[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

4,4 milioane lei pentru drumul Oradea – Oșorhei

Executant este asocierea Drumuri Bihor SA, Institutul de Cercetări în Transporturi – Incetrans SA și Drum Asfalt SRL. Durata de realizare a contractului este de 12 luni.

Contractul se referă la modernizarea drumului existent de legătură între Oradea (strada Podgoriei, de la zona neasfaltată) până la intersecția dintre localitățile Husasău de Criș și Fughiu (comuna Oșorhei), cu o lungime estimată de aprox. 3,6 km.

,,Mulțumim primarilor din Zona Metropolitană Oradea care au înțeles necesitatea și importanța dezvoltării comune prin asigurarea conectivității rutiere dintre zona periurbană și centrul urban", a declarat primarul Ilie Bolojan.

,,Necesitatea modernizării drumului este dată de faptul că, împreună cu drumurile județene 77G şi 767A, oferă o alternativă mai scurtă (faţă de traseul prin DN1) de acces în Municipiul Oradea, pentru localităţile Husasău de Criş, Ineu, Botean, Bălaia, Burzug, Chioag. Implementarea acestei investiții publice va îmbunătăți confortul vieții locuitorilor din zonă prin îmbunătățirea vitezei de deplasare, reducerea nivelului de zgomot și prin reducerea de emisii poluante", transmite Municipalitatea printr-un comunicat de presă.

,,Acest drum reprezintă o alternativă rapidă pentru accesul spre Oradea a locuitorilor din Oșorhei, Ineu, Sârbi, precum și un factor stimulator pentru dezvoltarea rezidenţială a zonei", a declarat Ioan Pop, primarul comunei Oșorhei.


Fără exproprieri
Drumul se va încadra între limitele de proprietate privată, adică se va realiza fără exproprieri. Lucrarea constă din modernizarea structurii rutiere existente, realizarea canalizării pluviale – șanţuri, rigole, podeţe – și montarea sistemului de iluminat public. În vederea atenționării participanților la trafic, se vor amplasa, în zonele trecerilor de pietoni, indicatoare ,,Trecere pentru pietoni" formate dintr-un ansamblu de lămpi cu LED-uri, panou fotovoltaic și stâlpi din oțel zincat.

,,În prezent drumul nu este marcat, astfel încât prin proiect se vor executa marcaje longitudinale și marcaje transversale noi. Adoptarea de trotuare încadrate de borduri în interiorul localității va duce de asemenea la creșterea gradului de siguranță. Se va realiza amenajarea curbelor prin adoptarea de supralărgiri în curbe cu raza mai mică de 226 m și adoptarea de supraînălțări. În funcţie de viteza de proiectare, vor fi aduse îmbunătățiri ale structurii drumului prin îmbunătățirea fundației și așternerea noilor straturi asfaltice. Se vor monta indicatoare rutiere", mai informează Primăria.



http://www.bihon.ro/44-milioane-lei-pentru-drumul-oradea-osorhei/2036589

cristi767

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/in-sfarsit-drumul-rapid-din-oradea-se-deschide-vineri-traficului-rutier-pe-intregul-sau-traseu-foto-141523.html



Drumul rapid din Oradea se deschide vineri traficului rutier pe întregul său traseu

Este vorba de porțiunea lipsă de 660 de metri care s-a deschis cu 2 ani mai târziu din cauza neînțelegerilor cu CFR.

marinul

Optimism pe șantierul drumului Oradea – Sântandrei

Lucrarea are termen de finalizare primăvara anului viitor dar ar putea fi terminată în acestă toamnă, estimează municipalitatea.





Ritmul cu care se desfășoară lucrările la noul drum de legătură între Oradea și Sântandrei motivează beneficiarii și constructorul la declarații oprimiste. Ieșiți în teren pentru o conferință de presă la fața locului, primarii Oradiei și Sântandreiului, Ilie Bolojan și Ioan Mărcuș, au primit vești bune din partea constructorilor, Drumuri Bihor: ,,Dacă nu plouă şi totul merge bine, podul, cu tot cu drum, ar putea fi dat în folosinţă la sfârşitul lunii noiembrie".

Pe teritoriul Oradiei, drumul nou este deja bine conturat: s-au așternut straturile de rezistență și se lucrează la amenajarea pistelor de bicicletă, a girațiilor și a rețelei de iluminat public.

Pe partea comunei vecine, lucrarea este ceva mai complexă. Cum drumul traversează un canal al Peței, este nevoie de realizarea unui pod. Constructorii lucrează la forajele pentru pilonii acestuia.

Pentru că se derulează pe teritoriul a două localități, lucrarea este gestionată de Zona Metropolitană Oradea(ZMO). Adrian Foghiș, directorul ZMO a relatat că podul este o lucrare deosebită: va avea o lungime de 28 metri şi o deschidere de 20 metri și va fi construit oblic peste cursul pârâului. Podul are nevoie de 10 piloni de susţinere.

Costul total al lucrării este de 6,8 milioane de lei, bani suportați de cele două localități, în funcție de lungimea de drum aferent fiecăreia.

,,Avem prevăzute două sensuri giratorii; primul sens giratoriu care continuă de pe strada Corneliu Baba, care va reprezenta un punct de legătură pentru un drum propus spre viitor, o legătură cu Splaiul Crișanei, care se află în partea de programare din planul nostru de mobilitate, o intersecție cu drumul de legătură de la centura de la Oradea către autostrada Transilvania și respectiv sensul giratoriu pe care îl vedem aici, unde se face legătura cu partea de nord-est a comunei Sântandrei – strada Râturi", a mai spus Foghiș

sursa: http://www.bihon.ro/optimism-pe-santierul-drumului-oradea-santandrei/2082546

Dupa finalizarea proiectului se va aglomera destul de mult sensul giratoriu  din centura Oradea, mai ales pentru cei care merg spre Bors sau Satu Mare.


voicul

10 piloni, acum foreaza si ei vor sa termine in noiembrie?

Asa sa fie!

cristi767

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/proiect-de-8-milioane-euro-pentru-dublarea-vitezei-de-rulare-a-tramvaielor-la-30-kilometri-pe-ora-143106.html


QuotePrimăria vrea să accelereze viteza de deplasare a tramvaielor printr-un proiect cu finanţare europeană.

"Proiectul pentru creşterea mobilităţii urbane în zona Cantemir – Nufărul vizează decongestionarea traficului şi reducerea timpului de transport prin mărirea vitezelor de circulaţie. Acum, viteza viteza de deplasare este de 15 – 17 kilometri pe oră. Noi vrem ca aceasta să crească la 30 kilometri pe oră, astfel încât să convingem cât mai mulţi locuitori să folosească mijloacele de transport în comun", a declarat viceprimarul Florin Birta, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

QuotePiste pentru biciclişti şi trotuare în loc de parcări

Proiectul municipalităţii este estimat la 8 milioane euro şi urmează să fie depus spre finanţare la sfârşitul lunii august.

Investiţia vizează, pe lângă reabilitarea carosabilului şi înlocuirea sistemului de iluminat public cu becuri economice de tip LED, mai multe măsuri care să permită creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor concomitent cu cea a siguranţei transportului şi reducerea poluării.

"Se vor elimina toate căile de acces laterale la platforma tramvaiului începând de la strada Arieşului, care se va închide, iar locurile de parcare situate de-a lungul liniei vor fi eliminate şi mutate în spatele blocurilor", a spus Birta.

Investiţia mai vizează lărgirea trotuarelor de ambele părţi ale străzilor Cantemir şi Nufărul, precum şi amenajarea unei piste pentru biciclişti de-a lungul liniei de tramvai. "Este vorba de 2.611 metri de carosabil, 6.000 metri de trotuare şi 2.480 metri de piste pentru biciclişti", a anunţat Birta.

Harry

Axa rutiera Nufarul - Cantemir din Oradea va trece printr-un amplu proces de modernizare cu ajutorul a 8 milioane de euro din fonduri europene.

"În cadrul proiectului ,,Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul Cantemir" vom lărgi trotuarele pe ambele părți și vom amenaja piste pentru bicicliști de-a lungul liniei de tramvai. Spațiul dintre liniile de tramvai va fi înierbat iar lângă vom amenaja o zonă verde cu un aliniament de arbori de talie înaltă și vom moderniza iluminatul public.
Va fi o undă verde pentru linia de tramvai; cea mai mare parte a trecerilor care sunt astăzi prevăzute peste linia de tramvai vor fi anulate, vor rămâne doar câteva treceri auto, în așa fel încât viteza tramvaiului să crească. De asemenea, banda de lângă bordură va fi dedicată cu prioritate autobuzelor, care ar urma să se deplaseze cu o viteză mai mare."


- Forin Birta, viceprimar Oradea









^^ Desi nu sunt fanul tramvaielor si pistelor de biciclete apreciez un proiect de infrastructura care arata bine  :cheers:

Jack

Au început lucrările la prelungirea drumului expres

QuoteTronsonul amintit va asigura un acces mult mai facil în zona de deal și va decongestiona circulația rutieră în cartierul Episcopia.

,,Lucrările au fost licitate, s-a realizat organizarea de șantier. Lucrările efective au început dinspre zona Episcopia, în a doua jumătate a lunii septembrie urmând să înceapă și lucrările la pasajul din zona respectivă, care va asigura conectarea zonei înălțate, dealurile din Episcopia la zona de jos. Lucrările ar urma să se desfășoare pe parcursul următoarelor 13 luni, în așa fel încât în toamna anului viitor să fie finalizate. În paralel vom derula și lucrările de reabilitare a străzii Bihorului și de asfaltare a străzilor care coboară de pe deal pe strada Bihorului", a precizat Ilie Bolojan.

Proiectul va fi executat de asocierea formată din Drumuri Orășenești cu Mbs Group și Abed Nego Com, având subcontractanți pe Electroconstruct Sildac. Valoarea lucrărilor este de 23.157.371,19 lei fără TVA, iar termenul de execuție este de 13 luni.

elphax

era sa uit
am trecut in weekend prin Oradea, am urcat in turnul primariei
2 poze cu lucrarile la promenada de pe malul Crisului - se observa ca practic malul a fost aproape terminat in zona de langa primarie. se lucreaza acum la partea de sus unde mai e de betonat o mica portiune
sambata, lucrau cateva utilaje care scoteau din albie pietrisul care a fost asezat pentru a permite accesul masinilor si lucrul la mal





Powered by API/PUM imgur uploader

Harry

Intrebare, pt ca nu cunosc zona: Aceasta ingustare a raului nu va afecta nivelul lui riscand sa duca la inundatii/crestere de cota?

pasadia

Sunt ceva baraje in amonte (Tileagd, Lugasu), sunt convins ca pot controla nivelul apei pentru a fi ok.

elphax

pasadia are dreptate, sunt mai multe baraje care regleaza debitul
in plus - nu s-a ingustat decat pe perioada lucrarilor, acum se scoate pietrisul si va reveni la latimea initiala
si sa ca iti faci o idee, acum apa parea sa aiba in jur de 1m adancime - in prima poza, zona luminata de soare, se vede pietrisul de pe fundul apei

cristi767

Îngustarea oricum va fi mult diminuată după finalizarea lucrărilor. Pentru că vor scoate la loc acel pietriș, care a avut/are rol de "drum tehnic"

Ionut

Primăria Oradea investeşte 2,2 mil. euro în transformarea unei străzi în zonă pietonală

Primăria Oradea a demarat un proiect de 10,2 mil. lei (2,2 mil. euro), TVA inclus, pentru pietonizarea zonei Libertăţii, cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de infrastructură publică urbană, de a diminua  gradul de utilizare a autoturismelor şi de a reduce poluarea în zona centrală a oraşului.

''Proiectul prevede desfiinţarea tuturor parcărilor şi a carosabilului pe strada Libertăţii şi pietonalizarea integrală a acesteia între Piaţa Ferdinand şi strada Iosif Vulcan, prin pavare cu piatră porfir. Vor fi păstraţi copacii existenţi şi integraţi în zona pietonală, iluminatul se va realiza pe sistem LED, iar mobilierul urban va fi în linie cu cele prevăzute pentru zona centrală'', se arată în comunicatul de presă transmis de primăria Oradea. Termenul de execuţie este de 24 de luni, în prezent proiectul fiind în procedură de licitaţie.

ZF

TibiV

Mi-as dori din inima un schimb de primari intre Bucuresti si Oradea....

Dar mi-as lua a doua zi 100k dislike-uri de la oradeni. Si pe buna dreptate!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

In Oradea se intampla ceva. Nu stiu ce/de ce, dar pare ca e de bine.

Despre pasajele rutiere noi vorbim pe noul thread dedicat.




Oradea solicita fonduri UE pentru trei proiecte de mobilitate urbana

In principal, proiectele, in valoare totala de 34,2 de milioane euro, vizeaza circulatia fluenta a tramvaiului fara intersectia cu alte cai de comunicatii, precum si realizarea de benzi dedicate exclusiv transportului in comun, pentru relatia Nufarul-Gara, cea mai circulata axa de transport din Oradea. In total, sunt trei proiecte de mobilitate urbana acestea urmand sa fie depuse pentru a primi finantare din fonduri europene.

"Prin aceste proiecte integrate, mobilitatea in zona va fi mult imbunatatita. Coridorul va urma sa cuprinda un pachet de pasaje situate pe malul stang al Crisului repede, la intrarea pe podul Dacia si pana in zona sediului Finantelor. Aceasta lucrare complexa asigura circulatia fluenta a tramvaiului fara intersectia cu alte cai de comunicatii si, de asemenea, benzi dedicate exclusiv transportului in comun, pentru relatia Nufarul-Gara, care este cea mai circulata axa de transport din Oradea", a declarat Primarul Municipiului Oradea, Ilie Bolojan.

Valoarea totala a primului proiect, care presupune realizarea a cinci pasaje si o zona pietonala, este de circa 20,5 milioane de euro, inclusiv TVA, data estimata de incepere a lucrarilor fiind primavara anului viitor, iar durata acestora – doi ani.

O alta lucrare conexa ar urma sa fie realizata in zona intersectiei dintre Bulevardul Nufarul si strada Sucevei, cu doua giratii traversate in subteran de un subpasaj, pentru circulatia autobuzelor, iar deasupra, de o linie de tramvai. Valoarea estimata a lucrarii este de 7,2 milioane de euro, inclusiv TVA, cu o durata de executie de 14 luni.

Tot in zona centrala, delimitata de podul Dacia si sediul Finantelor, in Piata Gojdu, este un proiect care prevede realizarea unei parcari park&ride, in jurul Catedralei ortodoxe, cu 265 de locuri de parcare si noua locuri pentru motociclisti, toate la demisol. Proiectul o valoare estimata de 6,5 milioane de euro, iar durata de realizare – 18 luni. Lucrarile ar putea incepe in primavara anului 2019, urmand sa fie finalizate intr-un an si jumatate, a precizat Primarul Municipiului Oradea.

Toate aceste proiecte au fost supuse astazi, 7 septembrie, aprobarii indicatorilor tehnico-economici in Consiliul Local Oradea.

ClubFeroviar.ro