult îmbunătățită mai ales în intervalul orar 7.30-8:00, când de obicei este cel mai aglomerat trafic în Parcul Traian."
S-a făcut și o estimare a numărului de mașini care vin să lase copiii la cele doua școli. La Școala Oltea Doamna în clasele primare sunt cca 600 de copii și zilnic, prin urmare, peste 300 de mașini vin în zonă, iar la corpul de clădire al Liceului Greco-Catolic sunt 300 de copii și astfel peste 100 de mașini circulă zilnic pentru a aduce sau a lua copii de la școală.
De asemenea, urmează ca săptămâna aceasta să aibă loc o întâlnire cu conducerea școlilor de șoferi din Oradea pentru a stabili ca, până în ora 9:00, mașinile "Școală" să nu mai tranziteze zonele aglomerate din cauza lucrărilor.
Tot în cursul acestei săptâmâni, viceprimarul Florin Birta va avea o întâlnire cu conducerea RER Ecologic pentru a stabili împreună ca mașinile care colectează deșeurile din oraș să evite între orele 7:30 - 8:30 zone precum Parcul Traian, B-dul Magheru sau alte zone afectate de lucrări.
În încheiere, viceprimarul Florin Birta a spus: "Ne cerem scuze tuturor celor care vor fi afectați de aceste decizii. Cu siguranță, copiii vor fi fericiți că vor începe orele mai târziu, dar o parte din părinți vor fi afectați, pentu că probabil  încep programul de muncă la ora 8:00, de aceea facem un apel către angajatorii din mediul privat și din mediul public,  să aibă înțelegere în perioada următoare față de flexibilitatea programului părinților care au copiii la cele două școli afectate. Această măsură se va menține până în luna iunie 2020.  Primul semestru școlar este aprope de final, deci cel mai afectat va fi cel de-al doilea semestru. Mulțumim tuturor pentru înțelegere!"

oradea.ro