[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

marinul

Ti-a raspuns pasadia. Ar mai fi de adaugat ca drumul de legatura cu A3 este singurul cu 2 benzi pe sens


voicul

Din ce imi dau eu seama: o linie dreapta intre cele 2 puncte

Cred ca e de pus aici (ca asa e normal sa fie): "drumul are, pe o parte, şi pistă de biciclete"

Bogdan_Cluj

Prioritatile Primariei Oradea pentru anul 2019

"Atragerea fondurilor europene este o prioritate pentru Primăria Oradea. Ne putem tripla bugetele de investiții în felul acesta și putem rezolva problemele oamenilor într-un timp mai scurt. Astfel orașul prosperă și se dezvoltă. Vă prezentăm lista proiectelor europene în valoare de 174 de milioane de euro câștigate în actualul exercițiu financiar, din care în anul 2018 am reușit să atragem 39 de milioane de euro. Mai avem în evaluare proiecte în valoare de peste 126 milioane de euro. Ținta noastră este ca în acești ani să absorbim peste 300 de milioane de euro"

- Accesarea fondurilor europene
- Sustinerea proiectelor strategice ale orasului Oradea
- Aparatura performanta si conditii mai bune in spitalele din Oradea
- Revigorarea zonei centrale
- Cresterea economica a orasului

Detalii: https://clujeuropean.com/2019/01/16/prioritatile-primariei-oradea-pentru-anul-2019/



Bogdan_Cluj

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan a mentionat ca ,,pentru Oradea, anul 2019 va fi un an al santierelor."

Mai jos am extras cele 19 proiecte de mobilitate care au/vor avea santier deschis in Oradea in 2019:

https://clujeuropean.com/2019/01/20/proiectele-municipiului-oradea-pentru-2019-part-i-mobilitate/

marinul

Foarte bun articolul, mai este un proiect important aflat in executie si care ar trebui finalizat anul acesta. Drumul de legatura Oradea- Biharia, continuarea asa zisului drum expres

marinul

Primăria Oradea pregătește noi proiecte de investiții pentru fluidizarea traficului

Primarul Ilie Bolojan a susținut astăzi, 28 ianuarie 2019, o conferință de presă în care a prezentat câteva proiecte noi de investiții pe care municipalitatea urmează să le implementeze în perioada următoare, cu scopul de a fluidiza traficul din câteva zone aglomerate din oraș.


Lărgirea traversării pe sub calea ferată în zona intrării pe strada Matei Corvin

Primul proiect vizează lărgirea traversării pe sub calea ferată în zona intrării pe strada Matei Corvin de la două benzi, cât este astăzi, la patru benzi.
,,Așa cum se știe centura municipiului Oradea care este o stradă cu patru benzi se intersectează cu strada Ștefan cel Mare care este prevăzută tot cu patru benzi. Acest profil rutier cu patru benzi trece apoi în două benzi și se redeschide pe strada Matei Corvin în patru benzi, rezultând o congestie a traficului în zona pasajului pe sub calea ferată, de la intersecția centurii cu Ștefan cel Mare. Prin urmare, Primăria Oradea a decis să reia acest proiect mai vechi, și să refacă toată documentația necesară în sensul lărgirii acestei subtraversări la patru benzi de circulație", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței de presă. În acest moment, înălțimea acestui pasaj este puțin peste 4 metri. Propunerea municipalității este ca acesta să fie înălțat la 5 metri, pentru a nu mai exista restricții pentru tiruri.
În momentul de față se lucrează la studiul de fezabilitate pentru lărgirea acestui pasaj. Documentațiile necesare și avizele de la CFR vor fi finalizate în primăvara acestui an.
Se estimează că valoarea întregii lucrări va fi de puțin peste 1 milion de euro.
,,În urma discuțiilor pe care le-am avut  cu conducerea Companiei de Drumuri și Autostrăzi am convenit ca după obținerea tuturor avizelor necesare, a documentațiilor aferente și după realizarea eventualelor exproprieri, așa cum am lucrat și la proiectul de legătură a orașului Oradea cu viitoarea autostradă, să predăm acest proiect Companiei de Drumuri și Autostrăzi , în așa fel încât în cursul anului viitor, să fie realizată această lărgire a trecerii pe sub calea ferată", a completat primarul Ilie Bolojan.
Pe măsură ce se va realiza viitoarea autostradă Transilvania, intarea principală în oraș nu va mai fi de exemplu, cea dinspre Cluj prin Oșorhei, ci va fi intrarea dinspre zona de nord, dinspre strada Matei Corvin, iar pentru a evita viitoare ambuteiaje, realizarea proiectului de lărgire prezentat mai sus este unul foarte important pentru municipiul Oradea.





Prelungirea drumului care leagă Oradea de comuna Sântandrei - etapa a II-a și realizarea a două subtraversări pe sub șoseaua de centură și linia ferată


Al doilea proiect de investiții vizează prelungirea drumului care leagă orașul Oradea de comuna Sântandrei - etapa a II-a. Așa cum se știe, la intersecția dintre Centura Oradea și strada Cazaban există o trecere peste calea ferată, la intrare pe drumul nou de legătură executat cu comuna Sântandrei. Primăria Oradea își propune astfel o a II-a etapă, care să facă ca acest drum de legătură să se lege cu orașul, fără  să mai traverseze calea ferată sau centura.
,,În acest sens, din această girație, care este imediat după trecerea de cale ferată, se propune executarea unui drum nou în lungime de 973 metri, care să se apropie de zona malului Crișului Repede, să treacă pe sub cele două linii de cale ferată, cu un pasaj pe sub acel rambleu, să treacă apoi pe sub șoseaua de centură în zona străzii Podului tot cu un pasaj pe sub rambleu și să iasă în Cazaban prin spatele benzinăriei OMV și pe lângă actuala Piață Ioșia, cu o bretea pentru cei care doresc să vireze dreapta pe centură, ca să nu aglomereze girația din zona Cazaban și cu altă bretea pentru cei care doresc să intre în oraș și să vireze stânga", a precizat primarul.
Cele două pasaje subterane vor avea o lungime de 32 de metri, respectiv 34 metri și o înălțime de 3,5 m fiind destinate doar traficului ușor, în așa fel încât această lucrare să completeze noua legătură cu Sântandrei, pentru ca traversarea dinspre Sântandrei spre Oradea să nu genereze congestie în acea girație foarte importantă de lângă Piața Ioșia.
Proiectul este momentan în lucru, urmând ca în primăvară, după obținerea tuturor avizelor, să fie finalizat studiul de fezabilitate.
Pentru realizarea acestui proiect, Primăria Oradea își propune să găsească o sursă de finanțare împreună cu comuna Sântandrei, iar dacă nu se va reuși, atunci lucrările se vor face din bugetele proprii.



Legătură Calea Aradului-Strada Ogorului

O a treia lucrare importantă prezentată în cadrul conferinței de presă este cea de realizare a unei legături suplimentare între DN79 Oradea - Arad, în zona aeroportului și șoselei de centură, strada Ogorului, de la girația care este situată la ieșirea pe centură, lângă Cimitirul Rulikowski și Cartierul Europa. Conform proiectului, actualul drum care duce la piața de vechituri s-ar continua pe lângă piață, scopul fiind de a se lega cu drumul din spatele centrului comercial Era Shopping Park, care face legătura directă cu drumul Oradea-Arad.
Este vorba de o traversare, un drum acoperit în zona culoarului de aterizare a aeroportului, la o distanță de aproximativ 700 metri de capătul pistei de aterizare, într-o zonă care este mult mai joasă, situându-se la o diferență de aproximativ 5 metri față de nivelul pistei.
Acest drum ar urma să fie semi-îngropat, adică va fi un drum acoperit cu instalație de protecție pentru lumini, care să nu permită farurilor de la mașini să interfereze cu instalația de semnalizare a aeroportului.
,,Avem un acord de principiu din partea Autorităților Aeronautice pentru realizarea acestui drum acoperit. El trebuie să respecte în principal două reguli: să nu depășească partea superioară a drumului, inclusiv nivelul camioanelor care ar trece acolo, nivelul pistei, și de asemenea să fie sub nivelul instalației de balizaj, instalației de iluminare-semnalizare a aeroporului, care este amplasată în această zonă. În momentul de față realizăm studiile geotehnice și topografice, în așa fel încât să vedem care este nivelul apei în subteran, pentru că de acest nivel va depinde și sistemul de construcție. Estimăm că, dacă totul va fi în regulă, în termen de aproximativ două luni de zile vom avea studiile de fezabilitate, inclusiv acordul de la Autoritatea Aeronautică și vom putea să promovăm acest proiect în perioada următoare, în așa fel încât, odată cu realizarea tuturor lucrărilor din această zonă, legătura dintre Leroy Merlin, Piața 100, această girație și legătura dintre intrarea în Parcul Industrial II și pasajul de pe strada Thurzó Sándor, întreaga zonă să fie mult mai bine conectată traficului", a spus primarul Ilie Bolojan.
Acest proiect urmează să fie realizat din bugetele locale, fiind în gestiunea Zonei Metropolitane Oradea.
,,Dacă toate lucrurile vor fi în bună regulă, în primăvara acestui an, vom avea aceste trei proiecte gata de promovat și de aprobat în ședințele de Consiliu", a adăugat primarul Ilie Bolojan.



Situație de blocaj privind realizarea procedurilor de achiziție în vederea demarării investițiilor finanțate din fonduri europene
În a doua parte a conferinței de presă de astăzi primarul Ilie Bolojan a prezentat o situație de blocaj în ceea ce privește realizarea procedurilor de achiziții pentru demararea lucrărilor finanțate din fonduri europene, ca urmare a apariției OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal bugetare, care schimbă modalitatea de verificare a licitațiilor la proiectele europene.
Prin modificarea care a fost adusă prin această ordonanță, verificarea licitațiilor pentru proiectele europene nu se mai face de către ANAP, autoritatea pentru achiziții publice, această procedură fiind trecută la autoritățile de management, respectiv la fiecare minister care gestionează aceste proiecte europene, fără ca acestea să aibă oameni pregătiți și infrastructură necesară. Astfel, aceste verificări nu vor putea fi efectuate în perioada imediat următoare, prin această măsură fiind practic blocată și întârziată achiziția proiectelor pe fonduri europene.
,,În cea mai bună situație, ar mai dura câteva săptămâni până când am putea da drumul la licitații. Dacă am face acest lucru acum, am avea un risc mare de corecție și nimeni nu dorește să plătească penalități pentru că Guvernul României, fără să se gândească la efectele pe care o astfel de ordonanță le are, a luat măsuri nepregătite în acest domeniu. Cert este că problemele nu vor fi rezolvate foarte ușor, pentru că autoritățile de management nu sunt acreditate să facă aceste verificări ex-ante, așa cum sunt numite, deci va trebui să obțină și această acreditare de la Comisia Europeană. Noi, în Oradea, ar trebui să forțăm, de exemplu, să dăm drumul la licitațiile pentru contractarea proiectelor tehnice la pasajele subterane din zona Centrului Civic, pentru că nu putem să mai așteptăm câteva luni de zile. Acestea sunt niște lucrări destul de complicate, deci riscăm, ne asumăm conștient unele corecții, acestea nefiind sume mari la partea de proiect tehnic. Celelalte licitații de lucrări propriu-zise le-am blocat pe toate și solicit pe această cale Guvernului să găsesască modalități pentru a face aceste verificări operaționale, pentru că altfel pierderile și întârzierile vor fi foarte mari pentru toate autoritățile locale din România", a explicat primarul Ilie Bolojan.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/primaria-oradea-pregateste-noi-proiecte-de-investi-539-ii-pentru-fluidizarea-traficului




Granata06

Oare cum arata Romania daca in fruntea guvernului sustinut de o majoritate parlamentara, am fi avut o asemenea conducere cum exista la ora actuala la Oradea?  :hm:

voicul

Nu doar "enervant" ca la 2 saptamani apare un nou reportaj despre un proiect din Oradea, dar sa parcheze pe in parcare in loc de a lasa masina pe strada/trotuar?
Unde se cred astia? In V (est-ul Romaniei)?  :lol:
Bravo lor!

Orașul în care parcările au devenit un serviciu profitabil. În București, oamenii preferă să parcheze pe străzi - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/parcarile-un-serviciu-profitabil-in-oradea-17-milioane-de-lei-au-fost-incasati-anul-trecut-din-tichete-abonamente-si-amenzi-1074165

marinul

Am mai pus informatii despre acest proiect, viaductul este cel mai interesant element

Quote from: marinul on October 18, 2018, 08:48:19 AM

Stadiul lucrărilor la continuarea drumului rapid spre DN19


Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 17 octombrie 2018, o conferință de presă în teren, în care prezentat stadiul lucrărilor la drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului.
,,Acest drum va face legătura dintre sensul giratoriu de la Real Episcopia și actualul drum expres. El se va lega de la serpentine, de la drumul care duce înspre Paleu. Se va uni aici cu sensul giratoriu de la Real Episcopia, care va trebui translatat, va trebui pus în axul drumului european. Drumul are o lungime de aproximativ 2,7 km, iar aici, în zona în care stăm, este o zonă de început de viaduct care va trece peste această zonă, numită Valea Frumoasă. Acest viaduct va avea aproximativ 250 de metri," a explicat viceprimarul Florin Birta.
Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului va asigura continuitatea între drumul rapid recent realizat şi DN19, în acest fel realizându-se un inel de legătură în partea de nord-est a municipiului.
,,Până acum s-a decopertat stratul vegetal pe o zonă importantă din acest drum, atât aici, cât și în partea de sus, s-a executat acest început al viaductului, s-a executat un podeț aproape de sensul giratoriu, urmând să se lucreze în continuare la podul care va trece peste Crișul Mic. Se va continua lucrarea de defrișare a vegetației din zona respectivă pentru a se putea lucra la fundația efectivă a drumului", a spus viceprimarul.
Drumul va avea două benzi de circulație de câte 3,5 metri, trotuar și pistă pentru biciclete. Viaductul va avea 8 piloni, cea mai mare înălțime fiind de 10,50 metri.
Construcția podului este realizată de asocierea de firme SC Drumuri Orășenești SA (lider) - SC MBS Group SRL - SC Abed Nego COM SRL.
Prețul contractului este de 23.157.371,19 lei fără TVA, durata de execuţie fiind de 13 luni. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 03.07.2018, termenul estimat de finalizare fiind 03.08.2019.





http://www.oradea.ro/stiri-oradea/viceprimarul-florin-birta-a-prezentat-stadiul-lucrarilor-la-continuarea-drumului-rapid-spre-dn19?fbclid=IwAR2a-BXL86OOo8gms0pAPCbjwOXgilGWf88Ra3HOxdXRz--2er787fHogfM

Vedere din DN19 spre viaduct



Sensul giratoriu unde se termina viitorul drum



Poze din zona viaductului














vedere de sus de unde incepe viaductul spre sensul giratoriu



si in partea cealalta spre str Calea Bihorului



din Calea Bihorului






marinul

Stadiul catorva proiecte


O pasarelă pietonală supraterană peste centură și un drum nou de legătură vor fi realizate în zona Calea Aradului – strada Ogorului


Primarul Ilie Bolojan a susținut astăzi, 4 martie 2019, o conferință de presă în care a prezentat stadiul a două proiecte de investiții pe care municipalitatea urmează să le implementeze în perioada următoare, cu scopul de a fluidiza traficul din câteva zone aglomerate din oraș.
Pasarelă pietonală supraterană în zona Auchan-Leroy Merlin-Piața 100
Primul proiect prezentat este unul de mobilitate urbană pentru realizarea unei pasarele pietonale și ciclistice peste centura Oradea, care va face legătura între stația de tramvai de pe malul Peței, situată lângă podul rutier amenajat peste Peța, pe strada Traian Blajovici și zona de peste centură înspre Leroy Merlin.
Acest pasaj suprateran, care va crea acces pietonilor și bicicliștilor atât spre Piața 100 cât și spre Era Shopping Park, are la capete două rampe până la înălțimea de 2,80 metri, între cele două capete situându-se pasarela propriu-zisă având o lungime de 300 metri. Pasarela va sta pe 10 piloni, amplasați la distanțe de 25 până la 38 de metri între aceștia, cea mai mare lărgime fiind la traversarea centurii. Stâlpii pe care se sprijină această pasarelă vor fi din beton, iar partea de tablier și de sistem de protecție este formată din grinzi metalice, peste acest tablier urmând a fi turnată o placă de beton care să asigure o bună circulație peste șoseaua de centură. Lățimea pasarelei va fi de 4 metri, câte 2 metri pe fiecare direcție de mers, urmând să fie folosită atât de bicicliști cât și de pietoni.
,,La trecerea spre Leroy Merlin există două posibilități de coborâre de pe rampă: o rampă înclinată înspre Piața 100 și, de asemenea, o spirală pe care se poate coborî în așa fel încât să existe și posibilitatea de a merge la nivelul solului către zona Era Shopping Park, printre coridorul de aterizare a avioanelor și șoseaua de centură. Studiul de fezabilitate va fi aprobat în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local din această lună, cel mai probabil în jurul datei de 20 martie. După ce această documentație va fi aprobată, avem două variante: o depunem spre finanțare pe fonduri europene sau o realizăm din buget local", a declarat primarul Ilie Bolojan.
Legătură Calea Aradului-Strada Ogorului
Al doilea proiect prezentat în cadrul conferinței de presă este cel de realizare a unei legături între DN79 Oradea - Arad, prin spatele centrului comercial Era Shopping Park și Calea Ogorului, la girația de la colțul Cimitirului Rulikowski. Acesta va fi un drum nou de legătură având o lungime de 900 metri, pe două benzi, cu trotuare pe toată lungimea.
,,Acum suntem în faza de realizare a documentațiilor. Avem o negociere cu Era Shopping Park să ne dea în administrare gratuită acel drum, ca să nu mai investim pentru el. Cea mai complicată porțiune este cea de traversare pe sub culoarul de zbor, care în fapt este o porțiune de drum acoperit, de două benzi, cu o lățime pe carosabil a celor două benzi de 7 metri și două trotuare laterale de câte un metru, această subtraversare permițând circulația mașinilor care au un gabarit mai mic de 3,5 metri", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Structura de protecție a acestui drum acoperit este din tablă ondulată, care va asigura înălțimea de 3,50 metri în această zonă. Aceasta va fi acoperită de o suprafață de pământ în așa fel încât la nivelul superior să nu depășească nivelul pistei de aterizare, acestea fiind condiționări din partea Autorității Aeronautice.
Costul estimat al acestei lucrări este de aproximativ 1,1 milioane euro, urmând să fie realizată din buget local.
,,Compania va preda studiul de fezabilitate a lucrării la data de 1 mai 2019. Ne propunem ca în cursul acestei luni să finalizăm procedurile juridice, să obținem un acord de la aeroport pentru darea în administrare a acelei porțiuni de aproximativ 2000 de metri de teren care ar fi afectată, să dăm un vot în Consiliul Municipal pentru preluare în administrare și, desigur, sper că vom primi de la Consiliul Județean - și le mulțumesc anticipat pentru acest lucru - un vot de dare în administrare pe perioada execuției lucrărilor, în așa fel încât să putem în luna mai să demarăm procedura de proiectare și de execuție a acestei lucrări", a spus primarul Oradiei.





www.oradea.ro

Harry

Marți, 2 aprilie 2019, a început organizarea de șantier pentru amenajarea malului stâng al Crișului Repede în zona dintre Podul Sfântul Ladislau și Podul Centenarului. În zilele următoare vor începe lucrările propriu-zise.

,,Se va începe dinspre Podul Centenarului, cu asfaltarea promenadei în consolă. Totodată, se va lucra și la înălțarea ultimei trepte din zona unde promenada întâlnește luciul apei. Lucrările la acest proiect prevăd placarea promenadei de la nivelul luciului apei cu plăci de granit, amenajarea iluminatului arhitectural, precum și recondiționarea balustradei și stâlpilor istorici din ansamblul Vágó", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Conform proiectului, se vor executa lucrări de restaurare și lucrări arhitecturale, atât la cota străzii cât și la cota râului.

Lucrările propuse la cota străzii cuprind desfacerea stratului de uzură din asfalt și a infrastructurii trotuarului, fixarea bordurilor din granit, turnare de șapă armată, suport al stratului de uzură din dale de porfir de 6 cm în câmp și granit în zona corpurilor de iluminat, fixarea pieselor de bază ale obiectelor conservate sau reconstituite după modelul original, recompunerea stâlpilor de iluminat și jardinierelor, montarea corpurilor de iluminat metalice restaurate și completarea cu coronamentul din metal reconstituit, precum și consolidarea scării nr. 1.

Lucrările propuse la cota râului constau în reconstituirea taluzului, cofrarea și executarea jardinierei și soclurilor stâlpilor de iluminat, montarea blocurilor de granit pe suprafața gradenelor, placarea jardinierelor și piedestalelor corpurilor de iluminat, a platformei de 2,5 m și a rampei.

În ceea ce privește lucrările din zona dintre rampă și Podul Centenarului, după desfacerea zidului de sprijin de la scara nr. 2 și a scărilor 2-7 și executarea lucrărilor de infrastructură, se vor monta treptele din blocuri de granit și se vor placa zidurile de sprijin precum și cele ce flanchează scările cu plăci din același material. De asemenea, se vor confecționa și se vor monta pe plăcile de beton de la cota superioară a zidului de sprijin balustradele din platbande metalice. Totodată, vor fi plantați 50 de platani, se va înierba suprafața destinată spațiilor verzi și se va planta iederă care va înverzi zidul de sprijin de la scara 2, respectiv 4 și 5. Vor fi amplasate bănci de odihnă și coșuri de gunoi. Pentru instalația de iluminat pietonal, în zona Principatelor Unite s-au prevăzut stâlpi metalici, echipați cu corpuri de iluminat LED, care se vor alimenta de la stâlpii de iluminat public existenți.

Lucrările vor fi efectuate de asocierea de firme SC Gavella COM SRL, Porfido Ed Arte Consorzio Stabile, SC Proconsolutions SRL și SC Iriconstruct SRL.

Durata contractului de execuție este de 12 luni, valoarea totală fiind de 13.349.983,21 lei (TVA inclus), din care 13.082.938,54 lei suma nerambursabilă eligibilă. Contribuția Primăriei Oradea este de 2%.

Proiectul intitulat ,,Creșterea mobilității urbane pietonale și ciclistice pe malul stâng al Crișului Repede în municipiul Oradea", este finanțat în cadrul Programului operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - ,,Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4.1, Obiectivul specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

voicul

Chiar te face sa te simti bine sa vezi si sa auzi ca unii se misca cu mult talent!

România în care se poate. Orașul care a atras investiții de peste jumătate de miliard de euro în ultimii zece ani - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/romania-in-care-se-poate-orasul-care-a-atras-investitii-de-peste-jumatate-de-miliard-de-euro-in-ultimii-zece-ani-1118838

marinul

Se deschid noi santiere in Oradea.

Începând de mâine, circulația rutieră în intersecția Calea Aradului – Oneștilor – Aviatorilor va fi deviată

Primăria Oradea anunță că începând de marți, 7 mai și până la data de 5 iulie 2019, circulația rutieră în intersecția Calea Aradului - str. Oneștilor - str. Aviatorilor va fi deviată în vederea executării lucrării "Extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului și legătura cu str Dimitrie Cantemir".
Traficul va fi deviat prin aceeași intersecție prin amenajarea unui sens giratoriu temporar și prin separatoare de sens pe Calea Aradului - direcția de mers dinspre Aeroport spre Biserica Emanuel.
Concomitent cu avansarea lucrărilor, circulația tramvaiului pe Linia 2 va fi suplinită cu autobuze, urmând ca detalii cu privire la programul de ciculație să fie comunicate de către OTL.
În atașament poate fi vizualizată harta cu reglementarea circulației rutiere în zonă pe perioada lucrărilor.





Powered by API/PUM imgur uploader

Săptămâna viitoare încep lucrările de reabilitare și modernizare a Pieței Ferdinand

Marți, 7 mai 2019, se va da ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare și modernizare a Pieței Ferdinand și se va preda amplasamentul către constructor, în vederea organizării de șantier, urmând ca în zilele următoare să înceapă efectiv lucrările.
Lucrările vor fi efectuate de asocierea de firme formată din  SC GAVELLA COM SRL (lider de asociere), PORFIDO ED ARTE CONSORZIO STABILE (asociat 1) și SC KAL TRANS SRL (asociat 2).
Valoarea totală a lucrărilor este de 19.017.270,90 lei + TVA, din care LOT 1 = 17.655.808,80 lei + TVA, iar LOT 2 = 1.361.462,10 lei + TVA.
Investiția este finanțată din fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 - ,,Sprijinirea dezvoltării urbane durabile", Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Durata de realizare a investiției este de 21 de luni, din care 18 luni executarea lucrărilor, iar 3 luni a fost perioada de proiectare.
Proiectul "Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Ferdinand - Municipiul Oradea" are ca obiective generale îmbunătăţirea condiţiilor privind transportul şi mobilitatea populaţiei, punerea în valoare a elementelor de patrimoniu cultural naţional şi local din Piaţa Ferdinand, crearea condiţiilor pentru punerea în valoare a clădirilor monumente istorice din jurul Pieţei Ferdinand și sporirea atractivităţii pieţei pentru investiţii în servicii specifice centrelor urbane.
Lucrările prevăzute în proiect cuprind conservarea şi restructurarea zonelor verzi și dotarea acestora cu sisteme de irigații, refacerea infrastructurii rutiere și a celei pietonale, modernizarea sistemului de iluminat public, a rețelelor de apă-canal și a rețelelor de termoficare pe zona afectată, echiparea pieţei cu fântâni arteziene și cu elemente de mobilier urban noi, durabile, (bănci, coşuri de gunoi, panouri de informare), care satisfac condiţiile de confort, durabilitate, estetică, distribuţie funcţională optimă.
,,Lucrările vor implica restricții în traficul rutier și pietonal. Acestea se vor executa astfel încât să producă cât mai puține neplăceri, ele fiind executate pe zone, nu toate odată. Totodată, toate rețelele de utilități vor fi înlocuite", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Municipalitatea îşi propune să îmbunătățească condițiile de trafic, să reducă congestia din traficul rutier, să reabiliteze întreaga infrastructură a Pieţei Ferdinand, atât cea legată de utilităţile publice, cât şi cea legată de pavajul şi îmbrăcămintea rutieră, să reconfigureze caracterul pieţei și să-i redea rolul de catalizator al vieţii publice.





Powered by API/PUM imgur uploader

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat azi, 3 mai 2019, la solicitarea constructorului, închiderea circulației rutiere pe strada Patrioților, parțial în Piața Ferdinand și pe strada Moscovei, sensul dinspre strada George Barițiu și strada Patrioților. Astfel, pe strada George Barițiu se va schimba sensul de mers și se va circula dinspre strada Moscovei spre Postăvarului, iar pe strada Postăvarului se va circula dinspre strada Mircea Popescu spre George Barițiu. Totodată, pe strada Moscovei se va circula pe sens unic de la Piața Ferdinand spre George Barițiu. Având în vedere aceste restricții, accesul pe strada Teatrului se va face din strada Postăvarului.
Modificările în circulație vor începe de miercuri, 8 mai, începând cu ora 8 dimineața. Restricțiile de circulație sunt necesare pentru execuția lucrărilor de Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Ferdinand care vor începe săptămâna viitoare. În cursul zilei de marți va demara organizarea de șantier în vederea pregătirii lucrărilor și montarea indicatoarelor rutiere care vor ghida participanții la trafic.
Vă mulțumim pentru înțelegere.





Powered by API/PUM imgur uploader

sursa: www.oradea.ro




marinul

Stadiul lucrărilor de investiții din zona Oncea și Episcopia Bihor

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 18 iulie 2019, o conferință de presă în teren, în care a prezentat stadiul unor lucrări care se derulează în municipiu. Astfel, cele trei lucrări prezentate se referă la amenajarea zonei cuprinse între strada Martin Anderson Nexo și calea ferată, lucrările de reabilitare pe strada Calea Bihorului - tronsonul cuprins între podul Teodor Neș și intersecția cu Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului, respectiv lucrările la drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului. 
Terenul cuprins între strada Martin Anderson Nexo și calea ferată a fost curățat și adus la același nivel cu strada. Proiectul are în vedere amenajarea unui loc de joacă pentru copii, prevăzut cu alei și trotuare, precum și amenajarea unui teren de minifotbal. De asemenea, se are în vedere plantarea de arbori, iar în final se vor monta bănci de odihnă și coșuri de gunoi.
"Aici am asfaltat recent trei străzi: strada Martin Anderson Nexo, strada Lăcrămioarelor și strada Caraiman. Cele trei străzi au fost modernizate total, lucrările având o valoare de aproximativ 900.000 de euro fără TVA, iar acum lucrăm la această zonă verde, care înainte era o zonă neîntreținută, plină de bălării. Am făcut un gard de protecție la limita cu calea ferată, pentru a-i proteja pe cei care vor folosi acest spațiu verde. În prezent se lucrează la un teren de sport împrejmuit pentru copiii din zonă, iar lângă terenul de sport se va amenaja o zonă verde înspre Podul Teodor Neș, în care se va face o alee pietonală, iar la toamnă vor fi plantări de arbori și se va însămânța gazon, în așa fel încât această zonă să-și schimbe total aspectul. Lucrările sunt realizate de firma S.C Drumuri Orășenești, în baza acordului-cadru de întreținere și reparații drumuri și străzi și se vor termina aproximativ într-o lună", a spus viceprimarul Florin Birta.
Reabilitarea străzii Bihorului - tronson pod Teodor Neș - interesecție Drum de legătură între str. Suișului și Calea Bihorului
În ceea ce privește lucrările de reabilitare a străzii Bihorului - tronsonul cuprins între Podul Teodor Neș și interesecția cu Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului, administrația locală reabilitează acest drum pentru a face conexiunea între drumul expres și legătura nouă de la Real Episcopia cu strada Suișului, pentru un acces mai facil spre Satu Mare și pentru a avea o rută alternativă la circulația din zona centrală. 
Proiectul prevede reabilitarea străzii pe o lungime de 2.051,25 de metri, precum și amenajarea de locuri de parcare oblice, se vor realiza trotuare cu lățimea de 1,50 ml, cu racord la nivelul carosabilului în dreptul trecerilor de pietoni, ziduri de sprijin unde va fi necesar, accese auto și zone verzi. Pentru siguranța circulației sunt prevăzute marcaje longitudinale, transversale și diverse, indicatoare rutiere, precum și treceri pentru pietoni marcate corespunzător.
În ceea ce privește canalizarea pluvială, conform proiectului se vor amenaja colectoare, rigole transversale, guri de scurgere și cămine de vizitare, iar pentru eliberarea amplasamentului în vederea lărgirii carosabilului și realizarea obiectivului, se impune și devierea rețelelor electrice existente.
"La intersecția cu strada Ion Bogdan vom amenaja un sens giratoriu pentru o fluență și o siguranță a traficului, acest tronson al Căii Bihorului urmând să se încheie la viitorul sens giratoriu care va face legătura cu strada Suișului. În acest moment, pe partea dreaptă dinspre podul Teodor Neș, se lucrează la casetarea drumului, s-a pus balast stabilizant, s-au montat bordurile, aceeași procedură trebuie continuată și pe partea stângă, după care se frezează asfaltul în mijloc și se toarnă stratul de asfalt, lucrările aici fiind realizate în proporție de 25% - 30%", a adăugat viceprimarul.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 14.03.2019, lucrările fiind executate de asocierea de firme S.C. DRUM ASFALT  S.R.L. (lider de asociere)  - S.C. TRAMECO S.A. (asociat) - S.C. DRUMURI BIHOR  S.A. (asociat) - S.C. AMPER PROIECT (subcontractant instalații electrice). Proiectarea a fost realizată de S.C. PROEXCO S.R.L. Valoarea lucrărilor este de 5.152.329,57 lei fără TVA iar durata de execuție este de șase luni, în funcție și de condițiile meteo. Pe această stradă vor fi realizate și două stații de pompare, care vor colecta apele pluviale care vin de pe deal, pentru a rezolva problema inundațiilor din cartierul Oncea.
Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului
În ceea ce privește drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului, viceprimarul Florin Birta a precizat:  ,,Acest drum va face legătura între sensul giratoriu de la Real Episcopia și actualul drum expres, el se va lega de la drumul care duce înspre Paleu, de la serpentine. Se va uni aici cu sensul giratoriu de la Real Episcopia, care va trebui translatat, va trebui pus în axul drumului european. Prețul contractului este de 26.214.014,40 lei fără TVA, lucrările fiind realizate de asocierea de firme SC Drumuri Orășenești SA (lider) - SC MBS Group SRL - SC Abed Nego COM SRL.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 03.07.2018, durata de execuţie fiind de 13 luni. Lucrările sunt finalizate la acest drum în proporție de aproximativ 50%, drumul are o lungime de 2.823 de metri, din care un viaduct de 246 metri. Lucrările la viaduct sunt realizate în proporție de aproximativ 70-80%.
Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului va asigura continuitatea între drumul rapid recent realizat şi DN19, în acest fel realizându-se un inel de legătură în partea de nord-est a municipiului.
,,Aproape pe toată lungimea drumului a fost excavat stratul vegetal, s-a pus balast pentru a fi compactat, s-au pus bordurile, urmează să se monteze un beton stabilizat, după care se va monta stratul efectiv de asfalt. Acest drum va avea două benzi de circulație de câte 3,5 metri, trotuar, pistă pentru biciclete și iluminat public. Viaductul va uni acest drum de legătură, sunt 9 pile și 2 culei pe care vor veni montate grinzile care vor sprijini efectiv acest drum. Au fost forați aproximativ 90 de piloți la cel puțin 20 de metri adâncime în pământ, pentru a susține cele 9 pile și cele două culei. Această legătură va descongestiona traficul din zona centrală și din Episcopia, toți cei care vor veni din centru sau dinspre Cluj, vorbim de traficul ușor, vor putea folosi această legătură, pentru a nu mai circula și a nu aglomera zona cartierului Episcopia. Când și acest drum va fi finalizat, împreună cu strada Bihorului, vom finaliza și legătura dintre Oșorhei și Oradea și atunci vom avea un drum care va ocoli orașul prin această parte. Totodată, în viitor, tot pe aici se va face legătura cu viitoarea autostradă, cei care vor dori să ajungă la autostradă vor putea astfel folosi acest drum pentru a nu mai intra prin oraș", a menționat viceprimarul.












Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro